Beantwoord

Radio hapert elke 10 minuten

  • 10 August 2021
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 104 reacties

Hallo,

 

Na 2,5 jaar weer eens mijn STB aangezet. Ja sorry, ik heb een hekel aan hedendaagse TV. Na kanaal 3 word het totaal onuitstaanbaar. Is veroorzaakt door die verschrikkelijke reclame idioten. Ik gebruik de STB alleen maar om soms radio te luisteren en dan met name de stingray kanalen.
Na het inschakelen even denken hoe ook alweer naar de radio te gaan. Man, wat onhandig via dat menu. Zeer gebruikersonvriendelijk. Maar goed..

Bij het luisteren heb ik steeds weer dat de radio na ongeveer 10 minuten even een seconde stil valt en dan weer verder gaat. Had ik vroeger niet. Alles gecontroleerd maar niets raars kunnen vinden. DSL verbinding is lekker stabiel dus dat is het niet maar toch maar even modem opnieuw starten. Kabel tussen modem en STB is het ook niet want ook deze getest met de laptop. Dan maar even het TV-kanaal  aanzetten en ja, ook daar heb ik last… De kabel tussen TV en STB (HDMI) ook verwisseld maar probleem bleef. De smart-TV getest maar op andere manieren heeft TV nergens last van.
Het probleem zit hem dus in de STB of het modem want al het andere is uitgesloten. Omdat de STB alleen werkt op de poorten 3 en 4 is hier dus iets speciaals mee gedaan in het modem.

Dus, T-Mobile vertel het maar, wat is er anders na 2,5 jaar?
 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 12 August 2021, 10:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @OpaGod,

Fijn dat je al zoveel hebt ondernomen om het probleem aan te pakken! :smile: Ik ben het met je eens, meer reclame kijken dan film vind ik ook zeer ongewenst. Wellicht dat de TV Box een beetje slaperig is geworden na 2,5 jaar, zou je kunnen proberen om met een fabrieks reset van de TV Box ‘m weer tot leven te roepen?

Nog een kleine tip: met de groene knop op onze afstandsbediening vind je de sneltoets om te switchen tussen Radio en TV. Zo proberen wij de switch zo makkelijk als mogelijk te maken.

Graag hoor ik of je weer ongestoord van de mooiste noten kan genieten.

Hi @Cal,

De fabriek reset had ik trouwens wel geprobeerd alleen vergeten te vermelden. Na een bepaalde tijd is de storing vanzelf weer verdwenen. Update misschien? Het blijft toch mooi al die elektronica die dingen doen zonder dat iemand weet wat er nu echt goed of fout gaat.

De tip over dat groene knoppie vind ik dan wel weer handig. Dat scheelt een slok op een borrel. Vandaag eens geprobeerd en het werkt geweldig. Na 3 minuten TV direct weer uitgezet want de reclame idioten waren weer bezig.

Ik kan in ieder geval weer ongestoord genieten van alle radio kanalen.

Reputatie 7
Badge +16

@OpaGod Top dat het vanzelf hersteld is, elektronica blijft vaak een waar mysterie waar we met zijn alle onze breinen niet omheen kunnen wikkelen, maar gelukkig snapt de technologie vaak zelf wel wat er gaande is. Indien het ooit nog eens afspeelt, laat het ons zeker weer weten, dan proberen je zo goed mogelijk te helpen. Voor nu: heel veel luister- en kijkplezier en een prachtig weekend toegewenst! 😄

Reageer