Beantwoord

Sinds januari abonnement thuis t-mobile(stilstaand(gepauzeerd beeld en haperend geluid)


Reputatie 2

Sinds januari 2021 abonnement Thuis T-Mobile. TV box geeft regelmatig stilstaand beeld en haperend geluid. Resetten is onbegonnen werk, omdat dit praktisch elke dag moet gebeuren. Tot twee maal toe een nieuwe TV-box toegestuurd gekregen om de Haperende TV box te vervangen. Alle twee de nieuwe toegestuurde TV boxen blijken niet on-line te willen komen dus heb ik nog steeds de haperende TV box in gebruik in afwachting van een oplossing voor dit probleem. Telefonisch al meerder keren contact gehad en deze medewerkers proberen hun uiterste best te doen om het euvel op te lossen, alleen is dit telkens onbegonnen werk. Zij verwijzen dan door naar de technische dienst. Deze doen dan een of andere meting en sturen dan een bericht dat het probleem is opgelost terwijl dit absoluut niet het geval is. Dus ik heb op dit moment geen hoge hoed op van T-Mobile en het oplossen van een probleem. Waar T_Mobile wel hééééél erg goed in is, is het sturen van E-mail bedreigingen dat de apparatuur moet worden opgestuurd want ze gaan over tot het in rekening brengen van een boete van € 90,00. Hier kun je dan niet op reageren via die E-mail want het is een no-response mail. Je kan alleen contact krijgen via de telefoon(met wachttijden die oplopen tot wel 30 minuten) en dan krijg je een heel begripvol medewerker aan de lijn die ook niet in staat is om dit technische mankement op te lossen. Het loopt nu al twee manden en er is nog steeds geen oplossing in zicht. Om moedeloos van te worden en als dit niet op korte termijn echt wordt opgelost dan kan T-Mobile alles terug krijgen en zal mijn abonnement niet verder lopen vanwege het niet nakomen van een goede levering van TV beelden en geluid. Had Ziggo en ben toen weg gegaan omdat er bij ZIGGO regelmatig blokken in het beeld waren. Maar met T-Mobile ben ik nog weer een stap erger terug, nu heb ik last van haperend geluid en stilstaan(gepauzeerd) beeld dat wel gerest kan worden, maar niet als dit elke dag opnieuw moet, daar betalen we echt te veel voor. Ik hoop dat T-Mobile dit verhaal ter harte neemt want het is zeer frustrerend zoals het nu gaat.

 

Moderator edit

Heb jij problemen met haperend, stilstaand of blokkerig beeld, doorloop dan de stappen uit dit topic om weer haarscherp beeld te krijgen:

 

icon

Beste antwoord door medusaro 21 July 2021, 14:33

Bekijk origineel

150 reacties

Reputatie 7

Hi @medusaro, onwijs bedankt voor de moeite van deze tekening en de toelichting! Ik heb dit vanochtend ook gelijk weer doorgezet. Ik zal hier na het weekend verder op terugkomen, want ik heb vandaag (nog) geen nieuwe update gekregen van mijn collega. Zij zijn er in ieder geval volop mee bezig. Ik hoop dat jij een heel fijn weekend tegemoet gaat en jij hoort snel weer van mij.

Reputatie 2

Bedankt voor je snelle reactie:bouquet: en ook een goed weekend toegewenst.:sunny:

Reputatie 7

Hi @medusaro, zoals je weet houd ik dagelijks de status voor jou in de gaten! Het liefste had ik jou al veel eerder voorzien van goed nieuws, maar er werd nog druk aan jouw case gewerkt. Ik heb zojuist een update doorgekregen van één van mijn collega's. Er is een verzoek uitgestuurd om op locatie onderzoek te doen. Dit zal mogelijk een bezoekje aan de wijkcentrale inhouden. Er zijn hier namelijk nog een paar opties die daar op locatie uitgevoerd zouden kunnen worden. Na het weekend kijk ik dan ook weer of dit verzoek is doorgevoerd en wanneer dit zal plaatsvinden. Ik hoop enorm dat dit bezoek het mysterie voor eens en altijd zal ontrafelen! 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Ik ben werkelijk benieuwd of er wat uit komt, want het euvel is er nog steeds.

Gister ochtend zag ik wel dat alle drie de TV boxen weer waren geüpdatet, want alles stond weer aan op blauw lichtje. Alle drie de TV boxen weer gestart en laten verbinden met de server en toen hadden we beeld en geluid. Alleen om na een uur of twee weer te moeten vaststellen dat de update geen verbetering met zich mee had gebracht want het beeld stond weer stil en geluid ontbrak voor een tel of 5 á 6, liep toen weer door om vervolgens nog een aantal keren achter elkaar te stoppen en weer verder te gaan.

