Beantwoord

Regionale zenders doen het niet.


Reputatie 3

Mijn regionale zenders doen het niet. Is inmiddels gemeld.

icon

Beste antwoord door Lisa 6 May 2022, 13:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

53 reacties

Reputatie 3

Hallo Lisa.

Het nieuwe pakket is geïnstalleerd. Ging zonder problemen. Ik ga ermee aan de slag, alles uitproberen. Heb me ook al aangemeld voor opnemen in de Cloud. Als ik weet hoe alles werkt dan laat ik nog wel wat horen. Bedankt voor alles. Groeten, Rien van Ast.

Reputatie 3

Hallo Lisa.

Bedankt voor je leuke reactie en gegevens over opnemen. En bedankt voor de gehele begeleiding. 

Reputatie 3

Ik pik het wel op via de site. Fijne dag van de week. Groeten, Rien.

Reputatie 3

Bedankt. Ik zal een seintje geven als alles werkt. 

Reputatie 3

Hallo Lisa,

Ik ben druk aan de slag gegaan met het nieuwe pakket en zou jou mijn bevindingen doorgeven, bij deze.

Ik was echt wel wat cynisch en zelfs negatief dat ik over moest stappen naar de Cloud. Er zaten een paar nadelen aan die ik niet zo leuk vond. Dat was dat ik geen opnames kon maken van Regionale zenders. Ik maak daar niet echt veel gebruik van dus daar valt mee te leven. En de commerciële zenders proberen toch behoorlijk wat programma's te ondertitelen, valt dus ook niet tegen. Al met al ben ik dus best positief.

De migratie en administratieve afwikkeling van mijn abonnement  verliepen feilloos. Compliment aan je collega's.

Over ondertiteling het volgende: ik kreeg eerder uitgelegd dat ik dat kon instellen via menu, instellingen, account enz. Veel gemakkelijker is het om de rode knop op de afstandsbediening (AB) te gebruiken, dan kan het ook. En veel sneller. 

Voorheen met ondertiteling via teletekst, moest je dat altijd eerst uitzetten voordat je bijvoorbeeld naar een andere zender wilde. Was altijd behoorlijk irritant. Dat hoeft nu niet meer. De ondertiteling schakelt zichzelf uit. Een grote verbetering! Ik kan niet vinden dat ik kan voorkomen dat de ondertiteling stopt. Zou van mij best permanent aan mogen blijven. Heb jij een idee of dat kan?

Inzake opnemen het volgende: heel makkelijk dat er op de AB een apart knopje “opnames” zit. Ook dat hoeft niet via het menu. Voorheen moest ik van alles instellen bij herhaald opnemen. Bijvoorbeeld als het programma alleen was bij werkdagen. Dat gaat nu vanzelf kennelijk. Ik had een voorbeeld en hij sloeg zaterdag en zondag uit zichzelf over. Klasse!!! Wat nog mooier is dat ik kennelijk niets meer te maken heb met bandbreedtes en overlappingen. Kan ik echt net zoveel tegelijk opnemen als ik wil? Dan is dat een grote verbetering. 

Al met al dus heel positief met mijn eerste ervaringen. En jij uiteraard bedankt voor al je goede en leuke uitleg.

Groeten,

Rien van Ast, Uden.

Reputatie 7
Badge +6

Over ondertiteling het volgende: ik kreeg eerder uitgelegd dat ik dat kon instellen via menu, instellingen, account enz. Veel gemakkelijker is het om de rode knop op de afstandsbediening (AB) te gebruiken, dan kan het ook. En veel sneller. 

Voorheen met ondertiteling via teletekst, moest je dat altijd eerst uitzetten voordat je bijvoorbeeld naar een andere zender wilde. Was altijd behoorlijk irritant. Dat hoeft nu niet meer. De ondertiteling schakelt zichzelf uit. Een grote verbetering! Ik kan niet vinden dat ik kan voorkomen dat de ondertiteling stopt. Zou van mij best permanent aan mogen blijven. Heb jij een idee of dat kan?

