Samsung TV verliest wifi connectie

  • 14 November 2022
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Ik heb een Samsung QE65Q75T(2020) televisie. Om de zoveel dagen verliest de TV de wifi connectie. Hiervoor had ik KPN en had ik dat probleem niet. Ik moet de TV van de stroom afhalen en daarna werkt alles weer. Hoe kan ik dit oplossen?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @koend 

Welke modem heb je van T-Mobile en valt de WiFi alleen op de tv weg of ook op andere apparaten die met WiFi verbonden zijn?

Werkt bedraad internet wel prima? Je zou dan eens kunnen kijken of de tv bekabeld aansluiten een optie is.

Hi Waqqas, ik heb Zyxel T-54 modem. Ik heb juist gekozen voor de WiFi omdat het lastiger is om de tv (onzichtbaar) te bedraden. 

Op andere apparaten heb ik dit probleem niet. Maar voorheen met KPN ook niet...

Reputatie 7
Badge +15

@koend

Je zou 2 instellingen kunnen aanpassen en kijken of dat helpt :

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel-T54 staat en in het overzicht bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit 

Ook kan je in de web interface in het menu > netwerkinstelling > draadloos > algemeen > kies onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Misschien kan je de tv ook eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Beide instellingen aangepast. Nu even kijken hoe die de komende dagen reageert. 

Goedemiddag, ik heb nog steeds dezelfde problemen. Geen idee hoe dit te verhelpen. 

Heb gelezen dat dit te maken kan hebben met DNS instellingen, maar ik heb hier geen verstand van. Kan dit volgens jullie ook? En wat moet ik er dan aan doen?

Reputatie 7
Badge +6

@koend Er is nog een mogelijkheid. Je kunt ook proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11b/g/n/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11b/g/n Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en verander 802.11a/n/ac/ax Mixed naar 802.11a/n/ac Gemengd (wederom zonder ax). Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Reageer