We zijn op dit moment al zo ver (echt van de zotte natuurlijk) dat we bijna de gehele dag maar iets kijken op Netflix want dit gaat zonder de stilstaande beelden en ontbrekend geluid, terwijl TV kijken geregeld toch weer storing geeft en dit wordt steeds ergerlijker.

Ik hoop van ganser harte dat er wat uitkomt want dit gaat mij zo langzamerhand echt de keel uithangen. Verder geen echte klachten, internet doet wat verwacht mag worden, telefoon doet wat verwacht mag worden, alleen als het op TV kijken , terugkijken of bekijken van opgenomen programma's neerkomt loopt het niet zoals verwacht zou mogen worden.

Misschien sta ik intussen wel bekend als de azijnzeiker, want ik blijf maar zeuren, maar ik ben van mening dat wat het abonnement belooft en waar ik voor betaal wordt nog steeds en dat loopt nu al 6 maanden ruim, niet waargemaakt.

Sorry dat jij dit telkens te lezen krijgt want jij probeert er een goed eind aan te laten komen en mijn grieven zijn dus niet tegen jou, maar meer tegen het bedrijf T-Mobile die naar mijn mening niet er doortastend te werk gaat.

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Zojuist een E-mail ontvangen van de klantenservice dat ze me niet kunnen bereiken, of ik even wil bellen met 088-0092. Dat heb ik gedaan en dan krijg je een welwillende medewerkster aan de lijn die van mijn probleem totaal niet op de hoogte is aar wel probeert om er achter te komen wat er was waarom men mij wol bereiken. Uiteindelijk blijkt dat de technische diens weer opnieuw probeert zich er met een Jantje van Leiden vanaf te maken want men zegt dat als ik de TV box direct verbind met het modem dat het euvel opgelost is, dus wordt de schuld geschoven op de switch die er tussen zit om al mijn apparatuur van internet te voorzien. In onze communicatie heb ik ook al verteld dat ik via poort 4 van de ZYXEL modem een rechtstreekse kabel over de vloer heb gelegd om te proberen het euvel op te lossen, maar ook met een rechtstreekse lijn vanaf het modem naar de TV box was niet de oplossing want het euvel van stilstaand beeld en de daarmee gepaard gaande haperende geluid bleef. Dus begrijp ik niet waarom de (ON)Technische dient opnieuw probeert hier de schuld naartoe te schuiven. Ik begin hier echt zat van te worden, want van onderzoek buiten hoor ik echt niets en bekruipt mij het gevoel dat de technische dienst niet van plan is om dit op te lossen. Het internet dat T-Mobile levert werkt goed. We kijken van ellende tegenwoordig maar veel Netflix en Videoland want kijken naar de TV box geeft ergernis en onbegrip dat dit zo lang moet duren voordat er een oplossing komt. De stilstaande beelden en haperend gelid uitvallen gaan ook langer duren. In begin was het 1 á4 seconden, nu loopt het soms op tot 30 seconden. Niet dat we wat van het programma missen omdat dat doorloopt tijdens stilstaand beeld, nee het programma gaat gewoon verder van waar het was gestopt. Wat wel opvalt is dat als er boven op een van de TV boxen een zin wordt gesproken en we lopen dan naar beneden dat we daar gewoon opnieuw die gehele zin kunnen horen, dus loopt het erg achter???? Hoe dat kan, mij een raadsel. Ik hoop dat je er achter kan komen wat er nu weer is verzonnen bij de (ON)technische dienst want het loopt echt wel de spuigaten uit. Dit verhaal heb ik ook verteld aan de medewerkster die ik vanavond aan de lijn had en zij zou dit weer terug geven aan de technische dienst.

Reputatie 7

Hi @medusaro, heel erg bedankt voor de update! Ik heb direct voor je nagevraagd waarom het onderzoek in de wijkcentrale niet door is gegaan. Ik hield namelijk voor je in de gaten of dit zou gebeuren, dus ik zoek graag uit waarom de keuze erop is gevallen om dit niet te doen. Ik had echt gehoopt dat de final oplossing ditmaal aan het licht was gekomen. Ik was afgelopen vrijdag en maandag vrij, vandaar dat ik nu direct weer voor je aan de slag ga. Ik ontferm mij graag nog steeds over deze case, omdat ik dit echt wil oplossen. Ik ga aangeven dat de switch niet de boosdoener is en ga proberen of ik het onderzoek in de wijkcentrale kan doorzetten. Ik laat het gelijk weten zodra ik een reactie terug heb! 

Reputatie 2

Hallo Lisa, 

bedankt dat je dit gelijk weer op je netvlies hebt. Ik heb medelijden met de medewerk(st)ers die telkens voor het karretje van de (ON)technische dienst wordt gespannen om hun onvermogen tot een oplossing weer met mij te moeten bespreken. Zeer frustrerend ook voor de medewerk(st)ers die op dat moment het “geluk” hebben met mij in contact te komen en dan te moeten bespreken wat de technische diens probeert door te schuiven zonder zelf hun verantwoording te hoeven nemen. Lijkt mij geen pretje. Tevens zijn de oplossingen die de technische dienst verzinnen gedurende de ruim 6 maanden dat dit probleem al kenbaar is gemaakt bij T-Mobile de revue al meerder malen zijn gepasseerd zonder dat dit resultaat oplevert. In mijn “omnibus” uitvoering, want zo kun je mijn communicatie in de community zo langzamerhand wel noemen probeer ik toch duidelijk aan te geven wat er niet is gelukt bij alle probeersels die tot heden zijn verzonnen binnenshuis.

blijf toch hopen dat er een einde aan komt want afgezien van de TV boxen en de daarmee gepaard gaande storingen, kan ik me wel vinden in de geleverde internet en telefoon aansluiting en zou het jammer zijn als ik aan het eind van dit jaar mijn aansluiting moet opzeggen omdat T-Mobile niet in staat is om ook de TV kant goed te laten werken. De mogelijkheid om opgenomen programma's op een ander plek (slaapkamers) af te kijken waren bij Ziggo niet mogelijk en deze optie zou ik dan ook weer moeten missen. Dus blijf ik hopen dat de technische dienst nu eindelijk haar verantwoording neemt en ook gaat zoeken buiten mijn voordeur, dus in de aanvoerleiding of vertakkast/punt.:thinking:

Reputatie 7

Hi @medusaro, graag gedaan! Jij bent ook zeker duidelijk in de communicatie en ik hoop dan ook heel erg dat ik het bezoek aan de wijkcentrale voor je kan regelen. Ik ben nog in afwachting van de reactie waarom deze niet gepland is én of het mogelijk is om dit bezoek er alsnog doorheen te krijgen! Ik zou het ook ontzettend jammer vinden als jij daarom op zou zeggen, dus ik ga er alles aan doen om dat te proberen te voorkomen. Ik hoop morgen meer te horen en als ik een reactie heb gekregen, dan speel ik die dit weekend naar jou door. Morgen ben ik een dagje vrij, dus ik hoop dat ik zaterdag een leuke update heb. Voor nu alvast een hele fijne avond! 😊

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Zojuist een telefoontje gehad van de buitendienst. Ze gaan morgenochtend rond 9:00 uur de aansluiting van mijn adres afsluiten en op een andere poort zetten. Dit zou ongeveer een uurtje duren waardoor we op dat moment dan dus even zonder telefoon, internet en TV zitten. Daarna belt hij om hier thuis metingen te doen. Ik hoop echt dat dit een oplossing gaat bieden.

Ben wel blij dat het met medewerking van jou nu toch gelukt is om de (ON)technische dient te bewegen dat ze het probleem nu vanuit de centrale gaan benaderen.

Verder denk ik dat de TV box in de woonkamer ook alsnog zal moeten worden vervangen (deze loopt heel erg achter t.o.v. de andere twee TV boxen), maar daar heb ik tot heden al 3x niet zulke goede ervaringen mee, want de 3 ter vervanging opgestuurde TV boxen wilde helemaal niet werken en zijn uiteindelijk na bedreigingen van boetes terug gegaan naar T-Mobile zonder dat het probleem van de in mijn bezit zijndeTV box was opgelost.

Dus zie ik met enige scepsis uit naar een opnieuw aangeboden TV box die het dan hopelijk wel een keertje doet.

Gespannen zie ik uit naar morgen uit en of dit het probleem gaat oplossen.

Reputatie 7

Hi @medusaro, jij bent mij net voor met jouw bericht! Ik wilde je ook graag van het goede nieuws voorzien. Super dat jij hierover al bent gebeld. Ik was erg blij toen ik vanmiddag hoorde dat het onderzoek buitenshuis door zal gaan en dat de afspraak hier nu ook al voor is ingepland. Ik hoop ook enorm dat dit de oplossing gaat bieden waar jij (en ik ook) al zo lang op wacht. Heel graag gedaan! Ik heb ook mijn best gedaan om dit verzoek er doorheen te krijgen. 

