Problemen met opnames, foutmelding of blijft laden

  • 28 October 2022
  • 79 reacties
  • 1007 Bekeken

Hi,

Ik ben pas net overgestapt en heb nu al enige tijd problemen met mijn opnames. Ik baal hier enorm van.

Ons probleem,  als we op de televisie opnames willen starten blijft hij op een zwart scherm laden, dit stop niet. Als ik via de app de opnames wil bekijken laad hij maar blijft even zwart en geeft dan vrij snel een fout melding aan, "Afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met de klantenservice. (514999)" 

Het is overigens niet bij alle opnames, tot op heden alleen ervaren bij opnames van NET 5. Kan er nu 2 wel bekijken maar 7 niet, en dit waren er meer maar heb er al een aantal via de website van NET 5 terug gekeken. 

Ik zou graag willen dat dit opgelost word.

Sander 1 jaar geleden

Hi @vanDalens, begrijp ik het goed dat het alleen speelt bij opnames uit een bepaalde week? Met andere woorden, nieuwe opnames van Masterchef worden wel correct opgenomen en afgespeeld?

 

Bij wijze van test, kun je de TV Box kort van de stroom halen en het opnieuw proberen? Ook ben ik beniuewd of het op een ander apparaat ook speelt. Heb je bijvoorbeeld een tweede TV Box? Of kun je het proberen af te spelen via TV Anywhere? Op die manier kunnen we wat zaken uitsluiten. 😎

Bekijk origineel

79 reacties

Reputatie 1

Hoi @Nicole1212, het probleem is inmiddels in onderzoek bij ons tv-team dankzij Lisa en jullie feedback hierin, bedankt hiervoor! Kun je nog aangeven of het bij jou om Masterchef of andere programma's van Net5 gaat? 

Het gaat om alle programma’s van Net 5 bij mij .. Masterchef, Coroner, Grenzeloos verliefd … 

Hoi @Nicole1212, het probleem is inmiddels in onderzoek bij ons tv-team dankzij Lisa en jullie feedback hierin, bedankt hiervoor! Kun je nog aangeven of het bij jou om Masterchef of andere programma's van Net5 gaat? 

Bij mij inderdaad ook alleen maar wel alle programma's van Net5

Reputatie 7

Hi @MandyC en @vanDalens, goed nieuws: dit issue is opgelost! 😁 Klopt het dat jullie weer zonder problemen van de opnames kunnen genieten? Met nieuwe opnames zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Sorry voor het eerdere ongemak!

Hi @Mark-DenHaag, bij jou lijkt het om een ander issue te gaan dan het eerdere algemene issue! Om deze reden vlieg ik het graag individueel voor jou aan. Zojuist heb ik van mijn collega vernomen dat het onderzoek is afgerond dat ik voor je had ingeschoten. Op TV Anywhere werkt de opname aan onze kant wel. Lukt het jou via die weg ook om zonder de problemen de opname te bekijken? De TV Box konden ze jammer genoeg niet onderzoeken, omdat deze niet was aangesloten of via een switch is aangesloten. Zou je de TV Box rechtstreeks op het modem kunnen aansluiten en mij hier een seintje van geven? Ik wil namelijk graag dat mijn collega's goed kunnen uitpluizen wat er precies speelt. Merci!

 

Reputatie 5

De opname werkt nu ook via de app op mijn tv 😀

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, ik wil je laten weten dat ik hier een verzoek voor heb ingediend! Als je dit ook nog bij andere opnames ervaart, dan hoor ik dat graag en klop ik hier ook voor aan. Wel wil ik aan je vragen of je het modem kunt herstarten. Deze staat al 175 dagen onafgebroken aan en dit hoeft geen problemen op te leveren, maar ik wil dubbelchecken of het weer werkt na een powerflip. Dit doe je als volgt:

  1. Je mag de stekker van het modem en de ONT uit het stopcontact halen.
  2. Wacht dan minimaal 10 seconden. Omdat je een ONT hebt, dien je die eerst aan te sluiten en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten. 

Merk je hierna een verschil? 

Ik wil in ieder geval alvast laten uitzoeken of de problemen die jij ervaart vallen onder het probleem dat klanten met name op Net5 ervaren. Ik wil je laten weten dat ik zeker naar een vergoeding ga kijken als dit probleem is opgelost, dus daar kom ik op een later moment nog op terug. Excuses voor het ongemak. 

