Problemen met TV Box

  • 17 May 2023
  • 21 reacties
  • 277 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 16 reacties

Goedenmorgen,  sinds een paar dagen hebben we problemen met tv en tv box. Het begon s'avonds dat we de tv uit wilde zetten, bij het indrukken van de magentaknop reageerde de tv heel vreemd, vertekend beeld met een boel herrie, net een stoorzender. Konden de tv en tv box niet meer op een normale manier uitschakelen. Stekkers eruit getrokken. Volgende  dag opnieuw opgestart geen  probleem. De daarop volgende dag weer hetzelfde probleem niet meer uitschakelen. De volgende kwam er een nieuw probleem bij  tv gaat plotseling aan zonder dat de afstandsbediening gebruikt wordt, het beeld is donkerder en lijk twel in een soort stand-by. Tvbox staat uit. Nu vanacht tot twee keer toe de tv aan in dezelfde modus. Stekker maar weer eruit getrokken. Wat is dit, ik heb alles al gereset,maar het euvel is niet weg. Volgens  mij is de tvbox kierewiet. Alles is zeker anderhalve maand oud zijn net weer overgestapt van Caiway naar TM


21 reacties

Gisteravond was het weer raak, de t v en tvbox wordt uitgeschakeld, prompt  na een 10 minuten gaat de tv weer aan, en het gekke is dat et steeds een stilstaand beeld verschijnt met een jaartal 1970  en  het beeld,d vertoond foto's van landschappen , maar alles vaag geen helder beeld maar sterk afgezwakt. Na via afstandsbediening uitgeschakeld te hebben,gaat hij na ca 10min weer aan. Dit allemaal terwijl de tvbox opstandby staat. We  trekken de stekker maar uit, maar dit is niet normaal. Wie helpt ons van dit rare gedoe af. Jason kan je mij helpen. We hebben een dik jaar geleden veel gecommuniceerd met elkaar en is alles goed opgelost.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @HFig

Zou je eens een foto kunnen maken van het stilstaande beeld? Hopelijk helpt dit het moderatie-team om je storing nader te kunnen onderzoeken. Werkt de internetverbinding zonder storingen?
Alvast bedankt voor je reactie! 

Hallo, ik zal een foto maken. Hoe kan ik die naar jullie versturen.

De internetverbinding werkt na behoren.

Ik weet inmiddels hoe de foto op te sturen.

Hierbij de foto van het tv beeld .

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @HFig, dankjewel voor dit topic! Inderdaad heel vreemd, maar we gaan dit samen oplossen. Het beeld wat je krijgt en hier deelt lijkt niet op een tv programma, vooral omdat je zegt dat je dit ook krijgt als de TV Box op standby staat. Het lijkt alsof je televisie overschakelt naar een ander HDMI kanaal waarop dit te zien is. Er lijkt daarom echt iets mis met je televisie zelf, vooral omdat je dit zegt: '’prompt  na een 10 minuten gaat de tv weer aan, en het gekke is dat et steeds een stilstaand beeld verschijnt met een jaartal 1970  en  het beeld,d vertoond foto's van landschappen , maar alles vaag geen helder beeld maar sterk afgezwakt'’.

Ik kan er weinig mee, als ik eerlijk ben. Is er naar jouw idee iets wat erop wijst dat het toch bij ons en onze TV Box ligt? Ik zou voor nu je willen adviseren om je televisie zelfs eens te resetten via de instellingen en wanneer dit speelt, het HDMI kanaal te checken!

 

1 jan 1970 duid erop dat de tv (of box) zijn tijd gereset heeft. Tijd op unix systemen wordt bijgehouden in seconden die sinds 1 jan 1970 0.00 uur verstreken zijn om zo een correcte tijd en datum weer te geven. Het zou kunnen dat de box een crash van de tv software veroorzaakt waardoor deze helemaal reboot en daardoor de geresette tijd laat zien.

zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Unix_Epoch

Het is allemaal leuk en aardig,maar wat kan ik eraan doen. Wie kan mij in eenvoudige en begrijpbare taal vertellen wat ik moet om dit euvel op te lossen. Hoe ken ik mijn tv resetten enz.

Inmiddels zelf maar gaan pionieren met mijn TV, en het probleem gevonden, er zit in het menu een knopje Ambient,nu als je dat aanklikt krijg je dit scherm en zelfs de keuze uit nog een paar onderwerpen. Dus is opgelost.