Ik ga enorm duimen dat jij morgen heel goed nieuws te horen krijgt en de oplossing boven tafel zal komen. Ik hoor heel graag de uitkomst van het onderzoek van jou. Ik hoop natuurlijk dat het onderzoek ervoor zorgt dat jij geen nieuwe TV Box nodig hebt. Dus ik wacht dit graag eerst even af. Geef jij mij een terugkoppeling na afloop van het onderzoek? Ik ben zelf vrij morgen, maar ik zie graag een (positieve) reactie tegemoet! 💪

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Ik kom je weer lastigvallen met ons (T-Mobile en mijn) probleem.

Het is nu ongeveer een week geleden dat mijn aansluiting is omgezet naar een andere poort in jullie centrale. Dat was wel heel snel geregeld en de meting ging ook snel.

Helaas heeft dit niet geresulteerd in het gewenste resultaat. Ik heb nog steeds last van stilstaand beeld met daarbij het uitvallende geluid.

De lengte van het stilstaande ("pauze”) beeld en geluid is wel iets korter, maar dus niet opgelost. De duur van de “hapering” is nu ongeveer 2 tot 5 seconden, maar nog steeds meerder keren per dag. Soms heel snel achter elkaar en dan weer met een grotere tijd er tussen.

Dus moet ik helaas nog steeds aangeven dat het levercontract/aansluiting niet voldoet aan wat er wordt aangegeven. Internet en telefoon doen het goed, het is alleen het TV gebeuren dat ergernis blijft geven. Dus ben ik nu toch echt benieuwd waarmee de (on)technische dienst nu gaat komen.

 

Ik heb intussen ook de losse kabel geprobeerd zonder mijn switch er tussen, maar dit maak dus niets uit. Begin nu toch langzaam de moed te verliezen dat T-Mobile mij een oplossing gaat brengen.

Reputatie 7

Hi @medusaro, weet dat jij mij nooit lastigvalt! Ik help je graag, dus heel goed dat jij direct weer verslag aan mij uitbrengt. Fijn om te horen dat het omzetten zo snel geregeld was, al had ik graag gelezen dat dit meteen resulteerde in het gewenste resultaat. 

Fijn dat jij zo helder terugkoppelt wat er momenteel nog speelt aan problemen. Ik heb dit weer doorgezet naar mijn collega's die er ook voor hebben gezorgd dat er vorige week opnieuw onderzoek bij jou werd gedaan. Ik heb gevraagd of wij dit nog op een andere manier kunnen aanvliegen, want het haperende beeld hoort gewoon niet. Zodra ik hier een reactie op heb, dan laat ik je dat weten. Ik ga duimen dat er toch nog resterende opties zijn om dit op te kunnen lossen! 🤞

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Het is inderdaad spijtig dat het niet het gewenste resultaat oplevert en blijft het voor mij echt een raadsel dat ik de ENIGE ben met deze klachten want dat wil er eigenlijk niet echt in.

We hebben nog tot november (dan is het jaar termijn bijna om waarin ik kan beslissen wel of niet doorgaan) voordat ik de beslissing moet nemen om T-Mobile te houden of dat ik het TV gedeelte moet laten gaan en die bij een andere aanbieder moet nemen want internet en telefoon geven niet het probleem. Ik zou zeggen laat T-Mobile nog eens een TV box sturen ter vervanging van diegene die ik nu nog steeds in de woonkamer gebruik die het zo'n 80% van de tijd doet, die ze dan misschien eerst van te voren hebben getest op goede werking of nog beter, komen ze deze door T-Mobile zelf plaatsen, zodat er gelijk kan worden waargenomen of de TV box nu wel start of dat er weer een defect apparaat is gestuurd, (want na drie "blindgangers” heb ik niet zo’n vertrouwen meer wat ze me sturen en dan de bedreigingen als de TV box niet snel genoeg terug komt).

Wederom wacht ik enigszins sceptisch af (sorry hiervoor) op de dingen die komen gaan.

Reputatie 7

Hi @medusaro, ik hoop dat ik een doorbraak heb in het onderzoek voor je! Ik spring een gat in de lucht als dit de oplossing blijkt te zijn. Mijn collega heeft nog eens nader onderzoek gedaan en heeft mogelijk iets gevonden. Van de twee TV Boxen die wij konden uitlezen, is er zojuist een aanpassing verricht. Beide Boxen stonden op een bepaalde manier ingesteld, dat ze continue logging aan het verzamelen waren. Dit is nu uitgezet en vervolgens is er een factory reset gegeven. 

Zou jij nu willen testen of jij verbetering merkt voor één van de TV Boxen? Om dit te testen, moeten de Boxen wel rechtstreeks zijn aangesloten op het modem. Ik ben alvast aan het duimen en hoop echt dat jij nu verschil merkt. Ik hoor het graag van je! 