Fijn dat het nieuwe pakket goed bevalt!

Ondertiteling via de rode knop aanzetten is inderdaad sneller, maar niet permanent. Als je de methode gebruikt die @Lisa gaf, zou de functie aan moeten blijven staan.

Voor zover de zenders dat toestaan kun je tot een maximum van 200 uur (in totaal, dus voltooide en geplande opnames samen) opnemen. Volgens mij zit er geen limiet aan gelijktijdige opnames, of de limiet is zo hoog dat je er in de praktijk niet tegenaan loopt.

Reputatie 3

Bedankt voor het bericht. Ik wacht rustig af.

Reputatie 3

Jij ook een fijn weekend. Hoop voor je dat je met dit mooie weer vrij bent.

Reputatie 3

Lisa bedankt. Als het goed is dan morgen over naar het nieuwe systeem. Goed dat je de door mij genoemde punten wil bespreken. Groeten, Rien van Ast.

Reputatie 3

De laatste vraag over instellen ondertiteling hoeft niet meer beantwoord te worden. Ik heb het gevonden en het werkt. Ondertiteling blijft aan staan. Ik had niet in de gaten dat je moet blijven klikken op zender ondertitelen, dan kom je na een aantal talen bij dovenondertiteling. Sorry voor de overlast.

Reputatie 3

Lisa, het is mij volkomen duidelijk. Dank je wel. Morgen de “grote” dag. Groeten, Rien van Ast.

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, ik hoop dat je van een heerlijk Pinksterweekend hebt genoten - ondanks het flutweer haha! Super tof om te lezen dat jij zo enthousiast bent over het nieuwe platform en merci voor het delen van jouw bevindingen.

Heel fijn dat je een nóg snellere manier hebt gevonden voor de ondertiteling, perfect. En je zorgt zeker niet voor overlast, ik ben juist heel blij dat je hiervoor aanklopt en dat je dit zelf hebt gevonden. Je mag altijd in dit topic (en andere topics ook uiteraard) aankloppen. Wat betreft jouw vraag over het opnemen, je kunt inderdaad enorm veel opnemen zoals @TMTV ook al aangeeft. Graag zet ik je het onderstaande lijstje door van wat Cloud Opnemen allemaal kan:

  • 200 uur opnemen, afspelen, pauzeren & doorspoelen*
  • Er kunnen max. 100 opnames ingepland staan
  • Programma’s blijven max. 1 jaar beschikbaar
  • Onbeperkt aantal programma’s tegelijkertijd opnemen
  • Opnames inplannen & bekijken vanaf alle apparaten
  • Series in het geheel opnemen

Heel graag gedaan, ik hielp je met liefde. Ik ben in ieder geval helemaal vrolijk geworden van jouw enthousiaste updates. Geniet van het platform en maak er mooie week van! 😁

 

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, ik heb van mijn collega's vernomen dat het zenderoverzicht heel snel wordt aangepast naar de kloppende versie op de website. Wat attent van je @BeMu, voor het doorzetten van dit bestand. Ik heb op mijn e-mail ook het huidige overzicht in een Excel-document. Als jullie die op de e-mail willen ontvangen, laat het dan gerust weten. Dan kun je de kloppende versie printen @Rien.1945! 😊

 

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, ik geef je heel graag meer duidelijkheid! Laat het vooral weten als je nog andere punten hebt, want ik help je daar ook met alle liefde bij. 

Het klopt inderdaad dat Cloud Opnemen niet mogelijk is voor de regionale zenders. Als ik dit kon veranderen, dan deed ik dat direct. Gelukkig hebben wij wel een extra mogelijkheid voor de ondertiteling, zonder dat je Teletekst hiervoor hoeft te gebruiken. Op het nieuwe tv-platform zet je de (doven)ondertiteling eenvoudig aan binnen het hoofdmenu op je tv. Ga daarvoor naar menu → account → audio en ondertiteling → dovenondertiteling aanzetten.

