[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV)
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week)
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?)
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker.

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.


84 reacties

Reputatie 7

Hi @Timmievl, heel fijn dat jij gelijk het format gebruikt en aangeeft wat er aan de hand is. Ik heb dit zojuist doorgezet naar de technische dienst, zodat deze aan het lijstje wordt toegevoegd. Ik houd goed in de gaten wat er uit dit onderzoek rolt, zodat ik iedereen hopelijk snel kan voorzien van goed nieuws. Jullie horen namelijk allemaal te genieten van een TV zonder problemen.

Reputatie 7

Hoi @Timmievl ,

Ik heb zojuist de vergoeding voor je in orde gemaakt! Op de volgende factuur zal het bedrag van de periode dat jij geen beeld hebt gehad, worden verrekend met de rekening. Excuus voor het ongemak! Mocht je vragen hierover hebben, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar! 

He @Brian bedankt voor je reactie. Fijn te zien dat er aandacht aan wordt besteedt vanuit t mobile.

 

Het probleem heeft zich bij mij al een aantal weken niet voorgedaan. Het lijkt zo nu en dan voor te komen voor een tijd en vervolgens zichzelf op te lossen. (Ik heb het een aantal maanden geleden ook al eens gehad)

 

De switch lijkt mij dus niet de veroorzaker.

 

Reputatie 7

Hi @Rul, wat fijn om te lezen dat dit probleem eenmalig was! En super dat jij het zelf hebt verholpen door de TV Box een herstart te geven. Merci voor jouw snelle terugkoppeling. Met de tv-codes bedoel ik of jij het juiste tv-klantnummer hanteert. Soms kan het zo zijn dat een TV Box verkeerd geregistreerd staat, namelijk met een ander klantnummer en dat kan problemen veroorzaken. Daarom wilde ik graag controleren of de TV Box goed geregistreerd staat. Maar gelukkig ben jij weer probleemvrij, dus dat is helemaal top.

Ik hoop natuurlijk dat dit de eerste en laatste keer was dat jij problemen ervaarde, maar mocht zich in de toekomst toch nog eens een issue voordoen: weet dan dat jij hier altijd aan de bel kan trekken! Laat jij het aan mij weten of ik jou nog ergens anders mee kan helpen? 😊

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fw.vos en @stefan.1997, bedankt voor jullie aanmeldingen, we gaan ermee aan de slag! 

Voor iedereen die zich kan vinden in de gestelde voorwaarden: zouden jullie je bericht zodanig willen opstellen dat er op iedere voorwaarde een antwoord gegeven wordt, alsjeblieft? Dan kunnen onze experts het gaan monitoren en weten ze gelijk welke gevallen aan de voorwaarden voldoen en welke niet. Alvast bedankt voor jullie medewerking! 😊

Je kunt dit format hanteren:

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per week/maand.
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, maar wel elke keer als de TV Box een tijdje aanstaat.
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is direct bekabeld aangesloten op het modem, met de meegeleverde internetkabel.
Reputatie 2

Ik heb dit vooral in de ochtend nadat de ontvanger een nacht op de stand-by heeft gestaan. Rode lampje brand.

Ik zet de tv aan en dan de ontvanger (ledje wordt blauw). Je hebt dan zwart beeld en verder niets.

 

Ik druk dan op menu knop op de afstandsbediening. Dan krijg je beeld. Dan ga ik naar instellingen toe en naar het tabblad tv-box.

Wat mij opvalt is dat het vak tv-box leeg is. Normaal staat hier bijvoorbeeld woonkamer in. Net hoe je je box zelf hebt genoemd. 
 

Ik kies hierna voor “herstart” in tv menu herstarten.

Hierna krijg ik weer zenders te zien. Ook zie je dan de naam bij mij in dit geval woonkamer weer bij tv-box als naam staan.

 

Wellicht hebben jullie wat aan deze feedback.

