Beantwoord

samsung tab 8: tv anywhere werkt niet goed

  • 26 January 2022
  • 28 reacties
  • 554 Bekeken

Hallo, op onze nieuwe samsung tab 8 werkt de tv anywhere app niet goed. Foutmelding 414999. Alleen bij specifieke zenders (rtl4, etc.); npo1  etc gaat goed. Onze wifi is goed, dat is het niet. Ik heb getest met de google chrome web browser op dezelfde tablet, daar gaat het ook niet goed. 

 

Op andere dingen van ons (windows, chromebook, oudere tablets) gaat het wel goed. 

 

Mijn vrouw wil goede tijden, slechte tijden op die a8 kijken. Help.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 January 2022, 13:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

28 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dennis1960 

Op welke android versie draait de tablet? Het wilt nog wel eens vooeken dat de app met de nieuwere versies niet goed werkt volgens mij.

App verwijderen en herinstalleren ook al gedaan?

hallo @Waqqas 

Versie: Android 11

Re-installeren: gedaan, helpt niet. Maar chrome webbrowser op deze a8 hetzelfde probleem dus.

Gokje: graphics driver doet het nog niet ok met deze nieuwe tablet.

Vraag: is het zinnig dit ergens tegen t-mobile te zeggen? Indien ja, waar? Of lezen ze dit forum.

Dank, prettige dag.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Dennis1960 

T-Mobile moderators lezen inderdaad ook mee op dit forum en reageren waar nodig.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dennis1960, ik vermoed dat het probleem in de tablet zit en niet zozeer in de app of webversie zelf. Werkt de webversie op de tablet trouwens wel: TV Anywhere inlog web?

Indien het ook hier hapert, kunnen we eens uitvogelen of het ergens anders aan ligt. Ik zou niet meteen kunnen duiden of het ligt aan de graphics driver, alhoewel het natuurlijk wel vreemd is dat sommige zenders wel werken. 

Een belangrijke check is overigens de volgende: 

Als streamen in hoge beeldkwaliteit ingeschakeld is, kan het zijn dat er geen beeld is omdat er niet voldoende capaciteit op de netwerkverbinding zit. Wil je controleren of het werkt als we dit uitzetten?

  1. Open een willekeurig programma
  2. Klik op het tandwieltje rechtsonderin
  3. Hier kan de klant de beeldkwaliteit instellen

Standaard is dit 'Auto'. Mocht het anders zijn, wil ik je vragen deze optie te controleren. Mocht dit nog niet werken, vragen we hulp aan de technische hulptroepen om te helpen!

hallo @Jason 

tv anywhere inlog web: daar krijg ik ‘helaas ondersteunt jouw device of browser onze videoplayer niet.’ En dan nog een stukje tekst.

network: we hebben snelle glasvezel. Ik zit op 1 meter van modem.

streamen: ja, het staat op auto

foutmelding 414999: gisteren google-de ik daarop. Ik zag dat iemand anders zelfde probleem had met deze nieuwe a8 tablet met t-mobile tv.

 

bedankt.

Reputatie 7
Badge +15

@Dennis1960 

En als je ipv auto bij beeldkwaliteit eerst eens een lage beeldkwaliteit kiest?

@Waqqas 

lage beeldkwaliteit: nu geprobeerd, helpt niet , weer 414999 foutmelding

Reputatie 7
Badge +15

@Dennis1960

Ik weet niet of het zal helpen maar indien het iets te maken heeft met de netwerkinstellingen dan kan je misschien eens kijken of het resetten van de netwerkinstellingen helpt.

Een fabrieksreset kan je misschien ook eens uitvoeren als je makkelijk alle gegevens en apps terug kan restoren.

@Waqqas

Op al onze andere machines gaat het goed. Alleen op de nieuwe tab a8 dus niet. Welke network instellingen kunnen dat veroorzaken? Die tab a8 kwam gisteren uit de doos, helemaal vers, uitproberen van tmobile tv is een van de eerste dingen die we doen; ik verwacht eigenlijk niet dat een volledige factory reset dus zal helpen.

@Jason

Het ‘hapert’ dus ook met ‘TV Anywhere inlog web’. (Nou ja hapert, het doet het niet, direkt die ‘helaas ondersteunt jouw device of browser onze videoplayer niet’). Kun je dus de technische hulp troepen inschakelen?

 

--

 

Als ik google op 414999 met tmobile zie ik het probleem nu wat vaker voorkomen, ook bij anderen. Misschien helpt dit?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Dennis1960 

Als je hem gisteren nieuw hebt ontvangen dan is een factory reset denk ik niet nodig, in de play store gecontroleerd op nieuwe updates voor standaard apps die misschien helpen?

@Waqqas 

Ja, alles is up to date. Nou ja, gisteravond gedaan. Ik vond net met google dat ik die TV Anywhere inlog web dien te proberen door chrome op ‘desktop’ mode te zetten. Dat zal ik nog proberen als ik de tablet in handen krijg. Als dat niet helpt geef ik het even op. Ik zag gisteren via google dat iemand vermoed dat de zenderafhankelijke 414999 fout binnen de app komt door de verschillende mogelijkheden per zender (npo1,2,3 iets anders als bjijvoorbeeld rtl4); ben nu vergeten wat de theorie was.

