Problemen na overzetten naar T-Mobile TV

  • 18 May 2023
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Afgelopen dinsdag zijn we overgezet naar het nieuwe systeem. Aangezien het oude met de entone HD-recorder erg buggy was, zag ik het als iets positiefs en dacht ik erop vooruit te gaan...Dat was knap naïef, blijkt nu.

De score:

  1. Beeldkwaliteit is abominabel. Alles ziet er wollig en onscherp uit, zowel tv-beeld zelf als menu’s. DVD-kwaliteit op mijn 4K TV. Instelling 1080p50 is nog het minst erg, maar nog steeds onacceptabel vaag. Beeldkwaliteit in het oude systeem was prima, alleen de interface was buggy. Goede beeldkwaliteit is de kern van het aanbieden van een TV-dienst. Ik begrijp niet hoe kunnen jullie dit zo kunnen uitrollen. Ik verlang nu al terug naar de goede oude tijd, buggy maar met goed beeld.
  2.  Begin gemist, probleemloos in het oude systeem, werkt niet meer. Het start überhaupt niet, of springt meteen weer terug naar de plek waar het live-beeld is, of binnen een paar seconden blijft het beeld hangen en loopt alleen geluid door.
  3. Wij kijken voornamelijk naar opnames van BBC programma's. Beeldkwaliteit voor BBC lijkt overigens nog sterker achteruit te zijn gegaan dan voor de Nederlandse zenders. We hebben ondertiteling voor doven en slechthorenden permanent aan. In het oude systeem had je dan ondertiteling bij de opname. In het nieuwe systeem ook…..voor 2 seconden. Daarna verdwijnt de ondertiteling en is niet meer terug te krijgen.
  4. Één van de bugs in het oude systeem was dat geplande herhalende-opnames niet meer te verwijderen waren uit de planning. Dat was vervelend, maar ook hier overtreft het nieuwe systeem het oude. In het nieuwe systeem is het onmogelijk om een bekeken opname te verwijderen! Wanneer ik een opname wil verwijderen krijg ik de foutmelding “Unspecified error", en de opname blijft staan.

Ik heb een 1000/1000 glasvezel verbinding, cat7 kabels, de mediabox meerdere malen gereset, met en zonder internetkabel erin, modem opnieuw opgestart. Maakt allemaal niets uit.

Als ik hier het forum zo eens bekijk, vind ik vrijwel al mijn klachten (het niet kunnen verwijderen van de opname is mijn speciale bonus, lijkt het) terug bij andere gebruikers, met meldingen van soms al jaren geleden - dat betekent dat er aan jullie kant klaarblijkelijk niets is verbeterd over meerdere jaren.

Dit geeft me weinig hoop dat jullie mij een acceptabele (over “goede” heb ik het maar niet eens) TV-ervaring gaan leveren….

T-Mobile, wat moet ik hier mee, behalve op zoek gaan naar een andere provider?

Demi van Odido 10 maanden geleden

@Aspasia Kan het zo zijn dat dit bij opnames is die je hebt opgenomen op de harddisk recorder? Of is dit al in de Cloud Opnemen omgeving? Mocht het gaan om Cloud Opnemen dan is het wel mogelijk om opnames te verwijderen, je kunt dit zowel op de TV Box als in TV Anywhere verwijderen. Verder is de Amulet harddisk recorder wel al verouderd. Ik kan als je wil de huidige TV Box om laten wisselen voor een nieuwe Aria 610 TV Box. Deze zou beter moeten werken. Laat je me weten of ik dit voor je kan regelen? 😁

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@Aspasia Kan het zo zijn dat dit bij opnames is die je hebt opgenomen op de harddisk recorder? Of is dit al in de Cloud Opnemen omgeving? Mocht het gaan om Cloud Opnemen dan is het wel mogelijk om opnames te verwijderen, je kunt dit zowel op de TV Box als in TV Anywhere verwijderen. Verder is de Amulet harddisk recorder wel al verouderd. Ik kan als je wil de huidige TV Box om laten wisselen voor een nieuwe Aria 610 TV Box. Deze zou beter moeten werken. Laat je me weten of ik dit voor je kan regelen? 😁

Hallo Demi,

Bedankt voor je reactie. Als je mijn bericht goed had gelezen, zou je geweten hebben dat ik duidelijk heb aangegeven dat het probleem bij het nieuwe Cloud-opnemen is. En dat ik mijn twee opgenomen programma's niet kan weggooien omdat ik de onbehulpzame error “onbekende fout” krijg en ze gewoon blijven staan, hoe vaak ik ook op het prullenbakje klik.

Dus ja, ik zou graag een nieuwe Aria Box krijgen, en hoop van harte dat dat een verbetering zal geven.

Bij voorbaat dank!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Aspasia, dit is meteen in orde gemaakt! Verdere informatie ontvang je per e-mail. Fijn weekend voor nu! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer