Beantwoord

pincode steeds invoeren

  • 19 October 2020
  • 26 reacties
  • 6507 Bekeken

Iedere keer als ik tv wil kijken aan de tv-box aanzet moet ik mijn pincode invoeren, dit is sinds het nieuwe update is geïnstalleerd, waarom 

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 19 October 2020, 16:08

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Johan446 

In de instellingen bij kijkprofielen kun je dit uitschakelen of een andere kijkprofiel selecteren.

Het is om minderjarigen niet naar alle content te laten kijken.

Oke dan ga ik dat uitproberen, maar alvast bedankt voor de hulp

Hoi,

Ik heb dit ook steeds sinds een week. Vaak bij het wisselen van een zender krijg ik weer die inlog vraag. Ik heb maar 1 profiel, die van admin, dus lijkt me niet dat het daar aan ligt. 

Reputatie 7
Badge

Moderator edit: is het account met een andere leeftijdsclassificatie wellicht nog actief? Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de stappen hieronder: 

@Cuervo waarschijnlijk heb je de leeftijd ‘AL’ geselecteerd op jouw profiel. Dit betekent dat je alleen naar programma's kunt kijken die voor alle leeftijden geschikt zijn. Als je dit wijzigt naar '16’ of ‘18’ dan zal je bijna nooit meer de pincode in hoeven voeren.

Dank je wel voor de Tip

Hoi, ik ga het proberen. Bedankt voor de tip. Vreemde is dat ik niets in de profielen heb veranderd.

Je oplossing heeft gewerkt. Ik ben van die constante invulling van pincode af!

 

Ik heb er bij terugkijken en bij (meeste)zenderwissels last van.

Leeftijdgrens staat op 18 en slotjes staan open.

Wat kan ik nog meer doen?Ervaar het als vervelend

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @LcDns, welkom op de Community!

In jouw geval denk ik dat het aan de box zelf ligt. Zou je eens een volledige reset van de box willen uitvoeren, alsjeblieft? Hoe je dit doet, heb ik hieronder uitgelegd - houd er wel rekening mee dat alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen:

Amino Aria (zonder opnamefunctie)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Zodra de box opnieuw opgestart is, zal je het TV-klantnummer en de TV-pincode nog eens moeten invullen. Indien dit niet dé oplossing is, zet ik het graag door naar de experts. Laat me weten of ik dit voor je kan doen, alvast bedankt voor je medewerking en antwoord!

beste,

Ik moet de pincode steeds invoeren voor twee kanalen, namelijk NPO1 en Net 5. Dat is sinds de update. Waarom is dat?

Reputatie 7
Badge +6

@Rabe Dat heeft te maken met de leeftijdsgrens. Als die ingesteld staat op AL hoef je alleen bij programma's die voor alle leeftijden geschikt zijn geen pincode in te voeren. Stel je 12 in, dan hoef je geen pincode in te voeren voor programma's die geschikt zijn voor alle leeftijden, 6, 9 en 12 jaar. Stel je 18 in, dan hoef je nooit een pincode in te vullen.

Beste TMTV,

ik begrijp niet waarom er plotseling alleen bij twee kanalen de pjncode gevraagd wordt. Dat kan toch niet veel met leeftijd te maken hebben? Waarom geldt dit dan niet op de andere kanalen?

Reputatie 7
Badge +6

@Rabe Het zou kunnen dat je alleen op die kanalen programma's kijkt voor hogere leeftijden. Het zou ook nog kunnen dat je die zenders vergrendeld hebt. Kun je eens kijken of ze in dat lijstje staan?

Reputatie 2

het is weer diep triest wat er weer in elkaar is geflanst
al mijn opnames op de HD zijn foetsie na de update
ook moet nu voor 18+ weer elke keer pincode ingevoerd worden en bij de vorige versie kon je dat uitzetten!
 

Reputatie 6

Hoi @escho, ik heb direct jouw profiel bekeken, maar je hebt geen TV Box met opnamefunctie. Welke opnames zijn er naar jouw idee verdwenen? Via de instellingen hoef je enkel de leeftijdsgrens eenmalig op 18 te zetten, daarna hoef je de pincode niet meer in te voeren behalve voor adult zenders.

