Beantwoord

Regionale zenders doen het niet.


Reputatie 3

Mijn regionale zenders doen het niet. Is inmiddels gemeld.

icon

Beste antwoord door Lisa 6 May 2022, 13:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

53 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rien.1945 

Is dit op de tv box of via de app?

Modem en tv box even herstarten of app herinstalleren zou je kunnen proberen.

Reputatie 3

Is op de tv box. Herstarten helpt helaas niet. Is gemeld bij de Technische Dienst.

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, helemaal top dat je in dit topic aan de bel trekt! Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen en het klopt inderdaad als een bus dat mijn collega hier een melding van heeft gemaakt. De technische dienst gaat hier dan ook induiken om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek is afgerond. Ik hoop dat wij je snel kunnen verblijden met het nieuws dat de regionale zenders het weer doen. Excuses voor het ongemak! 😊

Reputatie 3

Bedankt voor het bericht. Ik wacht rustig af.

Reputatie 7

Helemaal super! Bedankt voor je geduld @Rien.1945. Alvast een heel mooi en zonnig weekend gewenst! 😁

Reputatie 3

Jij ook een fijn weekend. Hoop voor je dat je met dit mooie weer vrij bent.

Reputatie 7

Dankjewel @Rien.1945! Nog even en ik kan ook lekker van het zonnetje gaan genieten. 

Reputatie 3

Nog steeds geen regionale zenders. Zou enkele dagen kunnen duren bij de technische dienst. Neem aan dat het weekend niet meetelt? Ik kijk vaak naar Omroep Zeeland en Brabant. Knap irritant dus dat die zenders het niet doen. Ben ik de enige die dat heeft of zijn er meer storingen gemeld?

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, ik hoop dat je van het heerlijke weer hebt genoten dit weekend! Ik heb gelijk voor je gekeken, maar het onderzoek is nog niet afgerond. Het klopt inderdaad dat het weekend hierin niet wordt meegerekend, sorry. Als ik het proces voor je kon versnellen, dan deed ik dat met liefde. Het wordt echt zo snel mogelijk verder opgepakt door mijn collega's. Momenteel staat dit niet bekend als een algemeen probleem. We houden het voor je in de gaten! 💪

Reputatie 3

Hallo Lisa. Inderdaad genoten van het mooie weer. Ik wacht maar weer rustig af hoe het verder gaat met mijn regionale zenders.  Ik stel wel jouw reactie zeer op prijs, dank je wel.

Reputatie 7
Badge +1

@Rien.1945 Gaat het om alle regionale zenders of specifiek een die uitzendt in uw gemeente? aangezien ze hier allemaal gewoon te zien zijn

Reputatie 3

Het gaat om alle regionale zenders, vanaf kanaal 503 enz.

 

@Rien.1945 Gaat het om alle regionale zenders of specifiek een die uitzendt in uw gemeente? aangezien ze hier allemaal gewoon te zien zijn

 

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, heel fijn om te lezen! Super dat je zo geduldig hebt afgewacht. Ik heb gelukkig goed nieuws op deze ochtend. Het onderzoek is afgerond en we kunnen ter oplossing de TV Box swappen voor een nieuwer model. Ik wil dit wel eerst graag met je overleggen, voordat ik dit in orde maak. Op de nieuwe TV Box zit namelijk geen harddisk recorder. Wanneer je instemt met deze TV Box, dan kan ik er wel voor zorgen dat je over kan gaan naar het nieuwe tv-platform. Hier deel ik gelijk de voorwaarden van, zodat je hier rustig over na kunt denken:

Omdat je nu in het bezit bent van een Entone Amulet TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden:

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 🎈

Reputatie 3

Hallo Lisa.

Bedankt voor je antwoord. Moet ik definitief een nieuwe tv box? Heb dit probleem al ooit eerder gehad en toen werd het opgelost. Verder voor mij een beetje ingewikkeld verhaal. Komt er een monteur dan om alles aan te sluiten? Mijn tv heeft dacht ik wel HDMI. En waardeloos dat ik alle opnames kwijt ben. Geen teletekst meer. Mag aannemen dat ondertiteling via teletekst wel blijft werken? Ben nog niet direct enthousiast helaas. Kan je dan onbeperkt opnemen in de Cloud? Kortom: ik weet het nog niet.

Groeten, Rien van Ast.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rien.1945, bedankt voor je terugkoppeling! Het is zeker geen verplichting om een vernieuwde TV Box te accepteren, maar wel op dit moment het beste advies. De harddiskrecorders zijn verouderd en gaan hierdoor soms vastlopen waardoor jouw algehele kijkervaring achteruit gaat. Dit kan zichzelf vaak oplossen en het is ook geen garantie dat het niet ineens volgende week verbetert, maar het risico is te groot en daarom willen we de box graag vervangen. 

Het omwisselen van de TV Box, c.q. het aansluiten van de vervangende box, gebeurt niet door een monteur. Dit kun je gemakkelijk zelf doen door de box op exact dezelfde manier aan te sluiten op het modem en de tv, zoals dat nu ook het geval is met de recorder. Mocht je er toch niet helemaal uitkomen? Geen zorgen! Laat het aan ons weten, dan begeleiden we je met alle liefde door het aansluitproces heen. 

Voor alle info aangaande Cloud Opnemen kun je terecht op onze servicepagina: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Om alvast je vraag op te nemen: je kunt opnemen tot een max van 200 uur - dit wordt uiteraard de limiet genoemd in de zin dat je wanneer je opnames verwijderd uit de Cloud, ruimte vrijmaakt. Er is geen limiet op het maximum aantal programma's, zolang je maar binnen die 200 uur limiet blijft.

