Beantwoord

Radio gaat storen na verloop van tijd

  • 3 June 2022
  • 35 reacties
  • 310 Bekeken

Reputatie 1

Hi,

Ik had dit probleem vorig jaar ook al maar toen was het op eens verholpen (misschien een aanpassing in het netwerk of software update). 

Het probleem is dat als we radio luisteren (etone tuner) dat na een paar ur het geluid gaat haperen/storen. ALs ik vervolgens van zender verander en oo als ik weer terug ga naar de orginele zender dan is het probleem verholpen.

2de probleem als ik een SBS zender blauwe knop dan stopt die na verloop van tijd met een zwart scherm en een foutmelding.

Groet,
Julian 

icon

Beste antwoord door Boris 4 June 2022, 09:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Julian van Neerbos, super dat je dit hier aangeeft! Ik ben helemaal blij om te lezen dat alles nu perfect werkt, merci voor het melden. Maak er een heel mooi en zonnig weekend van! 😊

Reputatie 1

Hi @Lisa, ik wou nog even laten weten dat alles sinds de migratie naar het nieuwe platform perfect werkt. Geen last meer gehad van storende radio en de blauwe knop bij SBS werkt nu ook zoals het zou moeten werken. Bedankt nog voor alle support!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Julian van Neerbos, heel graag gedaan! Yes, ik hoor heel graag van je of jij een positief verschil merkt. Laat je dit hier nog weten? Veel succes met de hitte vandaag! ☀

Reputatie 1

Hi @Lisa ik merkte het al, de tuner ging op eens herstarten 😏

Dank voor het overzetten!!! Hopelijk zijn de problemen nu weg.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Julian van Neerbos, ik hoop dat je ook volop geniet van dit mooie weer vandaag! Helemaal super, dit heb ik zojuist voor je geregeld. Mijn collega heeft jou net overgezet naar het nieuwe tv-platform, dus je kan dit op je eigen gemakje verkennen. Heel veel kijk-plezier!

Reputatie 1

@Lisa geen probleem. Ik maak graag gebruik van je aanbod om versneld over te gaan naar het nieuwe platform. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Julian van Neerbos, excuses voor de verwarring! Ik wilde dit inderdaad graag zelf voor jou in orde maken en heb zojuist dan ook gelijk de aanvraag voor de migratie voor jou in orde gemaakt. Omdat er een beetje een miscommunicatie heeft plaatsgevonden en er daardoor wat tijd overheen is gegaan, bied ik jou graag de optie aan om versneld over te gaan naar het nieuwe tv-platform. Wil je daar gebruik van maken? Dan kunnen mijn collega's jou na het weekend al gelijk overzetten en hoef je niet nog twee weken te wachten! 💪

Reputatie 1

@Boris ik begrijp je antwoord niet, maar misschien ligt dat aan mij vraag.
@Lisa vroeg of ik overgezet wou worden. Mijn antwoord daarop is ja. Is dit nu iets wat eerder gaat gebeuren dan normaal gesproken het plan was (dus voor de vraag/suggestie van Lisa)?

Of is er niets veranderd in de planning en wordt ik ooit een keer overgezet en kan dat bij wijze van spreken ook nog een jaar duren?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Julian van Neerbos,

Wanneer dit voor jou het geval is, is moeilijk te bepalen. Weet dat we constant bezig zijn met overzettingen. Wanneer jij aan de beurt bent, krijg je dat ruim van te voren te horen. We laten je het weten! 

Reputatie 1

Hi @Boris bedoel je hier mee dat binnenkort in een van deze batches wordt meegenomen? 
Want @Lisa goed begrepen heb is dat de oplossing voor de issues die ik momenteel ervaar.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Julian van Neerbos,

De migraties naar het nieuwe platform zijn in volle gang. We zijn wekelijks bezig om een delen van de klanten die nog het oude platform zitten, over te zetten. Dit gebeurt in bepaalde batches, waardoor dit met een rap tempo gaat. Wanneer jij precies aan de beurt bent, is onbekend. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor je te regelen!

Reputatie 1

@Julian van Neerbos Eigenlijk loop ik tegen het zelfde issue aan als u, als het goed is word ik op 27 juli over gezet van de Draytek router naar de Zyxel met mediaconverter, wat betreft overgaan naar nieuw platform denk dat ik het (misschien) daarna ga doen.

Voor mij is het nog altijd een raadsel waarom providers inclusief KPN juist het beste platform dat er ooit is geweest voor glasvezel de nek hebben omgedraaid namelijk Glashart Media die kwaliteit is daarna nooit meer bereikt.

@BeMu helaas heeft de Zyxel modem en media converter voor mij niets veranderd aan de problemen met de blauwe knop bij SBS6. Audio issue is wel verholpen sinds een andere tv box. Hopelijk helpt het bij u wel. 

Reputatie 7
Badge +2

@Julian van Neerbos Eigenlijk loop ik tegen het zelfde issue aan als u, als het goed is word ik op 27 juli over gezet van de Draytek router naar de Zyxel met mediaconverter, wat betreft overgaan naar nieuw platform denk dat ik het (misschien) daarna ga doen.

