Beantwoord

Prioriteiten TV pakket T-Mobile

  • 15 November 2017
  • 13 reacties
  • 603 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
Ik werd getriggered door het "RTL gemist" topic van Hidden. Stel je mag prioriteiten stellen voor het ontwikkelteam van het TV product van T-Mobile Thuis. Welke drie dingen zou je het team als eerste op laten pakken. Wie weet helpt het de product owner in zijn of haar prioriteiten. ;)

Spelregels:
- Geen gedeelde plaatsen. Dus niet gedeelde tweede plaats opnemen in de cloud en meer UHD, derde plaats.
- Probeer jouw prioriteiten te onderbouwen. Waarom?
- Houdt het reëel.
- Dit is geen topic vanuit T-Mobile, maar vanuit een gebruiker. Je kunt hier dus geen directe waarde aan hangen dat deze punten ook zo opgepakt gaan worden.

Topicstarter trapt af:
1. HD aanbod; concullega's, zoals ZIGGO, zijn aardig bezig om HD echt standaard te maken. Dit door ook (niche) kanalen om te zetten naar HD kwaliteit. Bijvoorbeeld het meerendeel van de Discoverykanalen zijn bij ZIGGO (en KNIPPR) in HD beschikbaar.
2. POP's; Vodafone was bezig om een volledig eigen netwerk op te zetten op de infra van Reggefiber. Met de overname is hier een abrupt einde aan gekomen. Dit terwijl de kwaliteit van het "eigen" netwerk beter is, doordat die kanalen 1:1 worden doorgezet vanuit Technicolor.
3. Gemist/VOD aanbod verbeteren: Het aanbod is karig. Enkel NPO en SBS bieden aan en veelal niet in HD. NPO doet dit bewust niet en vraagt een meerprijs. Grote afwezige is al jaren RTL. Ook andere kanalen met gemist/VOD aanbod worden hier niet aangeboden, zoals bij bijvoorbeeld ZIGGO wel het geval is. Hetzij tegen bijbetaling. Kanalen als Disney Channel, NGC, Discovery, MTV/VIACOM en FOX zijn daarbij degene die ik het meeste mis.
icon

Beste antwoord door Brian 16 November 2017, 15:03

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Ben benieuwd 🙂
Reputatie 7
1 TV en Internet over 1 kabel. (dit is niet heel moeilijk te realiseren)
2 APPS op de STB zoals Netflix youtube
3 TV Anywhere voor andere platvormen.
Reputatie 6
Badge
Wat HD aanbod betreft moeten/mogen we niet vergeten dat Vodafone/T-Mobile de eerste was die standaard de HD zenders in het basispakket had opgenomen waar je bij de andere providers er nog speciaal een HD-pakket bij moest nemen.
Wat Ziggo betreft zijn al die nieuwe HD zenders maar 4 Mbps dus in hoeverre wil je van HD spreken? (al is wat mij betreft een 4Mbps HD stream vaak toch nog wel beter dan een vergelijkbare of hogere bitrate SD stream. Vergelijk Investigation Discovery bijv. met Fashion TV HD waar ID een stuk hogere bitrate heeft).
Is RTL Gemist gratis te kijken bij de andere providers (kan me herinneren dat het er wel ooit op zat maar je een abonnement moest hebben om te kunnen kijken)?
Maar op zich wel mee eens dat het aanbod karig is qua on demand Gemist.

1. TV Anywhere app voor Windows
2. Uitzending Gemist op TV Anywhere app (interface op de STB is gewoon dramatisch)
3. TV en Internet over één kabel idd
4. IPTV op CI+ (1.4)
1. Opnemen in de cloud; Entone heeft problemen om de opnames op de box goed in te regelen. Regelmatig worden zaken niet volledig opgenomen, niet verwijderd bij verwijderen of vééél te lang (>24 uur) opgenomen. Tevens zorgt opnemen in de cloud voor meerdere opnames gelijktijdig ten opzichte van de mogelijkheden van Entone.
2. Gemist aanbod verbeteren; Ik sluit mij hierin aan bij TAVL, het aanbod is karig in vergelijking tot andere aanbieders
3. TV Anywhere ook echt anywhere mogelijk maken; het zit al achter een login, dus ik zie niet in dat dit niet mogelijk moet zijn
Als je het mij zou vragen vind ik de volgende drie punten belangrijk.

1) Meer eigen apparatuur in de wijkcentrales, liefst overal. Dit zorgt voor onafhankelijkheid van KPN en voor betere kwaliteit van zenders. De bitrate is gewoon dusdanig hoger dat het verschil dag en nacht is.

2) RTL gemist. Vaak zijn de programma's die je terug wilt kijken van een RTL zender. En dan stroop je toch op. Vaak is het dan wel op internet te vinden, maar dan heb je al zo'n "laat maar" gevoel.

3) Regelmatige updates in samenwerking met klanten. Test releases uitgeven en feedback serieus en snel implementeren. Missende fearures en problemen kunnen zo sneller opgelost worden. De klanten voelen zich zo ook meer betrokken.
Reputatie 7
Bedankt voor de uitgebreide antwoorden, we nemen deze zeker mee!

@jibbewillem Jouw laatste punt is een goede suggestie en we willen op korte termijn zeker meer met onze klanten gaan delen via het forum! We ontvangen veel feedback van jullie en we laten graag zien wat we met deze feedback doen en welke mooie dingen hier uit komen. We zijn nog aan het bekijken hoe we dit exact vorm gaan geven maar de insteek is zeker om meer dingen te delen en dit ook sneller te doen!
Reputatie 2
Heel graag de opname mogelijkheden verbeteren... Zodat je niet hoeft te kiezen wat je opneemt. Nu kan ik geen programma opnemen met zelfde aanvang tijd, dan geeft ie gelijk problemen (bij mijn vorige provider nam ik in de cloud op, en kon ik opnemen wat ik wilde,) voordeel is ook dat opnames bewaard blijven, of via de gids terug kunnen kijken, ook van vorige dagen zou fijn zijn, en heel graag rtl, kan de app niet meer op de tv installeren... Verder zou het ook mooi zijn als je in de anywhere app, je programma's kan opnemen. Los van genoemde puntjes, een heel blije klant hier!!!!
Reputatie 4
1) gemist uitbreiden met RTL en Discovery zenders
2) terugkijken via gids
3) opnemen in de cloud
@brian ik kijk er naar uit hoe jullie dit in het nieuwe jaar aan gaan pakken. Hou ons maar op de hoogte!
Reputatie 7
Gaan we zeker doen jibbewillem! 😃
Eigenlijk maar 1 ding: IPTV via CI+1.4/1.5.
Met vrije zenderkeuze voor de gebruiker, dus niet zoals Ziggo een verplichte zendervolgorde en zendernummering.
Reputatie 7
Bedankt voor suggestie Rene, ik voeg hem toe aan de wensenlijst 🙂
Reputatie 3
TV:
1. Uitbreiding uitzending gemist (RTL...), makkelijker en sneller beschikbaar.
2. Uitbreiding apps (netflix)
3. Cloud PVR

Algemeen:
1. Betere en stabielere diensten
2. Bereikbaarheid en kennisniveau van de klantenservice
3. Roadmap voor het volledige thuisproduct bepalen aangezien er best veel gebieden achterstand is met andere providers.

Reageer