 

 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Ik kan dit proberen als het de TV box in de woonkamer zou betreffen, alleen begrijp ik niet dat er maar twee uitgelezen kunnen worden terwijl er drie hier in huis zijn. Welke twee zijn er uitgelezen? De twee in de slaapkamers, daar waar ik het euvel nog niet heb kunnen vaststellen of zit die van de woonkamer er ook bij?

De twee van de slaapkamers staan op een poort van de ZYXEL en splitst zich in een slaapkamer via een switch van T-Mobile naar de andere slaapkamer. Ik heb zojuist even gekeken en inderdaad de twee TV boxen op de slaapkamers staan nu op blauw licht, omdat ze een update hebben gehad, maar dat zijn nu net de twee waar ik de klacht (nog) niet heb kunnen vaststellen.

De woonkamer TV box staat apart op een andere poort van de ZYXEL (zoals al eerder is doorgegeven) en loopt dan via mijn eigen switch naar de TV box.

Leuk die update van de TV boxen in de slaapkamers en misschien ook nuttig, maar de TV box in de woonkamer is dus niet meegenomen in de “oplossing” (omdat ze deze niet kunnen meten????) terwijl ik zou verwachten dat juist die de volledige aandacht van T-Mobile zou moeten hebben.

Het feit dat ze die niet kunnen meten zet bij mij toch wel een GROOT vraagteken.

Deze box mankeert wat, waardoor jullie hem niet kunnen meten en is dus voor mij de reden dat er hier al 7 maanden iets niet klopt.

Ik heb de TV box in de woonkamer op een aparte kabel gezet en ik hoop dat ze dan ook zeer snel kijken of ze deze kunnen meten en updaten. Het betekend wel dat ik dan met een losse kabel door mijn huis zit die over de vloer loopt met als mogelijk gevolg dat er over gestruikeld kan worden, dus verwacht ik dat hier snel naar gekeken wordt zodat het obstakel gevende stuk kabel door het huis weer weg kan. 

Het bevreemd mij een beetje dat ondanks dat T-Mobile weet dat er drie TV boxen in huis zijn ze er maar twee kunnen meten??? en updaten en dat zijn dan ook nog de twee die het euvel nog niet hebben vertoond, mede omdat er minder via die boxen wordt gekeken als die in de woonkamer.

Schreef ik gister dat de lengte van de storing korter was na het overzetten, gister overdag en 's avonds was de storing (3x die dag) weer op het het zelfde niveau als voorheen, tussen de 5 en de 10 seconden.

 

Reputatie 7

Hi @medusaro, echt heel fijn dat jij zo snel op mij reageert! Merci daarvoor. Hele terechte vraag van je. Dit is omdat er op een willekeurig moment naar werd gekeken, dus wellicht stond de TV Box in de woonkamer toen net uit. Ik wil je graag laten weten dat mijn collega net ook meteen de workaround heeft toegepast op de TV Box in de woonkamer. Ook deze TV Box kon vandaag gelukkig worden uitgelezen. Zou jij willen testen of jij verschil merkt op de TV in de woonkamer? Ik wacht in spanning af op je reactie! 😊

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Ik heb zojuist meegemaakt dat de woonkamer TV box werd geüpgraded en gesynchroniseerd waarna ik net als bij de slaapkamer TV boxen de TV inlog opnieuw moest doen waarna de boxen weer signaal doorgaven nadat ze weer met de server via het opstart protocol waren verbonden.

Ik  zal goed in de gaten houden hoe de TV box in de woonkamer zich gaat gedragen en hoop dat dit de oplossing mag zijn. Op mijn vraag dat ik de enige was met dit probleem heb ik op de community gevonden dat er toch wel meer aansluitingen met dit euvel of iets dergelijks te kampen hebben. Als het hier gaat werken is dit mogelijk dus ook de oplossing voor anderen met een dergelijk probleem. Blijven duimen en bedankt dat je je collega hebt weten aan te sporen dit zo snel mogelijk aan te pakken. 

Jou inzet  is ver boven wat ik tot heden heb mogen tegenkomen bij helpdesk - en community  medewerkers. Dit siert jou en ongeacht wat de uitkomst ook mag zijn, want ik blijf voorlopig nog even sceptisch tot echt bewezen is dat het stilstaande beeld met het haperende geluid tot het verleden behoort, dat jij je onverschrokken heb ingezet om een ieder die hier een steentje aan moet bijdragen toch in beweging te krijgen.

Hiervoor dank. 

Machiel Roosma

Reputatie 7

Hi @medusaro, wat ontzettend fijn om te lezen dat dat de TV Box in de woonkamer werd geüpgraded en gesynchrosieerd! Ik hoop echt dat dit ervoor heeft gezorgd dat jij vanaf nu ook in de woonkamer probleemloos TV kunt kijken. Ik ben echt super benieuwd of alles weer goed werkt, dus ik hoor het heel graag van je of jij al zichtbaar verschil merkt sinds gisteren. 

