Beantwoord

Overgezet naar nieuwe omgeving: slecht beeld, geluid weg

  • 7 September 2021
  • 18 reacties
  • 538 Bekeken

Reputatie 3

Sinds vorige week overgezet naar de nieuwe tv-omgeving. Wat een afknapper: slecht beeld, terugkijken gaat niet: valt stil, wordt zwart of geen geluid. Voetbal is niet om aan te zien en de formule 1 was ook niet je van het. Inmiddels gereset, zowel kastje als modem. Gaat het nog beter worden of kan ik mijn abonnement beter opzeggen? Hier wordt ik echt niet blij van.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 9 September 2021, 10:12

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Reklameruud, het is natuurlijk zeker niet de bedoeling dat jouw TV-ervaring zodanig achteruit gaat dat je twijfelt of je überhaupt nog wel klant wilt blijven - sorry voor deze tegenvaller.

Graag voer ik onderzoek uit op jouw lijn zodat we kunnen achterhalen wat de beste oplossing is. Maak jij gebruik van switches waarmee je de TV Boxen aan het modem verbindt? 

Komt het slechte, wazige beeld ook voor wanneer je het TV-menu bekijkt? Zo ja, dat kan het te maken hebben met de resolutie. Zou je de resolutie eens willen vastzetten op 1080i en 50 Hz en checken of dat helpt, alsjeblieft? De probleemomschrijving klinkt alsof jouw TV Box/TV automatisch terugschakelt naar 720p, dat kan te maken hebben met de zogenaamde “HDMI handshake”. Hierbij bepalen de TV en TV Box samen welke voorkeur het beste is. Dit zou niet meer voor moeten komen omdat de statische setting wordt aangehouden die is ingesteld in de TV Box, maar we kunnen dit wel controleren.

Wat is de ingestelde HDMI resolutie in de TV Box?

  1. Ga naar het menu
  2. Ga naar Instellingen
  3. Kies voor HDMI-modus
  4. Kun je aangeven in welke modus het nu ingesteld staat?
  5. Probeer een andere modus en laat de TV Box opnieuw opstarten

Als ik ook dit niet het gewenste resultaat brengt, dan kan onze technische dienst het nog herstellen. Laat me weten wat ik voor je kan doen!

Reputatie 3

@Jason  Goedemorgen, ben nu op het werk, kan dus fysiek niets doen. Ik weet dat ik de de instelling op 1080i en 50HZ heb staan, dat had ik namelijk in een ander topic gelezen. Mijn TV-box is rechtstreeks verbonden en de wazige resolutie is ook in het TV-menu.

Reputatie 3

@Jason ik heb het menu gecontroleerd en het stond al op 1080i en 50 HZ. Ook na herstart staat deze op genoemde instelling. Beeld ziet er zo uit:

 

Reputatie 7

Hoi @Reklameruud ,

Ik ben erg benieuwd naar de instellingen van de televisie zelf en dan vooral de instellingen van de resolutie en eventueel het merk en type TV. Met deze extra gegevens kunnen we stappen zetten om het op te lossen. Ik hoor het graag!

Reputatie 3

@Boris De TV is een Philips 58PUS7505, zover ik weet kan ik nergens de resolutie instellen dus zou ook niet weten waar ik dit op de TV na moet kijken.

Reputatie 7
Badge +16

@Reklameruud Je kunt de resolutie van de tv aanpassen via de volgende opties:

Hoe wijzig ik het beeld- of het schermformaat?

  1. Druk op de knop 'OPTION' op de afstandsbediening.
  2. Er wordt een QUICK ACCESS (SNELLE TOEGANG) op het scherm weergegeven.
  3. Druk op de cursor omhoog/omlaag om PICTURE FORMAT (BEELDFORMAAT) te selecteren en druk op de knop 'OK' om het volgende scherm te activeren.

Mocht je de resolutie van de TV Box willen wijzigen, dan kan dit middels de volgende methode:

Wij raden de resolutie 1080p50 aan voor het mooiste beeld. Je kan dit aanpassen in TV-menu > Account > Instellingen > TV Box > Resolutie. 1080i kan je eventueel ook kiezen. Deze resolutie kost minder bandbreedte, maar is ook van iets mindere kwaliteit van de 1080p. 

Reputatie 3

Alles goed ingesteld. Heeft toch te maken met de slechte streams die T-Mobile op dit moment aanbiedt. Ook in andere topics lees ik dat er een hoop mensen ontevreden zijn over de kwaliteit. Wanneer gaan jullie weer goede hd streams aanbieden? Dit beeld is niet acceptabel.

Reputatie 3

@Jason @Boris Het is nu wel erg stil van jullie kant. Komt er hier nog een reactie wat T-mobile gaat doen met deze slechte streams? Of moeten we het er maar mee doen?