Hi @MandyC, ik wil je laten weten dat het issue omtrent Net5 momenteel nog volop in onderzoek is! Het heeft de volledige aandacht van onze technische dienst, dus er wordt hard gewerkt aan een definitieve fix. Dit staat momenteel bekend als algemeen probleem. Heel erg bedankt voor jouw geduld tot nu toe!

Hi @vanDalens, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Excuses dat je hier (nog) geen terugkoppeling van hebt gekregen. Ik ben meteen voor je gaan kijken. Dit issue valt onder het algemene issue dat er momenteel speelt met opnames van Net5. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik had graag een andere ervaring gelezen en hoop dat we dit snel kunnen verhelpen, zodat je weer zonder problemen van jouw opnames kunt genieten. 

Hi @MandyC en @vanDalens, goed nieuws: dit issue is opgelost! 😁 Klopt het dat jullie weer zonder problemen van de opnames kunnen genieten? Met nieuwe opnames zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Sorry voor het eerdere ongemak!

Hi @Mark-DenHaag, bij jou lijkt het om een ander issue te gaan dan het eerdere algemene issue! Om deze reden vlieg ik het graag individueel voor jou aan. Zojuist heb ik van mijn collega vernomen dat het onderzoek is afgerond dat ik voor je had ingeschoten. Op TV Anywhere werkt de opname aan onze kant wel. Lukt het jou via die weg ook om zonder de problemen de opname te bekijken? De TV Box konden ze jammer genoeg niet onderzoeken, omdat deze niet was aangesloten of via een switch is aangesloten. Zou je de TV Box rechtstreeks op het modem kunnen aansluiten en mij hier een seintje van geven? Ik wil namelijk graag dat mijn collega's goed kunnen uitpluizen wat er precies speelt. Merci!

 

Yes! Het werkt! En de opnames die het niet deden doen het ook gewoon weer. Blij dat ik ze toch niet verwijderd heb. Bedankt @Lisa :-) 

Reputatie 1

@Lisa  Bij mij werkt ook alles weer.

Reputatie 7
Badge +5

Ben ik weer @Mark-DenHaag, dank voor je geduld! Ik heb het intern besproken en wil je graag voor één maand een gratis zenderpakket aanbieden. Laat je mij weten waar ik je blij mee maak? Ik vergoed dan de kosten voor één maand. Hou er wel rekening mee dat je het pakket zelf uitzet, mocht je dat pakket ook maar één maand willen zeg deze dan op tijd op. Dit heeft altijd een maand opzegtermijn, dus zet het pakket dan bijvoorbeeld de dag na activatie weer uit via My T-Mobile. Ik hoor graag van je - ik activeer het pakket dan en vergoed de kosten!

Reputatie 5

@Cheyenne Nou, wat een vergoeding voor alle foute en mislukte opnames. Ik zou eigenlijk gewoon een vergoeding moeten krijgen voor al het test en registratie werk met jullie tv platform.

Reputatie 7

Helemaal top @MandyC, thanks voor het laten weten! 🎈 En geniet van alle opnames. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mark-DenHaag, ik ben er toch nog wat dieper voor je ingedoken omdat ik tevreden was met mijn antwoord. We hebben het programma omhoog gehaald en dit verklaart een hoop. Series op tv hebben allemaal een SeriesID, een naam om het makkelijker te maken. Voor een opname reeks dienen alle aflevering dezelfde SeriesID (naam) te hebben. Dit is niet het geval bij Million Dollar Island. De reguliere afleveringen van Million Dollar Island hebben een SeriesID: Million Dollar Island. De finale van Million Dollar Island is een dubbele aflevering en heeft een SeriesID: Million Dollar Island: de finale. De finale aflevering dien je dus apart op te nemen van de hele reeks. Hopelijk heb ik je voldoende informatie gegeven en snap je het een beetje!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Nicole1212, het probleem is inmiddels in onderzoek bij ons tv-team dankzij Lisa en jullie feedback hierin, bedankt hiervoor! Kun je nog aangeven of het bij jou om Masterchef of andere programma's van Net5 gaat? 

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, merci voor het melden! Het is een regelmatig terugkerend "probleem" dat de uitzendtijden van een programma afwijken van de programmagids. Hierdoor kan het inderdaad zijn dat een deel van het programma mist in de opname (opname begint te laat of eindigt te vroeg). Dit komt door onverwachte wijzigingen in de uitzendtijden. Dit proberen we zo veel mogelijk op te vangen maar dit lukt niet altijd. Gelukkig heb ik hier een tip voor. Via een handmatige opname kun je zelf de opnametijden instellen en eerder of later zetten zodat je niets hoeft te missen. Kun je aangeven of dit het issue bestrijdt? 