Reputatie 2

Hoi @escho, ik heb direct jouw profiel bekeken, maar je hebt geen TV Box met opnamefunctie. Welke opnames zijn er naar jouw idee verdwenen? Via de instellingen hoef je enkel de leeftijdsgrens eenmalig op 18 te zetten, daarna hoef je de pincode niet meer in te voeren behalve voor adult zenders.

vreemd er zit een hard disk in van 1 G en zat vol met opnames. tot de ongevraagde update.
en als je las wat ik schreef over de pin is het dat in de vorige versie de pin kon uitzetten ook voor 18+
verder is tv anyware nog steeds niet in chrome te zien. en in firefox moet ik mij zelf elke keer verwijderen want ik ben al ingelogd en wil je dan de inlog gegevens bewaren. staat elke keer aan maar ook daar is elke keer de pin noodzakelijk.
je leert er wel mee leven maar. zodra Netflix ook tv zenders gaat doorgeven word tmobile tv wel heel lastig

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @escho, dit is niet bedoeld om je bot tegen te spreken, dus neem het alsjeblieft niet zo koeltjes als ik het vermeld: er is geen TV Box met harddiskrecorder bij ons aangemeld/geregistreerd, sterker nog ik zie nergens een melding van een harddiskrecorder staan, ook niet in de toegestuurde apparatuur, of in de bestellingen. 

Weet je zeker dat je niet doelt op de opnames in de Cloud? Cloud Opnemen is namelijk wel mogelijk, maar ook daar zie ik geen activatie van in jouw profiel. Heb je toevallig een andere mediabox thuis staan die opnames op een harddisk zet? 

Reputatie 2

Hoi @escho, dit is niet bedoeld om je bot tegen te spreken, dus neem het alsjeblieft niet zo koeltjes
 

soms heb je het gelukt dat er iets langs komt. en dat het ook nog werkt. na het invoeren van de inloggegevens. waar je dus niet op zit te wachten is een update die opnames onberijkbaar maakt of heeft gewist!

Reputatie 2

Goedenmorgen, ik ben gisteren over gegaan op het nieuwe platform, als ik de slotjes open doe, staat er zender vergrendeld en als ik het dicht doe staat er ontgrendeld, beetje raar, heb ook in mijn profiel leeftijd op 18 staan maar toch een zender die ik moet ontgrendelen  en wat ik voorheen niet had was dat ik nu geen ondertiteling meer heb bij CBS reality.

Zie net dat bij tv anyware de ondertitel het wel doet

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Lydia41971 wat bedoel je precies met slotjes open en dicht? Heb je dit probleem met CBS Reality dat dit voor alle programma’s geldt of is dit bij een enkel programma? Mogelijk is dat de ondertiteling niet helemaal goed door komt op de TV Box, gezien het wel via TV Anywhere werkt. Zou je de TV Box willen resetten en kijken of dit werkt? Hoe je dit precies doet, vind je in dit topic: 

 

Reputatie 7
Badge

@Lydia41971 is de zender CBS Reality toegevoegd aan de lijst met vergrendelde zenders? Je kunt dit controleren door in het TV menu te gaan naar ACCOUNT > Mijn zenders. Via de rode knop kan je filteren op ‘vergrendelde zenders’. Mogelijk staat hier dan o.a. CBS Reality? Je kunt de zender hier ook verwijderen als vergrendelde zender. 

Reputatie 2

Goedenmorgen, de zender is niet vergrendeld, maar denk dat het aan de box ligt, ik kijk die ze er gewoon via de app, dan gaat het goed. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Lydia41971,

Dank voor de informatie! Ik zie dat je twee TV Boxen hebt, zou je kunnen controleren of het ook op de andere TV Box speelt? Zoals je zelf al aangeeft is het een goed (en slecht) teken dat het probleem zich niet voordoet op TV Anywhere, maar wellicht dat het nog aan het kijkprofiel ligt. Hopelijk hebben wij dit snel onder de duim en hiermee kan ik gerichter een oplossing voor je zoeken!

Reputatie 2

Bedankt voor de info, maar alles is opgelost😁

Reputatie 7

Yay, super fijn om te lezen dat het issue is opgelost @Lydia41971! Heb je hier zelf een aanpassing voor verricht of stond het opeens weer goed? Als ik je nog ergens mee kan helpen, laat het dan zeker weten! 🎈

Reageer