Samsung afstandsbediening koppelen aan Amino Aria 610X

  • 2 March 2020
  • 26 reacties
  • 11211 Bekeken

  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties

Beste mensen, ik heb een samsung QLED tv en heb die geprobeerd te koppelen aan mijn tmobile thuis box. Dit lukte eerst niet, maar ik heb het toch kunnen koppelen op de volgende manier: bij provider heb ik in plaats van tmobile vodafone ingevuld (omdat tmobile thuis vroeger vodafone thuis was) en dat was de oplossing, voor mij althans. Hoop dat dit jullie ook helpt✌️


26 reacties

Reputatie 7

Hey @Elmm,

Bedankt voor je tip! Dat is nog eens waardevolle informatie. Ik hoop dat er veel gebruikers hier wat aan hebben. :smile:

Hier het zelfde probleem met een Q70R samsung tv. Vodafone stond niet in het lijstje maar moest bij provider ENTONE als provider handmatig invoeren.

 

Werkte meteen

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bvan_os,

Fijn dat je deze toevoeging met ons deelt! Veel plezier nog met jouw nieuwe TV, óf met onze diensten natuurlijk. :wink:

En niet geheel onbelangrijk, selecteer op de Samsung tv dat het gaat op een OTT Box en niet om een Settopbox. Anders staat hij er namelijk nog niet tussen is mijn ervaring..

Reputatie 7

Hi @Bvan_os,

Duizendmaal dank voor de waardevolle tips! :smile:

Reputatie 1

@Elmm , @Bvan_os  en @Bryan053 hebben jullie ook te maken met een Samsung smart box?

Kunnen jullie mij vertellen hoe deze is aangesloten? Ik probeer ook met mijn samsung afstandsbediening de tv zenders te wijzigen, maar dit gaat helaas (nog) niet op de tv box van T-mobile...

Bij mij is de aansluiting als volgt:

  1. De UTP kabel van het Draytek Modem gaat in de tv box van T-mobile.
  2. De HDMI kabel van de tv box sluit ik in de Samsung Smart Hub.
  3. De Smart hub geeft het beeld via HDMI kabel door naar mijn tv.

Alvast bedankt voor jullie tips!

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Niels90, volgens mij is die setup gewoon correct. Kun je eens proberen om de T-Mobile afstandsbediening volledig te koppelen aan de TV? 

Dan kunnen we testen of de box alleen hapert bij de Samsung, of dat er ergens anders een obstructie zit. Het koppelen van de T-Mobile ab doe je via onderstaande stappen:

  1. Druk de toetsen <1> en <3> op de afstandsbedening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Druk het TV power knopje in en hou deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt.
  3. Zet je TV weer aan met het TV power knopje.
  4. Je kan nu testen of het werkt. 
  5. Druk op de stop knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Succes en als je er niet uitkomt, dan zit ik voor je klaar!

Reputatie 1

Hallo @Jason, het gaat er mij juist om dat mijn Samsung afstandsbediening te koppelen is met de TV box van T-mobile en niet andersom. Ik kan met de T-mobile afstandsbediening niet de apps van mijn Samsung televisie besturen waardoor ik alsnog te maken heb met twee afstandsbedieningen...

Reputatie 7
Badge +16

@Niels90 Ik wilde checken of de TV Box überhaupt wel reageert op het koppelen van onze ab, want wellicht zit daar de fout in, maar dat terzijde!

Kun je bij het instellen van de TV bij de provider Entone invullen? Probeer ook om de HDMI-kabel aan te sluiten op de HDMI + ARC poort van de TV. Lukt het dan wel om de Samsung ab te koppelen?

Reputatie 4

Sinds drie dagen mooie Samsung neo qled staan. Bij installatie door verkoper niet gelukt om entone box te koppelen aan Samsung AB. Zelf geprobeerd door Entone in te geven bij het koppelen en dat heeft even gewerkt. Nu helaas nog steeds problemen om kanaal in te geven met drie cijfers via Samsung AB. Bijvoorbeeld in poging om naar kanaal 150 te gaan, schakelt entone naar 1,5 en 0.

 

Zou graag in aanmerking willen komen voor betere en nieuwere tv box. Entone box is niet meer van deze tijd. Ik neem geen 500 mbit glasvezel bij jullie af (en vier entone boxjes) om me hiermee bezig te moeten houden.