Heel erg bedankt voor dit mooie compliment, dat waardeer ik ontzettend. Ik heb je met liefde geholpen en ik hoop dat wij dit met elkaar nu volledig hebben weten op te lossen. Yes, een super idee om deze workaround aan andere klanten mee te geven als het bij jou voor de oplossing heeft gezorgd. Ik ben nog steeds aan het duimen, totdat ik van jou het goede nieuws te horen krijg! 😁 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

:see_no_evil: Helaas moet ik je berichten dat de update van de TV box niet het gewenste resultaat heeft behaald terwijl hij nog steeds via de losse kabel over de grond is gekoppeld aan een aparte poort(4) van de ZYXEL.

Op 21-7-2021 om 13:53 werd terwijl zaten te kijken de update uitgevoerd, waarna ik opnieuw moest aanmelden met klantnr. en inlog pin.

Toen we weer konden kijken hebben we teruggekeken KRO/NCRV een nieuwe Nederlandse serie. na 3/2 speeltijd stopte het beeld alsof er op pauze was gedrukt (wat niet het geval was) en ging ook niet meer verder ondanks onze aansporing om verder te spelen. Het terugkijken even helemaal gestopt en opnieuw gestart, beeld bleef stilstaan en na een paar seconden ging het terug kijken verder waar deze was blijven stilstaan????:see_no_evil: 

Daarna hebben we weer Netflix gekeken en was er niets aan de hand, maar ja, dan loopt het niet via de TV box alleen via de streaming van internet en die is goed tot heden.

23-7 om 10:40 - 10:42 was de stopactie er weer voor een seconde of 5 tot 8 en dit meerdere malen na elkaar. Om 12:12 - 12:23 opnieuw.

24-7 om 17:25 - 17:27 en 17:30 - 17:32 weer. en om 19:00 - 19+:02 weer, telkens 5 tot 8 seconden. Dit blijft zich de opvolgende dagen ook herhalen en vanmorgen om 11:03 - 11:03 was het weer raak meerder keren achter elkaar, om echt moedeloos van te worden.

Dus alom kun je stellen dat het gehele traject tot heden ondanks alle probeersels nog steeds niets heeft opgeleverd.

Of dit nu nog in de TV box gezocht moet worden weet ik niet, maar mijn vrouw zit nu op de slaapkamer het zelfde programma te volgen als ik in de woonkamer in de hoop dat het euvel zich opnieuw voordoet en dat dit dan op beide plaatsen waarneembaar is of alleen in de woonkamer.

Maar zal je altijd zien, de Wet van Murphy is hier van toepassing, want nu gebeurt het dus niet wat we al die tijd al hebben:thinking: 

Mijn vrouw melde wel dat beide TV boxen op dit moment in geluid gelijk lopen, terwijl dit voorheen soms wel een hele regel scheelde. Ik weet dus niet of de TV box in de woonkamer nu nogmaals voor een wisseling op moet met een door jullie van te voren geteste TV box die het doet, zodat ik niet hoef vast te stellen dat er voor de vierde keer een defecte TV box is gestuurd.

Ik kan denk ik wel in de loterij kan gaan spelen, want wat een "geluk” heb ik met jullie toezendingen:confused::wink: van TV boxen.

Ik hoop dat je hier weer wat mee kan, ik kan er in elk geval weinig mee, behalve dat mijn geduld echt op de proef wordt gesteld en dat we ondanks een TV abonnement bij T-Mobile om de ergernis te minderen heel vaak maar op NETFLIX kijken, maar dit is natuurlijk echt van de zotte.

Nogmaals dit is geen verwijt aan jou adres, maar meer aan het adres van T-Mobile als bedrijf.

Reputatie 7

Hi @medusaro, allereerst excuses voor de late reactie! Ik was van een heerlijke vakantie aan het genieten en zie dat dit topic tussen wal en schip is beland. Wat ontzettend rot dat er toch weer problemen om het hoekje zijn komen kijken. Ik had zo erg gehoopt dat jij vanaf nu probleemloos van de tv kon genieten. Maar heel erg goed dat jij dit gelijk weer aan de kaak stelt, want hier ga ik uiteraard actie op ondernemen. 

Ik zou inderdaad bijna willen vragen of jij een lot voor mij wil kopen, want begint nu wel de spuitgaten uit te lopen. Ik baal er enorm van dat jij hiervoor weer aan de bel moet trekken, mijn excuses hiervoor. Goed om te weten is dat dit dus alleen de TV Box in de woonkamer betreft. Zou jij voor de duidelijkheid bij mij kunnen aangeven of dit probleem zich voordoet bij Cloud Opnemen of bij Terug Kijken? 

Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen ter check en hier zie ik (gelukkig) niks geks in terug. Ik zie twee TV Boxen wel terug in de verbinding, maar ik kan niet zien hoe lang deze al aan staan. Jij hebt ongetwijfeld het volgende al uitgevoerd, maar zo niet, wil jij dan de stekker van de TV Box in de woonkamer uit het stopcontact halen, vervolgens 10 seconden wachten en dan de stekker weer terug in het stopcontact willen steken? Merci hiervoor!

Tot slot hoor ik graag nog of jullie dit tot nu toe alleen bij NPO 3 hebben of ook bij andere zenders? Als het alleen bij de Nederlandse serie voorkwam, zou jij dan de naam van de serie met mij kunnen delen? Mochten er meerdere programma's zijn geweest waarbij dit gebeurde, dan hoor ik ook graag welke dit waren. Dan ga ik namelijk direct een verzoek indienen bij de technische dienst om dit euvel zo snel mogelijk te tackelen. Ook wil ik jou tot slot nog even bedanken dat jij altijd zo helder het probleem uitlegt en het enorm waardeer dat jij over zoveel geduld beschikt! ❤️

Reputatie 2

Hallo Lisa, 

ik dacht al zo iets, dat je met vakantie was, want normaal krijg ik van jou snel reactie. Fijne vakantie gehad en lekker uitgerust, want nu je weer terug bent krijg je natuurlijk weer van alle "zeurders” weer vragen om zaken op te lossen, waaronder ik zelf dus.

Ik heb de TV box van de woonkamer nog steeds buiten mijn eigen switch om staan op een aparte kabel die door het huis over de grond loopt om te voorkomen dat T-Mobile de schuld blijft geven aan mijn switch. Maar ook gewoon via een aparte poort rechtstreeks naar de TV box van de woonkamer. Die geeft overigens het zelfde resultaat als via mijn eigen switch dus dat kan het dus niet zijn. Wat me telkens weer verwonderd is dat je alleen de TV boxen (2 stuks) van de slaapkamers kunt zien en die van de woonkamer niet terwijl deze nu op via een eigen kabel signaal ontvangst en dus meetbaar zou moeten zijn. Ik heb de woonkamer TV box na de update van 21-7-2021 gereset door spanning en signaal er af te halen en daarna weer op te starten en toen moest ik weer helemaal inloggen met klantnummer en pincode. De opstart werd weer helemaal doorlopen en na inlog had ik weer beeld en geluid. Alleen was het de dag erna gelijk weer prijs. deze haperingen heb ik in mijn vorige mail allemaal opgesomd  dus dat doe ik nu niet weer, maar het is gewoon weer het zelfde als voorheen. Stoppen beeld en geluid voor 5 tot 8 sec per keer en dit meerder keren in een tijdsbestek van 2 tot 5 minuten. 

Op je vraag of dit ook gebeurt bij achteraf kijken/terugkijken moet ik helaas JA antwoorden. Bij opgenomen programma's stopt te opname terwijl het programma nog niet is afgelopen omdat er ergens waarschijnlijk wordt geregistreerd dat er geen signaal is en dat is dan reden om de opname te stoppen voordat deze na zo'n stop weer doorgaat, m.a.g. dat we regelmatig het einde van programma's en film moeten missen wat zeer ergerlijk is want in het eind zit meestal de oplossing enz.

Ik heb ook een paar maal geconstateerd dat een film die op dat moment wordt uitgezonden via de TV box, dus niet een opname, dat deze even stopt en er voor een tel of 3 á 4 een draaiend pijltje te zien is alsof de streaming niet goed doorloopt/hapert?? waarna de film weer doorgaat. Bij kijken naar Netflix en Videoland heb ik dit "nog” niet kunnen waarnemen. Ook via laptop of PC of mobiel zien we niet dat internet stagneert.

Er is wel regelmatig even een uitval van internet voor een paar seconden tot een minuut of 20, waardoor al mijn apparaten (ook telefoon) die via internet informatie krijgen of via internet gegevens doorgeven (zoals mijn zonnepanelen) stoppen tot er weer internet terugkomt. Kan zodra het internet dan weer terug is op de site van T-Mobile niet terug vinden of dit dan algemene internet storingen zou zijn. Mijn apparatuur reageert gelijk met een melding dat er geen internet is. Op de site wordt zo’n onderbreking niet aangegeven  of dat er storingen zijn in mijn wijk?? Wat dit dus veroorzaakt is vooralsnog een raadsel. 

