Beantwoord

Radio aansluiten

  • 29 April 2018
  • 7 reacties
  • 6388 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hoi,
Ik zou naar de radio moeten kunnen luisteren via tmobile, maar heb werkelijk geen idee hoe, wat en waarmee ik de radio waar moet aansluiten. Is er ergens een handleiding?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 29 April 2018, 20:21

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hallo Jan.kok

Het is niet mogelijk een radio aan te sluiten zoals dat vroeger ging. radio en tv gaan via het zwarte kastje. je kan wel gewoon een FM antenne aansluiten op je radio zo kan je het signaal uit de ether halen.
Hoe moet ik de radio dan verbinden met het zwarte kastje (animo). Ik moet NL wel radio kunnen ontvangen
Reputatie 7
Hallo Jan.kok,

Je kan de amino aansluiten met een 3,5mm jack naar tulp kabel (afhankelijk van je radio)
Deze kabel is voor audio en niet voor radio signaal. om radio te luisteren zet je de tv via het menu op radio. via het kabeltje kan je het geluid dan over de speakers horen.
Reputatie 2
Hoi het is mogelijk om radio via de TV te luisteren als je dat bedoelt.
bij mij werkt het zo:
- druk op menu (op afstand bediening)
- ga naar Live
- druk op radio

Hier kan je alle radio zenders kiezen hetzelfde als je een tv zender kiest.

om terug te gaan naar tv doe je hetzelfde, echter ipv op radio te drukken staat er dan tv
Aardig idee! Radio luisteren via je tv... ik wil mijn audio (Harman/Kardon) gewoon aansluiten aan de tv box. En dat werkt niet! Niet met tulp stekkers en ook niet via optisch kabel en HDMI kabel. De tv box is al vervangen maar zonder resultaat! Wie kan mij hier,de helpen?
Reputatie 7
Badge +1
Het kan wel radio luisteren zonder dat de tv aan staat, zelf heb ik het als volg gedaan :

Radio is een Sony homecinema set voorzien van HDMI en optische aansluiting
TV is een Panaso.nic Led tv, mijn mediabox is de Amino 140 nog uit de Vodafone tijd

Als ik de optische kabel rechtstreeks van de mediabox naar de homecinema aansluit luister ik radio zonder dat de tv aan staat, moet wel bekennen dat het niet optimaal is de manier hoe je bij T-Mobile naar de optie radio moet, maar het werkt
Reputatie 7
Hoi @Manfred51

Graag denk ik met je mee om jouw favoriete radioprogramma's weer over die fantastische speakers te krijgen! Er zijn enkele opties. Ik zou aanraden om de Tulp of optische kabel te gebruiken. Je selecteert dan het kanaal op de TV Box en het geluid gaat over de speakers van je installatie.

Je geeft aan dat er geen geluid komt, ook nadat de box is vervangen. Het lijkt dan in ieder geval niet aan de TV Box te liggen. Dan begint het grote uitsluitspelletje. Kun je mij antwoord geven op de volgende vragen?
  1. Heb je wel geluid op de speakers van de TV?
  2. Met welke uitgang zijn de speakers aangesloten?
  3. Zit er een versterker tussen de TV Box en de speakers?
  4. Gebruik je de tulpstekker, wil je dan eens proberen de HDMI los te koppelen als de radio aanstaat? Je TV beeld valt dan weg, maar mogelijk komt het geluid dan wel door.
  5. Kun je de kabels vervangen of testen op een ander apparaat?
Ik hoor graag. Op deze manier kan ik achterhalen waar de schoen wringt!

Ennne wat een pracht:


😍

Reageer