Beantwoord

Programmeren opname via gids: neemt soms veel te lang op


We programmeren altijd programma's via de Gids wanneer we ze willen opnemen. Het komt een enkele keer voor dat de opname veel te lang duurt, bijvoorbeeld 25 uur i.p.v. 1 uur. We hebben dan echt alleen het betreffende programma aangeklikt. Om die reden hebben we de harddisk al een keer vol gehad, terwijl we nog ruimte genoeg dachten te hebben. We zouden dit graag opgelost zien voordat we in augustus op vakantie gaan. Het risico dat we bij thuiskomst een volle harddisk aantreffen is groot.
icon

Beste antwoord door Sander 22 June 2017, 15:24

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
@kblokker, het klopt. In sommige gevallen gebeurt er iets raars met de TV Box. Dan neemt hij opeens een veel te lange periode op. Door deze reset herstelt het wel, maar vaak slechts tijdelijk. Een permanante oplossing is in de maak. Ik heb wel een tijdelijke oplossing. Als je het goed vindt dat ik een fabrieksreset bij jou uitvoer, wil je dan je postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer in een privébericht sturen? Dan wordt wel de hele box gewist!

UPDATE Sinds september 2017 is er iets aangepast bij de TV Box waardoor deze te lange opnames niet meer voor kunnen komen. 😃
We wachten de oplossing wel af. Een fabrieksreset verwijdert ook alle opgenomen programma's, dus dat doen we liever niet.
Beste Sander, wij hebben hier hetzelfde probleem regelmatig, dus ik hoor graag wanneer dit opgelost is. Daarnaast valt het ons op dat als we meerdere programma's vooruit programmeren (bijv. wekelijks), dat hiervoor alvast ruimte gereserveerd wordt. Zo is de schijf snel 'vol' zonder dat er iets op staat. Is dit de bedoeling? Tussendoor een film opnemen is dan sowieso onmogelijk.
Reputatie 7
@kblokker, zodra er een definitieve oplossing is, zal ik hier zeker ruchtbaarheid aan geven op het forum! :)

@mdelaat1978, dat hoor ik voor het eerst! Er wordt dus vooraf al ruimte gereserveerd? Ik wil graag een fabrieksreset uitvoeren. Hiervoor heb ik postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer in een privébericht nodig. Je verliest dan wel je gemaakte opnames. Doen?
Reputatie 7
Badge +1
Heel lang geleden in de tijd dat we onze programma's nog opnamen met een videorecorder had ik er een van JVC deze was voorzien van PDC (program delivery control) hoe werkte dit?
De videorecorder was voorzien van een teletekst decoder en hiermee kon je via teletekst opnemen
het voordeel was dat programma's mooi op tijd begonnen omdat er vanuit de studio een signaal meegezonden werd.
Volgens mij bestaat dit systeem niet meer
Reputatie 7
Hey Bemu, dat kan ik mij ook nog herinneren. Dat was wel mooi. Nu kan het inderdaad weer gebeuren bij uitloop op een TV zender dat je een stuk van het programma misloopt.

Toch wil ik niet per se terug naar die tijd! 😉
Hallo Sander,

Hierbij wil ik nog even terugkomen op het opname-probleem. Op deze foto's zie je de aangegeven status.
- Bij Opnames zie je een lijst van 5 stuks (ca. 4 uur totaal), waarbij de nieuwste 0 minuten heeft opgenomen ivm ruimtegebrek.
- Via de programmagids iets programmeren geeft de melding "5 uren geprogrammeerd, maar minder dan 0 uur beschikbaar".

Van mij mag je een reset uitvoeren. Ik stuur je zo een privébericht.
Reputatie 7
Hoi mdelaat1978,

Zojuist heb ik de reset uitgevoerd. Is de schijfruimte nu weer leeg en kun je weer opnames maken? 🙂
Ook ik heb last van bovenstaand probleem. Is er al enig zicht op een oplossing hierop? Afgelopen week een programma opgenomen wat 1,5 uur zou duren, dit was nu 1d en 22 uur geworden!!! En nog een wat 12 uur duurde ipv 1 uur.
Reputatie 7
Hi Huaycan, op dit moment is er nog geen permanente oplossing maar ik kan ook voor jou een reset uitvoeren om dit (tijdelijk) te verhelpen. Hierbij worden wel alle opnames verwijderd dus geef mij even een seintje wanneer je zo ver bent, dan voer ik de reset graag voor je uit!
Hi Brian, doe dan inderdaad maar die reset als tijdelijke oplossing.
Jammer dat er nog geen permanente oplossing is, heb je enig idee wanneer die er wel is? Dit topic is namelijk al een paar maanden oud en er werd toen al over een oplossing gesproken.
Reputatie 7
Hi @ Huaycan,

Sinds september 2017 hebben wij een update doorgevoerd waardoor zo'n veel te lange opname niet meer voor zou mogen komen. Raar dat dit bij jou nog wel gebeurde. Na de fabrieksreset van Brian zou dit dan ook niet meer mogen voorkomen. Dat is natuurlijk wel zo handig, anders zit de schijfruimte zo vol! 😉
Dat is wel apart inderdaad, nu was ik wel in september op vakantie, wellicht dat de recorder gereset moest worden? Ik heb nu een reset aangevraagd bij Brian in ieder geval. Bedankt voor de update in ieder geval!

Reageer