Beantwoord

Opnemen via TV Box werkt niet in vernieuwde T-Mobile TV

  • 14 May 2023
  • 19 reacties
  • 635 Bekeken

Sinds het vernieuwde TM TV van start is gegaan kan ik geen opnames meer inplannen. Dit is erg vervelend aangezien ik (bijna) niets meer ‘live’ kijk. Graag hoor ik hoe dit is te verhelpen.

icon

Beste antwoord door eric 14 May 2023, 19:31

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als je naar het nieuwe tv platform bent gemigreerd heb je geen opnames op een Harde Schijf meer maar is het cloud recording.  De meerprijs van de decoder met HDD is weg. Je kunt nu voor 1 account cloud opnemen in de my-tmobile omgeving activeren en betaald dan dezelfde €5 meerprijs. Maar dan kunnen alle decoders en tv apps die je gebruikt onder dat account er gebruik van maken.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Wiewie1604, heel goed dat je hier een topic voor aanmaakt, zoals @eric aangeeft is dit heel snel op te lossen! 😃 Mocht je nog op zoek zijn naar de link voor Cloud Opnemen, je vindt de optie op deze pagina in jouw My T-Mobile Thuis account: Cloud Opnemen aanzetten.

Ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe!

Hoi @Wiewie1604, heel goed dat je hier een topic voor aanmaakt, zoals @eric aangeeft is dit heel snel op te lossen! 😃 Mocht je nog op zoek zijn naar de link voor Cloud Opnemen, je vindt de optie op deze pagina in jouw My T-Mobile Thuis account: Cloud Opnemen aanzetten.

Ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe!

@Cal Ik vraag me wel af of het @eric antwoord correct is. Ik heb de update gehad en zie nog steeds EUR 5 / maand voor de TVbox op mijn.tmobile

Reputatie 7
Badge +16

@Hio Je betaalt momenteel € 5 per maand voor de Amulet harddiskrecorder omdat er een vaste korting op de eerste TV Box bij jou contractueel vastgelegd is bij het aangaan van jouw abonnement. Dat is met ingang van het nieuwe platform niet gewijzigd en wordt gezien als meerprijs ten opzichte van de harddiskrecorderloze TV Box(en) (de Aria's). Mijn tip in het geval van allen die deze korting nog toegepast hebben: laat de Amulet omruilen voor een Aria TV Box. Dan betaal je € 2,50 voor de TV Box en € 5 voor Cloud Opnemen, maar zullen we het gehele eerste jaar nadat Cloud Opnemen toegevoegd is de overige discrepantie à € 2,50 vergoeden - dus in totaal 12 x 2,50 = € 25. Zo zit je op precies dezelfde maandprijs, maar krijg je er meer voor terug en heb je een snellere TV Box + Cloud Opnemen.

Ik heb cloud opnemen geactiveerd maar kan niet via de tv box opnames in de cloud plannen of zien. Wel gast het goed via de iPad maar krijg dit niet zichtbaar op de Entone box?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @cbeentjes, goed dat je hier melding van maakt en leuk dat je gebruik maakt van Cloud Opnemen! Wellicht dat de wijziging van je TV account niet goed is doorgekomen op de TV Box, kan je de TV Box kort van de stroom afhalen? Mocht dit niet werken, zou je dan een fabrieks reset willen proberen: hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset? 

Ik verwacht dat je hiermee ook snel van Cloud Opnemen via de TV Box kan genieten! 😃

Ter informatie: Ik heb contact gehad met T-mobile omdat ik niet zelf een fabrieksrenet kon geven en daar werd mij aangegeven dat de Entone tv box met harddiskrecorder niet gaat werken met opnemen in de cloud. De Entone tv box dient dan te worden vervangen wat ook gaat gebeuren.

Reputatie 7
Badge +8

@cbeentjes Super, ik zie inderdaad dat de nieuwe TV Box jouw kant op komt. Dat moet dan helemaal goedkomen! 😀

Bedankt voor alle reacties. 

Wie problemen heeft: succes met het oplossen.

Ik kom niet verder na ontvangst van de nieuwe tv box daarom heb ik een nieuw topic aangemaakt: TV box installeren op een gewone tv, dus geen smart

 

Reputatie 2

Ik heb vanochtend gebeld omdat ik op het nieuwe tv platform nu nog maar 1 zender tegelijk kan opnemen op de hdd entone tv box terwijl dit voorheen 2 zender opnemen en 1 zender kijken was.

Hier werd gezegd dat er na de update inderdaad nog maar 1 Opname tegelijk kan gedaan worden.

Ditzelfde zou zijn als ik via cloud zou opnemen, dus de enige meerwaarde van cloud opnemen zou zijn dat ik op meerdere devices mijn opnames zou kunnen bekijken.

Als ik cloud opnemen aan zou zetten gaan er 5 euro van de rekening af en betaal ik 5 euro voor cloud opnemen.

Dus prijstechnisch blijft het hezelfde en ik zou ook dezelfde tv box houden.

