Beantwoord

Radio luisteren

  • 12 October 2021
  • 2 reacties
  • 513 Bekeken

Ik heb sinds kort T-Mobile tv internet en bellen maar geen radio. Ik heb heel veel onzin gelezen over aansluitmogelijkheden maar wil eigenlijk gewoon mijn stereo installatie los houden van de rest en ouderwets via de kabel een groot deel van de dag naar de radio luisteren. Sorry, maar zonder tv.

Is dit via de Zyxel T50 mogelijk of kan ik beter de kabel splitsen vóór de Zyxel?

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 October 2021, 07:20

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

 Ik heb sinds kort T-Mobile tv internet en bellen maar geen radio. Ik heb heel veel onzin gelezen over aansluitmogelijkheden maar wil eigenlijk gewoon mijn stereo installatie los houden van de rest en ouderwets via de kabel een groot deel van de dag naar de radio luisteren. Sorry, maar zonder tv.

Is dit via de Zyxel T50 mogelijk of kan ik beter de kabel splitsen vóór de Zyxel?

Radio luisteren is bij T-Mobile alleen mogelijk via de TV App die voor sommige televisies beschikbaar zijn of via de TV Ontvanger (T-Mobile TV). De kabel splitsen werkt niet omdat de dienst werkt via glasvezel. 

De enige oplossingen die er zijn om zonder TV naar de radio te luisteren zijn een losse Dab+ tuner/radio te kopen, of een internet-radio te kopen (deze laatste moet dan dus aangesloten worden op je internet aansluiting) beide kun je dan aansluiten op je stereo-installatie.

Maar hoe dan ook, een analoge radio signaal word komt niet binnen - ook niet als je een signaal splitst.

Reputatie 7
Badge +4

Je kunt ook de decoder aansluiten op een receiver of soundbar met HDMI passthrough.(HDMI in) en de TV verbinden via HDMI out. In feite lus je het signaal door. In dat geval is de bediening met TV, maar kun je daarna de TV weer uitzetten en zonder TV radio luisteren. Heb ik jarenlang zo gedaan en werkt prima.

Wat voor merk/type stereo heb je?