Beantwoord

Overstappen op de cloud

  • 23 February 2021
  • 29 reacties
  • 435 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Mij is een jaar geleden verteld dat ik in plaats van mijn opnemen pakket over zou gaan op the cloud. Ondanks meerdere telefoontjes kan niemand mij vertellen wat hiervan de status is. Ik wil echter graag overgaan, is het mogelijk om mijn abbonement te wijzigen zodat ik alsnog kan overstappen ?

icon

Beste antwoord door Boris 26 February 2021, 12:02

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Isap ,

 

Wat ik wel weet is, om over te kunnen gaan moet je een huawei of  Zyxel  modem hebben en een aria 610 aria 7x TV kastje. Als je eventueel een omruil aanvraagt van het tv kastje. Modems worden niet zomaar geruild. zou ook de mogelijkheid bestaan om over te gaan op het "nieuwe" tv kijken met cloud opname. 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Isap  In je abonnement kan je kiezen voor in de cloud opnemen.

dat zou dan toch bij jouw ook zichtbaar moeten zijn in je account?

 

Reputatie 2

Goedemorgen @Jordi99, TV draait bij ons op 1080i/60 hz, maar kan op 1080i/50 hz worden gezet omdat veel gebruikers hikkend beeld ervaren wanneer we de resolutie op 1080/60 vastpinnen. We draaien jammer genoeg niet op 1080p, dat wordt niet ondersteund.

Zodra de oude box bij ons retour gemeld is, kan ik T-Mobile TV voor je aanvragen. Waarom dan pas? Omdat anders de niet-geschikte box formeel nog bij jouw aansluiting actief staat en de migratie dan direct afgewezen wordt. Sorry als ik dit eerder niet duidelijk genoeg uitgelegd heb! 

@Jason ik kreeg zojuist de bevestiging vanuit jullie dat de Box retour is gekomen. Meld jij het verder af? Ik krijg nu vanzelf bericht over TMT?

 

groet,

Jordi 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Isap  Ik ga vragen of de moderators van Thuis in jouw probleem kunnen duiken.

Geen garantie maar doe wel mijn best want ik snap dat je nu wel eens in de cloud wil opnemen.

Hopelijk wordt het tot jou tevredenheid snel opgelost. Ik maak er ook gebruik van en ik moet je zeggen het is echt handig.

Nu afwachten tot een moderator tijd heeft om te reageren.

Groetjes! 

Reputatie 2

@Jordi99 De gemiddelde levertijd is zo'n twee tot vijf dagen, maar kan in de praktijk uitlopen. Ik zou rekening houden met uiterlijk donderdag, of vrijdag dan zit je niet onnodig in spanning te wachten, maar ga er maar van uit dat het eerder dinsdag of woensdag bezorgd wordt! 😊

Een geweldig weekend toegewenst en blijf veilig binnen!

hi @Jason 

inmiddels de Box binnen en hij draait ook al sinds zaterdagmiddag. Ik heb ook de oude box retour gestuurd naar jullie. moet ik mijn verzendbewijs nog naar jou sturen in een PB? 

 

groet,

Jordi 

Reputatie 7
Badge +4

@Jordi99 De gemiddelde levertijd is zo'n twee tot vijf dagen, maar kan in de praktijk uitlopen. Ik zou rekening houden met uiterlijk donderdag, of vrijdag dan zit je niet onnodig in spanning te wachten, maar ga er maar van uit dat het eerder dinsdag of woensdag bezorgd wordt! 😊

Een geweldig weekend toegewenst en blijf veilig binnen!

hi @Jason 

inmiddels de Box binnen en hij draait ook al sinds zaterdagmiddag. Ik heb ook de oude box retour gestuurd naar jullie. moet ik mijn verzendbewijs nog naar jou sturen in een PB? 

 

groet,

Jordi 

Ik zou vooral even goed het verzendbewijs bewaren. Mocht je later toch een herinnering krijgen, dan kan een moderator snel e.e.a. voor je uitzoeken. Geniet van je Box en het TV kijken :wink:

Reputatie 2

Hoi @Jordi99, de vervangende TV Box is onderweg! Je kunt de Amulet 515 (recorderbox) straks terugsturen in die doos, de e-mail met uitleg hierover ontvang je zo binnen een halfuur. Zodra de oude box officieel geretourneerd en afgemeld is, kunnen we de overzetting direct aanvragen. Bedankt voor je medewerking en alvast bedankt voor het retourneren! 😉

@Jason Dankjewel voor je bericht! ik zie de uitleg en de box graag tegemoet! 