 

Dus verzoek aan een van de moderators hier om even te reageren zodat we naar een oplossing kunnen kijken. Anders moet ik overstappen op andere TV aanbieder.

 

Los hiervan, TV box (met opname mogelijkheid) via cat 5e kabel direct aangesloten op juiste modem poort. Hoe kan het dan dat op ieder kanaal iedere 15 minuten of zo het geluid even wegvalt? Waar moet ik dat zoeken? Net twee uur film via Disney plus gekeken, geen issue (behalve geen internet verbinding halverwege film, modem moeten resetten en dat is al een vervanger van het Drayrek modem...) en geluid bleef doorgegeven worden. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robbietobbie, we kunnen de Entones vervangen voor Aria 610s, dat is geen enkel probleem! 

Ervaar je de problemen op alle vier de actieve TV Boxen? Ik zie namelijk dat je je één harddiskrecorder hebt en die kan ik weliswaar vervangen voor een Aria, maar dan heb je geen opneemfunctie meer. Heb je last van de problemen op één, twee of drie boxen en niet op alle vier, laat me dan alsjeblieft weten welke boxen dit zijn, dan zorg ik ervoor dat er vervangingen aankomen. 

 

Reputatie 4

Dag Jason,

 

Dus de nieuwere Aria box heeft geen opname functie? Probleem zit uiteraard alleen in de box waarop de QLED is aangesloten (woonkamer, daar staat box met opname mogelijkheid). Verneem graag even van je, dan kan ik beslissen of vervangen de moeite waard is. Waarin biedt de nieuwere box meer mogelijkheden?

 

Dan nog een vraagje, biedt de Aria AC3 ondersteuning? Er hangt nu een mooie Samsung Soundbar aan de tv. Aangesloten op hdmi met arc. TV geeft geluidssignaal ongefilterd door (pass through). De entone box kan ingesteld worden op ac3. 

 

Groet,

Rob

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robbietobbie, de Aria 610x heeft geen harddiskrecorder/opnamefunctie en enkel een HDMI-uitgang (geen SCART-optie voor een Mini-Din aansluiting zoals bij de Entones). De Aria biedt een snellere processor en is verder nagenoeg hetzelfde aan de binnenkant.

Je zou ervoor kunnen kiezen om over te gaan op T-Mobile TV, maar dan dienen we wel alle TV Boxen om te ruilen voor Aria's. De Kamais en Amulets (harddiskrecorder) zijn niet compatibel met het nieuwe platform. 

Omdat je nu geen van die apparaten thuis hebt staan, zullen we die eerst vervangen voordat de overstap gerealiseerd kan worden. Uiteraard is dit geen enkel probleem, maar houd er dan wel rekening mee dat je ten tijde van het migratieproces - zo'n twee weken - geen gebruik kunt maken van de opnamefunctie.

Ook vervallen eventuele lopende kortingen op extra TV Boxen: in sommige gevallen hebben gebruikers namelijk nog een oude kortingsactie lopen op de TV Box(en) waarbij ook de tweede box gratis aangeboden wordt. Deze actie hebben we al een tijdje niet meer en is ook niet nadien nog toe te passen. Houd hier alsjeblieft rekening mee wanneer je de overstap maakt. Om hier klanten in tegemoet te komen, vergoeden we in zo'n uitzonderlijk geval de tweede TV Box voor de abonnementsduur van één jaar, oftewel 12 keer € 5,00 = € 60,00. Dit bedrag zal in één keer vergoed worden en wordt verrekend op een volgende factuur! 😉

Laat me weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan kun je na de omzetting Cloud Opnemen toevoegen via de My T-Mobile Thuis omgeving en heb je toch weer de mogelijkheid om op te nemen - zij het deze keer digitaal in plaats van fysiek.

Stel dat je de keuze maakt om alle boxen te laten vervangen, dan kan ik de omzetting naar TMTV wel pas in gang zetten zodra alle vervangende boxen aangesloten zijn. Geef me in dat geval straks een seintje wanneer alles bezorgd en aangesloten is, dan zet ik dit meteen in werking.