NPO1, 2 en 3 zijn niet versleuteld, RTL4 wel. Zou je eens de DRM info app uit de google play store kunnen installeren en het resultaat hier posten?

@Jason 

desktop site geactiveerd in chrome op tablet, daarna naar dieTV Anywhere inlog web , dan gaat rtl4. 

@Rene 69 

Ik heb een ‘drm info’ app (android fung). Geen idee of dat de goede is. Ik zie allerlei dingen; waar moet ik precies naar kijken?

@Jason

desktop site geactiveerd in chrome op tablet, daarna naar dieTV Anywhere inlog web , dan gaat rtl4. 

@Rene 69

Ik heb een ‘drm info’ app (android fung). Geen idee of dat de goede is. Ik zie allerlei dingen; waar moet ik precies naar kijken?

Als het goed is zie je een hoofdstuk Widevine DRM. Kun je daarvan een schermafdruk plaatsen?

@Rene 69

 

Screenshot gelukt. Ehh, hoe kan ik een jpg attachen in mijn bericht hier? Ik zie een Widevine CDM; ik kan hier ook een stuk daaruit intypen.  

 

ah gevonden

 

OK die ziet er goed uit, je device kan L1 encrypted content afspelen. Dan moet de oorzaak ergens anders gevonden worden

Ik heb ondertussen geprobeerd: youtube, netflix, tadaam (belgische tv app). Dat gaat allemaal goed. Dus mijn eerste gok 'graphics driver probleem' geloof ik nu niet meer. Ik denk dat er iets meer specifieks in tmobile tv niet werkt in combinatie met deze nieuwe tab a8.

@Jason 

Jason, hier een ander tmobile forum topic waar precies hetzelfde probleem besproken wordt:

 

 

Reputatie 7

Hi @Dennis1960, heel erg bedankt voor alle aanvullingen! Super om te zien hoe jij ook door de rest verder op weg bent geholpen. Zojuist heb ik een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om hier verder in te duiken en dit issue te verhelpen. Fingers crossed dat ik over enkele dagen de oplossing hiervan met jou en @Irene1205 kan delen. Zodra ik een update zie over het onderzoek, dan meld ik die hier direct! 💪

Reputatie 7

Hi @Dennis1960, graag wil ik je laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling! Het blijkt dus gecompliceerder te liggen en er wordt met meerdere mensen aan gewerkt. Het kan dus iets langer duren voordat ik een update met je kan delen, maar ik blijf dit goed in de gaten houden. Als je niks van mij hoort, dan ben ik je zeker niet vergeten, maar dan ben ik nog in afwachting van een update. Ik hoop dat hier binnenkort een mooie oplossing uit komt rollen waarmee ik je kan verblijden. Merci voor jouw geduld! ☘

Hi @Dennis1960, graag wil ik je laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling! Het blijkt dus gecompliceerder te liggen en er wordt met meerdere mensen aan gewerkt. Het kan dus iets langer duren voordat ik een update met je kan delen, maar ik blijf dit goed in de gaten houden. Als je niks van mij hoort, dan ben ik je zeker niet vergeten, maar dan ben ik nog in afwachting van een update. Ik hoop dat hier binnenkort een mooie oplossing uit komt rollen waarmee ik je kan verblijden. Merci voor jouw geduld! ☘

Ik heb gisteren de recente update voor de samsung tab a8 geinstalleerd. Nu werkt RTL4 wel. Dus waarschijnlijk was bovenstaande een samsung bug probleem.

Hi @Dennis1960, graag wil ik je laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling! Het blijkt dus gecompliceerder te liggen en er wordt met meerdere mensen aan gewerkt. Het kan dus iets langer duren voordat ik een update met je kan delen, maar ik blijf dit goed in de gaten houden. Als je niks van mij hoort, dan ben ik je zeker niet vergeten, maar dan ben ik nog in afwachting van een update. Ik hoop dat hier binnenkort een mooie oplossing uit komt rollen waarmee ik je kan verblijden. Merci voor jouw geduld! ☘

Ik heb de recente update voor de samsung tab a8 geinstalleerd. Nu werkt RTL4 in de tmobile app wel. Dus waarschijnlijk was bovenstaande een samsung bug.

Maar mijn vrouw zegt nu dat RTL4 veel beter werkt in de chrome browser dan in de tmobile app. In ieder geval goede tijden - slechte tijden :grin:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dennis1960, bedankt voor je herstelmelding: goed om te horen dat de update gewerkt heeft! 😄 Graag neem ik nog een kijkje voor je om te achterhalen waar dat verschil in kwaliteit vandaan komt. Hoe ervaart je vrouw dat verschil precies, qua beeldkwaliteit bijvoorbeeld?