Beantwoord

Recente problemen


  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Moedeloos.

Inmiddels moedeloos van T-Mobile. De storingen lijken zich op te stapelen. Wellicht dat nog niet alles bekend is, maar gedeeltelijk wel, maar de/een oplossing is er nog steeds niet.

  1. Terugkijken werkt niet (lijkt vooral voor te komen bij RTL) > bij gebruik van Amino Aria 610X.
  2. Bij live kijken, na net te zijn overgeschakeld, bevriest het beeld soms (soms inclusief het geluid, maar dat gebeurd niet altijd). Ook dit lijkt vooral bij RTL-zenders voor te komen > bij gebruik van Amino Aria 610X
  3. Cloud opnames terug kijken werkt soms wel en soms niet. Diverse opnames zijn niet af te spelen en er zijn er die tijdens het afspelen de foutmelding geven (Afspelen mislukt. Vernieuw de pagina en probeer het opnieuw) bij gebruik van de PC en geheel vastlopen van de Amino Aria 610x (alleen spanning-vrij-maken helpt nog maar). Als je dan net hebt geïnstalleerd voor de film (en er soms midden in zit) en het werkt dan niet meer is zeeeer frustrerend.

Al met al wordt je hier niet blij van en snelle oplossingen is gewenst. Evenals een gebaar op financieel vlak vanuit T-Mobile zou op prijs worden gesteld.

Dergelijke problemen dragen niet bij aan plezierige leverancier-klant relatie.

Leo

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 May 2021, 09:32

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Leo5A, welkom op de Community!

  1. We ervaren inderdaad sinds vorige week problemen met RTL4 en Terug Kijken. Als je iets wilt terugkijken op RTL4, start het programma wel op, maar loopt het na een paar seconden vast. Een workaround is om op <1> of <2> te drukken, dan zal het programma één minuut verder spoelen en dan werkt afspelen wel goed.
  2. Ook dit speelt af en toe nog parten inderdaad. Opnieuw op een knop op de afstandsbediening drukken, kan het beeld alsnog tonen, in sommige gevallen is een herstart zonder internetkabel (link is klikbaar) nodig als de box is vastgelopen.
  3. Speelt dit probleem op diverse zenders en programma's of beperkt het zich telkens tot bijvoorbeeld dezelfde zender?  De foutmelding is een bekende jammer genoeg, maar zou bij een vorige fix hersteld moeten zijn. Zou je een screenshoto/foto van de foutmelding willen maken op het moment dat deze optreedt en die in dit topic willen plaatsen, alsjeblieft? Dan zorg ik ervoor dat onze techneuten hiervan op de hoogte zijn.

Je hebt volkomen gelijk in dat er een snelle oplossing dient te komen, daar gaan we nu naartoe werken!

Zodra alles hersteld is, kunnen we met een passende compensatie komen. Ik wil eerst zeker weten wat de einddatum van het probleem is, dan kunnen wij berekenen straks in welke periode je deze hindernissen hebt gehad. Overigens wil ik daar wel alvast bij opmerken dat een compensatieperiode start op het moment dat jij dit probleem bij ons aankaart - dat is op zich natuurlijk een logische beredenering, daar wij niet kunnen zien of en wanneer het begonnen is in dit geval, maar ik wil het er specifiek bij benoemd hebben zodat je niet voor verrassingen komt te staan straks.

Sorry voor alle ongemak tot zover, ik beloof dat we dit met man en macht zullen oppakken!

Reputatie 7
Badge +16

P.s. om je alvast uit de brand te helpen, heb ik een aanpassing uitgevoerd in de verbinding zodat er een nieuw signaal aangemaakt wordt. Daar hoef jij zelf niets voor te doen, maar zou in de loop van de dag merkbaar moeten zijn zodra je de bovengenoemde herstart uitvoert.

Beste Jason,

Hierbij het screenshot bij vastlopen van cloudopname.

Afgelopen week ook weer: John Wick 3 proberen te kijken - en wat denk je - na ruim 2 uur - bovenstaand scherm (op mijn PC).

Mijn oudste cloudopname (die het niet meer doet) die ik nog heb staan is van 14 mei en John Wick 3 was van 25 mei. Daar tussen heb ik er nog 5 staan die het allemaal niet doen.

Reputatie 7

Hi @Leo5A, top dat jij hier gelijk het screenshot deelt! Ik wil heel graag aan jou vragen of jij de volgende stappen wilt uitvoeren? In de meeste gevallen verhelpt dit direct het probleem, dus ik hoop dat dit ook voor jou geldt. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik hoor heel graag of dit het probleem al defintief verhelpt en jij weer ongestoord van alle films kunt genieten zonder foutmeldingen! 💪

Beste Lisa,

het lijkt er op dat een aantal opgenomen uitzendingen ‘corrupt’ zijn en daardoor niet meer af te spelen. Probleem is dus voor de betreffende opnamen niet verholpen.

Al lijkt het er op dat na 25 mei de opnames wel goed zijn (al ben ik pas bij 6 juni met kijken),

Reputatie 7

Hi @Leo5A, bedankt voor de aanvulling! Heel fijn om te horen dat de opnames na 25 mei tot nu toe goed lijken. Zou jij de bovenstaande stappen nog willen uitvoeren? Ik hoop dat dan ook de uitzendingen van voor 25 mei het weer vlekkeloos zullen doen. Ik hoor het graag van je, alvast bedankt voor de moeite! 

Beste Lisa,

Excuses voor de late reactie.

De aangegeven stappen had ik al uitgevoerd, maar zonder resultaat. Ook met TV Anywhere zijn de opnames van voor 25 mei niet af te spelen (foutmelding als op 2 juni aangegeven).

De opnames na 25 mei zijn tot nu toe foutloos (maar heb nog niet alles bekeken).

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Leo5A, er lijkt dan een tijdelijke bug in gezeten te hebben waardoor de opnames van vóór 25 mei niet meer af te spelen zijn - dat wisten we natuurlijk ten dele al, maar dat zou wel verklaren waarom de rest het wel prima doet. Sorry dat je hierdoor die opnames niet kunt bekijken!

Hi Jason,

Nu alles weer lijkt te werken, staat alleen ‘het gebaar op financieel vlak’ nog open.

Graag verneem ik het royale voorstel vanuit T-Mobile.

Reputatie 7

Hi @Leo5A ,

Fijn om te horen dat alles weer werkt! Ik heb direct voor je geregeld dat de periode dat je niet hebt kunnen genieten van het TV pakket, de kosten van dit pakket worden vergoed. Dit zal worden verrekend met de volgende factuur worden verrekend. Mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar! 

Reageer