Beantwoord

Roze gloed TLC

  • 27 September 2022
  • 15 reacties
  • 486 Bekeken

Sinds kort heeft TLC een roze gloed over het beeld, dit komt en gaat regelmatig. Bij KPN lees ik dat dit in de stream zit, is hier iets bekend over bij t-mobile thuis?

icon

Beste antwoord door Lisa 28 September 2022, 12:58

Bekijk origineel

15 reacties

@Michiel1305 Ook hier same issue was zo slim om bij Kpn forum te zoeken ook daar het zelfde probleem. Aangezien TMobile het signaal aangeleverd krijgt van Kpn wba netwerk dacht ik als ik er naast zit mag iemand mij corrigeren. Ik verwacht dat TMobile het spoedig oppakt. Hier de link van het Kpn forum https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/roze-gloed-over-programma-s-op-tlc-573940 Alles over kop halen in huis zoals kabels en powerflips hebben geen zin het probleem ligt in het aanleveren van beeldsignaal vanuit de Verenigde Staten. Ook bij Ziggo hetzelfde probleem https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Kanaal-21-TLC-en-Kanaal-123-ID/m-p/1051753

Reputatie 7

Hi @Michiel1305 en @Ha-ns, merci voor het melden! Ik heb dit gelijk voor jullie uitgevraagd bij onze tv-specialisten. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik die aan jullie weten. Lukt het jullie om hier een foto van te delen? 💪

Hallo @Lisa foto,s gaat lastig worden omdat het om korte momenten gaat heb wel 2 YouTube filmpjes gevonden https://youtu.be/-HLiqy1ZSaY en https://youtu.be/ntYoanFND90 deze staan op Ziggo Community vergelijkbaar probleem het is echt het aanvoersignaal die jullie krijgen. Ook bij Kpn same issue.

Hi @Lisa ,

Foto is niet heel makkelijk maar op deze is het heel licht te zien.

Op youtube filmpje van @Ha-ns is het inderdaad beter te zien

Reputatie 7

Helemaal super @Ha-ns en @Michiel1305! Heel erg bedankt voor jullie razendsnelle reacties. De tv-specialisten hebben aangegeven dit issue niet te kennen, dus ik ga met jullie toewerken naar een oplossing voor deze roze gloed. Je hebt al aangegeven dat je de kabels hebt gecheckt @Ha-ns, dus wellicht heb je de volgende stap al uitgevoerd. Zo niet, wil je deze dan ook uitvoeren?

Willen jullie de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aansluiten op zowel de TV Box als de tv? Als dit het probleem niet oplost vraag de klant dan of hij/zij kan testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort.

Als dit niet helpt, dan wil ik checken of jullie TV Boxen rechtstreeks zijn aangesloten op het modem. Of kijken jullie wellicht via onze Smart TV App? Ook wil ik vragen of jullie naast deze roze gloed op TLC ook een wazig menu ervaren? Ik hoor het graag, want ik wil dit fixen.

 

Hi @Lisa,

Had voordat ik de vraag stelde al getest met andere hdmi kabel, met hetzelfde resultaat.

Tv box is bedraad aangesloten rechtstreeks op modem.

Aangezien dit probleem ook speelt bij KPN en Ziggo kan dit niet aan onze kabels liggen…

Een wazig menu heb ik geen last van

Hi @Lisa kabels zijn gecheckt. Modem staat rechtstreeks op tv box. Kijk dus via de box en niet via de app. Het menu is niet wazig. Met alle respect @Lisa wil niet teveel rommelen etc box draait nu de laatste tijd stabiel na de software downgrade naar aanleiding issue update Aria Amino 7XX. Wel bekend bij je in een topic hierover. Ik wacht wel rustig af als je het niet erg vind. Ben stellig van mening dat het een probleem is in het aanvoersignaal omdat op forums van Kpn en Ziggo ook deze issue speelt. Heb nog verder onderzoek gedaan voor je naar aanleiding Kpn forum reacties ook bij Tmobile same issue via de app @Lisa dus zowel via de box bedraad rechtstreeks via de modem als zowel de app zelfde probleem.

Hier enkele reacties 

Zoals de kaarten nu op tafel liggen lijkt het te zitten in de aanvoer van het signaal (vanuit Amerika). Niet zozeer dat de bron an sich slecht is, maar het gebruik van het kleurenspectrum welke op het kpn platform vertaald moet worden. Er komt dus eerst 'instelling 1’ binnen op het signaal en een fractie later 'instelling 2’. Dit resulteert in de roze gloed (roodwaarden zijn anders) en springt later over. 

