Beantwoord

Resolutie aanpassen Entone box

  • 10 February 2021
  • 8 reacties
  • 219 Bekeken

Reputatie 2

Goedemiddag,

Ik maak nog gebruik van de Entone 515 als ontvanger zonder het nieuwe Tmobile TV platform.

Is het mogelijk om in deze ‘oude’ setup ook de resolutie aan te passen naar 1080/50P of 1080/60P?

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

Jordi 

icon

Beste antwoord door apis4 11 February 2021, 23:36

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge

Goedemiddag,

Ik maak nog gebruik van de Entone 515 als ontvanger zonder het nieuwe Tmobile TV platform.

Is het mogelijk om in deze ‘oude’ setup ook de resolutie aan te passen naar 1080/50P of 1080/60P?

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

Jordi 

Maar daar was de oude afstandsbediening voor nodig. In de tussentijd is er niks veranderd voor het oude platform :wink:

Reputatie 2

Goedemiddag,

Ik maak nog gebruik van de Entone 515 als ontvanger zonder het nieuwe Tmobile TV platform.

Is het mogelijk om in deze ‘oude’ setup ook de resolutie aan te passen naar 1080/50P of 1080/60P?

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

Jordi 

Maar daar was de oude afstandsbediening voor nodig. In de tussentijd is er niks veranderd voor het oude platform :wink:

 

Ik heb alleen een nieuwe… er moet toch een mogelijkheid zijn om dit aan te passen?

 

Reputatie 6
Badge

Goedemiddag,

Ik maak nog gebruik van de Entone 515 als ontvanger zonder het nieuwe Tmobile TV platform.

Is het mogelijk om in deze ‘oude’ setup ook de resolutie aan te passen naar 1080/50P of 1080/60P?

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

Jordi 

Maar daar was de oude afstandsbediening voor nodig. In de tussentijd is er niks veranderd voor het oude platform :wink:

 

Ik heb alleen een nieuwe… er moet toch een mogelijkheid zijn om dit aan te passen?

 


Misschien kan je een oude afstandsbediening aanvragen ipv een nieuwe? Ze gaan echt niks meer doen aan de firmware voor het oude tv platform … Mogelijk kan het met een ander infrarood apparaat maar in tegenstelling tot voor Samsung tv's is er voor iets kleins als een Entone STB maar weinig info te vinden.

Wat is er met de oude afstandsbediening gebeurd dan? Op aliexpress heb ik er genoeg van gezien een paar jaar geleden voor een paar euro (op een site als afstandsbediening punt nl durven ze er 20 euro voor te vragen :hushed: ; $1,50 dollar op alibaba [bij minimale afname van 1000 stuks]) Op marktplaats misschien ook wel te vinden … (ik zie er al eentje die gratis is).

Nog een bepaalde reden om 1080p te willen? Het signaal is gewoon 1080i (en 1080p/60 is sowieso fout om te gebruiken).

Reputatie 2

Goedemiddag,

Ik maak nog gebruik van de Entone 515 als ontvanger zonder het nieuwe Tmobile TV platform.

Is het mogelijk om in deze ‘oude’ setup ook de resolutie aan te passen naar 1080/50P of 1080/60P?

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

Jordi 

Maar daar was de oude afstandsbediening voor nodig. In de tussentijd is er niks veranderd voor het oude platform :wink:

 

Ik heb alleen een nieuwe… er moet toch een mogelijkheid zijn om dit aan te passen?

 


Misschien kan je een oude afstandsbediening aanvragen ipv een nieuwe? Ze gaan echt niks meer doen aan de firmware voor het oude tv platform … Mogelijk kan het met een ander infrarood apparaat maar in tegenstelling tot voor Samsung tv's is er voor iets kleins als een Entone STB maar weinig info te vinden.

Wat is er met de oude afstandsbediening gebeurd dan? Op aliexpress heb ik er genoeg van gezien een paar jaar geleden voor een paar euro (op een site als afstandsbediening punt nl durven ze er 20 euro voor te vragen :hushed: ; $1,50 dollar op alibaba [bij minimale afname van 1000 stuks]) Op marktplaats misschien ook wel te vinden … (ik zie er al eentje die gratis is).

Nog een bepaalde reden om 1080p te willen? Het signaal is gewoon 1080i (en 1080p/60 is sowieso fout om te gebruiken).

 

Ik heb een tijd geleden een nieuwe Entone box gekregen omdat de vorige het niet meer deed en daar zat deze afstandsbediening bij, vraag mij niet waarom maar werkt overigens prima. 
Ik heb inderdaad een Samsung TV UE55TU8000 uit 2020 welke prima beeld geeft op de apps zoals Netflix/YT,Videoland etc. Ik heb het idee dat als men uitzend op 1080P het scherper is dan 1080i ( als ik internet moet geloven als ik daar op google) 

 

 

Reputatie 6
Badge

Ik heb een tijd geleden een nieuwe Entone box gekregen omdat de vorige het niet meer deed en daar zat deze afstandsbediening bij, vraag mij niet waarom maar werkt overigens prima. 
Ik heb inderdaad een Samsung TV UE55TU8000 uit 2020 welke prima beeld geeft op de apps zoals Netflix/YT,Videoland etc. Ik heb het idee dat als men uitzend op 1080P het scherper is dan 1080i ( als ik internet moet geloven als ik daar op google) 

 

 

Voor Samsung bedoelde ik eigenlijk de methode om in het service menu te komen, dat kan via de normale afstandsbediening maar ook via een tablet of telefoon met infrarood poort icm een app. Voor de entone kastjes heb ik geen alternatief gezien voor de afstandsbediening methode.

1080p is idd scherper maar door het kastje op 1080p output te zetten is er niet automagisch wat aan het binnenkomende signaal veranderd, dat is gewoon van oorsprong 1080i. Wat het kastje doet als je het op 1080p zet is hetzelfde wat je tv ook doet: deïnterlacen.

Maar ik zal zo wel even kijken of ik wat merk, ik zie dat er tennis bezig is dus daar zou het wel moeten opvallen ...

Reputatie 2

Top, laat maar even weten. Met het nieuwe platform van TV is het signaal dan wel 1080p ?

Reputatie 6
Badge

Top, laat maar even weten. Met het nieuwe platform van TV is het signaal dan wel 1080p ?


Had nog even gekeken en het verschil was minimaal, bij tennis zal je het vooral aan de bal merken en die leek wel net iets scherper. Bij het kastje aan de tv werkte het niet helemaal goed, de kleuren werden minder en het beeld leek ook iets onscherper dus misschien morgen nog even testen met de andere box die ik aan een monitor heb hangen.

Ik heb wel vaker 1080i/50 materiaal (van allerlei sporten) in een 50fps ipv 25fps video omgezet via een methode die ik ooit op een ijshockeyvideo forum geleerd heb en dat leverde daadwerkelijk vloeiendere beelden op. Dat effect was een stuk duidelijk zichtbaar dan wat ik hier zie door hem op 1080p/50 te zetten.

Het nieuwe platform stuurt idd een 1080p/50 signaal naar het kastje (hoe ze het doen of waar het vandaan komt/wat het oorspronkelijk aangeleverde signaal is is nog de vraag). Het nieuwe signaal is dan wel 1080p/50 maar met een véél lagere bitrate en dezelfde codec als het huidige signaal op glasvezel. Hoeveel je daarmee opschiet moeten we nog maar zien ...

Reputatie 2

Zo leer ik nog eens wat ;) beeld is nu overigens prima hoor maar altijd opzoek naar verbetering. Ik zal afwachten tot ik over ga naar het nieuwe platform om het te ervaren. 

 

Reageer