Beantwoord

Radio luisteren

  • 15 January 2018
  • 8 reacties
  • 1916 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hallo

Ik heb sinds vandaag tmobile thuis en alles werkt,maar nu is mijn vraag,kan ik ook radio luisteren zonder dat de tv aan moet staan?
Hij is gekoppeld aan mijn soundbar,maar zodra de tv uit gaat heb ik ook geen geluid meer
Ik zat voorheen bij kpn en daar kon het iig wel
Alvast bedankt voor antwoord

Mvg chantal banning
icon

Beste antwoord door Brian 20 January 2018, 13:17

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hey Chantal, allereerst van harte welkom! Ik heb zelf geen ervaring met een soundbar maar dit moet zeker mogelijk zijn! Hoe heb je de soundbar aangesloten? Rechtstreeks op de TV of zit hier nog een versterker tussen? Als je de TV Box, de TV én de soundbar aansluit op de versterker dan kan je de TV uitzetten, het geluid van de soundbar blijft dan doorlopen omdat de TV Box ook nog aan staat en het signaal doorgegeven wordt via de versterker. Als je de soundbar rechtstreeks op de TV aansluit dan geeft deze geen geluid meer omdat er dan geen signaal meer doorgegeven wordt vanuit de TV zodra je deze uit zet.

Voor de zekerheid nog even een voor de hand liggende vraag maar hoe zet je de TV uit? Als je dit doet met de afstandsbediening van de TV Box dan gaan beide uit en zal je dus ook geen geluid meer hebben. Als je de TV met de afstandsbediening van de TV zelf uit zet dan blijft de TV Box aan. Laat je nog even weten of het gelukt is? 😉
Hallo Brian

Ik heb de tv ontvanger aangesloten met een rode en witte tulp in de tv ontvanger en een stekker in de soundbar
Maar zodra ik de tv uitdoe heb ik ook geen geluid meer,heb er geen versterker tussen
De tv doe ik altijd uit met de afstandsbediening van de tv zelf

Groeten Chantal
Reputatie 7
Hey Chantal, begrijp ik het goed dat je de soundbar dan rechtstreeks aan hebt gesloten op de TV Box met de tulpstekkers? In dat geval zou het geluid wel door moeten lopen. Het kan wel zijn dat de soundbar een signaal krijgt vanuit de HDMI dat de TV uit staat en daardoor niets meer doorgeeft. Mogelijk kan je de soundbar via HDMI aansluiten op de TV Box en de TV dan ook op de soundbar om te kijken of het op die manier werkt. Je kan eventueel ook de optische aansluiting proberen in plaats van de tulp aansluiting.
Hallo Brian,ik heb nu ook radio zonder dat tv aan moet,ik heb er een hdmi switch tussen gezet,want ik had eerst wel radio,maar geen tv meer hihi
Schoot lekker op!
Maar toen schoot me te binnen dat ik nog een hdmi switch had liggen
Dus nu is het opgelost
Heel erg bedankt

Groetjes Chantal
Reputatie 7
Ah kijk dat is natuurlijk ook een oplossing! Goed om te horen dat alles werkt Chantal, veel luisterplezier! 🙂
Ik probeer mijn boose 123 aan te sluiten via tulp stekkers op de tv box. De tv is verbonden via hdmi metvde tv box. En de tv is verbonden met de boose via een opiesche kabel.
Als ik de boose omschakel naar de input van de tv box komt er geen geluid. Ik hoopte op deze manier radio te kunnen luisteren zonder de tv aan te zetten, maar dat lukt zo dus niet.
Iemand een idee?
Reputatie 7
Badge +1
Zelf heb ik mijn homecinema als volgt aangesloten, ik maak gebruik van de Amino 140 settopbox!
1. HDMI kabel van de homecinema naar tv HDMI-ARC!!
2. optische kabel van Amino 140 naar de homecinema

Wil ik radio luisteren dan zoek ik eerst het station op wat ik wil luisteren (is helaas bij T-mobile noog steeds niet fijn geregeld) vervolgens zet ik het geluid op de tv terug naar 0 en zet de homecinema op de gewenste geluidssterkte en zet dan de tv uit en voila het werkt. 🙂
Reputatie 7
Hey Rene, is het gelukt met de opstelling van BeMu? Mocht het niet werken dan kan het zijn dat de tulp uitgang niet geactiveerd is op jouw TV-Box. Stuur mij in dat geval even een privébericht met je postcode en huisnummer, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan laat ik dit activeren door onze technische dienst!

Reageer