Beantwoord

Overgestapt van dsl naar glasvezel maar nog steeds geen TV

  • 26 October 2022
  • 5 reacties
  • 125 Bekeken

Vanwege een verplichte overstap van DSL naar glasvezel heb ik vrijdag 21 oktober een monteur van Guidion op bezoek gehad. Hij heeft mijn verbinding overgezet naar glasvezel maar constateerde wel gelijk dat het TV signaal nog niet goed binnenkwam. Ik moest dat even in de gaten houden, het zou maximaal 24 uur kunnen duren voordat het signaal erop kwam. Op de werkbon staat: “TV nog oude omgeving, bellen met Tmobile als het niet werkt”. Bellen werd echter lastig want mijn telefoon en mijn personen alarm bleken het ook allemaal niet te doen. De monteur heeft de telefoon ook helemaal niet gecontroleerd. Via mijn buurman heb ik mijn zoon kunnen bereiken en die heeft Tmobile gebeld. Er bleek iets niet goed gekoppeld te staan en in de loop van de middag heeft de servicedesk van Tmobile dit op afstand kunnen verhelpen. De telefoon doet het dus weer. Echter, nu 5 dagen verder, heb ik nog steeds geen TV! De helpdesk gaf aan dat misschien de ontvanger naast mijn tv (nog van Vodafone) niet met het glasvezel signaal overweg kan. Ik heb wel een ticketnummer gekregen (2370/NNS40439) maar het begint me nu allemaal echt te lang te duren. Geen idee of er iemand mee bezig is en of er een nieuw kastje onderweg is? Kunnen jullie dit checken? Na 5 dagen zou dit toch opgelost moeten kunnen zijn? 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 October 2022, 15:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @henkwvr, graag ruil ik de verouderde Entone Kamai TV Box voor je om zodat je het modernere zusje in huis hebt. De Aria 610x is een TV Box met een veel betere processor, meer achtergrondfunctionaliteiten en een overall betere prestatie. Ook is de compatibiliteit met ons TV-platform veel stabieler dan met de Kamai. 

Je ontvangt binnen maximaal vier dagen een Aria 610x. Deze mag op precies dezelfde manier met het modem verbonden worden zoals nu het geval is (met de internetkabel, ook wel UTP-kabel genoemd). 

Zodra de Aria aangesloten is, mag je de Kamai bij het grofvuil deponeren. Deze hoeven we niet meer geretourneerd te hebben. Ik zie trouwens ook dat je nog gebruikmaakt van het Huawei modem; daar is op zich niets mis mee, maar mocht je het fijn vinden, dan kan ook die omgeruild worden. Laat me weten wat uitkomt, dan doe ik dat meteen!

Hoi Jason, bedankt voor je reactie! Ik kijk enorm uit naar de Aria610x. Hopelijk gaat die weer beeld op mijn TV brengen. Misschien is de modemwissel ook wel een goed idee. Ik heb er verder geen verstand van hoor maar het geeft misschien toch weer wat meer zekerheid op een werkend TV signaal. 

Reputatie 7

Hi @henkwvr, super fijn om te lezen! Top dat je ook akkoord gaat met een modem swap. Zodra de order van de TV Box is voltooid, dan zorg ik dat het Zyxel modem jouw kant op wordt gestuurd. Je krijgt van mij een seintje als dit is gelukt. 

Hallo @Lisa en @Jason. Afgelopen maandag heb ik de vervangende tvbox ontvangen. Mijn schoonzoon heeft hem voor mij aangesloten en sindsdien heb ik weer beeld op mijn TV. Daar ben ik erg blij mee! Misschien is het een idee om de monteurs van Guidion een aantal van deze tvboxjes mee te geven zodat ze de incompatibele tvboxjes gelijk al bij de installatie van de glasvezel kunnen vervangen? Elf dagen zonder tv is best vervelend en dat zou je op die manier misschien kunnen voorkomen… Hoe dan ook hartelijk dank voor jullie hulp!

Reputatie 7

Hi @henkwvr, ik word ontzettend blij van jouw bericht! Heel fijn om te lezen dat je weer zonder problemen tv kunt kijken. Merci voor de feedback, dit ga ik zeker intern bespreken. Heel fijn dat je zo meedenkt. Zojuist heb ik de vergoeding geregeld voor de dagen dat je geen tv hebt kunnen kijken. Dit kun je terugvinden in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties.

Ook heb ik ervoor gezorgd dat het Zyxel modem jouw kant op komt. Deze bestelling kun je ook in je My T-Mobile Thuis omgeving checken: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen! 🍀

Reageer