Problemen met de TV Box, zwart beeld


  • Anonymous
  • 0 reacties

Mijn dank is alvast groots @Demi.

Heb ik nog een lastige vraag echter weet ik niet of ik dat hier kwijt kan.

Ik ben nu een aantal weken klant en al vanaf het begin heb ik problemen met mijn stb. Wanneer ik de stb en de tv aanzet heb ik zwart beeld.

Voorheen had ik de wifi+ extenders aangesloten op de stb echter het middelste lampje ging steeds weer uit en zag op de tv de melding "geen internet" staan. Na vele keren de helpdesk te hebben gebeld kreeg ik steeds weer een andere oplossing tot gegeven moment ik gezegd heb dat ik geen vertrouwen meer heb en heb de wifi+ extenders opgezegd.

 

Echter het probleem is niet opgelost aangezien de klantenservice maar een doel voor ogen heeft en dat is dat ik kabels ga trekken naar de woonkamer en de slaapkamer. Maar dat gaat in dit geval niet aangezien ik door mijn ziekte geen kabels over de vloer mag laten lopen en wegwerken via plinten een enorm bedrag kost.

Als oplossing kreeg ik dat ik de kabel van Ziggo er moest uittrekken en te vervangen voor een UTP kabel. Ik moet eerlijk zeggen zeggen dat ik in jaren nog nooit zo'n dom antwoord heb gehad zelfs niet toen ik de opleiding voor klantenservice medewerker (waaronder ook T-Mobile) heb gevolgd.

 

Nu heb ik op 3 plaatsen (de basis zit in het stopcontact in de meterkast en vanuit daar een kabel naar - inmiddels poort 4 - aangezien ik op geen van de andere poorten een betere oplossing had, de tweede Powerline adapter zit in de muur in de woonkamer en de UTP kabels lopen naar de stb en de derde zit in het stopcontact van de slaapkamer) gebruik gemaakt van een TP-Link Powerline adapter zonder wifi die ik vorig jaar heb gekocht.

 

Maar wat wil nu het feit dat wanneer ik mijn tv (Philips) en stb op mijn slaapkamer aanzet ik zwart beeld heb.

Pas wanneer ik de stekker van de stb er uithaal en weer terug doe na ongeveer 15 tot 30 seconde heb ik weer normaal beeld.

 

De klantenservice zegt dat dit probleem niet aan de stb ligt maar aan de combinatie van de Powerline adapters en mijn onwil om kabels te trekken. Ook hebben ze het steeds over een splitter al kunnen ze niet uitleggen wat ze bedoelen. Ze kunnen de Amino's wel gewoon uitlezen.

Zelf denk ik met mijn kennis van zaken dat het aan de Amino ligt.

 

Zouden jullie mij kunnen helpen?

 

Greetz,

Marc 

Cheyenne van Odido 1 jaar geleden

Hoi @marcvanhulst, dank voor dit topic en het uittikken van je ervaring. Ik wilde het zelf uitzoeken maar ik zie dat er al een onderzoek is gestart rondom het zwarte beeld op de TV Box en het feit dat je dan gelijk moet herstarten. Uit het onderzoek is het volgende gekomen:

De oplossing hiervoor is het aanpassen van de HDMI Modus. Je kunt dit zelf uit testen via de TV Box door via instellingen een andere HDMI modus te selecteren. Bij elke TV Box staat de HDMI modus automatisch op standaard. Je kunt dit vinden en aanpassen door naar Account te gaan > Instellingen > TV Box (staat onder resolution). Je kunt kiezen voor HDMI 1 t/m 4.

Over het algemeen kan je voor Amino TV boxen de HDMI Modus 3&4 aanhouden. Dit is afhankelijk per TV Type en kan dus ook verschillen ongeacht TV Box type dus test het vooral allemaal uit, mocht deze optie niet werken. Wil je mij de uitkomst laten weten? Een bekabelde verbinding is wat wij echt adviseren te gebruiken, anders is eventueel de T-Mobile TV app ook een optie. Check hier of deze geschikt is voor jou televisie. Je hebt in dat geval helemaal geen TV Box of kabels nodig!

