Beantwoord

Regionale zenders doen het niet.


Reputatie 3

Mijn regionale zenders doen het niet. Is inmiddels gemeld.

icon

Beste antwoord door Lisa 6 May 2022, 13:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

53 reacties

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, helemaal top dat de nieuwe TV Box al is geïnstalleerd! Merci voor het seintje. Ik heb direct de aanvraag voor de migratie in orde gemaakt. Binnen twee weken zit jij dus op het nieuwe tv platform, yay. Ik hoop dat jij hier heel veel plezier van gaat beleven. Top dat je de afstandsbediening inmiddels gekoppeld hebt. Wat betreft jouw tweede vraag, ben ik nog in afwachting van een reactie van mijn collega's. Vanochtend signaleerden wij zelf ook dat Cloud Opnemen ontbreekt in het zenderoverzicht op de website, dus ik heb de vraag uitstaan of dit zo snel mogelijk gaat/kan worden aangepast. Zodra ik hier meer over hoor, dan laat ik het je weten. Zo kun je hopelijk heel snel de volledige lijst printen! 💪

Reputatie 7
Badge +1

Ik had ook even gekeken naar het zenderoverzicht, als ik het zo bekijk zou het betekenen als je het uitprint je ongeveer 36 pagina's krijg, in het verleden was het in de vorm van een PDF bestand; zie voorbeeld   

https://www.montferland-ict.nl/install/T-Mobile%20Zenderoverzicht.pdf  dit is weliswaar een ouder overzicht maar was erg overzichtelijk.

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, ik heb van mijn collega's vernomen dat het zenderoverzicht heel snel wordt aangepast naar de kloppende versie op de website. Wat attent van je @BeMu, voor het doorzetten van dit bestand. Ik heb op mijn e-mail ook het huidige overzicht in een Excel-document. Als jullie die op de e-mail willen ontvangen, laat het dan gerust weten. Dan kun je de kloppende versie printen @Rien.1945! 😊

 

Reputatie 3

Hoi Lisa.

 

Bedankt, stuur dat bestand maar per mail. Alvast bedankt. Groeten, Rien

 

 

 

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Rien.1945! Zojuist heb ik het naar je gemaild. Graag wil ik er wel bij zeggen dat er regelmatig zenders bij komen en verdwijnen, dus het bestand blijft waarschijnlijk niet heel lang accuraat. Fijne dag vandaag!

Reputatie 3

Heel graag gedaan @Rien.1945! Zojuist heb ik het naar je gemaild. Graag wil ik er wel bij zeggen dat er regelmatig zenders bij komen en verdwijnen, dus het bestand blijft waarschijnlijk niet heel lang accuraat. Fijne dag vandaag!

Hallo Lisa.

Het bestand is een overzicht van wat er is gewijzigd in ene bepaalde periode en geen zenderoverzicht. Verkeerd bestand gestuurd misschien?

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, heel goed dat je dit bij mij checkt! Er zitten drie tabjes in het document. Als je op ‘Zenderlijst Interactieve TV’ klikt dan zie je het zenderoverzicht. Laat je het weten of dit is gelukt? 

Reputatie 3

Hallo Lisa. Werken op zondag? Helaas heb ik de mail weggegooid met de link. Zal ik maar wachten tot de site is bijgewerkt? Bedankt voor je snelle antwoord. Groeten, Rien van Ast

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, yes! Goed he? 😁 Daarom heb ik aankomende week wel lekker een dagje vrij. Ik heb goed nieuws: het zenderoverzicht staat nu kloppend op de website. Deze kun je dus uitdraaien. Hier is Cloud Opnemen weer op te zien. Mocht je de e-mail toch weer willen, dan stuur ik met liefde nog eens het bestand jouw kant op. Geniet voor nu nog van deze laatste dag van het weekend! 

Reputatie 3

Ik pik het wel op via de site. Fijne dag van de week. Groeten, Rien.

Reputatie 7

Helemaal super! Merci, voor jou ook een hele fijne en zonnige week gewenst. 

Reputatie 3

Hallo Lisa.

Lekker lang weekend  gehad? Ik kreeg bericht dat de migratie gaat plaatsvinden op dinsdag 31 mei. Fijn want dan kan ik weer opnemen. De migratie naar de Cloud was nodig omdat mijn kastje met harde schijf vervangen moest worden. En dan kom je in het nieuwe systeem terecht. In de aankondiging van 31 mei stond het verzoek om reacties via dit forum te laten horen. Dat wil ik graag doen.

In de eerste plaats een compliment aan Lisa hoe ze geduldig en vriendelijk en ook snel alles uitlegt.

Ze heeft me prima door het hele proces gestuurd.

