Beantwoord

Radio luisteren

  • 23 September 2017
  • 12 reacties
  • 11425 Bekeken

Goedemiddag. Kan ik ook via de tv radiozenders beluisteren en zo ja hoe doe ik dat
Vr, gr, 's van den Broek
icon

Beste antwoord door Brian 27 September 2017, 10:14

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hi svandenbroek01, dat kan zeker! Je vindt de radiozenders in het hoofdmenu onder 'Live' -> 'Radio luisteren'. Op onze website vind je meer informatie. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust en neem vooral een kijkje in onze andere topics! 😉

Ik heb een basis abo en een mobiel abo. 3mb. Ik heb de app tv anywhere maar daar vind ik geen radio zenders. Ik wil live radio luisteren. Hoe gaat dat? ik zocht met mijn browser naar de link om in te loggen maar die is niet te vinden… wie helpt mij?

Reputatie 7
Badge +1

Met TV Anywhere is het helaas niet mogelijk om naar de radio te luisteren, wel is dat mogelijk via de tv box, een van de beste manieren althans vind ik zelf een soundbar via de optical van de box  verbinden naar de optical van de soundbar.

Als men er het geld niet voor heeft om b.v. een Sonos of ander duur merk te kopen op Koopje Deal hebben ze vaak heel mooie soundbars staan voor weinig heb er zelf ook een en ben er heel tevreden over, heeft HDMI, bluetooth opotical en aux aansluiting.

Ik heb de soundbar via HDMI-ARC verbonden met de tv en via optical van box naar soundbar, radio luisteren is simpel door de groene in te drukken, nogmaals weer terug naar tv kijken

Ik ben op vakantie in het buitenland en heb mijn soundbar en tv box niet meegenomen( ging niet in de koffer;-).

Ik wil gewoon radio npo 1  streamen met mijn iphone.
vreemd ik betaal er toch voor!  De tv is een snartv samsung. Heb ook google streamer erbij.


Wat word bedoeld hierboven met “Live Radio luisteren”? Ik vind ook helemaal geen info op de website van t mobile over  radio…...

Reputatie 7
Badge +16

@brijdec Je kunt in het buitenland geen Nederlandse radiozenders ontvangen. Dit heeft te maken met de ether-frequentie waarop radio wordt uitgezonden. Tenzij je satellietradio of internetradio gebruikt, zijn Nederlandse zenders niet beschikbaar. Het signaal van de FM masten waarmee het uitgezonden wordt en de ether in gestuurd wordt is kort gezegd niet sterk genoeg. Ze reiken wel een stukje over de grens. Wanneer je bijvoorbeeld vanuit Nederland naar België of Duitsland rijdt, zul je merken dat je een klein stukje over de grens (20 tot 50 kilometer) nog wel bepaalde zenders ontvangt. 

En waarom kan een tv signaal dan wel op tv anywhere worden ontvangen? 

Reputatie 7
Badge +3

En waarom kan een tv signaal dan wel op tv anywhere worden ontvangen? 

Dat gaat via internet. Radio luisteren zou op deze manier ook gewoon moeten kunnen maar dat wordt om één of andere reden niet aangeboden, geen idee waarom. Bij concurrent KPN kan het ook niet.

Reputatie 7
Badge +5

@brijdec 

Kun je op je telefoon met de webbrowser op de internetpagina van nederland.fm komen

Of installeer de app van tunein radio op je iPhone. Daarmee zijn zelfs regionale NL zender te vinden.

Houd wel rekening dat genoemde opties DATA gebruiken, zorg dus voor een wifi verbinding.
Een roaming verbinding gebruikt de MB's van je abonnement.

Hallo yalerta, bedankt voor deze tip. Dat is precies waar het hier om gaat… waarom maakt t-mobile de radiozenders niet beschikbaar in de app…..

en over Jouw opmerking met mb’s:

in het t-mobile abonnement is muziek streamen toch gratis ook in de EU… ik betaal er wel voor!

Reputatie 7
Badge +5

@brijdec 

Toch maar oppassen, internet radio is GEEN muziek streamen.
Ik ben verder niet op de hoogte van de juiste voorwaarden m.b.t. dat muziek streamen.

Op dit forum zijn diverse reacties te vinden waarbij muziek luisteren toch het data abo opsnoepte.

Zou mooi zijn als T-mobile hierop kan reageren…..

Reputatie 7
Badge +3

@brijdec Muziek streamen is datavrij vanaf een Go 10 Gb databundel in Nederland en op deze pagina kun je zien welke diensten meedoen. https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek

Let op! Als je buiten Nederland maar binnen de EU bent is de hoeveelheid datavrije Gb’s beperkt tot op dit moment 8 Gb! Als die hoeveelheid op is gaat het alsnog van je gewone data. Als je een unlimited databundel hebt krijg je 18 Gb in de EU per maand.

Reageer