 

groet,

Jordi 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JillesCopal, het uitrollen van het platform in batches (migratierondes), maar het selecteren op een bepaalde combinatie zijn al sinds dag één hand in hand gegaan. Alleen zijn er tussendoor rondes geweest waarbij men getest heeft of de Kamai 510/Amulet 515 te combineren zouden zijn met T-Mobile TV: dit bleek niet of maar half het geval te zijn, hierdoor is ervoor gekozen om enkel nog Aria 610x boxen in combinate met een Zyxel of Huawei modem over te zetten.

Om het wat te nuanceren, kopieer ik mijn bericht uit dit topic: 

Goed dat je ernaar vraagt, ik kan me voorstellen dat het lijkt alsof de migratiemolen stilstaat. Er worden nog steeds gebruikers overgezet op het nieuwe platform. Dit doen we via de standaard migratierondes en die lijken eind maart/begin april weer aan te vangen na een korte stop.

Ook zetten we handmatig gebruikers over via een versnelde procedure. Daar kun je je voor aanmelden, mits je de juiste apparatuur thuis hebt staan (Zyxel of Huawei modem + Amino Aria 610x TV Box(en)). Mocht je graag overgezet willen worden, laat het me weten, dan ga ik controleren wat ik voor je kan doen!

Wat betreft de omzetting van een Draytek naar Zyxel modem: daar dien ik een speciaal verzoek voor in bij onze techneuten. Omdat de Zyxel via een Media Converter wordt aangesloten en niet direct op het FTU (glasvezelaansluitpunt), laten we dit installeren door een monteur. Daarmee behoudt je de garantie op alle losse onderdelen en de servicevoorwaarden bij problemen.

Indien je dit in gang gezet wilt hebben, zorg ik ervoor dat we zo snel mogelijk actie ondernemen. Laat me weten in hoeverre ik dit in orde kan maken voor je!

Bovenstaande geldt natuurlijk ook voor jou, mocht je het in gang gezet willen hebben, dan ga ik meteen een verzoek indienen zodat ook jij eindelijk gebruik kunt gaan maken van T-Mobile TV! 😄

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Jordi99, TV draait bij ons op 1080i/60 hz, maar kan op 1080i/50 hz worden gezet omdat veel gebruikers hikkend beeld ervaren wanneer we de resolutie op 1080/60 vastpinnen. We draaien jammer genoeg niet op 1080p, dat wordt niet ondersteund.

Zodra de oude box bij ons retour gemeld is, kan ik T-Mobile TV voor je aanvragen. Waarom dan pas? Omdat anders de niet-geschikte box formeel nog bij jouw aansluiting actief staat en de migratie dan direct afgewezen wordt. Sorry als ik dit eerder niet duidelijk genoeg uitgelegd heb! 

@CrisTien , helaas niet… ik heb nog het oude systeem met de harddisk recorder, dit zou omgezet worden naar the Cloud maar een duidelijke status update krijg ik hier niet over. De anywhere app bijvoorbeeld kan ik gewoon gebruiken maar ik kan hiermee effectief niets opnemen omdat ik een foutmelding krijg. Erg jammer omdat ik om opnames terug te kijken dus plaatsgebonden ben.

Het is mij bekend dat iedereen beetje bij beetje overgezet wordt maar mij werd dit vorig jaar in maart al verteld en het zou voor einde van het jaar gebeuren. Echter heb ik nog steeds de optie niet om via de cloud op te nemen, ik zit nog vast aan de harddiskrecorder. 

Ik heb dus ook geen idee of het wellicht een optie is om mijn contract aan te passen en dan wél die optie te krijgen.

Reputatie 7

Hoi @Isap ,

Zoals @CrisTien en @soepkip67 al hebben verteld, kan het nieuwe TV platform alleen draaien op de Aria TV Box. Als je wilt, kan ik ervoor zorgen dat deze ook naar jou toe komt. Wil je me laten weten of ik dit voor je in orde kan maken? Wanneer de nieuwe TV Box dan bij jou aankomt, dan kan ik je aanmelden om je zo snel mogelijk over te laten zetten naar het nieuwe TV platform. Ik hoor het graag van je! 

@Jason@Boris Ik zou ook graag overstappen op opnemen in de cloud maar heb ook het te oude tv-kastje. Kunnen jullie dit voor mij in gang zetten? Bij voorbaat dank!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jordi99, dat ga ik meteen in orde maken, thanks voor de update! 👍

@Boris , als dit mogelijk is graag. Het zal dan wel alsnog even duren als ik hem heb ontvangen voor ik kan opnemen? Maakt verder niet uit maar dan kan ik hier rekening mee houden.

Wat verandert er voor mij dan aan het abbonement?