Ik weet nu al dat er een paar nadelen zitten aan het nieuwe systeem.

  1. Van regionale zenders kan je geen  opnames maken, jammer.
  2. Om op te kunnen nemen moet je 5€ per maand extra gaan betalen.
  3. Ondertiteling via Teletekst kan niet meer. Kan wel via een andere methode maar daar doen de  commerciële zenders niet aan mee. Dat is echt een groot gemis. Maar goed, we zullen ermee moeten leven. Dit is weer een voorbeeld dat iedere verandering geen verbetering hoeft te zijn. Maar Lisa: jij hebt je best gedaan, bedankt. Groeten, Rien van Ast.
Reputatie 7

Hi @Rien.1945, dankjewel voor het mooie compliment! Dit is nog eens een leuke start van deze nieuwe week. Ik heb van een heerlijk lang weekend genoten, jij ook? 😊

Heel fijn dat je hier een heldere terugkoppeling deelt, zodat ik dit kan meenemen. Deze punten ga ik nog eens voorleggen tijdens één van onze tv-meetings, zodat dit hopelijk meegenomen kan worden in de toekomst. Als jij ook nog andere punten tegenkomt wanneer je op het nieuwe platform zit, weet dan dat je die hier altijd met mij mag delen. Ik zorg er namelijk graag voor dat het nieuwe platform nóg beter wordt! 

Reputatie 3

Lisa bedankt. Als het goed is dan morgen over naar het nieuwe systeem. Goed dat je de door mij genoemde punten wil bespreken. Groeten, Rien van Ast.

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Rien.1945! Yes, ik hoor morgen graag - als je de tijd hebt natuurlijk - hoe het nieuwe platform bevalt. 

Reputatie 3

Hoi Lisa. Ik zal je op de hoogte houden. Grootste vraagteken zet ik bij het punt dat ik 5€ per maand moet gaan betalen. Het kastje met harde schijf moest vervangen worden en dan moet ik naar het nieuwe systeem. Voor mij had ik ook een ander kastje kunnen krijgen en was dan blijven werken met harde schijf. En door die overgang krijg ik ook nog te maken met een paar nadelen, die heb ik genoemd.  Kortom: de logica van extra betalen kan ik nog niet echt vinden. Maar....we gaan er vrolijk mee aan de slag hoor.

 

 

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, helemaal super! Ik kan mij jouw bedenkingen voorstellen. Graag geef ik je hier wat duidelijkheid over, zodat je dit hopelijk beter begrijpt. T-Mobile is overgegaan naar T-Mobile TV, waarbij opnames niet langer fysiek bewaard worden. Voortaan is alles in de Cloud te bekijken. De voorgaande TV Boxen zijn daarmee niet compatibel met het nieuwe platform en worden niet meer geüpdatet omdat het oude modellen zijn. Het nieuwe platform brengt nieuwe mogelijkheden met zich mee en daarom gaat uiteindelijk iedereen over naar T-Mobile TV. Dit zijn enkele redenen waarom wij geen oude TV Boxen met harddisk meer op kunnen sturen. 

Voor de andere TV Box betaalde je eigenlijk € 10,00 per maand, maar kreeg jij € 5,00 korting per maand. Voor de nieuwe TV Box betaal je € 5,00 per maand. Waar je dus eerst meer betaalde voor een TV Box met harddisk, betaal je nu een bedrag per maand voor het stuk van Cloud Opnemen. Zo kan iedereen zelf beslissen of hij/zij van deze functie gebruikt wilt maken. 

Reputatie 3

Lisa, het is mij volkomen duidelijk. Dank je wel. Morgen de “grote” dag. Groeten, Rien van Ast.

Reputatie 3

Hallo Lisa.

Het nieuwe pakket is geïnstalleerd. Ging zonder problemen. Ik ga ermee aan de slag, alles uitproberen. Heb me ook al aangemeld voor opnemen in de Cloud. Als ik weet hoe alles werkt dan laat ik nog wel wat horen. Bedankt voor alles. Groeten, Rien van Ast.

Reputatie 7

Hi @Rien.1945, ik word helemaal blij van dit bericht! Super dat het zo voorspoedig is verlopen. Heel veel plezier met het uitproberen! 🎊

Reputatie 3

Hallo Lisa,

Ik ben druk aan de slag gegaan met het nieuwe pakket en zou jou mijn bevindingen doorgeven, bij deze.

Ik was echt wel wat cynisch en zelfs negatief dat ik over moest stappen naar de Cloud. Er zaten een paar nadelen aan die ik niet zo leuk vond. Dat was dat ik geen opnames kon maken van Regionale zenders. Ik maak daar niet echt veel gebruik van dus daar valt mee te leven. En de commerciële zenders proberen toch behoorlijk wat programma's te ondertitelen, valt dus ook niet tegen. Al met al ben ik dus best positief.

