Beantwoord

Powerlines: valse belofte


Reputatie 1

Geacht forum, sinds jaren was ik een tevreden klant bij Telfort maar sinds de overname door KPN ging de kwaliteit achteruit. In de gehele periode van ruim 10 jaar ben ik gemiddeld maandelijks gebeld door T-Mobile om over te stappen omdat ik hier over de hele periode 2 mobiele abonnementen had. Dit heb ik altijd geweigerd omdat ik gebruik maak van powerlines en T-Mobile wilde geen garantie geven dat ik een goede tv ontvangst zou hebben via dit systeem. 29 April werd ik weer gebeld en werd mij door de medewerkster, (na navraag bijeen collega, een meerdere of een techneut),verzekerd dat het nu wel mogelijk was. Naar aanleiding van die belofte de stap gewaagd en overgestapt. 16 Mei alles geïnstalleerd en het blijkt niet te werken. Meerdere telefoontjes gepleegd en van alles uitgeprobeerd niets werkt. Tot dat iemand aan het eind van de middag het idee had om de tv-box aan te sluiten op de wifi-versterker. Dit werkte wel en hoef daarom geen ontsierende kabel door de woonkamer te leggen. Echter, ik heb boven een tweede tv en zou voor dezelfde oplossing een tweede wifi-versterker nodig hebben. Ook geen probleem maar nu moet ik maandelijks €2,50 betalen voor de tweede wifi-versterker. Dus T-Mobile veroorzaakt een probleem en ik moet betalen voor een surrogaat oplossing. Ik heb ook €100,- betaald voor het powerline systeem waar ik niets meer aan heb. Het gaat niet om de maandelijkse €2,50 maar het is voor mij een principe kwestie. Verder vind ik de tv-gids verre van optimaal maar daar ga ik in een ander topic wel verder op in. Graag jullie mening of de €2,50 terecht in rekening wordt gebracht en of dit maandelijkse bedrag kwijt te schelden is. Al was het maar uit coulance.

icon

Beste antwoord door eric 26 May 2022, 13:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7

@robjeduc powerline werkt wel in 90% van de gevallen. soms helpt het om de adapter om te draaien. en of de firmware te updaten van de powerline. omdat nu 1 tv via wifi gaat zou je de andere tv via wellicht wel kunnen aansluiten middels de powerline adapter. ook zou je er voor kunnen kiezen om de app te gebruiken op een smarttv of android tvbox of Apple TV.

kabels zouden eventueel ook door bestaande leidingen kunnen worden getrokken. denk dan aan tv of coax. eventueel is het ook mogelijk om een mocaadapter te gebruiken om de bestaande coax te gebruiken als datakabel.

Reputatie 7
Badge +14

Garantie op powerplugs is niet te geven. Dat is sterk afhankelijk van iemand zijn elektrische installatie thuis.

Dat het vroeger een uitdaging was had meer betrekking op het feit dat de tv decoder een eigen vlan en dus een eigen verbinding met de router. Je kon tv en internet niet op 1 power plug combineren. Dat is sinds een tijdje anders en draait TV gewoon over de internet vlan, en dus is een combinatie over 1 powerplug mogelijk mits die functioneren binnen iemand zijn huis installatie.

Dat kun je T-Mobile niet kwalijk nemen. Je had 14 dagen om het product te proberen en toen had je kunnen annuleren. Als een extra wifi access point wel de oplossing is, dan is het netjes dat ze dat kunnen aanbieden. Je kunt ook gewoon in de winkel een eigen wifi Mesh netwerk, bijvoorbeeld van Deco, aanschaffen. Kost voor 3 punten ca. 200 euro.

Reputatie 1

@robjeduc powerline werkt wel in 90% van de gevallen. soms helpt het om de adapter om te draaien. en of de firmware te updaten van de powerline. omdat nu 1 tv via wifi gaat zou je de andere tv via wellicht wel kunnen aansluiten middels de powerline adapter. ook zou je er voor kunnen kiezen om de app te gebruiken op een smarttv of android tvbox of Apple TV.

kabels zouden eventueel ook door bestaande leidingen kunnen worden getrokken. denk dan aan tv of coax. eventueel is het ook mogelijk om een mocaadapter te gebruiken om de bestaande coax te gebruiken als datakabel.

Alle voorstellen heb ik uitgeprobeerd. De app kan niet op mijn tv (14 jaar) en via Chrome-cast is zeer omslachtig. Een kabel wegwerken kan niet. Als T-Mobile belooft dat het werkt, moet naar mijn mening T-Mobile zorgen dat het werkt en dan niet op mijn kosten. Ik ben al €100,- kwijt.

Reputatie 1

Garantie op powerplugs is niet te geven. Dat is sterk afhankelijk van iemand zijn elektrische installatie thuis.