Ik heb dit nu net ook vanmiddag voor het eerst.

Hiervoor heb ik wat zitten spelen met de beeldinstellingen van de tv box. Het topic 1080p50 / 1080i50

 

Het lijkt erop dat als de tv box op 1080p50 staat bovenstaande probleem niet voorkomt. Hier stond mijn tv box op en klacht niet meer gehad. 
 

Maar t-mobile raad 1080i50 aan voor live tv, dus had ik de box op deze instelling gezet en nu kwam dit probleem weer opzetten.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) ja
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) ja
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) uitleg gegeven
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten nee
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. ja

 

 

He @Brian bedankt voor je reactie. Fijn te zien dat er aandacht aan wordt besteedt vanuit t mobile.

 

Het probleem heeft zich bij mij al een aantal weken niet voorgedaan. Het lijkt zo nu en dan voor te komen voor een tijd en vervolgens zichzelf op te lossen. (Ik heb het een aantal maanden geleden ook al eens gehad)

 

De switch lijkt mij dus niet de veroorzaker.

 

Hier komt het nu ook weer vrij regelmatig voor. 

Vaak bij enkele zenders. Bij herstarten box(stekker uit en in) is het vaak opgelost.

Probleem is nu toch al lang bekend bij t mobile. Inmiddels al actie ondernemen, t mobile?

Reputatie 7

Hi allemaal, zoals ik eergisteren had beloofd zou ik een terugkoppeling geven van de meeting van gisteren! Ik wil graag laten weten dat wij er hier aan onze kant bovenop zitten om dit proces te versnellen. Ik heb hier verder geen indicatie van meegekregen, dus ik hoop dat ik jullie na het weekend kan voorzien van een heldere update. Ik hoop dat iedereen een heel fijn weekend heeft!

Reputatie 1

Is er eigenlijk al een oplossing voor dit probleem in zicht. Het gebeurd te vaak dat het beeld zwart blijft en ik het stroom er af moet halen om weer beeld te krijgen.

Zaterdag 8/5 zwart beeld 08:45
Zaterdag 8/5 zwart beeld 19:05
Zaterdag 15/5 zwart beeld 12:30
Zaterdag 15/5 zwart beeld 16:05
Zondag 16/05 zwart beeld 09:35
Maandag 17/05 zwart beeld 16:35
Dinsdag 18/05 zwart beeld 15:50
Donderdag 20/05 zwart beeld 20:35
Zaterdag 22/05 zwart beeld 08:50
Maandag 24/05 zwart beeld 13:35
Zaterdag 29/05 zwart beeld 08:45?

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per dag. Daarna ook geen beeld meer te krijgen.
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, ook als de box net aan staat 
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is niet direct  maar met een switch bekabeld aangesloten op het modem, met de meegeleverde internetkabel.
Reputatie 7

Hi allemaal, graag deel ik een nieuwe uitkomst van het onderzoek met jullie! Er is namelijk een nieuwe update binnengekomen vanuit de TV specialisten. Met de laatste update in het instellingen menu van de TV Box, is er een nieuwe instelling gekomen: de HDMI mode.

HDMI kan hoge videoresoluties doorvoeren en hoge kwaliteit audio, allemaal via één kabel. Alle mogelijkheden die er vandaag de dag zijn, waren er echter er niet vanaf dag één. HDMI is over de jaren flink uitgebreid, wat geresulteerd heeft in verschillende versies van deze aansluiting. Nieuwere versies leveren ook nieuwe eigenschappen op. In sommige gevallen resulteert het uit standby halen van de TV Box of het schakelen van de TV naar de bron in fouten, waardoor het lijkt alsof de TV Box geen beeld geeft. 

