Beantwoord

Overstap naar nieuwe TV platform / WBA naar ODF

  • 16 juli 2021
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 1

@Lisa heeft mijn gevraagd om de volgende vraag hier te posten.

 

De afspraak voor de omzetting naar ODF is gemaakt, de hardware al ontvangen.  (proces is op 21 juni in gang gezet maar heeft 2 weken op pauze gestaan) 

Sinds zondag werken beide tv ontvangers niet meer. Tijdens het opstarten van de ontvanger "na klok op tijd zetten" wordt het beeld zwart en na een tijdje de melding geen zenders beschikbaar.

Geldt voor beide ontvangers.
Getest met nieuwe netwerkkabel direct tussen modem en ontvanger.
Omdat ik normaal een eigen router gebruik met een switch voor het splitsen van de vlan van internet en TV. Heb ik ook het T-mobile modem aangesloten maar ook daarbij dezelfde melding en zwart beeld.

Ik heb nog geen melding ontvangen dat ik zou worden omgezet naar het nieuwe tv platform.

(onder tussen wel ontvangen gebeurt op 20 juni)

 

In mijn T-mobile Abonnementen


Internet Fast
Je aanvraag is in behandeling
€35,00
Interactieve TV
Je aanvraag is in behandeling
€15,00
Interactieve TV Box
Je aanvraag is in behandeling
€5,00
€0,00
Actie: Gratis Interactieve TV Box

Interactieve TV Box met harddiskrecorder
Je aanvraag is in behandeling
€10,00
Interactieve TV Box
Je aanvraag is in behandeling
€5,00
Totaal per maand€
65,00

Maand prijs klopt niet staan te veel ontvangers is. Ik heb 2 x 610x.

Ik heb tot nu toe rondt de 50 euro betaald per maand voor 50/50. Omdat de HD recorder in omgeruild voor een gewone ontvanger zou ik op dit moment nu niet meer moeten betalen voor opnemen is volgens mij 5 euro. Ik heb bij het overstappen naar T-mobile gekozen voor altijd de tweede ontvanger gratis en minder korting in het eerste jaar.

Volgens mij zou ik straks na beide omzettingen en het inschakelen van cloud opnemen rond de 55 euro moeten betalen. Omdat de snelheid naar 100/100 gaat

 

Nog steeds zwart beeld. Oorzaak? en is dat dinsdag verholpen na de overstap.?

In het overzicht staat ook nog steeds een Interactieve TV Box met harddiskrecorder. Onze oude box staat al 2 weken bij jullie. Het nieuwe platform gebruikt geen harddiskrecorders.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Sander 18 juli 2021, 17:03

Hi @Hans_68,

 

Ik loop alle punten met je door!

 

Zwart beeld

De omzetting verloopt in goede banen, maar ik zie een rare datum qua omzetting van het TV abonnement. Dat komt overeen met jouw tijdslijn. Die kan ik nu niet meer herstellen, die zal dan inderdaad pas 23 juli weer terugkomen, tegelijk met het internet op het nieuwe netwerk. Alternatief is om gebruik te maken van TV Anywhere. Hierop heb je vrijwel alle zenders op je laptop, telefoon of tablet. 

 

TV Box teveel

Ik zie dat mijn collega deze heeft omgewisseld, maar deze is toch nog blijven staan na de wissel van netwerk. Dat kan ik direct verwijderen, zodra de overzetting is doorgevoerd. 

 

De prijs

In essentie verandert er niets aan de prijs of je nu op het oude of het nieuwe netwerk zit. Het nieuwe netwerk heeft echter meer mogelijkheden - er zijn namelijk (veel!) hogere snelheden mogelijk onder Internet Premium. Dat de tweede TV Box gratis blijft na overzetting ga ik nu nog na. Hier kom ik op terug!

 

Nieuwe TV platform

Ik zie dat het eerst nog om hetzelfde TV platform gaat. Begrijp ik goed dat je omgezet wit worden naar het nieuwe platform? Zo ja, dan gaan we dat regelen, direct na de omzetting!

 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Hans_68,

 

Ik loop alle punten met je door!