Dat het vroeger een uitdaging was had meer betrekking op het feit dat de tv decoder een eigen vlan en dus een eigen verbinding met de router. Je kon tv en internet niet op 1 power plug combineren. Dat is sinds een tijdje anders en draait TV gewoon over de internet vlan, en dus is een combinatie over 1 powerplug mogelijk mits die functioneren binnen iemand zijn huis installatie.

Dat kun je T-Mobile niet kwalijk nemen. Je had 14 dagen om het product te proberen en toen had je kunnen annuleren. Als een extra wifi access point wel de oplossing is, dan is het netjes dat ze dat kunnen aanbieden. Je kunt ook gewoon in de winkel een eigen wifi Mesh netwerk, bijvoorbeeld van Deco, aanschaffen. Kost voor 3 punten ca. 200 euro.

Het heeft tot 16 Mei bij KPN prima gewerkt. Na 2 dagen was ik er al klaar mee, maar moet ik dan weer terug of naar een andere provider omdat T-Mobile de gedane belofte niet na komt? De situatie blijft zoals die is maar ik vindt het belachelijk dat ik moet betalen omdat T-Mobile een gedane belofte niet nakomt. Ben al €100,- kwijt dus niet nog eens €200,-.

Reputatie 7
Badge +14

Als die tv al zo oud is en geen 'smart' ondersteund, ga je dan een 2e T-Mobile decoder huren voor die 2e tv? Blijkbaar was in je oude situatie ook maar 1 tv, dus je kan dit allemaal niet vergelijken. 

Reputatie 1

Als die tv al zo oud is en geen 'smart' ondersteund, ga je dan een 2e T-Mobile decoder huren voor die 2e tv? Blijkbaar was in je oude situatie ook maar 1 tv, dus je kan dit allemaal niet vergelijken. 

Voor beide tv's heb ik een tv-box en ja, beide tv's zijn oud. Bij de tv in de woonkamer heb ik een Chrome-cast. Dat werkt maar is omslachtig. Het werkt nu via de wifi-versterkers. Punt is dat ik meer moet betalen voor een probleem wat T-Mobile heeft veroorzaakt en waarvoor de oplossing mij €2,50 per maand kost plus een nutteloze powerline set van €100,-.

Reputatie 7
Badge +14

@robjeduc De powerline adapters werken bij mij geweldig. 

Boven maak ik gebruik van Google Chromecast met Google TV - Multimediaspeler - 4K met afstandsbediening (kost iets maar verdien je ook weer terug) TV ook ongeveer 15 jaar oud boven.

Die €2,50 betaal je alleen als je iets wil oplossen, wat nu minder werkt. €30, voor een  jaar zorgeloos kijken. TMT kan niet in elk huis kijken of iets wel of niet gaat werken.

kabels beneden kan je netjes langs de plinten leggen of onder de grond dat laatste heb ik gedaan omdat dat hier mogelijk  was.

Voor alles is wel een oplossing maar elke situatie is weer anders.

MVG.

En PS die de deco punten schijnen ook geweldig te zijn maar let dan wel op welke je koopt.

TP-Link Deco P9 - Multiroom WiFi - Mesh WiFi - 3-Pack  €159,- 

 

Reputatie 1

Het klopt dat ik nu €30,- per jaar betaal om iets zorgeloos te laten werken. Punt is dat door T-Mobile belooft werd dat het kosteloos goed zou werken via powerlines. Nu het dat niet doet kost het mij €30,- per jaar plus €100,- voor een nutteloze powerline set. T-Mobile heeft het nu opgelost maar over mijn financiële rug. 

Reputatie 7
Badge +14

@robjeduc powerline werkt wel in 90% van de gevallen. soms helpt het om de adapter om te draaien. en of de firmware te updaten van de powerline. omdat nu 1 tv via wifi gaat zou je de andere tv via wellicht wel kunnen aansluiten middels de powerline adapter. ook zou je er voor kunnen kiezen om de app te gebruiken op een smarttv of android tvbox of Apple TV.

kabels zouden eventueel ook door bestaande leidingen kunnen worden getrokken. denk dan aan tv of coax. eventueel is het ook mogelijk om een mocaadapter te gebruiken om de bestaande coax te gebruiken als datakabel.

@robjeduc Heb je dit gelezen? Echt de poweline zou moeten werken. Breng ze anders terug naar de winkel,

TM kan echt niet in elk huis kijken of iets werkt. Over het algemeen werkt alles best goed.

Beetje meewerken dan kom je er wel, misschien komt er nog een reactie van de moderators.
Fijn weekend.