De HDMI mode is ontwikkeld om deze fouten te verhelpen. Maar hoe gebruik je deze modus nou precies? Bij sommige TV merken zal je als gebruiker altijd geconfronteerd worden met geen beeld op het moment dat deze naar de TV Box wordt geschakeld, of als de TV Box wordt aangezet. Daarom is de HDMI mode geïntroduceerd, zodat het mogelijk is om zelf het gedrag van de TV Box te veranderen en alle klachten hierdoor hopelijk worden opgelost. 

Als je de HDMI mode instelling verandert, dan zie je de volgende opties:

  • Standaard: dit zal in de meeste gevallen voldoen. Welke mode als standaard wordt gebruikt, is afhankelijk van het TV Box type. En hieronder lees je welke modus de standaard is voor welke TV Box.
  • HDMI modus 1: dit is de standaard modus op de oudere TV Boxen (Entone Kamai 510 en Entone Amulet 515). 
  • HDMI modus 2: deze modus kan vaak een oplossing zijn voor probleem gevallen. 
  • HDMI modus 3: dit is de standaard modus voor de Amino Aria 610 en de Amino Aria 7X.
  • HDMI modus 4: deze modus is bijna gelijk aan modus 3, echter wordt er hier gebruik gemaakt van een timer die het koppelen en loskoppelen van de TV vertraagt. Deze vertraging zal niet merkbaar zijn, maar geeft in sommige gevallen de software van bijvoorbeeld een TV de de tijd om volledig op te starten voordat er gekoppeld wordt. 

Ik hoop dat ik deze uitleg niet al te technisch voor jullie heb gemaakt. Kunnen jullie hiermee uit de voeten door deze HDMI mode te testen? Ik hoop echt heel erg dat één van de modussen ervoor zorgt dat jullie zwarte beeld voorgoed is verdwenen. Ik kijk dan ook erg uit naar jullie reacties! 🤞

@Lisa Ik heb zojuist alle HDMI modes uitgeprobeert maar ik heb alleen nog Ned 1,2, en 3. Het was me niet helemaal duidelijk van de instructies of de tv box ook herstart moest worden na het switchen van HDMI modus. Ik neem aan van niet, klopt dat?

Reputatie 7

Hoi allemaal, super goed om te zien dat jullie in dit topic aan de bel trekken! Ik zie dat dit topic tussen wal en schip is beland, mijn excuses hiervoor. Graag pak ik het daarom gelijk weer op waar we gebleven zijn. 

Hi @Jauwkson, top dat jij dit bij mij aangeeft! Ik ga het format doorzetten om dit nader te laten onderzoeken. I'll keep you posted!

Hi @MarLut, heel fijn dat jij alle informatie hebt aangevuld! Ik ga alles doorzetten en houd jou op de hoogte zodra ik hier nieuws over krijg. 

Hi @R Maassen, heel fijn dat jij direct het format hebt meegestuurd. Ervaar jij deze problemen nog steeds? Zo ja, dan zet ik dit gelijk door voor onderzoek.

Hi @pvdh14, super dat jij ook nog een uitgebreidere toelichting hebt gedeeld! Ik ga dit direct aangeven bij de TV specialisten om dit verder uit te pluizen en houd hier een oogje voor in het zeil!

Hi @Blois2019, bedankt voor het doorzetten van het format! Kan ook jij aan mij laten weten of jij deze problemen nog steeds ervaart? Dan kan ik gelijk verder voor jou aan de slag!

Dank je @Lisa ik heb inderdaad nog steeds last van dit probleem 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jauwkson, bedankt voor je bericht en top dat je het format gebruik! 

We zullen jouw voorbeeld meenemen in ons onderzoek en gaan de TV Box monitoren. Tijdens deze monitoringsfase kunnen onze specialisten telefonisch contact opnemen om een aantal opties door te nemen, maar het kan ook voorkomen dat dit pas daarna gebeurt of helemaal niet -afhankelijk van hoe de vork in de steel zit.

Mochten er nog onduidelijkheden of vragen zijn, schroom niet om contact op te nemen en stel gerust al je vragen!

