Beantwoord

Programma terugkijken stop halverwege

  • 5 October 2022
  • 17 reacties
  • 227 Bekeken

Goedemiddag,

 

Wanneer wij een programma terugkijken krijgen we na verloop een blokkerig beeld en stopt het programma halverwege, met een error maar die is zo snel uit beeld dat ik die niet kan melden helaas.

Alle kabels (HDMI en netwerk) inmiddels vervangen maar het probleem blijft.

Wat is hier aan te doen?

Groet

Theo Overbeek

icon

Beste antwoord door Lisa 6 October 2022, 09:03

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7

Hi @twjoverbeek, hartstikke fijn dat je dit hier doorgeeft! Ik ga je hier meteen bij helpen, zodat we deze error zo snel mogelijk kunnen laten verdwijnen. Top dat je alle kabels ook al hebt vervangen om te zien of het probleem daarmee zou zijn verholpen. Ik wil je vragen om als eerste een zogenoemde powerflip uit te voeren. Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Als dit ook niet heeft geholpen, dan wil ik een verzoek inschieten voor onze technische dienst. Kun je hiervoor het volgende aangeven:

  • Bij welke zenders en afleveringen heb je dit issue ervaren? 

Als je hierop terug kunt komen, dan ga ik heel graag verder voor je aan de slag! 💪

Goedemorgen Lisa,

Ik heb net de powerflip uitgevoerd (handig dat thuiswerken 😀) 

Programma terugkijken gestart maar deze stop er nu ineens mee, dus het probleem is er nog steeds misschien wel erger nu 😞.

Dit was een SBS programma, maar ook andere zenders hebben het probleem. 

 

Groet.

Reputatie 7

Hi @twjoverbeek, super dat je dit meteen kon uitvoeren! 💪 Dankjewel voor de snelle (re)actie. Ik had heel erg gehoopt dat dit het probleem zou bestrijden, dus ik ga voor je aankloppen bij onze technische dienst. Kun je aangeven bij welke programma's op SBS je dit probleem ervaarde? En mocht je ook een programma op een andere zender weten, dan hoor ik die ook graag. Dit helpt de technische dienst namelijk ontzettend om het probleem te reproduceren. Dankjewel voor de fijne medewerking! 

Vandaag Inside

Chateau Meiland (Ik weet het, waarom terugkijken :-))

RTL Nieuws

 

Groet

Reputatie 7

Hi @twjoverbeek, dit noem ik nog eens een razendsnelle reactie - thanks topper! 🎈 Haha, ik vind het zelf ook een heerlijk programma. Ik ga het onderzoek goed in de gaten houden en laat het je weten als er een update uitrolt. Voor nu een heel mooi weekend! 

Reputatie 7

Hi @twjoverbeek, ik hoop dat je van een mooi weekend hebt genoten! Mijn collega's hebben het onderzoek vorige week succesvol gesloten door een andere TV Box jouw kant op te sturen. Je hebt deze inmiddels al ontvangen, dus ik hoor graag van je of jij hiermee probleemvrij bent. Kun je dat aangeven? Fingers crossed. 

Goedenavond Lisa,

Helaas heeft de nieuwe tv box niet het gewenste effect gehad.

Zojuist stopte vandaag inside tijdens het terug kijken weer met een foutmelding.

War nu?

Reputatie 7

Hi @twjoverbeek, heel goed dat je dit meldt! Ik had gehoopt dat je met de nieuwe TV Box van alle problemen af zou zijn, sorry dat dit toch niet de oplossing blijkt te zijn. Ik wil dan ook een nieuw onderzoek indienen bij de technische dienst. Kun je aangeven welke foutmelding je in beeld te zien kreeg of verdwijnt deze nog steeds heel snel uit beeld? Wil je eens checken of dit zich ook voordoet als je het andere LAN-poort op het modem gebruikt dat geschikt is voor tv? 

Mijn advies zou zijn om je versneld over te laten zetten naar ons nieuwe tv-platform T-Mobile TV. Het nieuwe platform lost in de meeste gevallen dit soort issues op. Ik deel graag de voorwaarden met je:

Zodra ik de migratie voor je aanvraag, kun je vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. In jouw My T-Mobile Thuis kun jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul je opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als je hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Lisa,

Ik heb de tv box op de andere LAN poort aangesloten, maar Vandaag Inside is er net halverwege weer mee opgehouden.

Het is een van de weinige programma's die we terugkijken en het begint wel vervelend te worden nu. 

Een nieuw TV platform is altijd fijn en als dit het probleem verhelpt helemaal maar als de oplossing is dat ik een abbo op cloud opnemen moet afsluiten ben ik hier niet enthousiast over.

Groet.

Reputatie 7

Hi @twjoverbeek, super dat je deze handeling kon uitvoeren - al had ik gehoopt dat je hiermee een positief verschil zou opmerken! Goed dat je het aangeeft. Geen zorgen, het is geheel jouw eigen keuze of je Cloud Opnemen toevoegt aan je abonnement. Dit kun je dus volledig achterwege laten als je hier geen gebruik van wilt maken. Laat je het weten of je dan wel over zou willen gaan? Dan kan ik namelijk aankloppen bij één van mijn collega's om jou versneld over te laten zetten in plaats van twee weken te wachten. Dan kunnen we checken of je op het nieuwe tv-platform probleemvrij bent! 🍀

Lisa, dan lijkt het mij een goed plan, we gaan zien of dit de oplossing is. 

Reputatie 7

Hi @twjoverbeek, super - dankjewel voor jouw akkoord! Zojuist heb ik gevraagd of mijn collega jou versneld over kan zetten. Zodra ik het seintje heb gekregen dat dit is voltooid, dan laat ik jou dat weten. 

Reputatie 7

Hi @twjoverbeek, mijn collega is sneller dan het licht! Zojuist ben je al overgezet naar het nieuwe platform. Omdat je een Huawei modem hebt, wil ik je vragen of je even eerst het modem en daarna de TV Box kunt herstarten. Kun je dit uitvoeren en vervolgens aangeven of je probleemvrij bent? 🤞

Goedemorgen Lisa,

Gisteren alles herstart en het ziet er goed uit, dank.

Ik ga het vanavond weer eens proberen en laat het je weten.

 

Reputatie 7

Hi @twjoverbeek, ik ben heel blij om dit te lezen! 💪 Super dat je ons op de hoogte houdt: ik hoop dat het zo blijft. 

Goedemorgen Lisa,

Het werkt tot nu toe allemaal prima, dus ik ga ervan uit dat het probleem verholpen is. Dank voor het meedenken en de oplossing 😀

Reputatie 7

Hi @twjoverbeek, dat is heel mooi nieuws! Yes, daar kunnen we zeker van uitgaan - top. Merci voor jouw laatste update en weet dat je hier te allen tijde kunt aankloppen. 

Reageer