Ik twijfel echter aan het antwoord dat het inderdaad klopt dat er nog maar 1 zender opgenomen kan worden en ze dus na de update een slechtere dienst leveren dan voor de update. 

Reputatie 7
Badge +6

@ReMa3 Dat er momenteel op de harde schijf via het nieuwe TV-platform nog maar één zender opgenomen kan worden klopt. Of dat zo blijft of een bug is, weet ik niet. Dat dat ook geldt voor de cloud klopt niet. Daar kun je - binnen de 200 uur opslagruimte - zo veel programma's tegelijk opnemen als je wilt.

Reputatie 7
Badge +16

Op DSL heb je altijd maximaal één programma tegelijkertijd kunnen opnemen, ongeacht of het Interactieve TV was of niet. Op Glasvezel kon je twee programma's tegelijkertijd opnemen. Met Cloud Opnemen ben je niet gelimiteerd tot een maximaal aantal opnames tegelijk, maar kun je oneindig veel tegelijk opnemen, afhankelijk van het aantal vrije uur dat beschikbaar is in de Cloud.

Ook ik loop tegen het probleem aan dat ik sinds de update naar de nieuwe TV-dienst ik niet meer meerdere programma's tegelijk kan opnemen met mijn decoder met harddisk. Ook niet nadat ik gekozen heb voor het opnemen in de Cloud. Hier heb ik op 25 mei j.l. al melding over gemaakt bij de klantenservice, waarbij ik een standaard e-mail heb ontvangen dat ik binnen 5 werkdagen een reactie zou ontvangen. Deze reactie is echter nooit gegeven, waarop ik op 7 juni wederom telefonisch contact met de klantenservice heb opgenomen. Ik ben te woord gestaan door een vriendelijke medewerkster die na mijn verhaal aangehoord te hebben intern overleg ging plegen en vervolgens vertelde dat ik ‘zo’ teruggebeld zou worden door een collega om een afspraak te maken voor de omwisseling van de decoder. Je raadt het al, ik ben nooit teruggebeld. Vandaag daarom maar weer eens gebeld met de klantenservice. Deze medewerker wist me vervolgens te melden dat mijn melding initieel is doorgezet naar een technische afdeling, die het op hun beurt weer hebben doorgezet naar een andere afdeling en dat men nog steeds aan het uitzoeken is wat het euvel is, terwijl hier toch eigenlijk al is vastgesteld wat het probleem is (de harddisk decoder) en de oplossing (omruilen voor een decoder zonder harddisk). Ik heb niet het idee dat mijn melding serieus genomen wordt en krijg van de klantenservice alleen te horen dat zij niets voor mij verder kunnen betekenen maar dat er contact met mij opgenomen wordt. Wat dus al 2 x eerder is toegezegd en niet heeft plaatsgevonden. Als er binnen 5 werkdagen geen fatsoenlijk bericht van T-Mobile komt ga ik serieus nadenken over een andere provider.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @James1174, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring! Ik heb direct alles erbij gepakt, ik zie inderdaad dat dit is doorgezet naar onze techneuten. Dit is nog in behandeling, ik ga ervan uit dat de TV Box omgeruild wordt. Als je over een paar dagen nog geen reactie gehad hebt, laat het hier dan weten. Dan ga ik er persoonlijk voor je achteraan en zorg ik dat er vaart achter komt! 

@Tommie dankjewel voor je snelle reactie. Ik laat het weten als ik over een paar werkdagen nog geen reactie heb gehad.

@Tommie helaas, we zijn inmiddels een week verder (en 3 weken sinds mijn initiële melding) en nog steeds heb ik geen reactie vanuit T-Mobile ontvangen. Ik hoop dat jij intern wel eea kan doen laten bewegen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @James1174 bedankt voor je terugkoppeling.

Wat ik direct voor je kan doen op dit moment is je TV Box omruilen naar een Amino Aria 610. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

@Tommie ja, dat omruilen had ik dus al eerder aan de klantenservice voorgesteld naar aanleiding van de voorbeelden in dit topic. Maar ze bleven erbij dat de technische afdeling daar over ging, dat die misschien nog met een softwareupdate gingen komen dat het probleem zou oplossen.

Dus ja, graag wil ik de decoder omruilen. Dat ik dan alleen via de cloud kan opnemen is geen probleem. Het gaat mij erom dat ik de functionaliteit van meerdere programma’s tegelijk opnemen behoud.

Bedankt voor je hulp!

PS Ik had cloud opnemen al geactiveerd omdat dat de oplossing zou zijn, maar dat is dus niet het geval 😉

 

Reputatie 7
Badge +9

@James1174 bedankt voor je snelle reactie! Ik heb het allemaal voor je in gang gezet. De TV Box met harddiskrecorder hoeven we ook niet meer terug, deze kan je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten. Je kan de zending van de nieuwe TV Box bekijken in My T-Mobile!

Reageer