Ik had gehoop dat jij nóg enthousiaster was geworden van het nieuwe platform, maar ik respecteer uiteraard elke keuze die je maakt. Kan je aangeven of ik de TV Box voor je kan swappen? Merci! 

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, ik word helemaal blij van dit bericht! Super dat het zo voorspoedig is verlopen. Heel veel plezier met het uitproberen! 🎊

Reputatie 3

Hallo Lisa.

Bedankt voor je duidelijk antwoord. Er valt mee te leven dat ik van de regio zenders niets kan opnemen. Dat min punt kan ik wel overheen stappen. Ondertiteling weet ik nog niet helemaal zeker. Kan je mij garanderen dat dit ook kan voor de commerciële zenders? In mijn huidige pakket kan ik ook ondertitelen aanzetten via instellingen. Maar….dan worden alleen de NPO zenders ondertiteld. Als dat in de cloud ook zo is dan is dat voor mij niet acceptabel. Graag verder uitleg hierover.

Groeten, Rien.

Reputatie 3

Hoi Lisa.

 

Bedankt, stuur dat bestand maar per mail. Alvast bedankt. Groeten, Rien

 

 

 

Reputatie 3

Heel graag gedaan @Rien.1945! Zojuist heb ik het naar je gemaild. Graag wil ik er wel bij zeggen dat er regelmatig zenders bij komen en verdwijnen, dus het bestand blijft waarschijnlijk niet heel lang accuraat. Fijne dag vandaag!

Hallo Lisa.

Het bestand is een overzicht van wat er is gewijzigd in ene bepaalde periode en geen zenderoverzicht. Verkeerd bestand gestuurd misschien?

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Rien.1945! Zojuist heb ik het naar je gemaild. Graag wil ik er wel bij zeggen dat er regelmatig zenders bij komen en verdwijnen, dus het bestand blijft waarschijnlijk niet heel lang accuraat. Fijne dag vandaag!

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, heel graag gedaan! Jij bedankt voor de vliegensvlugge aanvulling. Hele terechte vraag van je. De ondertiteling geldt ook voor de commerciële zenders. Alleen ik kan dit niet voor 100% garanderen, want de zenders bepalen zelf of ze ondertiteling krijgen en daar heeft een provider verder niets over te zeggen. Is het zo helemaal duidelijk voor jou of kan ik nog iets voor je toelichten? 😊

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, heel goed dat je dit bij mij checkt! Er zitten drie tabjes in het document. Als je op ‘Zenderlijst Interactieve TV’ klikt dan zie je het zenderoverzicht. Laat je het weten of dit is gelukt? 

Reputatie 3

Lisa bedankt voor je snelle antwoord en de moeite die je neemt om mij te informeren. Ondertiteling blijft dus wat onduidelijk. Maar….laten we de gok maar wagen. Breng alles dus maar op gang. Ik wil het wel proberen en kan altijd opzeggen als het tegen valt en voor tv naar een andere provider gaan. Geen idee hoe snel de omzetting gaat, maar ik ga nog even met vakantie. Kastje pas opsturen na 22 mei. 

Nogmaals bedankt.

Groeten, Rien.

Reputatie 3

Hallo Lisa. Werken op zondag? Helaas heb ik de mail weggegooid met de link. Zal ik maar wachten tot de site is bijgewerkt? Bedankt voor je snelle antwoord. Groeten, Rien van Ast

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, yes! Goed he? 😁 Daarom heb ik aankomende week wel lekker een dagje vrij. Ik heb goed nieuws: het zenderoverzicht staat nu kloppend op de website. Deze kun je dus uitdraaien. Hier is Cloud Opnemen weer op te zien. Mocht je de e-mail toch weer willen, dan stuur ik met liefde nog eens het bestand jouw kant op. Geniet voor nu nog van deze laatste dag van het weekend! 

Reputatie 7

Helemaal super! Merci, voor jou ook een hele fijne en zonnige week gewenst.