 

Bedankt!

@Boris mijn nieuwe tv box is aangekomen en geïnstalleerd, echter is het weer de Entone 510, dit lijkt me niet de bedoeling?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jordi99, de vervangende TV Box is onderweg! Je kunt de Amulet 515 (recorderbox) straks terugsturen in die doos, de e-mail met uitleg hierover ontvang je zo binnen een halfuur. Zodra de oude box officieel geretourneerd en afgemeld is, kunnen we de overzetting direct aanvragen. Bedankt voor je medewerking en alvast bedankt voor het retourneren! 😉

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jordi99, goed om te horen dat de box draait sinds zaterdagmiddag en bedankt voor het retourneren van de oude box! Als je het verzendbewijs nog wilt bewaren totdat de box officieel teruggestuurd is, kan ik je altijd helpen indien dit op de één of andere manier niet lukt. 

We gaan er niet van uit, maar mocht er iets misgaan met het retour melden, dan zorg ik ervoor dat het pakket alsnog volledig afgemeld wordt.

Veel kijkplezier toegewenst en indien ik je nog ergens bij kan helpen, let me know! 😄

Reputatie 2

Hi @Jason kan het kloppen dat ik nog geen email heb gehad? In je bericht staat in een half uur.. maar we zijn al een paar uurtjes verder.

Groet,

Jordi

Reputatie 2

Hi @Jason mooizo. Nog wel een ander vraagje. Er wordt nu via de box op 1080/50i uitgezonden. Kan je dat aanpassen naar 1080/50p ? Zelf kan ik dat niet volgens mij.  Wordt ik ook overgezet op TMT platform binnenkort?

Groet,

Jordi 

Ik heb een tijdje geleden een topic aangemaakt omtrent de status van de uitrol van het vernieuwde tv platform met cloud opname mogelijkheid. Toen is er verteld dat er in batches uitgerold word. Hier in dit topic lees ik dat het alleen in een bepaalde combinatie van modem en tv-kastje gaat werken en dat de draytek modem en de entone  kastjes geen upgrade krijgen. Als dit zo is en er geen passende oplossing gevonden word om de apparatuur van de klanten die verouderde apparatuur hebben te vervangen zodat ze ook van het vernieuwde platform kunnen genieten, vind ik dat een slordige zaak van t mobile. De mensen die de verouderde apparatuur hebben zijn trouwe klanten en worden gewoon aan de kant geschoven. Ik zal dan als het vernieuwde platform niet naar de oude apparatuur word toch maar eens goed gaan bedenken of ik hier nog wel klant wil blijven.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jordi99 ,

 

In dit topic: Hoe stuur je jouw apparatuur terug. vindt je informatie om je recorderbox retour te zenden.

Heb twee tips voor u:

Indien geen retour nummer voeg uw adres en klantgegevens(adres gegevens ,klantnummer) toe.

Bewaar het verzendbewijs goed.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jordi99, dat kan zeker kloppen, mijn excuses! De e-mail is een halt toegeroepen omdat we ook per brief de uitleg versturen. Je kunt de brief maandag of dinsdag in de bus verwachten. Om het wat makkelijker te maken, heb ik je alsnog een losse e-mail met info toegestuurd, zo ben je volledig op de hoogte van het retourproces.

@soepkip67 Dat zijn nog eens handige tips, thanks! 💪😁

Reputatie 2

Hi @Jason dank voor je reactie en ik zie de mail wel binnenkomen straks evenals de post komende week. Wanneer denk je dat de Box geleverd wordt? 

@soepkip67  dank voor uw tips!

 

Groet, Jordi 

Reputatie 6

Hoi @frenkel1, hier ga ik je natuurlijk mee helpen! Allereerst ga ik jouw TV Box omruilen, je zult de nieuwe box over enkele werkdagen thuis ontvangen. Zodra je de nieuwe box hebt ontvangen, wil je deze dan aansluiten en mij een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Als de nieuwe box is aangesloten, kan ik jou aanmelden voor het nieuwe TV platform. Je zult dan binnen twee weken worden overgezet!

Reputatie 7
Badge +1

Persoonlijk begrijp ik nog steeds niet zo heel goed waarom men er zo op staat om overgezet te worden naar het nieuwe platform, het nieuwe platform geeft nog steeds (heel) veel problemen en ongemakken.

Zelf zit ik (gelukkig) nog op het vorige platform met de Entone 510 en Draytek modem en dat werkt hier althans perfect simpelweg zoals het behoort, en als ik de topics met alle ellende van het nieuwe platform lees kan ik alleen maar concluderen laat mij maar zolang mogelijk op het oude platform.

Reageer