 

Zwart beeld

De omzetting verloopt in goede banen, maar ik zie een rare datum qua omzetting van het TV abonnement. Dat komt overeen met jouw tijdslijn. Die kan ik nu niet meer herstellen, die zal dan inderdaad pas 23 juli weer terugkomen, tegelijk met het internet op het nieuwe netwerk. Alternatief is om gebruik te maken van TV Anywhere. Hierop heb je vrijwel alle zenders op je laptop, telefoon of tablet. 

 

TV Box teveel

Ik zie dat mijn collega deze heeft omgewisseld, maar deze is toch nog blijven staan na de wissel van netwerk. Dat kan ik direct verwijderen, zodra de overzetting is doorgevoerd. 

 

De prijs

In essentie verandert er niets aan de prijs of je nu op het oude of het nieuwe netwerk zit. Het nieuwe netwerk heeft echter meer mogelijkheden - er zijn namelijk (veel!) hogere snelheden mogelijk onder Internet Premium. Dat de tweede TV Box gratis blijft na overzetting ga ik nu nog na. Hier kom ik op terug!

 

Nieuwe TV platform

Ik zie dat het eerst nog om hetzelfde TV platform gaat. Begrijp ik goed dat je omgezet wit worden naar het nieuwe platform? Zo ja, dan gaan we dat regelen, direct na de omzetting!

 

Reputatie 1

Hallo @Sander 

Vorige week woensdag toch echt een mail ontvangen.

Je krijgt T-Mobile TV!
Op 20-07-2021 tussen 9 en 17 uur is het zover. Op deze dag kun je even geen tv-kijken. We sturen je een dag van tevoren een herinnering per sms.

Dit heeft Lisa geregeld, na het opsturen van HDD recorder stond alles schijnbaar op pauze omdat een tv ontvanger niet goed in systeem stond.

Vrijdag over na ODF (GPON) als ik het goed lees werkt dan pas weer de TV ontvanger? 

We gebruiken een alternatief namelijk het cloudopnamen van de buren met de app en een chromecast (KPN) want sinds het opsturen kunnen we niet opnemen en theorie kun je wel 7 dagen terugkijken maar bijvoorbeeld bij NET5 betekend dat 15 minuten extra reclame per uur

Als cloudopnemen op het nieuwe platform eerder had kunnen worden ingeschakeld dan TV Anywhere op dezelfde manier gewerkt.

 

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Hans_68, merci voor je terugkoppeling! Ik zie dat jij onderhand bent overgezet op het nieuwe TV platform, yay. Bevalt het platform goed tot nu toe of ervaar jij nog dezelfde problemen met het zwarte beeld? Ik hoor het heel graag, want dan zoek ik daar zo snel mogelijk een gepaste oplossing voor. 

Super dat de omzetting naar ODF voor morgen op de planning staat. Geef jij morgen een seintje als jij volledig bent omgezet? Wat betreft de drie TV Boxen die jij op je rekening ziet staan, daarvoor heb ik goed nieuws. Op de nieuwe factuur staat dat jij twee TV Boxen in jouw bezit hebt. Vorige maand diende jij nog voor deze derde TV Box te betalen, maar vanaf nu is dat teruggebracht naar twee TV Boxen.

Sander heeft voor jou een verzoek ingediend om de korting te hanteren na de netwerkmigratie. Ik zie dat dit verzoek nog in behandeling is, dus zodra hier een terugkoppeling op komt dan hoor jij dat. Nu jij bent omgezet naar T-Mobile TV kun jij eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement via jouw My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen. Kun jij hiermee uit de voeten? Ik hoop dat deze functie jou gaat bevallen.

Laat het vooral weten of ik jou nog ergens mee kan helpen, want dat doe ik graag! 😊

Reputatie 1

@Lisa 

Zal na de omzetting morgen uitgebreide reactie geven. Maar cloudopnemen kan ik niet inschakelen.

Je hebt op dit moment een lopende bestelling. Zodra deze bestelling is afgerond kun je hier je opnamefunctie beheren.

 

 

 

Reageer