Beantwoord

Radio ontvangst

  • 30 November 2022
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

k heb een analoge AV receiver die ik eerder voor het radio gedeelte op een coax kabel had aangesloten. Het coax signaal bestaat niet meer en mijn vraag is hoe kan ik nu op mijn analoge AV receiver weer radio ontvangen zonder dat ik hier de TV voor hoef aan te zetten?

icon

Beste antwoord door EdgarP 30 November 2022, 16:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Op de mediabox van T-Mobile is ook een 3.5mm audio jack aanwezig. Die zou je met de juiste verloopkabel op je versterker kunnen aansluiten.  Dan gebruik je niet meer het "radio deel” van je AV receiver, maar wel het versterket deel, bijvoorbeeld via de AUX ingang.

Hoi Eric,

 

Dank je, maar betekent dat dan wel dat ik everts de TV op radio moet zetten? En kan ik daarna de TV weer uitzetten en kan ik daarna dan ook andere radiozenders kiezen zonder de TV aan te hoeven zetten?

Reputatie 7
Badge +1

Een dergelijke kabel is voldoende, maar er zijn ook wel simpeler te koop,  in principe hoeft de tv niet aan als u alleen radio wil luisteren als u op de knop tv/radio drukt schakelt de box automatisch over naar radio,  de radiozenders zijn te vinden op de site van T-Mobile 

Op de mediabox van T-Mobile is ook een 3.5mm audio jack aanwezig. Die zou je met de juiste verloopkabel op je versterker kunnen aansluiten.  Dan gebruik je niet meer het "radio deel” van je AV receiver, maar wel het versterket deel, bijvoorbeeld via de AUX ingang.

 

Hoi Eric,

Laat ik zelf nog zo'n kabeltje hebben en het zojuist op mijn AV receiver hebben aangesloten en…. het werkt..

 

Top en dank voor je hulp!!!!

Reputatie 7
Badge +14

Hartstikke goed Edgar, mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan weet je het forum nu te vinden!

Reageer