Beantwoord

Samsung Neo QLED 8K QN800B niet compatibel NL markt

  • 24 June 2022
  • 38 reacties
  • 645 Bekeken

Prachtige Samsung tv gekocht Neo QLED 8K QN800B. Helaas heeft deze geen app voor de Nederlandse markt!?!? Dit ondanks de T-Mobile statement dat alle Samsung Tv’s van minder dan 4 jaar oud allemaal compatibel zijn … Staat alleen een T-Mobile app op voor de Tsjechische markt ?! Geen enkele opvolging of update door T-Mobile. Nu al spijt van deze overstap. Waarschijnlijk de juridische middelen inschakelen wegens het verschaffen van misleidende informatie bij promotieddoeleinden.

icon

Beste antwoord door Lisa 29 June 2022, 13:49

Bekijk origineel

38 reacties

T-Mobile, heeft dit probleem nog de volledige aandacht? Dat stond er namelijk 2 maanden geleden. Ik heb net een paar dagen t-mobile en ik heb ook het genomen omdat tv's vanaf 2018 ondersteund zouden zijn. Op mijn Samsung QE55Q6F kan ik ook alleen de tjechische op vinden. Ik had dit bewust gecheckt vooraf en bekeken of de app wel downloadbaar was, zonder dit had ik geen aansluiting gewild. Hoe krijg ik nu de app op mijn tv?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Kneus, ik ga dit graag voor je na! Zojuist heb ik om een update gevraagd aan één van onze tv-specialisten. Zodra ik een reactie heb gekregen, dan laat ik die hier meteen weten. Ik hoop dat ik je snel meer duidelijkheid ga geven! 🍀

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Kneus, ik wil je graag laten weten dat we voor jou een apart onderzoek gaan starten! Die QN800B waar het topic oorspronkelijk over ging, is een nieuwe tv uit 2022. De QE55Q6F waar jij het over hebt, is een wat ouder model uit 2018. Mijn collega van de technische dienst vermoedt dan ook dat dit een ander/nieuw probleem is. Dit gaan we graag voor je uitpluizen. Ter check wil ik weten of het wel lukt om andere apps op jouw tv te installeren? Zo ja, dan hoor ik graag nog de volgende informatie:

  • Welke afstandsbediening heb je bij de Samsung QE55Q6F? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 

Als je hierop terug kunt komen, dan kan ik verder voor je aan de slag! 😁

Hi Lisa,

 

dank voor je reactie, fijn dat jullie het gaan uitzoeken. Ik heb dezelfde afstandsbediening als in de handleiding, foto hieronder. Tv is uit het juiste jaartal zoals je al aangeeft en komt gewoon van de mediamarkt.

Ik heb tizen voor zover ik weet maar ik zie dat niet in het menu staan. versie 1310.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Kneus, helemaal super - merci voor deze aanvullende informatie! Ik heb zojuist het verzoek ingediend en hier heb je als het goed is net ook een e-mail van ontvangen. Zodra er updates uit het onderzoek rollen, dan deel ik die met je. Hopelijk kunnen we dit mysterie snel ontrafelen. 

Hoi,

Ook ik heb hetzelfde probleem, inmiddels alweer 3 maanden geleden voor het laatst een update op dit topic. 

 

Wat is de actuele status en de tijdlijn voor dit probleem? Ook ik voel me enig sinds misleid met de claim dat alle Samsung TV's minder dan 4 jaar oud de app ondersteunen. Dit is simpelweg niet waar! 

 

Hoe gaan jullie in de tussentijd om met klanten die dit probleem ervaren? Krijg ik resistutie van de kosten van mijn tv box? Deze moet ik voor nu dus nog wel gebruiken, terwijl jullie iets anders vertellen.

 

Hoor het graag! 

 

Groet,

 

Tom

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Tomvdknaap96, dankjewel voor deze melding! Heel goed dat je dit aangeeft, zodat ik ook voor jou een verzoek in kan dienen bij de technische dienst. Ik hoor heel graag welke tv jij in jouw bezit hebt als het niet de QN800B betreft, zodat ik dit voor je kan doorzetten. Ik heb bij één van de tv-specialisten gevraagd wat precies de status is voor de QN800B tv. Zodra ik hier een reactie op heb ontvangen, dan deel ik die meteen met jullie. Excuses voor het ongemak. Ik hoop dat ik snel meer duidelijkheid aan jullie kan geven. Daarnaast kom ik ook zo snel mogeljik terug op jouw laatste vraag, dit wil ik namelijk eerst intern overleggen. Jullie horen snel weer van me! 🍀

Hi Lisa,

 

Bedankt voor je snelle reactie! Dit betreft ook de QN800B, hoor graag wat de status hiervan is. :)

Reputatie 7
Badge +4

Jij ook bedankt voor jouw razendsnelle reactie @Tomvdknaap96! 😊 Top, de vraag staat uit en je hoort het direct als hier nieuws over is. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi guys, ik wil graag laten weten dat ik nog op een concreet antwoord wacht van één van onze tv-specialisten! Hij is gaan navragen wat de exacte status is voor de QN800B. Dus zodra hij hier een reactie op heeft gekregen, dan kan ik die met jullie delen. Voor nu alvast een heel mooi weekend! 

Hi @Kneus, ik wil heel graag de uitkomst van het onderzoek met jou delen! Wanneer je bij Apps zoekt naar T-Mobile TV en je deze niet kunt vinden, dan is jouw smart tv niet geschikt. Daarom heb ik ook voor jouw tv aan mijn collega laten weten dat dit modem nog niet geschikt is en wanneer deze wel geschikt gaat worden. Ik laat het je weten als ik een update heb binnengekregen! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, het is alweer even geleden dat ik aanstipte dat mijn collega de status is gaan navragen voor de QN800B. Hier is jammer genoeg nog geen reactie op binnengekomen en dit wordt dan ook nog uitgezocht. Zodra we hier meer over weten, dan communiceren we dat met jullie. 

@Lisa heb jij een status update voor mij? 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Tomvdknaap96, ik had je heel graag een concrete update gegeven! Maar ik heb hier nog niks over binnengekregen - sorry hiervoor. Ik ga het nog een keer aanstippen voor je. Als er iets over bekend is, dan deel ik dat hier direct met jullie. 

Reageer