De migratie en administratieve afwikkeling van mijn abonnement  verliepen feilloos. Compliment aan je collega's.

Over ondertiteling het volgende: ik kreeg eerder uitgelegd dat ik dat kon instellen via menu, instellingen, account enz. Veel gemakkelijker is het om de rode knop op de afstandsbediening (AB) te gebruiken, dan kan het ook. En veel sneller. 

Voorheen met ondertiteling via teletekst, moest je dat altijd eerst uitzetten voordat je bijvoorbeeld naar een andere zender wilde. Was altijd behoorlijk irritant. Dat hoeft nu niet meer. De ondertiteling schakelt zichzelf uit. Een grote verbetering! Ik kan niet vinden dat ik kan voorkomen dat de ondertiteling stopt. Zou van mij best permanent aan mogen blijven. Heb jij een idee of dat kan?

Inzake opnemen het volgende: heel makkelijk dat er op de AB een apart knopje “opnames” zit. Ook dat hoeft niet via het menu. Voorheen moest ik van alles instellen bij herhaald opnemen. Bijvoorbeeld als het programma alleen was bij werkdagen. Dat gaat nu vanzelf kennelijk. Ik had een voorbeeld en hij sloeg zaterdag en zondag uit zichzelf over. Klasse!!! Wat nog mooier is dat ik kennelijk niets meer te maken heb met bandbreedtes en overlappingen. Kan ik echt net zoveel tegelijk opnemen als ik wil? Dan is dat een grote verbetering. 

Al met al dus heel positief met mijn eerste ervaringen. En jij uiteraard bedankt voor al je goede en leuke uitleg.

Groeten,

Rien van Ast, Uden.

Reputatie 7
Badge +1

@Rien.1945 Aangezien u als kersverse gebruiker van het nieuwe platform een redelijk onafhankelijk oordeel kan vormen over het veel bekritiseerde nieuwe platform, hoe ervaart u de kwaliteit tegen over het vorige (oude) dan met name waar het in het bijzonder omgaat snelle beeldwisselingen zoals bij tennis of voetbal autoraces enz.

In de cloud opnemen is voor mij niet belangrijk zie daar persoonlijk totaal het nut van in in, ik vraag dit aangezien ik met zeer grote vreze de dag vrees die hopelijk nimmer komt dat ik naar het nieuwe platform word overgezet (hoop natuurlijk van niet)

Reputatie 3

Ik merk geen verschil in beeld en je hoeft zeker niet te vrezen voor het pakket. Ik was ook niet enthousiast maar ben dat nu wel. Opnemen zoveel je wil. Geen overlappingen. Perfect. 

Reputatie 7
Badge +6

Over ondertiteling het volgende: ik kreeg eerder uitgelegd dat ik dat kon instellen via menu, instellingen, account enz. Veel gemakkelijker is het om de rode knop op de afstandsbediening (AB) te gebruiken, dan kan het ook. En veel sneller. 

Voorheen met ondertiteling via teletekst, moest je dat altijd eerst uitzetten voordat je bijvoorbeeld naar een andere zender wilde. Was altijd behoorlijk irritant. Dat hoeft nu niet meer. De ondertiteling schakelt zichzelf uit. Een grote verbetering! Ik kan niet vinden dat ik kan voorkomen dat de ondertiteling stopt. Zou van mij best permanent aan mogen blijven. Heb jij een idee of dat kan?

Fijn dat het nieuwe pakket goed bevalt!

Ondertiteling via de rode knop aanzetten is inderdaad sneller, maar niet permanent. Als je de methode gebruikt die @Lisa gaf, zou de functie aan moeten blijven staan.

Voor zover de zenders dat toestaan kun je tot een maximum van 200 uur (in totaal, dus voltooide en geplande opnames samen) opnemen. Volgens mij zit er geen limiet aan gelijktijdige opnames, of de limiet is zo hoog dat je er in de praktijk niet tegenaan loopt.

Reputatie 3

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik kom toch nog terug op aanzetten ondertiteling. Ik kan dat alleen maar via de rode knop en kan het niet permanent instellen. Als ik de methode Lisa volg dan krijg ik het volgende:

menu….account….instellingen…..audio en ondertiteling.

Ik krijg dan drie dingen.

zender audio taal, die staat op Nederlands

zender ondertiteling, die staat ook op Nederlands

zender audio codec, kan kiezen tussen stereo of dolby digital

Dan kan ik alles opslaan uiteraard. Maar…..ik heb dan geen ondertiteling. Doe ik iets niet goed?