Beantwoord

problemen met IP TV (Maxytex

  • 9 June 2021
  • 8 reacties
  • 334 Bekeken

Beste mensen van t-mobile community,

Ik heb een probleem met mijn IP-TV van het merk MAXYTEC. In december heb ik de nieuwste modem gekregen van t-mobile, omdat de oude het niet meer goed deed. In eerste instantie was alles oké. Ik heb al jaren t-mobile thuis met glasvezel en 1000 mb en gebruik altijd een internet kabel voor mijn IP-TV. Rond februari deed mijn ip tv het niet meer. Ik heb de ip tv aangesloten bij twee andere personen en daar deed die het wel. Na alle stappen te hebben gevolgd wat door T-mobile wordt aangeboden, werkt het nog steeds niet. Ik heb ook geprobeerd om een andere ip tv van maxytec aan te sluiten en die doet het ook niet, maar wel bij diegene thuis. Hebben mensen hier ervaring mee? En wat kan ik doen om het op te lossen?

 

Met vriendelijke groet,

Gunduz

icon

Beste antwoord door Pieter_B 9 June 2021, 19:15

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ataman1 

Andere mensen die hier een topic aanmaakte over de Maxytec met de Zyxel modem hadden vanaf dag 1 al problemen omdat de Maxytec geen ondersteuning voor vlan tagging lijkt te hebben.

Je geeft dus aan dat hij vanaf december tot februari wel heeft gewerkt. Is hij nu direct op de modem aangesloten en eerder via een switch bijvoorbeeld?

Doet de STB het ook niet via de WiFi?

Hallo waqqas,

 

Dat klopt. Hij deed het eerst wel en opeens niet meer. De aanbieder van de STB heeft meerdere onderzoeken verricht en bij diegene thuis deed die het wel. Ik heb het ook met de wifi geprobeerd en inderdaad hij pakt hem ook niet via de wifi. Vanaf dag 1 heb ik de STB altijd direct op de modem aangesloten met een kabel.

Reputatie 7
Badge +15

@Ataman1

Als hij ook niet over de WiFi werkt dan heeft het misschien iets met blacklisting van je IP te maken.

Check het hier voor de zekerheid

@Waqqas 

Zoiets heb ik ook gehoord inderdaad. De modem en/of verbinding van internet het dan niet meer ondersteund. Maar hoe zou ik dit dan kunnen oplossen/aanpakken?

Reputatie 7
Badge +3

@Ataman1 

Mocht je het Zyxel modem verdenken, zou je altijd eens een eigen router met VLAN setup kunnen proberen.

Zeker als het plots met dezelfde Zyxel setup wel heeft gewerkt, bekruipt mij het gevoel dat het een FW versie dingetje is.

Reputatie 7
Badge +15

@Ataman1 

Als je op bovenstaande link klikt en dan check, zie je dan bij alles no?

@Waqqas 

ik heb het net gecheckt en er staat overal NO voor. Dat is dus niet blacklisted is.

Reputatie 7
Badge +15

@Ataman1 

Zoals @Pieter_B beschrijft kan je ook een vlan capable router aansluiten op de mediaconverter en vervolgens testen.

Reageer