Maar ik heb een ander probleem, ik wil een verbinding maken met het netwerk, als je in het menu instellingen ,,vebindingmaken met het netwerk" krijg je keus  draadloos of bedraad. De tv is verbonden via Lankabel met de tvbox. Op beiden geeft hij de melding kan geen netwerk vinden. Wat moet ik doen om wel verbinding te krijgen, moet de tv box ertussen uit en de lankabel direct i n het toestel? Wie kan me daar even mee helpen. Ik wil het internet op met mijn TV om o.m. YouTube  te bekijken enz.

 

Sorry kreeg net de melding dat het vervelende scherm Ambient weer terug is. Ik moet nu uitwissen hoe ik dat uit kan schakelen. Heel vervelend.

Reputatie 7
Badge +14

Je hebt het waarschijnlijk niet over een tv kastje wat je van t-mobile huurt om lineaire tv te kijken?

Wat is het merk van het tv kastje? En waar heb je dit gekocht?

Hallo, ik heb een standaard TV box Amino van TM en verder een smart tv Samsung. Geen glasvezel.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @HFig, top dat je het eerste probleem hebt weten op te lossen, ik verwacht dat het snel helemaal opgelost is! Als ik je berichten lees krijg ik de indruk dat je één LAN kabel hebt die loopt van de TV naar de TV Box? Omdat beide het internet voor andere zaken gebruiken, zal je twee LAN kabels nodig hebben die allebei naar het modem lopen. Oftewel, een LAN kabel van de TV Box naar het modem, en een LAN kabel van de TV zelf naar het modem. De LAN kabel naar de TV Box geeft je beeld voor de normale zenders. Aan de andere kant geeft de LAN kabel naar de TV je beeld voor bijvoorbeeld Youtube of Netflix.

Geef het gerust aan als je nog ergens mee zit, ik zie je graag zorgeloos genieten!

Hallo Cal, Bedankt voor je bericht, maar ik moet eea corrigeren. De huidige verbinding naar tv bestaat uit een kabel van modem(meterkast) naar de tv box en van deze gaat een hdmikabel naar de tv. Nu wilde ik van de week een verbinding met het netwerk maken om o.a. youtube te kijken enz. Via menu instellingen verbinding netwerk maken, hij vraagt als eerste bedraad of draadloos. Wat moet ik aanklikken, bedraad?,als ik deze aanklik gaat hij zoeken en geeft aan geen netwerk gevonden. Bij draadloos idem dito. Wat  doe ik fout? Wat moet ik doen?

Mijn tv is een smart tv Samsung serie 8000 43" paar jaar oud.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HFig, dit probleem kan hersteld worden door een harde reset van de smart tv uit te voeren, het lijkt erop dat jouw televisie namelijk zichzelf configureert naar een verkeerd tijdframe en dan switcht naar een ander HDMI-kanaal. Hier kan je provider overigens niet zoveel aan veranderen. Maar ik heb online gelezen dat het weleens opgelost wordt met een fabrieksreset vandaar mijn tip. Veel succes!

Hallo Jason, een tijd geleden dat we met elkaar gecommuniceerd hebben. Bedankt voor je bericht en tip. Ik zal van de week de tv een reset geven. En dan hoop ik dat het euvel met Ambient opgelost is.

Blijft nog één probleem, en dat is dat ik nog steeds geen verbinding met het netwerk kan krijgen. Als ik via menu -instellingen- verbinding netwerk maken aangeklikt heb ,vraagt hij om bedraad of draadloos? Welke moet ik nu hebben, de huidige verbinding is van modem  kabel naar tv box en daarvandaan hdmi naar tv. In beide gevallen gaat hij scannen en geeft dan als resultaat  geen netwerk gevonden. Moet ik soms de lankabel van de tvbox loskoppelen en verbinden met de tv ? Graag hoor ik van je.

Groet H.Figge

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @HFig, fijn om elkaar na flink wat jaartjes weer eens te spreken - ik meen voor het laatst in 2021. 

Je kunt type verbinding “bekabeld” kiezen. Ik heb een reprovisie uitgevoerd op het modem zodat de tv-dienst opnieuw verstuurd is. Je zou nu na een herstart van de TV Box (door deze 20 seconden stroomloos te houden) weer beeld moeten hebben. Kun je bevestigen dat dit werkt straks?

Hallo Jason, sorry ik zag je bericht vanavond, ik zal morgenochtend  een herstart doen,en dan hoor je van mij.

Goedenmorgen Jason, gisteravond laat een herstart gedaan, weer beeld geen probleem.

Moet alleen nog een verbinding met het netwerk maken, kijk vandaag of dat lukt. Bedankt  zover.

Hi Jason.Het is gelukt, ik heb internet op mijn tv. Top!!

Reageer