Jammer genoeg heb ik geen concreet antwoord gekregen op jouw eerdere vraag waarom dit zich vaker bij TLC voordoet. Hier heeft mijn collega geen verklaring voor, dus die moet ik je schuldig blijven. We zijn daarnaast ook nog in afwachting van een concrete update van de leverancier over de fix. We hebben hiervoor opnieuw navraag gedaan, dus hopelijk hoor ik snel meer. 

 

Reputatie 5

Nu bij de opname van het jachtseizoen S3 E2 (met art en geraldine) het eerste deel niet opgenomen. Staat dat de opname 74 minuten duurt maar met afspelen maar iets van 54 minuten. Terwijl het een serie opname is dus ligt niet aan mijn instellingen. Graag de opname verlengen/corrigeren. 

 

Blijft toch elke keer wat te zijn net het opnemen. Heb dit al eerder gehad maar wilde ook niet elke keer melden. Maar dit gebeurd vaker.

Reputatie 5

@Lisa Ik begrijp wel dat ik eerder en later kan plannen. Dat doe ik al door elke opname 5 minuten eerder en 10 minuten langer door te laten lopen. Alleen als ik elke opname 30 minuten langer door laat lopen dan is mijn opname tijd ook vele malen sneller vol...

Reputatie 5

@Nora Nou het is toch (weer) gebeurd.

De opname van de finale van Milion Dollar Island van SBS6 ontbreekt gewoon helemaal. Ik heb de hele serie opname ingepland maar de finale is niet opgenomen. We wilden na de vakantie het gaan afkijken.

 

Het enige voordeel is dat ik nu dus 12 maanden gratis het opname pakket krijgt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mark-DenHaag, heb je de opnames nog op je TV Box staan of heb je deze al verwijderd? Als ze nog op je TV Box staan kan ik dit aankaarten bij het tv-team. Zij kunnen de opnames dan nakijken en checken of er iets mis is gegaan of dat de laatste aflevering helemaal niet opgenome is!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Mark-DenHaag, dank voor het doorgeven! Sinds 11 mei is dit probleem opgelost, was deze opname er vóór of na 11 mei? Google kan het mij niet zo snel vertellen. Als het voor 11 mei was, dan klopt het dat dit probleem nog speelde. Is het ná 11 mei, dan ga ik het doorzetten. Kun je mij dan nog alleen de zender en de tijd vertellen? Dankjewel!

Reputatie 5

@Tommie Het probleem is dat de opname van de finale niet is gedaan...

Reputatie 5

Hey was 6 mei. 

 

Los van dat er niets wordt gecommuniceerd en hopen dat er niemand klaagt is dit al het zoveelste probleem met de opnames dat ik inmiddels wel recht heb op een gratis tv of opname pakket.

Reputatie 5

@Tommie van Odido We zijn inmiddels 15 dagen verder maar krijg ik hier nog iets over te horen of hebben jullie het beleid om me eindeloos elke keer met een kluitje in het riet te sturen?

 

Reputatie 7
Badge +5

Ah, dan zal dat het verklaren. Het mag met nieuwe opnames en opnames na vanaf 11 mei niet meer voor komen. Van een vergoeding is nog geen sprake, ik zal dit intern overleggen en kom er uiterlijk tegen het einde van de week op terug!

Reputatie 5

@Lisa Als er meer mensen last van hebben dan helpt een modem reset toch niet. Ook al kan ik andere opnames wel kijken. 

Daarnaast kunnen jullie toch zelf ook zien of een opname al dan niet is gelukt. Als het bij jullie namelijk wel afspeelt dan kun je mijn hier toch toegang tot geven.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @vanDalens, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️

Dit specifieke probleem met opnames van NET 5 is ons nog niet bekend, goed dat je dit aangeeft! Gebeurt dit enkel wanneer je een bepaald programma wilt opnemen of juist wanneer dit programma al opgenomen is en je het wilt bekijken? 

Bij welk programma komt dit voor of geldt dit voor alles op NET 5?

@Jason  Hi, 

Tot op heden alleen ervaren bij Masterchef Australië. Twee weken geleden kon ik de opnames van die week wel kijken, maar de week ervoor niet. Wij hebben toen de afleveringen van de week ervoor via de website van NET 5 gekeken. Ik heb toen gekeken of de afleveringen die die week die opgenomen waren het deden en die deden het gewoon, we hebben ze toen niet gekeken. Toen ik ze een week later alsnog probeerde, weer diezelfde foutmelding. Dit is nogsteeds zo. De laatste drie opnames doen het, de rest niet. 

Reageer