Reputatie 4

Hallo Jason,

Dat is dan wel weer een heel verhaal. En waarschijnlijk zullen de abo kosten daardoor dan ook stijgen in mijn geval (ik heb nu 2 extra boxen gratis). Je hebt me overigens nog geen antwoord gegeven op het doorgeven/instellen van AC3, is dat ook mogelijk bij de Aria box? En verder weet ik nu ook nog niet of de Aria box wel goed te koppelen is aan de Samsung remote. Het probleem zoals ook gemeld over het met enige regelmaat wegvallen van het geluid voor een seconde of twee (paar keer per uur soms) is ook nog iets dat blijft zweven. Het is mij niet duidelijk of dit een probleem is met de Entone box of een probleem van Samsung. In eerste instantie gaf de verkoper van de TV aan dat dit waarschijnlijk aan de box zou liggen, aangezien ik geen problemen heb met kijken via Netflix of Disney plus. Aan de andere kant: zoekend op internet zie ik wel meer van deze meldingen over even wegvallen geluid, ook door klanten van KPN, Ziggo of Tele2.

Als er van alles ingeruild moet worden (4 boxen) en omgezet waarbij ik ook meer ga betalen en verder nog niet weet of daarmee de problemen zijn verholpen, weet ik niet wat wijsheid is. Dat de Aria sneller is, is natuurlijk mooi. Dus sneller met wisselen tussen zenders dan denk ik? Maar verder onder de motorkap geen verschil? Geen mogelijkheid van doorgifte 4K bijvoorbeeld (mocht dit in de toekomst aangeboden worden door de zender aanbieders)?

 

Groet,

Rob

Reputatie 7

Hey @robbietobbie, in dat geval zal je maandbedrag dan inderdaad € 10,- per maand hoger worden omdat de korting op de TV boxen komt te vervallen. De aria's ondersteunen inderdaad ook het AC3 format en op het nieuwe TV platform (t-Mobile TV) is dit ook Dolby Digital. De nieuwe TV Boxen zijn inderdaad sneller en in theorie 4K ready maar dat wordt op het moment niet ondersteund.

Ik zie dat je zou kunnen verlengen, misschien is het ook interessant om even met een collega te bespreken wat hier de mogelijkheden voor zijn. Dan ben je misschien voordeliger uit met een nieuwe aanbieding/korting, mocht de collega van sales niet direct de TV Boxen kunnen wisselen dan kunnen wij dit alsnog achteraf voor je doen. Laat maar weten wat je voorkeur heeft! :slight_smile:

Reputatie 4

Hallo Brian,

Wat is er dan mogelijk als je het hebt over verlengen? En wat zou dat dan voor mij betekenen? De nieuwe boxen zijn alleen te gebruiken met het nieuwe t-mobile TV platforn? Of kunnen de boxen dan eerst al worden omgeruild (met dan een mooie korting omdat ik al zolang klant ben bij jullie) om dan later eventueel de overstap te maken naar T-Mobile TV (waardoor ik dus in de overgangsperiode niet kan opnemen, maar dat is dan wel te overzien). Hoop dat je me even duidelijk de mogelijkheden kunt laten weten.

Groet,

Rob

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @robbietobbie, wat precies mogelijk is bij een verlengingsaanbod weten wij niet, maar onze collega's van de desbetreffende afdeling wel. Wij kunnen geen kortingen toepassen op het abonnement, maar dat is juist waar een verlenging mooi aan te pas komt. Je kunt in dit geval het beste contact opnemen met: 0800-0419. Mijn collega's doen graag een persoonlijk aanbod en mocht dat niet bevallen, kunnen we altijd nagaan wat dan wel interessant is. 

De nieuwere boxen zijn ook compatibel met Interactieve TV (het oude platform) dus zouden zeer zeker nu al omgeruild kunnen worden. Echter, omdat je dan € 10,00 per maand omhoog zou gaan, is dit pas interessant als er ook iets tegenover staat qua korting. Daarom kan ik je het compensatieaanbod bieden in mijn vorige bericht: dat geldt in jouw geval dan voor beide TV Boxen. 

Mocht het nog niet duidelijk zijn, dan leggen we het met alle liefde nog beter uit natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat het een zee aan informatie is om rekening mee te houden!

Reputatie 4

Dag Jason,

Zoals je weet hebben wij 1 x een opname box en 3 extra boxjes. Wat wordt dan het aanbod als ik overstap? En je collega's kunnen - in geval van een persoonlijk aanbod om te verlengen - het beste even contact opnemen via de mail. Het mail adres is bekend bij jullie neem ik aan?