Reputatie 3

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Het lijkt mij het beste om jullie advies op te volgen en over te gaan naar de cloud. Je mogen dat van mij dus op gang brengen. I.v.m. vakantie het kastje s.v.p. pas sturen na 22 mei. Zie alles wel verschijnen. Wel nog s.v.p. de vraag beantwoorden of ik wel via teletekst kan blijven ondertitelen.

Reputatie 3

Er is denk ik nog niets op gang gebracht. Wat mij betreft trap ik even op de rem. Ik hoor en lees bepaalde dingen waar ik niet enthousiast over word. 

Ik heb een paar concrete vragen.​​​​​​

Is het correct dat je van regionale zenders geen opnames kunt maken? Als dat zo is vind ik dat waardeloos.

Hoe zit het nou concreet met ondertiteling? Kan kennelijk niet meer via teletekst. Via de andere methode kan ik alleen NPO ondertitelen. Geen RTL e.d. Klopt dat? Als dat correct is dan krijg ik via de cloud een echt uitgekleed en waardeloos pakket. Dan ga ik de mogelijkheid onderzoeken om bij jullie te blijven voor telefoon en internet maar zoek ik voor tv een andere provider met een normaal pakket. Sorry, maar hier word ik niet echt vrolijk van. Dus even niks doen.

 

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, ik geef je heel graag meer duidelijkheid! Laat het vooral weten als je nog andere punten hebt, want ik help je daar ook met alle liefde bij. 

Het klopt inderdaad dat Cloud Opnemen niet mogelijk is voor de regionale zenders. Als ik dit kon veranderen, dan deed ik dat direct. Gelukkig hebben wij wel een extra mogelijkheid voor de ondertiteling, zonder dat je Teletekst hiervoor hoeft te gebruiken. Op het nieuwe tv-platform zet je de (doven)ondertiteling eenvoudig aan binnen het hoofdmenu op je tv. Ga daarvoor naar menu → account → audio en ondertiteling → dovenondertiteling aanzetten.

Ik had gehoop dat jij nóg enthousiaster was geworden van het nieuwe platform, maar ik respecteer uiteraard elke keuze die je maakt. Kan je aangeven of ik de TV Box voor je kan swappen? Merci! 

Reputatie 3

Hallo Lisa.

Bedankt voor je duidelijk antwoord. Er valt mee te leven dat ik van de regio zenders niets kan opnemen. Dat min punt kan ik wel overheen stappen. Ondertiteling weet ik nog niet helemaal zeker. Kan je mij garanderen dat dit ook kan voor de commerciële zenders? In mijn huidige pakket kan ik ook ondertitelen aanzetten via instellingen. Maar….dan worden alleen de NPO zenders ondertiteld. Als dat in de cloud ook zo is dan is dat voor mij niet acceptabel. Graag verder uitleg hierover.

Groeten, Rien.

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, heel graag gedaan! Jij bedankt voor de vliegensvlugge aanvulling. Hele terechte vraag van je. De ondertiteling geldt ook voor de commerciële zenders. Alleen ik kan dit niet voor 100% garanderen, want de zenders bepalen zelf of ze ondertiteling krijgen en daar heeft een provider verder niets over te zeggen. Is het zo helemaal duidelijk voor jou of kan ik nog iets voor je toelichten? 😊

Reputatie 3

Lisa bedankt voor je snelle antwoord en de moeite die je neemt om mij te informeren. Ondertiteling blijft dus wat onduidelijk. Maar….laten we de gok maar wagen. Breng alles dus maar op gang. Ik wil het wel proberen en kan altijd opzeggen als het tegen valt en voor tv naar een andere provider gaan. Geen idee hoe snel de omzetting gaat, maar ik ga nog even met vakantie. Kastje pas opsturen na 22 mei. 

Nogmaals bedankt.

Groeten, Rien.

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, wat tof dat je over wilt gaan! 😁 Ik ben dan ook gelijk voor je aan de slag gegaan en heb een wisseling van de TV Box in werking gesteld. Zodra dit verzoek is voltooid, dan krijg je hier ook een e-mail van. Je kunt de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Geef jij hier een seintje, zodra de TV Box up and running is? Dan maak ik de rest van de migratie voor je in orde! 

Reputatie 3

Bedankt. Ik zal een seintje geven als alles werkt. 

Reputatie 3

Hallo Lisa of collega.

De nieuwe tv box is gearriveerd en werkt. Je kan dus op gang brengen dat ik weer kan gaan opnemen  e.d. Bedankt voor de snelle service, 

Ik heb nog 2 vragen:

Vraag 1: hebben jullie ergens een instructie hoe ik mijn afstandsbediening aan de tv kan koppelen zodat ik er maar 1 nodig heb? Ik heb dat nu ook. Ik weet de code van mijn  Samsung.TV.

Vraag 2: ik blijf het onduidelijk vinden hoe ik op jullie site een zenderoverzicht kan vinden en ook kan uitprinten. Uiteraard een overzicht van zenders in de cloud.

Alvast bedankt voor de verdere verwerking en de antwoorden op mijn vragen

Groeten,

Rien van Ast.

Reputatie 3

Bovenstaande vraag over koppelen afstandsbediening hoeft niet meer beantwoord  te worden. Ik heb het al gevonden op internet en het werkt.