Reputatie 1

Ik zal eens met de HDMI opties gaan spelen. Ik begin maar met modus 2 en ik zal het de komende dagen in de gaten gaan houden.

Reputatie 7

Hi @Blois2019, merci voor jouw vliegensvlugge reactie! Ik heb de bovenstaande vier formats alvast doorgezet en ik houd jullie hier op de hoogte zodra ik updates ontvang van de technische dienst. Wanneer er nog meer gegadigden zijn, laat het mij dan vooral weten. Ik wil dit namelijk graag zo snel mogelijk voor jullie allemaal hebben uitgezocht en opgelost! 😊

Reputatie 1

Ik zal eens met de HDMI opties gaan spelen. Ik begin maar met modus 2 en ik zal het de komende dagen in de gaten gaan houden.

Bij modus 2 had ik zo even weer een zwart beeld bij het opstarten van het kastje. Ik ga het nu aanpassen naar modus 3.

Reputatie 1
  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per dag. Daarna ook geen beeld meer te krijgen.
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, ook als de box net aan staat 
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is niet direct  maar met een switch bekabeld aangesloten op het modem, met de meegeleverde internetkabel.

Dat is mijn situatie, wil graag mee doen met de onderzoek.

 

Reputatie 3

Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Nee

Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Al vanaf maart op heel veel zenders zwart beeld. Ik kijk alleen Ziggo Sport en soms zijn er meer zenders weg. Maar vandaag heb ik alleen 2 ziggo kanalen. 

We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, sinds maart al, beeld blijf zwart. 

Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.

De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is direct bekabeld aangesloten op het modem. 

Reputatie 1

Ik zal eens met de HDMI opties gaan spelen. Ik begin maar met modus 2 en ik zal het de komende dagen in de gaten gaan houden.

Bij modus 2 had ik zo even weer een zwart beeld bij het opstarten van het kastje. Ik ga het nu aanpassen naar modus 3.

Bij modus 3 krijg ik ook af en toe weer een zwart beeld. Probeer nu modus 4.

Reputatie 7

Hi @vraagendepersoon, ik ben ontzettend blij dat ik in een ander topic heb gelezen dat jij weer volop van alle zenders aan het genieten bent! Ook wil ik je laten weten dat ik jouw feedback zeker meeneem. Het klopt inderdaad dat bij deze handeling de TV Box niet herstart hoeft te worden. 

Hi @MarLut, super om te horen dat jij zo aan het testen bent! Ik had graag gelezen dat modus 2 of 3 al voor verschil zouden zorgen. Ik hoor heel graag van je of modus 4 dé modus voor jou is. Zo niet, dan ga ik aan de bel trekken bij de technische dienst. 

Reputatie 1

@Lisa bij modus 4 gebeurd het ook. Echter (misschien dat het toeval is) voor mijn gevoel heb ik de laatste dagen steeds een zwart scherm gekregen nadat ik de kijkbeurt er voor een televisieprogramma via terugkijken had bekeken.

Ik ga als ik een programma terug gekeken heb wel eerst terug naar live tv voordat ik het kastje uit zet. Maar ik heb deze week al een paar keer gehad als ik daarna het kastje later weer aanzet dat ik een zwart scherm heb.

 

 

 

Hi allemaal, graag deel ik een nieuwe uitkomst van het onderzoek met jullie! Er is namelijk een nieuwe update binnengekomen vanuit de TV specialisten. Met de laatste update in het instellingen menu van de TV Box, is er een nieuwe instelling gekomen: de HDMI mode.

HDMI kan hoge videoresoluties doorvoeren en hoge kwaliteit audio, allemaal via één kabel. Alle mogelijkheden die er vandaag de dag zijn, waren er echter er niet vanaf dag één. HDMI is over de jaren flink uitgebreid, wat geresulteerd heeft in verschillende versies van deze aansluiting. Nieuwere versies leveren ook nieuwe eigenschappen op. In sommige gevallen resulteert het uit standby halen van de TV Box of het schakelen van de TV naar de bron in fouten, waardoor het lijkt alsof de TV Box geen beeld geeft. 