Vreemde aan deze kant is dat dit eerder niet voorgekomen is en de vraag heerst wat er dan anders is en waarom het zo nu verwerkt wordt. Er wordt onderzoek naar gedaan. Alle kabels en instellingen kunnen dus blijven zitten 🙄

Aanvullend detail, het doet zich ook voor op de online omgeving (app/web).

To be continued…

De technici van interactieve televisie zijn inderdaad met dit probleem bezig, zodat er hopelijk snel weer fatsoenlijk naar TLC gekeken kan worden. 

Ook hier werd eerst het probleem gezocht in hdmi kabels en hdmi poorten allemaal zonder resultaat.

 

 

Het kan niet aan de ontvanger liggen van T-mobile.

Ik gebruik de T-mobile tv app op een Android tv.

En ervaar hetzelfde bij TLC dat af en toe het beeld roze wordt.

Iets met het bronsignaal dus.

 

Reputatie 1

Wij hebben hier het zelfde issue ook, dit is alleen bij TLC andere kanalen werken zonder problemen.

ook in de Tmobile TV app op zowel mijn android toestel als mijn vriendin haar Ipad gebeurd dit.

 

het is een soort filter die steeds langzamer sterker wordt en dan weer weg gaat, dit blijft dan loopen en is zeer vervelend.

@Lisa, is er al meer bekend over dit issue?

Zit nu tijdje tlc te kijken en tot heden geen roze gloed te zien, net zoals al genoemd werd op forum van kpn en ziggo

Reputatie 7

Hi @Michiel1305, merci voor de aanvullingen! Kun je nog aangeven wat er in beeld staat wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op TLC? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan wil ik vragen of je dit kunt aanpassen in het Menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50. Mocht dit al goed staan, dan mag je deze stap overslaan. Wil je voor de zekerheid ook checken of het probleem zich blijft aanhouden wanneer je een ander LAN-poort probeert? Ook wil ik je vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren. Ik zie namelijk dat het modem al meer dan 140 dagen onafgebroken aan staat:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Als ook dit de roze gloed niet weghaalt, dan dien ik een verzoek in bij onze technische dienst. Zij gaan dit dan verder onderzoeken en hun uiterste best doen om dit zo snel mogelijk te fixen. Hiervoor heb ik enkel nog de volgende informatie nodig. Speelt dit zich af tijdens live tv-kijken of ook bij opnames? Dankjewel alvast! 🍀

Hi @Ha-ns, thanks voor het aangeven! Ik kan me jouw reactie zeker voorstellen. Op dit moment is het euvel niet bekend bij onze tv-specialisten, dus willen we dit graag gaan onderzoeken. Super attent van je dat je zo goed mee helpt, dankjewel daarvoor. Ik hoop dat het onderzoek meer kan uitwijzen over de oorzaak en deze gloed kan bestrijden. Ik houd jullie op de hoogte! 😊

Hi @peter-keetfm, dankjewel voor de aanvulling! 💪 Ook voor jou dien ik graag een verzoek in voor onze technische dienst. Kun je op de onderstaande punten terugkomen? Dan kan ik aan de slag:

  • Welke Philips en Sony tv heb je precies? En ervaar je op beide dit issue? 
  • Wat is het besturingssysteem van beide tv's of enkel van de tv die de roze gloed vertoont?
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? 
  • Op welke datum en op welk tijdstip is dit probleem begonnen? 

Hi @dutch_marco, heel goed dat jij je hier ook meldt! Ter dubbelcheck: bij jou komt het dus en in de Smart TV App voor en in de TV Anywhere App? Hebben jij en je vriendin de App(s) ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ook jou wil ik meenemen in het onderzoek. Als je op mijn eerste vraag kunt terugkomen, laat ik je weten welke informatie ik nog nodig heb om een verzoek in te schieten.

Ik wil dit zo snel mogelijk voor jullie allemaal fixen! 😁

Reputatie 7

Hi @Michiel1305, super om jouw laatste berichtje te lezen! Excuus, die kwam pas binnen nadat ik mijn reactie van net heb verzonden. Wil je in de gaten houden of de gloed inderdaad niet meer voorkomt? Mocht je hem toch nog spotten, dan wil ik je vragen om naar mijn bovenstaande punten te kijken. Ik zet dit dan namelijk heel graag zo snel mogelijk door naar de technische dienst. 

@Lisa 

Ik heb het niet weer gezien.

Maar ik hou het in de gaten.

Het lijkt mij ook dat het probleem bij de bron ligt of heeft gelegen.

En dat het probleem niet in de eind apparatuur zit.

 

Reputatie 7

Hi @peter-keetfm, top - heel fijn om te horen! 🍀 Dan hoop ik dat dit een tijdelijke bug was. Ook voor jou geldt: mocht je het toch weer zien, laat het mij dan weten. Dan ga ik dit verder doorzetten! 

Reageer