Groet,

Rob

Reputatie 4

Hallo, nog een vraagje. Sinds vorige week nieuwe Samsung neo qled. Toevallig in settings entone zag ik geluid op stereo staan. Aangepast naar ac3. Echter dat leverde probleem op: geluid op tv viel paar keer per uur paar seconden weg. Is dit een bekend probleem met het oude entone boxje en is dit opgelost bij het nieuwe kastje? Voor nu geluid maar weer op stereo gezet, maar is toch niet ideaal. Zeker niet bij mooie tv en Q70T soundbar. Als jullie aangeven dat dit met nieuwe kastjes opgelost zou zijn, dan wil ik per direct overstappen. Aanbieding en korting ivm verlenging bespreken we dan daarna wel. 

Reputatie 7

Hey @robbietobbie Dit is geen veelvoorkomend probleem met de TV Box. Ik durf niet te zeggen of de nieuwere TV Box verschil gaat maken, volgens mij is de doorgifte hetzelfde maar het nieuwe Tv platform gebruikt een andere stream en codering dus dit zou eventueel verschil kunnen maken. Maar als het een hardwareprobleem is, hetzij de Samsung, hetzij de combinatie van de Samsung en de TV Boxen dan zal dit niets doen. 

Valt het geluid ook weg wanneer je geen gebruik maakt van de soundbar? En heb je al andere HMDI-poorten en een andere TV Box getest of het hier ook bij gebeurt?

Reputatie 4

Hallo, dit probleem komt vaker voor helaas. En het heeft niets met de soundbar te maken, ook met geluid alleen over TV treedt dit op. Bij het instellen van alleen Stereo in de Entone box is het probleem ook direct weg. Bij streams (Netflix, Disney) is er ook geen probleem. De HDMI poort die ik gebruik is de earc poort, met 8K gecertificeerde korte HDMI kabel. Ik zal vanavond voor de zekerheid nog een keer een ander Entone boxje aansluiten. Maar ik heb het sterk vermoeden dat het niet een hardware probleem is van de Entone maar eerder een probleem met codering.

Reputatie 7

Hoi @robbietobbie ,

Ik ben erg benieuwd hoe de kruistest is verlopen en of de andere Entone TV Box een ander resultaat geeft. Ik hoor het graag van je.

Reputatie 4

Hallo, dat leverde weer andere problemen op. Dus ik heb het opname boxje er maar weer aangehangen, ingesteld op stereo en niet op AC3. Dat levert in ieder geval geen onderbreking van het geluid op. In een ander draadje (aan Jason) heb ik een voorstel gedaan om mij 1 nieuwe box op te sturen (het nieuwe type dat jullie ook gaan gebruiken voor het TV online platform). Deze wil ik dan graag eerst testen. Als de test goed verloopt zal ik dan de huidige Entone box (met opname) en de drie overige (zonder opname) omruilen voor de nieuwe boxjes. En mijn ABO omzetten naar TV online. Maar ik heb op dit voorstel nog geen reactie van Jason ontvangen.

Hier het zelfde probleem met een Q70R samsung tv. Vodafone stond niet in het lijstje maar moest bij provider ENTONE als provider handmatig invoeren.

 

Werkte meteen

Hier het zelfde probleem met een Q70R samsung tv. Vodafone stond niet in het lijstje maar moest bij provider ENTONE als provider handmatig invoeren.

 

Werkte meteen

I have The Frame. I used ENTONE as provider. Then entered 610x because this is my set top box model number. Then select more model numbers. Then pick the second option Aria 610x. Then move channels up or down. On the second try it worked!

Holy moly! Samsung really should update their provider list and TV box data. 

Has T-Mobile sent the information to them? 

I wonder…

Paulie 

Reputatie 4

Ik ga nooit meer AB kunnen koppelen vrees ik. Zie T-mobile in lijst staan, Amino ook. Of kan Entone opgeven, maar kan niet 610x daarna kiezen omdat direct kanaal omhoog / omlaag scherm komt. Kies ik dan omhoog of omlaag, loopt de wizard direct vast. Al twintig keer geprobeerd, zelfs complete reset uitgevoerd maar niks helpt. Dus moet helaas met twee afstandsbedieningen werken. 

Reageer