Beantwoord

problemen met harddisc recorder i.c.m. de tv-ontvangst

  • 2 October 2019
  • 15 reacties
  • 399 Bekeken

Wanneer ik een tv-programma programmeer op een willekeurig kanaal anders dan het kanaal waar naar gekeken wordt, dan stopt de tv-ontvangst wanneer de opname start. Allemaal blokjes en de mededeling "error". Alleen Na een algehele reset doet de TV het weer.
ik heb eerst een gewone actieve tv ontvanger en toen geruild voor een harddisc exemplaar.
Kan de oorzaak liggen in het feit dat de MAC nummers van de ontvanger niet zijn aangepast na verwisseling van de ontvangers.
icon

Beste antwoord door Sander 9 October 2019, 12:27

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
@Joobroo44,

goedevraag, voor het gebruik word de stb niet gekoppeld via Mac aan jou account. Wel worden macadressen gekoppeld aan het tv platform in het algemeen.
blokjes in beeld is vaak een indicatie van bandbreedte probleem. Welke snelheid haal je bekabeld zonder dat het tv kastje aan staat?
Tv-ontvangst is normaal gesproken prima maar zodra de harddiscrecorder iets moet doen dan stopt de tv ontvangst.
Daarom de vraag van @Hidden.nld welke internetsnelheid haal je bekabelt.
Het lijkt er opndat je verbinding geen twee streams tegelijk aankan, om dan even de volgende vraag er in te gooien,
Hoe is de TV box aangesloten op het modem, netjes via een kabel of gebruik je de oplossing via het stroomnet met adapters?
Via een kabel rechtstreek van de router op de ontvanger. Ik heb een glasvezelverbinding.
En de eerste vraag, de snelheidstest bekabelt zonder andere gebruikers in gebruik?
Download 41,3 Mbps
Upload 30,9 Mbps
Reputatie 7
Hi @Joobroo44,

Ik ga direct voor je kijken! Mooi dat je op glasvezel zit, dan weet ik tenminste zeker dat je genoeg bandbreedte hebt. Dat kan dus niet de beperkende factor zijn. Op glasvezel kun je twee opnames maken én tegelijk TV kijken. Ik zie dat je 50 Mbps in je pakket hebt. De snelheid die je hierboven aangeeft, zal de snelheid op Wifi zijn, klopt dat?

De enige oorzaak van de error en/of het blokbeeld die ik kan bedenken is dan de TV Box zelf. Het kan zijn dat de opnameschijf (bijna) vol zit. Mag ik een fabrieksreset uitvoeren van de TV Box? Hierdoor raak je wel alle gemaakte opnames kwijt. Is dat oké?

Nu ik nog iets dieper graaf, ik zie dat er nog een apparaat is aangesloten op dezelfde poort als één van de TV Boxen. Is het mogelijk om dit apparaat eens los te koppelen en te testen of de TV Box nog steeds problemen geeft?

Ik hoor graag! Samen gaan dit euvel oplossen!
Hallo Sander,

Ik heb nog geen opnames kunnen maken dus de harddisc is empty. Maak maar een fabrieksreset. Het andere apparaat waar je het over hebt is een tweede tv-box zonder harddisc. Ik zal deze straks los halen en dan kijken of het helpt.

Dank tot nu toe, Jos
Het loshalen van de andere tvbox helpt het probleem niet op te lossen. Ik heb geprobeerd een ander kanaal op te nemen alswaar ik op kijk maar wanneer de opname start, crasht de tv. Alleen wanneer ik op hetzelfde kanaal als waar ik op kijk een opname doe, dan is er niets loos en gaat alles goed.
Reputatie 7
Hi @Joobroo44, ik heb de reset zojuist voor je uitgevoerd. Mocht dit toch niet geholpen hebben laat het dan zeker weten!
De reset heeft niet geholpen. Wat wel geholpen heeft is, is dat extra apparaat dat op dezelfde poort was aangesloten, is losgehaald. Dat extra apparaat dat was aangesloten was met nog een gebruiker via een netschakelaar (1 toevoer en 4 afvoer) aangesloten. Of de z.g.n. Netschakelaar is defect of signaal voor de tv-box kan niet via een netschakelaar aangesloten worden.
Reputatie 7
Hey @Joobroo44,

Ah top dat je zelf het probleem hebt weten te achterhalen. Doel je met "dat extra apparaat" op de switch die je van ons hebt ontvangen? En begrijp ik het goed dat je je TV Boxen nu rechtstreeks met je modem hebt verbonden? Mocht je switch inderdaad defect zijn, dan kan ik je zonder problemen een nieuwe sturen indien je dit wenst. 😉

Ik heb mijn tv nu rechtstreeks aangesloten op het modem. De switch is kennelijk defect. Als het kan dan mag je me wel een nieuwe sturen, kan ik ook weer andere apparaten erop aansluiten.

Dank voor je snelle hulp, heb nu weer meer vertrouwen in de provider.

Met vriendelijke groet,

Joobroo

Reputatie 7

Hey @Joobroo44,

Fijn om te horen! :smile:  Ik heb zojuist een nieuwe switch besteld voor je. Binnen 4 a 5 werkdagen moet hij arriveren per post. Laat je ons weten of het probleem met de nieuwe switch is verholpen? 

Zal ik doen.

 

Jos

Reageer