Beantwoord

Problemen met Duitse tv-zender 3sat

  • 14 December 2021
  • 15 reacties
  • 206 Bekeken

Dag T-Mobile,

Ik heb al weer een storing van de Duitse TV zender. Deze keer is het 3Sat. Ben het een beetje beu.…

Verder kan ik de zender ProSieben sinds meerdere dagen niet opnemen.

Echt irritant..... Is er iets bekend bij jullie?

Groetjes

MC

 

icon

Beste antwoord door Lisa 15 December 2021, 14:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7

Hi @mclunge, heel goed dat je dit aangeeft! Wat balen om te lezen dat jij deze zender mist. Momenteel is dit niet een algemeen probleem dat speelt, dus ik wil deze zender zo snel mogelijk weer terugkrijgen. Graag wil ik het volgende aan je vragen:

  1. Zou je willen checken of de zender wellicht is gemarkeerd als ‘favoriet’? Het kan namelijk zijn dat je alleen de zenders ziet die als ‘favoriet’ gemarkeerd zijn. Dit kun je checken via de menu-knop, dan naar instellingen en vervolgens naar favorieten. Als jij ‘ Activeer alle zenders’ ziet staan, dan staat de favorieten functie aan en kun je deze meteen uitschakelen.
  2. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als dit er niet voor zorgt dat de zender weer terugkomt, dan ga ik graag een verzoek voor je indienen bij de technische dienst. Ik wil namelijk dat jij heel snel weer van deze zender gaat genieten. Kan je hiermee uit de voeten?

Wat betreft jouw tweede punt, ik heb gelijk gekeken of het geheugen wellicht vol zit van de TV Box. Dit is niet het geval, dus ook hier zoek ik met liefde naar een oplossing voor je. Graag hoor ik of jij na het uitvoeren van de herstart van het modem en de TV Box ProSieben weer zonder problemen kunt opnemen! 💪

Hi Lisa!

Dank je wel! Ik heb beide stappen heel nauwkeurig uitgevoerd, maar beide problemen bestaat nog steeds.  :-((

Laat me weten, als je verdere informatie nodig hebt

Groetjes

Marco

 

Reputatie 7

Hi @mclunge, super dat je gelijk met mijn advies aan de slag bent gegaan! Ik had gehoopt dat dit beide problemen zou oplossen. Zojuist heb ik een verzoek ingediend bij de technische dienst om voor beide punten een oplossing te vinden. Ik houd dit onderzoek graag nauwlettend voor je in de gaten en hoop snel de oplossing met je te kunnen delen. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek volledig is afgerond. Als jij tot die tijd nog andere vragen hebt, trek dan vooral aan de bel. Dan help ik je daar ook graag mee. Ik wil namelijk alle issues zo snel mogelijk fixen! 💪

Reputatie 7

Hi @mclunge, graag deel ik een korte update met je! Ik houd nog steed een oogje in het zeil, maar ik zie dat dit issue nog steeds in onderzoek is. Op dit moment kan ik dan ook nog geen concrete terugkoppeling met je delen. Weet dat ik dit nog op mijn radar heb staan. Zelf ben ik enkele dagen vrij, maar vanaf 29 december ben ik er weer en ik hoop dat ik je dan kan verblijden met een helder antwoord. Voor nu alvast hele mooie feestdagen! 🎄

Dank je wel Lisa, voor jou ook heel fijne kerstdagen!!

Reputatie 7

Hi @mclunge, ik ben ontzettend blij om te zien dat dit issue door de technische dienst nog voor kerst was opgelost! Klopt het dat jij alweer enkele dagen van de zender 3Sat aan het genieten bent? Hopelijk heb jij daarnaast ook van hele mooie feestdagen genoten. Als ik je verder nog ergens bij kan helpen, laat het mij dan weten en dan ga ik graag voor je aan de slag! 😁

Dag Lisa,

Nu heb ik het probleem al weer.... Deze keer met Sat.1. ik kan deze zender niet met opnemen... Ik wilde sommige zendingen opnemen, maar je ziet er niks.