De HDMI mode is ontwikkeld om deze fouten te verhelpen. Maar hoe gebruik je deze modus nou precies? Bij sommige TV merken zal je als gebruiker altijd geconfronteerd worden met geen beeld op het moment dat deze naar de TV Box wordt geschakeld, of als de TV Box wordt aangezet. Daarom is de HDMI mode geïntroduceerd, zodat het mogelijk is om zelf het gedrag van de TV Box te veranderen en alle klachten hierdoor hopelijk worden opgelost. 

Als je de HDMI mode instelling verandert, dan zie je de volgende opties:

  • Standaard: dit zal in de meeste gevallen voldoen. Welke mode als standaard wordt gebruikt, is afhankelijk van het TV Box type. En hieronder lees je welke modus de standaard is voor welke TV Box.
  • HDMI modus 1: dit is de standaard modus op de oudere TV Boxen (Entone Kamai 510 en Entone Amulet 515). 
  • HDMI modus 2: deze modus kan vaak een oplossing zijn voor probleem gevallen. 
  • HDMI modus 3: dit is de standaard modus voor de Amino Aria 610 en de Amino Aria 7X.
  • HDMI modus 4: deze modus is bijna gelijk aan modus 3, echter wordt er hier gebruik gemaakt van een timer die het koppelen en loskoppelen van de TV vertraagt. Deze vertraging zal niet merkbaar zijn, maar geeft in sommige gevallen de software van bijvoorbeeld een TV de de tijd om volledig op te starten voordat er gekoppeld wordt. 

Ik hoop dat ik deze uitleg niet al te technisch voor jullie heb gemaakt. Kunnen jullie hiermee uit de voeten door deze HDMI mode te testen? Ik hoop echt heel erg dat één van de modussen ervoor zorgt dat jullie zwarte beeld voorgoed is verdwenen. Ik kijk dan ook erg uit naar jullie reacties! 🤞

Beste Lisa,

Ik heb goed en slecht nieuws..Het goede nieuw is dat alle zenders het weer doen!! Het slechte nieuws is dat jouw bovenstaande oplossing, helaas niet DE oplossing was.. Aangezien jouw bovenstaande verhaal over de HDMI kabel heb ik geprobeerd om de huidige HDMI kabel om te wisselen met degene die in de tv in de slaapkamer staat (die gekoppeld is aan mijn Playstation) met de veronderstelling dat het wellicht wel aan de HDMI kabel kan liggen en wat denk je… alsof alles werkt weer top!!
Heel raar dat op de een of andere manier na de update naar het nieuwe platform het kastje in combinatie met de HDMI kabel niet samen ging… wellicht dat de HDMI kabel vervangen ook werkt voor de anderen hier.. met de HDMI kabel lijkt niets mis.. op de playstation doet die het gewoon en uiteraard voor de update naar het nieuwe platform deed hij het ook op dit kastje..

Desalniettemin hoor ik graag hoe er verder omgegaan wordt met de 1,5 maand dat ik zonder tv gezeten heb..

 

Ik hoor het graag van je/jullie.

Tim. 

Goedeavond,

wij hebben helaas sinds 26 mei hetzelfde probleem.. na de update naar het nieuwe TV platform doen alleen nl 1, 2 en 3 het. De rest van de zenders zijn zwart en als we terug willen naar nl 1, 2 of 3 moeten we het kastje herstarten. De rest van de opties doet het ook niet meer (als ik bijv op menu druk gebeurt er niks)
 

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) Ja
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) sinds de update op 26 mei alleen maar zwart beeld bij alle zender behalve 1, 2 en 3
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) sinds de update continu hetzelfde probleem
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten correct
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. Correct 

Reageer