Beantwoord

Oude firmware Entone-27

  • 11 January 2021
  • 12 reacties
  • 392 Bekeken

Reputatie 2

Ik zag net dat onze Entone-27 nog steeds op firmware 2.9.27.0.3_build1-etv-vma-glop-as3 draait.

ik zag dat er een update naar 2.9.30 zou zijn, maar deze heb ik nog niet ontvangen.

 

icon

Beste antwoord door TMTV 11 January 2021, 17:02

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ReinoudS,

Versie 2.9.30 is alleen voor gebruikers van het nieuwe tv-platform. Voor het oude platform is 2.9.27.0.3 de nieuwste.

Reputatie 2

Beste,

 

De afgelopen tijd hapert de radio soms.

We krijgen dan een melding rechtsboven dat er iets is mis gegegaan en dan hebben we geen geluid meer.

Na omschakelen naar een andere zender en weer terug is er weer geluid.... maar voor hoelang is een vraag.

Bij tv kijken heb ik het nog nooit gemerkt (09-05-23)

 

Nu heb ik zowel modem en tv box al een power cycle gegeven maar dit lijkt niks te veranderen.

 

Nu zag ik dat wij Firmware 2.9.27.0.3 hebben en er al een nieuwe versie zou kunnen zijn.

 

Zou dit een verklaring kunnen zijn of heeft iemand nog een andere idee. 

Ik post het hier maar even onder omdat ik geen nieuw topic gestart kreeg

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @ReMa3, ik zie inderdaad dat je in bezit bent van onze Entone Amulet.

We zijn begin mei van start gegaan met de overstap naar ons nieuw platform voor deze TV Box. eind mei, begin juni zullen alle TV Boxen overgezet zijn naar ons nieuwe platform! Dit zou echter niks te maken moeten hebben met dat het geluid wegvalt. Zou je de TV Box een powerflip kunnen geven? Dit doe je als volgt: 

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Ook ben ik benieuwd of je de TV Box bedraad hebt aangesloten of hebt verbonden met wifi? 

Reputatie 2

Hoi @ReMa3, ik zie inderdaad dat je in bezit bent van onze Entone Amulet.

We zijn begin mei van start gegaan met de overstap naar ons nieuw platform voor deze TV Box. eidn mei, begin juni zullen alle TV Boxen overgezet zijn naar ons nieuwe platform! Dit zou echter niks te maken moeten hebben met dat het geluid wegvalt. Zou je de TV Box een powerflip kunnen geven? Dit doe je als volgt: 

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Ook ben ik benieuwd of je de TV Box bedraad hebt aangesloten of hebt verbonden met wifi? 

 

Beste Tommie,

 

Excuses dat ik ook nog een 2e topic gemaakt had, maar zoals ik al schreef deed het posten lastig waardoor dit mogelijk per abuis dubbel erin is gekomen.

 

Zoals ik ook in de vraag heb aangegeven heb ik de power cycle van zowel modem/gasvezelconverter als tv box al uitgevoerd heb.

 

De box is bedraad aangesloten aan UTP.

 

Het probleem is niet dat het geluid wegvalt maar de radiozender stopt ermee.

Na wisselen naar een andere radio werkt alles weer.

 

Bij tv kijken hebben we tot op heden nog geen problemen ondervonden.

 

Groet 

Rene

Reputatie 7
Badge +9

Hi​​​​​ @ReMa3, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie!

Ik wist niet precies wat je bedoelde met power cycle, vandaar mijn vraag. Dat is inderdaad wel apart? Ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat je nog in bezit bent van een Huawei modem. Deze wissel ik graag voor je om naar een Zyxel T-50. Wellicht dat dit ervoor zorgt dat er geen verstoring in de radio zender is. Kan ik dit voor je in orde maken?

Reputatie 2

 

Hi​​​​​ @ReMa3, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie!

Ik wist niet precies wat je bedoelde met power cycle, vandaar mijn vraag. Dat is inderdaad wel apart? Ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat je nog in bezit bent van een Huawei modem. Deze wissel ik graag voor je om naar een Zyxel T-50. Wellicht dat dit ervoor zorgt dat er geen verstoring in de radio zender is. Kan ik dit voor je in orde maken?

 

Als dat een mogelijke verbetering kan zijn is dat een optie.

Ik weet alleen niet of alle instellingen in het huidige modem overgezet kunnen worden naar een nieuwe.

 

Of in ieder geval geëxporteerd zodat ik het opnieuw kan instellen. 

Reputatie 7
Badge +9

@ReMa3 na het vervangen zul je wel alle instellingen opnieuw moeten invoeren. 

Reputatie 2

@ReMa3 na de vervangen zul je wel alle instellingen opnieuw moeten invoeren. 

 

Ik neem even aan dat ik zelf kan bepalen wanneer ik de vervanging dan doe, want dan kan ik alle devices nog na kan lopen.

ik heb in het verleden dhcp reserveringen ingesteld, maar deze optie was na een update ineens weg.

Terwijl het modem ze nog wel weet want de apparaten krijgen nog steeds een voorgekomen dhcp adres van het modem.

Ik moet alle vast apparaten omzetten naar handmatig ip.

Dan kan het alleen beter worden met een nieuwer modem lijkt me.

Reputatie 7
Badge +9

@ReMa3 Ja dat kan, je hebt een Huawei, hiervoor is al een Media Converter geïnstalleerd, dit is ook een vereiste van de T-50. Dan kun je zelf bepalen wanneer je het nieuwe modem aansluit! Anders was er een monteur nodig die de Media Converter kwam installeren. Zal ik de T-50 naar je opsturen?

Reputatie 2

@ReMa3 Ja dat kan, je hebt een Huawei, hiervoor is al een Media Converter geïnstalleerd, dit is ook een vereiste van de T-50. Dan kun je zelf bepalen wanneer je het nieuwe modem aansluit! Anders was er een monteur nodig die de Media Converter kwam installeren. Zal ik de T-50 naar je opsturen?

Dat is prima, dan ga ik m'n interne netwerkinstellingen vast inventariseren.

Reputatie 7
Badge +9

@ReMa3 bedankt voor je snelle reactie. Ik heb direct de swap in orde gemaakt, je ontvangt hier nog een bericht over. Ook is de zending te volgen in My T-Mobile!

Ik zag net dat onze Entone-27 nog steeds op firmware 2.9.27.0.3_build1-etv-vma-glop-as3 draait.

ik zag dat er een update naar 2.9.30 zou zijn, maar deze heb ik nog niet ontvangen.

 

Wees blij als je de oude firmware nog hebt… de nieuwe is geen verbetering

Reageer