Reputatie 1

Na jaren nee te hebben gezegd omdat powerlines niet zouden werken ben ik dan toch overgestapt na de belofte van T-Mobile dat het nu wel zou werken. Als T-Mobile niet in elk huis kan kijken moeten ze geen loze belofte doen. Als ze weer hadden gezegd dat het niet zou werken was ik nooit overgestapt. Nu zit ik met een surrogaat oplossing en moet er ook nog voor betalen.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @robjeduc  Jammer dat je geen antwoord geeft op de vragen. 
Herhalen wat er al staat helpt je ook niet. 
Wij proberen  mee te denken zodat het je niets kost.

Fijn weekend.

Reputatie 1

De vragen heb ik eerder al beantwoord in eerdere reacties. We hebben een hele dag ism T-Mobile alles geprobeerd om de powerlines te gebruiken.Één helpdeskmedewerkster heb ik in 5 pogingen de werking van powerlines uit moeten leggen. Op het laatst heeft een collega het van mij overgenomen tot ze het snapte. Powerlines ge-update, gewisseld , opniew opgestart, echt alle mogelijkheden geprobeerd. Kabels zijn geen optie omdat ze hier altijd lelijk in het zicht liggen. Nog steeds ben ik gefrustreerd en van mening dat T-Mobile moet zorgen voor een oplossing zonder dat ik er voor moet betalen. Ze moeten geen beloftes doen die ze niet na kunnen komen en dan mij voor de bijkomende kosten op laten draaien.

Reputatie 7

Wat werkt er niet aan de powerline adapter ?

Ik neem aan dat hij wel gewoon opstart en je kan inloggen op het tv platvorm met je klantnummer en pincode.

Sluit eens een laptop aan op je powerline adapter en doe een speedtest.

Reputatie 1

Speedtest gedaan onder begeleiding van T-Mobile. Deze was ruim voldoende. Alle verdere oorzaken van problemen met de powerlines nagekeken en uitgesloten. Alles samen met T-Mobile. Bij KPN werkte alles foutloos maar dat zou volgens T-Mobile kunnen liggen aan het verschil van signaal.

Reputatie 7

Al een firmware upgrade met de devolo geprobeerd ?

Reputatie 1

Dat was het eerste wat ik gedaan heb, nog voordat ik mij gemeld heb bij de helpdesk.

Reputatie 7
Badge +3

@robjeduc 

Om internet over te brengen van 1 plek naar de andere, zijn er diverse oplossingen mogelijk.

Powerline is er 1 die al snel snelheid inlevert naarmate je afstand vergroot of groepen overspringt, dan kan bijna geen enkele powerline adapter set hun beloofde 500M snelheid ook maar in de verste verte halen.

Hier een aantal mogelijkheden en hoe ze omgaan met afstand en snelheid in je eigen huis over bestaande bekabeling.

 

Heb je dus nog oude coax liggen naar bijv een slaapkamer, dan zou ik voorstellen om voor MoCa te kiezen als snelheid en betrouwbaarheid een belangrijk ding is

Reputatie 1

Het is opgelost. ik sluit de tv's aan op de wifi versterkers, zo goed als draadloos en in elk geval geen kabels. Ik moet er alleen voor betalen en daar ben ik het niet mee eens.

Reputatie 7
Badge +14

Fijn dat het nu werkt. Voordeel is dat nu ook andere devices wifi door heel je huis kunnen gebruiken!

Reputatie 7
Badge +3

@robjeduc 

Alle door TMT geleverde routers (om te testen ed) liggen allemaal te verstoffen, want ik ben iemand die graag elk device zijn eigen functie geeft ter optimalisatie van mijn netwerk. Hierdoor is het geen ‘single point of failure’ netwerk meer.

Dus een aparte router/firewall (pfsense) en daarachter Unifi switches voor het verdelen en Unifi Access points voor de 2.4G & 5G Wifi.

Begrijp dat dit ook wat kosten met zich meebrengt, maar die kosten zijn eenmalig. En ze zijn ook te gebruiken als je ooit nog eens van provider zou willen veranderen, want dan is het alleen maar het her-configureren van de router/firewall WAN.

€2,50 en uitgaande van 5 jaar is toch een slordige €150, dus ik begrijp je standpunt zeker. Maar je huurt deze devices bovenop je internet abo .. waar eigenlijk ook de huur van hun router/modem in zit.

Ik ben een persoon die meestal kijkt over langere termijn van bijv. het betalen van die maandelijkse kosten, om vervolgens mijn berekeningen te doen of huren of zelf aanschaffen uiteindelijk goedkoper is.

Nog een optie zou kunnen zijn, om een ouder router aan te schaffen. Deze dan in EXTENDER mode te laten werken, dat is dan ook een eenmalige aanschaf … en uiteindelijk over tijd goedkoper.

Hieronder een idee hoe dat zou kunnen

NOTE: Hou er wel rekening mee, dat niet alle routers deze functionaliteit bezitten.