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @marcvanhulst, dank voor dit topic en het uittikken van je ervaring. Ik wilde het zelf uitzoeken maar ik zie dat er al een onderzoek is gestart rondom het zwarte beeld op de TV Box en het feit dat je dan gelijk moet herstarten. Uit het onderzoek is het volgende gekomen:

De oplossing hiervoor is het aanpassen van de HDMI Modus. Je kunt dit zelf uit testen via de TV Box door via instellingen een andere HDMI modus te selecteren. Bij elke TV Box staat de HDMI modus automatisch op standaard. Je kunt dit vinden en aanpassen door naar Account te gaan > Instellingen > TV Box (staat onder resolution). Je kunt kiezen voor HDMI 1 t/m 4.

Over het algemeen kan je voor Amino TV boxen de HDMI Modus 3&4 aanhouden. Dit is afhankelijk per TV Type en kan dus ook verschillen ongeacht TV Box type dus test het vooral allemaal uit, mocht deze optie niet werken. Wil je mij de uitkomst laten weten? Een bekabelde verbinding is wat wij echt adviseren te gebruiken, anders is eventueel de T-Mobile TV app ook een optie. Check hier of deze geschikt is voor jou televisie. Je hebt in dat geval helemaal geen TV Box of kabels nodig!

Hallo @Cheyenne,

De app werd ook als optie gegeven maar mijn 2 Philips tv's kunnen hier niet mee omgaan en starten continu vanaf een HDMI aangesloten apparaat.

Daarnaast merkte ik op dat de app enorme Vertraging gaf in beeld en geluid en in de bediening (bijvoorbeeld het gaan naar het opname menu - drukken op de menu toets en dan links boven de streepjes - steeds stopte daardoor de uitzending weer en ging ik uit de T-Mobile tv app).

Als ik kijk naar de huidige opstelling heb ik alleen last van dat zwarte scherm en voor de verdere gebruik is de stb erg snel.

 

Greetz,

Marc 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @marcvanhulst, heb je geprobeerd wat mijn collega Cheyenne zei, over de HDMI instellingen? Of een andere HDMI kabel. Dit zou het euvel moeten verhelpen. Als je de tv direct aansluit op het modem met een UTP kabel, ervaar je dan nog steeds vertraging in de TV Anywhere app? Ik hoor graag of het is gelukt!

Hallo @Tommie,

Ik heb inmiddels in de stb de instelling aangepast naar HDMI 3 en in een eerdere instantie al de HDMI kabel omgeruild.

Het vreemde is dat in de woonkamer een nieuwere staat met een 8K HDMI kabel en daar heb ik helemaal geen problemen mee. Maar om deze kabel á €50,- opnieuw te kopen voor de slaapkamer lijkt mij een beetje weggooit geld.

 

Ook het rechtstreeks met een UTP kabel aansluiten van mijn tv op het modem liet geen verbetering zien.

 

Greetz,

Marc 

Reputatie 7
Badge +8

@marcvanhulst Super dat het wel rechtstreeks is aangesloten. Merk je hierna ook geen verschil door de aanpassing in HDMI modus? Dit zou het probleem met het zwarte beeld moeten oplossen.

Want stel je test daarnaast met de andere HDMI kabel van de woonkamer in de slaapkamer werkt dit dan wel goed? Want als dit het geval is, dan ligt het vermoedelijk toch aan de betreffende HDMI-kabel die je in de slaapkamer hebt.

Maar als het goed is zou de aanpassing in HDMI modus de oplossing moeten zijn voor het probleem dat je ervaart met het zwarte beeld. Ik ben benieuwd of dit voor jou ook helpt en je geen zwart beeld meer ziet!

Hallo @Demi,

Helaas blijft het beeld na het uit/aanzetten zwart. Vanochtend had ik om precies te zijn 1 seconde beeld en daarna niet meer.

Inmiddels heb ik 3 verschillende HDMI kabels uitgeprobeerd, ook op andere HDMI poorten maar geen resultaat.

De HDMI die ik heb in de woonkamer (8K) is helaas te kort om aan te sluiten op de (te hoog hangende) tv in de slaapkamer.

Ik denk dat de enigste mogelijkheid die ik zie is om de stb in de slaapkamer permanent aan te laten staan en alleen de tv uit te zetten wanneer ik ga slapen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @marcvanhulst, bedankt voor je snelle reactie en moeite! Ik heb dit euvel doorgespeeld naar onze techneuten. Zij gaan hier dieper induiken. We wachten af. 

Beste @Tommie en @Demi,

Bij deze een vraag nav het zwarte beeld; voor dat ik op jullie advies de stb op de slaapkamer heb gereset liet ik de stb aanstaan om alleen nog de tv te hoeven aan te zetten.

Helaas is er na de reset iets in de instelling is veranderd aangezien de stb al na 6 uur inactiviteit uit gaat (dit heb ik gemerkt bij een muziek programma van meer dan 6 uur en hij schakelde na 6 uur gewoon uit) en wanneer dat gebeurt er dan? Dan heb ik bij het opstarten weer het zwarte beeld en moet ik de stekker er wéér uittrekken.

Ik vermoed dat deze stb niet goed geconfigureerd is aangezien de stb die in de woonkamer staat heb ik geen probleem mee.

 

Is er een mogelijkheid om de stb in de slaapkamer om te ruilen voor een nieuwe stb?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @marcvanhulst, de techneuten hebben je TV Box uitgelezen, hier blijkt een goede stream uit te komen en zien niks raars. De TV Box springt automatisch na acht uur op standby als er geen activiteit wordt vernomen. Zou je de TV Box in de woonkamer kunnen testen op de tv in de slaapkamer en andersom? Wellicht dat het aan de HDMI-ingang van de tv ligt. 

Hallo @Tommie,

Die stap is uitgevoerd (ik denk helaas nog steeds als een helpdesk medewerker 😁) .

Ik ga het testen hervatten met een zelfde soort HDMI (8K 2.1) als in de woonkamer en dan hoop ik dat het is opgelost anders moet ik toch maar eens bellen met de leverancier van beide tv's misschien dat hun een oplossing hebben.

 

Wordt vervolgd 

Update 10/3;

 

Ondanks dat de technische dienst niets gevonden zou hebben start sindsdien de stb in de slaapkamer normaal op en dat zonder de speciale 8K HDMI kabel (dus even afkloppen).

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @marcvanhulst dankjewel voor de update! Gelukkig is het euvel niet weer voorgekomen. Gebeurt dit nog een keer? Geef dan een gil!

Helaas @Tommie .......te hard geroepen. Na meer dan 4 keer normaal te hebben opgestart ging het vanavond weer mis

Reputatie 7
Badge +8

@marcvanhulst Oh no! Dat hoor ik niet graag Marc. Gebeurt precies hetzelfde weer als voorheen? Daarnaast ben ik eigenlijk ook benieuwd of het wellicht aan de betreffende TV Box ligt of dat het toch iets anders is. Zou je een zogenoemde kruistest willen doen? Als je dit al gedaan hebt, wat was de uitkomst hiervan? Je kunt alle bekabeling zo laten zoals het is en alleen de TV Box zelf omwisselen van woonkamer en slaapkamer. Verplaatst het probleem dan naar de woonkamer dan ligt het aan de TV Box. Blijft het probleem maar dan in de slaapkamer op de andere TV Box, dan ligt het vermoedelijk in de bekabeling of de tv zelf. 

Ik ben benieuwd!

Hallo @Demi,

Ook na het uitvoeren van de Kruistest blijft het probleem het zelfde.

Wel heb ik ontdekt dat er wel degelijk een verbinding is tussen de stb en de tv want wanneer je ipv eerst de tv dan de stb aanzet je wel beeld hebt en mocht je dan ook geen beeld hebben om even van zender te veranderen door op de afstandsbediening zender + of - te gebruiken.

Ik had in eerste instantie geen favorieten aangewezen en toen stond er ineens "geen favorieten bekend"

 

Wanneer het aan de kabels of de tv zou liggen werkt geen enkel apparaat aangezien ik de kabels zelfs heb omgewisseld met de dvd speler die ik zowel in de woonkamer alsmede in de slaapkamer heb staan en die heeft geen probleem. Ik kan daarom uitsluiten dat het probleem bij de tv zit maar eerder richting dat er in de stb's iets aan de hand is met de configuratie echter kan ik deze niet aanpassen.

Reageer