Beantwoord

Oude kpn spullen nodig door tekortkomingen , tv box en afstandsbediening met Philips tv

  • 25 November 2022
  • 8 reacties
  • 294 Bekeken

Het is enorm infantiel,  dat T mobile geen functionele afstandsbediening heeft voor klanten met een Philips tv. Dit is een gangbaar merk. Ik vindt dat ik als klant eigelijk niet oude KPN appertuur moet gebruiken om te kunnen wisselen van source. Ook kijken in mijn slaapkamer, zonder kabel door mijn huis te hebben, is blijkbaar alleen mogelijk met mijn sterk verouderde apparatuur (Tv signaal gaat via stopcontact huiskamer naar  die van de slaapkamer) en afstandsbediening van KPN voor de source. Die oude spullen werken gelukkig nog. Het is  Belachelijk dat ik dit zo moet doen,  en T-mobile niet werkt aan een goed alternatief.  Waneer neemt T-mobile nu eens hun klanten serieus. Gaan ze nog iets doen? Ik wacht al maanden...

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 26 November 2022, 08:42

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@First of March heb je de afstandsbediening wel ingesteld ? Je zou ook de tv app kunnen gebruiken als je tv niet verouderd is. Zo hoef je maar een afstandbediening te gebruiken voor alle functies 

@First of March

Dat is niet handig dat het niet werkt.

zie deze handleiding om de afstandsbediening van de tv ontvanger te koppelen aan Uw tv toestel.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/afstandsbediening

Bron kun je dan kiezen via deze knop.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +2

De bron wijzigen via de T-mobile a.b. werkt bij de meeste Philips tv's inderdaad niet, al is deze goed gekoppeld. Het is afhankelijk van het model Philips tv. Bij de meeste modellen kan je het bron-menu wel oproepen met de source-knop, maar als je dan nog een keer drukt dan druk je het menu weer weg, ipv dat hij naar de volgende bron springt. Dit is echt een Philips eigenschap, dat is bij andere bekende merken tv's niet aan de hand, daar kan je de bron gewoon wijzigen.

Voor de slaapkamer tv kan je inderdaad via de T-mobile tv app kijken als je tv recent is en dit ondersteund. Of anders streamen via de TV anywhere app naar een Chromecast module.

Heb je een WiFi mesh systeem in huis dan kan je eventueel ook je tv box met een kabeltje aansluiten op zo'n WiFi unit. (Niet ondersteund)

Mvg. Marcel

Ik vraag me af waarom je een bron moet selecteren? als je een ander apparaat gebruikt naast het TV kastje heb je toch al meerdere afstandsbedieningen nodig dan die van T-Mobile, kan de TV ab er ook wel bij.

Maar het is inderdaad lastig dat TM dit niet voor elkaar heeft en KPN en Ziggo wel.

Dan het kijken van TV, dit gaat precies hetzelfde als bij KPN, zit geen enkel verschil in het aansluiten van de TV kastjes, er moet tussen modem en kastje een LAN verbinding aanwezig zijn.

En net zoals bij KPN is het aangeraden om dit met een kabel te doen, KPN verkoopt wel (in het verleden kreeg je ze ook wel eens gratis, maar die tijd is al even voorbij) de DVS oplossing, dit word niet gegarandeerd, en die DVS kun je inderdaad ook bij T-Mobile blijven gebruiken, en als ze sterk verouderd zijn zit er weinig anders op als het niet werkt dan een nieuw setje aan te schaffen of een kabel trekken, of via een Wifi mesh systeem zoals T-Mobile in het assortiment heeft, zal alleen niet meer gratis zijn.

 

PS, service in de zin van dingen gratis of aanpassingen aan je eigen netwerk, dus alles na het modem hoef je nergens meer te verwachten, dat is tegenwoordig bij elke provider eigen verantwoording, voor de TV box krijg je een LAN kabel meegeleverd en vaak kan bij installatie de monteur er nog 1 gratis aansluiten en word die meegeleverde kabel los langs de muur/plint gelegd en dat is het, als de boel met eigen spullen of DVS niet werkt kan een provider van jou verlangen om de kabel te gebruiken.

Dus zoals je nu zegt, het werkt en daar zal je het zeer waarschijnlijk mee moeten doen, het kan anders allen zal je dat zelf moeten oplossen.

Ook bij Kpn was het niet gratis, daar is het me ook helemaal niet om te doen. Ik vindt het alleen gek dat ik voorzieningen van de concurrent moet gebruiken.Bijvoorbeeld de apparaatjes om het tv signaal van het stopcontact in de huiskamer naar die van de slaapkamer te sturen . Dat scheelt weer een hoop gedoe met het wegwerken  van 30 meter kabel die ik anders nodig zou hebben. In feite is mijn 2de tv-box dus nog gewoon met een kabel verbonden. De support medewerkers van T mobile die ikgierover gesproken hebben hebben onvoldoende kennis om te snappen wat voor apperaten dit zijn. Tot nu toe, heeft niemand me kunnen vertellen of T-mobile dit soort spullen ook in het assortiment heeft.  

Betreft de afstandsbediening,  iedereen die kinderen heeft, snap je dat je bijna elke dag opnieuw een speurtocht kunt houden om 2 van de drie afstandsbedieningen  weer terug te vinden. Elke afstandsbediening minder is er dus ook 1 minder om kwijt te raken.

Reputatie 7
Badge +4

@First of March T-Mobile ondersteund geen dvs, dit betekend dat je niet kan terugvallen op de support van T Mobile zonder directe kabel verbinding.

Wil je wel een dvs gebruiken en die van kpn werkt dan is dat prima, wil je een andere dan kan je er zelf een aanschaffen. Bijvoorbeeld de devolo 1200 deze zijn dus niet te krijgen via T Mobile

Ik ben blij dat T-Mobile de DVS niet aanbied, kijk maar eens bij KPN op het forum hoeveel problemen er mee zijn, en KPN verkoopt ze wel maar geeft er ook geen garantie bij af.

30 meter kabel lijkt veel, maar geeft je veel meer zekerheid, en ja ik heb in het verleden die dingen ook gebruikt, werd gek van de problemen en met 100 meter kabel totaal heb ik alles met een kabel verbonden, zelfs wifi is hier alleen voor de smartphones omdat daar geen kabel aan kan.

@First of March 

Je kunt er ook nog voor kiezen zonder tv ontvanger en voor een Nokia box 8000 te gaan en daar de T-mobile tv app op te installeren.

Scheelt je maandelijks kosten van tv ontvanger.

Ik gebruik deze Media Player met de T-mobile tv app via wifi werkt bij mij perfect.

Mocht wifi niet goed werken op deze box kan er ook een netwerk kabel aangesloten worden.

Zie deze link voor info mocht u interesse hebben.

https://www.coolblue.nl/product/883652/nokia-streaming-box-8000.html

 

Reageer