Reputatie 3

Dit komt ook al regelmatig langs. Heb toch het idee dat het aan Tmobile ligt @Jason  @Boris Kunnen de lijn o.i.d. eens checken?

Reputatie 7
Badge +1

Dat beeld lijkt veel op wat je vroeger zag bij “get the picuture” de foto of fragment begon net als het beeld op de tv hierboven deze werd steeds iets scherper en de bedoeling was om te raden wat het was voor het eind, maar dit ter zijde.

Het slechte beeld heeft er voor 100% mee te maken dat de gebruikte streams alleen geschikt zijn voor kleine tv's (max 32”) of gadgets maar absoluut niet voor grote tv's.

@Reklameruud  Je vraagt aan de moderators wat men hier aan gaat doen, niks dus, in een eerdere reactie aan mij heeft men aangegeven absoluut niks aan de gekozen bitrate grote van 8mb/s te zullen veranderen, daar T-Mobile bij hoog en laag blijft beweren dit meer dan voldoende is.

 

Reputatie 6

Hoi @Reklameruud, excuses voor de verlate reactie! Ik wilde jouw verbinding uitgebreid inspecteren in de hoop daar iets te vinden wat als oorzaak van dit probleem aangewezen kan worden, maar ik kan het modem niet bereiken. Hierdoor kan ik de verbinding niet analyseren. Heb jij wellicht het modem uitgeschakeld of een eigen modem aangesloten? Ik wil je vragen of je het modem van T-Mobile Thuis wilt inschakelen of aansluiten en de TV Boxen bekabeld op het modem wilt aansluiten, dan kan ik de volledige verbinding onder de loep nemen!

Reputatie 3

@Ginny Alles staat gewoon aan. Wellicht dat daar het probleem zit?

Reputatie 7

Hi @Reklameruud, thanks voor je aanvulling! Ik heb meteen weer je verbinding onder de loep genomen en ik zie alles nu helemaal terug. Jouw verbinding ziet er ook nog eens tip top in orde uit. Dit staat natuurlijk haaks op wat jij beschrijft, dus ik help je hier graag mee verder. Wat betreft de mindere beeldkwaliteit an sich, hiervoor wil ik je graag wijzen naar dit topic: 

Ik ben druk bezig met collega’s om dit issue door te zetten en deel alle updates die hierover gaan in het bovenstaande topic. Wat betreft het blokjesbeeld dat jij ervaart, daar wil ik je heel graag mee helpen. Je geeft al aan dat je zowel de TV Box als het modem hebt gereset. Zou jij eens exact onderstaande volgorde willen uitvoeren als je dit nog niet hebt gedaan?

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Omdat jij aangeeft dat ook jouw menu wazig beeld geeft, denk ik dat jij in aanmerking komt voor een fix die wij hiervoor hebben lopen. Kan je aan mij aangeven of jij ermee akkoord gaat dat ik jouw gegevens doorzet naar mijn collega van de technische dienst? Daarmee hoop ik dat jouw menu in ieder geval weer haarscherp wordt. Dankjewel alvast! 💪

Reputatie 3

Hi @Lisa ik heb alles gedaan wat je vroeg. Menu blijft wazig. Wil jij dit doorgeven aan je collega's van de technische dienst? En wat betreft de slechte beeldkwaliteit tijdens o.a. voetbal: ik hoop dat dit ook snel opgelost wordt. Want dat is niet om aan te zien en dat probleem ligt toch echt bij jullie.

Reputatie 7

Hi @Reklameruud, heel erg bedankt voor je terugkoppeling! Ik heb dit net meteen doorgegeven bij mijn collega. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik dat hier aan je weten. Yes, ik hoop ook echt dat ik je in het algemene topic snel kan verblijden met goed nieuws. Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik die graag. Ik help je met liefde namelijk! 

Reputatie 7

Hi @Reklameruud, ik heb contact gehad met mijn collega om de fix bij je te activeren! Graag wil ik namens mijn collega bij je checken of jij dit probleem op alle TV Boxen ervaart? Mocht dit specifiek op één TV Box voorkomen. Zou je mij dan in een privébericht (door op mjin naam te klikken) willen voorzien van het MAC-adres dat bij deze TV Box hoort? Dan ga ik deze informatie doorzetten en kan mijn collega gelijk voor je aan de slag! 😊

Reputatie 7

Hi @Reklameruud, super dat jij mij nog voorzien hebt van de juiste gegevens in je privébericht! Zojuist heb ik van mijn collega te horen gekregen dat de fix ook bij jou is doorgevoerd. Ik hoor dan ook heel erg graag van je of jij nu verschil merkt met jouw wazige menu. Laat je dit aan mij weten? 

Reputatie 3

Ik heb het idee dat het menu wat beter is. De kwaliteit van de tv zenders is nog steeds niet best maar daar is deze fix niet voor. Als dat ook nog op korte termijn opgelost wordt ben ok tevreden.

Reageer