Beantwoord

Problemen NORDVPN en TV Anywhere

  • 7 November 2022
  • 11 reacties
  • 609 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Ik gebruik NORD VPN wanneer deze aan staat (VPN op Nederland) geen mogelijkheid om TV te kijken. Niet op mijn laptop en ook niet op mijn Android GSM.
Nergens. Kon eerst wel (lees enkele maanden geleden). Probleem zit niet in de modem/router.

Krijg sowieso veel fout melding op mijn scherm, opnieuw inloggen en dan gaat het weer fout.
TV anyware zou vervangen dienen te worden met TV maybe-ware.

icon

Beste antwoord door TMTV 7 November 2022, 15:22

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JvdR,

Welkom op de Community!

Zoals in deze reactie te lezen is, is T-Mobile onlangs begonnen met het blokkeren van VPN-diensten op TV Anywhere. Vanwege rechten van tv-zenders moet TM maatregelen nemen om te voorkomen dat ze buiten de EU te zien zijn. Gevolg daarvan is dat het ook niet meer mogelijk is om met een VPN te kijken terwijl je je gewoon in Nederland (of elders in de EU) bevindt. Enige oplossing is dus de VPN uitzetten als je tv wilt kijken.

Merci voor de snelle reactie.

Jammer dat we niet meer buiten de EU kunnen kijken naar onze Nederlandse programma's. 


Overigens heb ik nog steeds (Android) erg vaak fout meldingen en storingen op de app.

Mvg, Johan

Reputatie 7

Hi @JvdR, aan deze foutmeldingen wil ik graag wat doen! 💪 Kun je aangeven welke foutmeldingen en andere issues jij ervaart in de App? Heb je de App al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ter check: op jouw laptop ervaar je dus geen problemen met TV Anywhere? Ik hoor het graag, want ik wil dit voor je fixen. 

Hi @JvdR, aan deze foutmeldingen wil ik graag wat doen! 💪 Kun je aangeven welke foutmeldingen en andere issues jij ervaart in de App? Heb je de App al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ter check: op jouw laptop ervaar je dus geen problemen met TV Anywhere? Ik hoor het graag, want ik wil dit voor je fixen. 

ik zal de komende tijd even de codes ect opschrijven zowel van mijn GSM als tablet, laptop idd geen probleem.

Ik zal de app ook nog eens opnieuw installeren.

@JvdR 

Dan zet je toch gewoon een vpn tunnel naar je thuisnetwerk op.

Ik gebruik dat al jaren om bij mijn apparaten in het thuisnetwerk te komen.

Door gebruik van een eigen router of een (Synology) nas is dat prima te doen.

Net even een testje gedaan met mijn Nokia box 8000 met de T-mobile Android tv app.

Verbinding gemaakt via 4g via telefoon en op de box 8000 vpn client naar mijn thuisnetwerk.

Werkt perfect.

En als je de tv app voor eigen gebruik gebruikt bijvoorbeeld vakantie is daar niks mis mee.

Als ik de volgende keer naar Spanje ga neem ik de box 8000 mee. hoef ik niet te prutsen met een smartphone of tablet.

@JvdR

Dan zet je toch gewoon een vpn tunnel naar je thuisnetwerk op.

Ik gebruik dat al jaren om bij mijn apparaten in het thuisnetwerk te komen.

Door gebruik van een eigen router of een (Synology) nas is dat prima te doen.

Net even een testje gedaan met mijn Nokia box 8000 met de T-mobile Android tv app.

Verbinding gemaakt via 4g via telefoon en op de box 8000 vpn client naar mijn thuisnetwerk.

Werkt perfect.

En als je de tv app voor eigen gebruik gebruikt bijvoorbeeld vakantie is daar niks mis mee.

Als ik de volgende keer naar Spanje ga neem ik de box 8000 mee. hoef ik niet te prutsen met een smartphone of tablet.

Ik zat ook al aan een tunnel te denken idd. Merci.

Hi @JvdR, aan deze foutmeldingen wil ik graag wat doen! 💪 Kun je aangeven welke foutmeldingen en andere issues jij ervaart in de App? Heb je de App al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ter check: op jouw laptop ervaar je dus geen problemen met TV Anywhere? Ik hoor het graag, want ik wil dit voor je fixen. 

Hallo Lisa.

Zoals afgesproken hierbij de fout meldingen;

Sessie verlopen opnieuw inloggen 63122 (laptop)

TV dienst tijdelijk niet beschikbaar 426001  (samsung tablet)

Afsluiten mislukt 414999 (samsung tablet)

Verder ook melding dat de app mijn chromecast niet kan vinden maar blijft wel alles weergeven op de tv.

Deze meldingen komen voor binnen een tijdbestek van 4 uur.

Johan 

Reputatie 7

Hi @JvdR, dankjewel hiervoor - helemaal helder zo! Kun je op de onderstaande punten terugkomen? Dan kan ik aankloppen bij onze technische dienst:

  • Kun je het merk en het type van de laptop en Samsung tablet aangeven? 
  • Kun je de Android versie delen van de Samsung tablet? 
  • Werkt het wel in een andere browser op de laptop?
  • Kijk je via de wifi of de bekabelde verbinding op jouw laptop? 
  • Via welke browser kijk je en kun je de browserversie hiervan delen? 
  • Sinds wanneer ervaar je deze foutmeldingen?

Dankjewel voor de moeite, zo kan ik dit verder oppakken! 💪

Hi @JvdR, dankjewel hiervoor - helemaal helder zo! Kun je op de onderstaande punten terugkomen? Dan kan ik aankloppen bij onze technische dienst:

  • Kun je het merk en het type van de laptop en Samsung tablet aangeven? 
  • Kun je de Android versie delen van de Samsung tablet? 
  • Werkt het wel in een andere browser op de laptop?
  • Kijk je via de wifi of de bekabelde verbinding op jouw laptop? 
  • Via welke browser kijk je en kun je de browserversie hiervan delen? 
  • Sinds wanneer ervaar je deze foutmeldingen?

Dankjewel voor de moeite, zo kan ik dit verder oppakken! 💪

  • Kun je het merk en het type van de laptop en Samsung tablet aangeven? 
    • Tab A7 SM-T505
  • Kun je de Android versie delen van de Samsung tablet? 
    • update van 16 okt 2022
  • Werkt het wel in een andere browser op de laptop?
    • ?? weet ik niet ik gebruik er maar 1.
  • Kijk je via de wifi of de bekabelde verbinding op jouw laptop? 
    • Is in orde (ben systeembeheerder)
  • Via welke browser kijk je en kun je de browserversie hiervan delen? 
    • Chrome
  • Sinds wanneer ervaar je deze foutmeldingen?
    • vanaf ik een abonnement heb op T-mobile
Reputatie 7

Hi @JvdR, helemaal super - dankjewel! Kun je enkel nog het besturingssysteem noemen van je tablet en laptop én de browserversie van Chrome? Tot slot wil ik je nog vragen of je de schermresolutie kunt meesturen van je laptop en van de tablet. Hierna heb ik echt alle informatie en kan het onderzoek starten. Thanks voor de medewerking. 

Reputatie 7

Hi @JvdR, graag check ik bij je of je nog steeds dezelfde foutmeldingen ervaart! Zo ja, dan zou het super zijn als je nog op mijn vorige vragen terug kunt komen. Dan kan het onderzoek gestart worden en kunnen we dit gaan oplossen. 

Reageer