Als je je op mijn recorder inlogt, zie je het bijvoorbeeld bij "geh aufs ganze".

:-((

Groetjes Marco

 

Reputatie 7

Hi @mclunge, allereerst: een heel gelukkig nieuwjaar! Ik had gehoopt dat jij het nieuwe jaar zonder problemen in zou gaan. Wat rot dat jij nu weer een andere zender mist. Ik ben gelijk weer in jouw verbinding gaan kijken en aangezien ik zie dat de powerflip alweer een paar weken geleden is uitgevoerd, zou ik je toch nog willen adviseren om die uit te voeren:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als je mij hier een seintje van kan geven en kan aangeven of dit de zender niet heeft teruggebracht, dan ga ik meteen weer een verzoek indienen bij de technische dienst. Ook ga ik er dan direct bij vermelden hoe het kan dat dit dit issue vaker voorkomt, want dat is uiteraard niet de bedoeling. Dit wil ik echt oplossen! 

Hi Lisa, 

Voor jou ook beste wensen!!

Ik heb het net uitprobeert, maar de feit dat ik Sat1 niet kan opnemen bestaat helaas nog steeds.

Groetjes en dank!

Marco

Reputatie 7

Hi @mclunge, heel fijn dat je dit gelijk bent gaan testen! Goed dat je dit weer terugkoppelt. Ik hoop dat ik toch nog één laatste troef in handen heb en wil graag het volgende nog bij je proberen. Ik wil graag dat je de gebruiksinterface van de TV Box herstart. Deze herstart kan zo'n twee minuten duren en terwijl dit wordt uitgevoerd, zie je drie puntjes bovenin het beeld knipperen. Je doet dit als volgt:

  1. Menu > Instellingen > Systeeminformatie
  2. Herstart > Herstart gebruikersinterface

Als ook dit er niet voor zorgt dat jij Sat1 kan opnemen, dan weet ik voldoende. Fingers crossed dat dit het laatste redmiddel is. Merci voor de moeite! 💪
 

Hi Lisa, ik heb het net uitgevoerd, maar helaas bracht dit geen oplossing 

Groetjes

Marco

 

 

 

Reputatie 7

Hi @mclunge, merci dat je dat je dit alsnog bent gaan uitvoeren! Zojuist heb ik het verzoek ingeschoten voor de technische dienst om ervoor te zorgen dat jij de zender zo snel mogelijk weer kunt opnemen. Zoals ik eerder ook al heb aangegeven, heb ik ook gevraagd of de oorzaak van dit issue met mij gedeeld kan worden. Hopelijk is dit de laatste keer dat jij dit issue hebt. Ik houd dit de komende dagen voor je in de gaten! 😊

Reputatie 7

Hi @mclunge, zoals beloofd heb ik een oogje in het zeil gehouden! Graag wil ik aan je voorleggen of jij over wilt stappen naar het nieuwe tv platform: T-Mobile TV? De overstap zal er hopelijk voor zorgen dat de eerder genoemde issues als sneeuw voor de zon verdwijnen. 

Omdat jij in het bezit bent van een Entone Amulet 515 TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden: 

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen enthousiast bent geworden, dan ga ik graag voor je aan de slag! 🎈

Hi Lisa!

Super bedankt voor al je moeite, die je hebt gedaan voor mij!!

Ik zie van T mobile TV niet echt voordelen, maar alleen nadelen voor mij, ook en bijzonder, dat ik 5 euro meer moet betalen.

Ik denk veel eerder over na, om naar een andere leverancier over te stappen. In mei verloopt mijn huidige contract.

Ik denk er nog eens over na.

Hartelijke groet en dank!!.

Marco

Reputatie 7

Hi @mclunge, heel graag gedaan! Ik kan me helemaal voorstellen dat je hier nog even rustig over na wilt denken en respecteer uiteraard de keuze die je hierin maakt. Weet dat als je nog ergens hulp bij kan gebruiken, ik je heel graag verder help en op onderzoek uit ga voor je. Maak er een heel mooi weekend van! 😊