Voor mij is het nog altijd een raadsel waarom providers inclusief KPN juist het beste platform dat er ooit is geweest voor glasvezel de nek hebben omgedraaid namelijk Glashart Media die kwaliteit is daarna nooit meer bereikt.

Reputatie 1

@Lisa als de beeldkwaliteit hetzelfde blijft dan is het prima om te migreren naar het nieuwe platform. Enig idee wanneer de migratie gaat plaats vinden?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Julian van Neerbos, ik neem graag jouw twijfel weg! Wat ook goed is om te weten, is dat uiteindelijk iedereen overgaat naar T-Mobile TV. Het punt dat jij aanhaalt, dat is zeker niet iets dat bij iedereen speelt. Zo is het merendeel erg tevreden met het nieuwe platform. Het klopt dat een paar klanten minder tevreden zijn met de beeldkwaliteit en hier heeft ook een langdurig onderzoek voor gelopen. Onze tv-specialisten hebben laten weten dat zij op de achtergrond heel erg druk bezig zijn met het verbeteren van onze diensten. Zo is ook de beeldkwaliteit meegenomen in het algemene verbetertraject. Weet jij zo voldoende of heb je nog enkele vragen? Ik beantwoord ze met liefde.

Reputatie 1

Hi @Lisa ik twijfel ik lees op dit fora een hoop issues met de beeldkwaliteit. Deze zou minder zijn dan het oude platform. Wat kan je hier over vertellen. Heeft bijvoorbeeld iedereen er last van of zijn dit specifieke gevallen?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Julian van Neerbos, ik heb een terugkoppeling van de technische dienst die ik graag met je deel! Mijn collega raadt aan om over te gaan naar ons nieuwe tv-platform (T-Mobile TV). Dit verhelpt veel voorkomende problemen, waaronder hopelijk ook het issue dat je nu ervaart met Begin Gemist. Ik deel graag de voorwaarden hiervan met je:

In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Als je alle ins en outs wilt lezen over T-Mobile TV, dan zet ik ook alvast dit topic naar je door: Alles over T-Mobile TV | T-Mobile Community. Laat je dit aan mij weten? Thanks!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Julian van Neerbos, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Ik wil je inderdaad voor de volledigheid nog vragen of je de TV Box op de bovenstaande manier kan herstarten. Maar aangezien dit op beide TV Boxen speelt, heb ik ook alvast een verzoek ingediend bij onze technische dienst. De komende dagen houd ik dit onderzoek goed voor je in de gaten, zodat ik alle updates met je kan delen. Hopelijk kan ik je snel verblijden met goed nieuws! 💪

Reputatie 1

Hi, ik heb de tuner al een aantal keren herstart dmv de stroom eraf te halen. Heeft bovengenoemde manier van herstarten dan nog nut? Tevens heb ik ondertussen een andere tuner gekregen ivm radio problemen. Met beide tuners heb ik het issue met sbs6 inc met de blauwe knop. Afgelopen zondag ging het weer mis met de blauwe knop bij het roer om. De week er voor ook op zondag bij het jachtseizoen. Beide op sbs6. Programma’s op rtl4 gaan wel goed. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Julian van Neerbos, helemaal super! Heel goed dat je dit aangeeft, want hier help ik je graag bij. Zou je de gebruikersinterface willen starten? Dit doe je als volgt: 

T-Mobile TV:
1. Ga naar Account
2. Klik op Instellingen
3. Klik op TV Box
4. TV Menu herstarten > Herstart

Mocht dit het probleem ook niet verhelpen, dan hoor ik graag om welke SBS aflevering(en) het ging en dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Kan je ook aangeven welke error er in beeld verscheen? De blauwe knop hoort ook zonder problemen bij je te werken, dus hier ga ik graag voor je achteraan. 

 

 

Reputatie 1

@Lisa radio nog steeds goed. Gisteren voor het eerst de blauwe knop geprobeerd op sbs 6 dat ging meteen weer mis. Na een paar minuten al een error en sprong die terug naar live TV.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Julian van Neerbos, heel erg fijn dat je deze bevindingen hier deelt! Top dat jij geen problemen meer ervaart. Hopelijk ondervind je ook geen problemen meer met de blauwe knop, zodra je eraan toe bent gekomen om dit te testen. 

Reputatie 1

@Lisa gisteren morgen aangesloten en geen storing ervaren tot op heden met het geluid.

Blauwe knop issue met SBS heb ik nog niet kunnen uitproberen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Julian van Neerbos, helemaal super! Dankjewel, ik hoor het graag. 

Reputatie 1

Hi @Julian van Neerbos, merci voor de aanvullingen! Ik wil dat hier zo snel mogelijk een oplossing voor komt, dus ik heb een nieuwe TV Box voor je aangevraagd. In plaats van de Entone, komt er een Amino Aria jouw kant op. Dit is een nieuwer model, dus ik hoor heel graag van je - zodra deze up and running is - of de problemen hiermee zijn verdwenen. De status van de bestelling kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Houd je ons hier op de hoogte? 😊

Hi @Lisa 

Bedankt ik zal laten weten of de problemen verholpen zijn met de nieuwe tuner.