Het niet kunnen meten van de woonkamer TV box stelt mij dan toch voor de vraag, wat is er mis met de box? Het vervangen is tot heden niet gelukt en of dat de oplossing is blijft voor mij ook een grootte vraag, want we hebben ook gewisseld met die van de slaapkamer en dan waren de storingen minder maar ook aanwezig dus dat bood ook geen oplossing. We zijn nu in maand acht en nog geen stap verder, in maand 11 moet ik aangeven of ik na een jaar door wil met T-Mobile of stoppen. Dus de tijd gaat dringen en er is nog geen oplossing voor mijn probleem. Ik zou graag T-Mobile willen houden vanwege de voordelen van afkijken opnamen overal in het huis t.o.v. Ziggo die dat niet had. Telefoonverbinding is ook betrouwbaarder als Ziggo als het internet blijft werken dus zou ik deze beslissing in het voordeel van T-Mobile willen laten gelden, maar dan moet er wel een oplossing komen voor mijn euvel. Anders zie ik mij helaas toch genoodzaakt om weer terug te gaan naar Ziggo of misschien een andere aanbieder als die er is. Spijtig maar de optie worden overdacht. Ik hoop dat je de juiste personen kan bewegen hier echt werk van te maken zodat het opgelost wordt.

Reputatie 7

Hi @medusaro, yes ik ben echt volop uitgerust dus ik kan er weer helemaal tegenaan! Merci voor de uitgebreide terugkoppeling. Goed om een zo helder mogelijk beeld van de situatie te hebben. Ik wil je graag laten weten dat ik alle informatie die jij hebt doorgezet begin deze week heb doorgespeeld naar mijn collega met wie ik samen aan jouw eerdere problemen heb gewerkt. Zij heeft hiervoor een collega van een andere afdeling - die ook al eerder naar jouw problemen heeft gekeken - aan de mouw getrokken. Ik geef weer alle updates aan jou door zodra ik die krijg teruggekoppeld. Ik verwacht dat ik na het weekend bij jou aanklop met een update en eventuele vervolgvragen aan jou om deze issues aan te pakken. Ik ga er weer alles aan doen om ervoor te zorgen dat wij dit voor jou kunnen verhelpen, zodat jij met plezier jouw abonnement bij ons kunt verlengen! 

Omdat jij aangeeft dat jouw internet ook af en toe uitvalt en jij daarnaast tv problemen ervaart, wil ik je vragen of jij een factory reset van het modem zou willen uitvoeren. Dit doe je als volgt. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan. Laat de Factory Reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden. Check vervolgens of het modem weer diensten heeft, dit kan zo'n drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. Kan jij aan mij laten weten of dit het probleem wat heeft verbeterd? 

Ik vind het zelf ook gek dat wij niet alle TV Boxen terugzien, dus dit heb ik ook weer aangegeven bij mijn collega. Zodra ik updates krijg vanuit mijn collega's, dan hoor jij dat gelijk van mij. Voor nu wil ik jou een heel fijn weekend wensen. Weet dat ik dit weer volledig op de radar heb, dus je hoort snel van me! 💪

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Ik begin zo langzaam aan toch te geloven :thinking: dat er wat met de streaming snelheid niet goed is want dat streaming ronddraaiende pijltje verschijnt regelmatig tijdens het terugkijken en kan volgens mij ook mogelijk de oorzaak zijn dat de TV box niet een constante streaming ontvangt waardoor er even wordt gestopt met tonen van beeld en geluid, alleen wordt hier niet het ronddraaiende pijltje getoond.

Van de week gaf mijn vrouw aan dat ze op de Laptop tijdens het spelen van een spelletje nu ook regelmatig even een ronddraaiend pijltje krijgt en het spelletje even stopt, terwijl dit voor heen in elk geval niet getoond werd en ook niet vertraagde in het spelletje dat ze al jaren speelt.

Dus ik weet het niet, mijn kennis hierover is niet zo dat ik zeker weet dat dit  een mogelijke oorzaak is (alleen een gevoel/indruk). Op mijn PC ondervind ik deze problemen niet.

Vannacht zijn wel alle drie de TV boxen weer ge-update (verrassend dat de woonkamer nu ook meedoet) . Normaal staan ze in standby (rode lampje brand dan), maar vanmorgen waren ze allemaal actief (blauwe lampjes branden). Alleen is er geen verbetering op de woonkamer box , want tot aan vandaag is er bijna elke dag wel een paar maal door de dag heen een "hapering” in beeld en geluid. Helaas was er ook na de update van vannacht vanmorgen rond 12:00 uur weer gewoon enkel hapering achter elkaar. Dit gebeurt niet specifiek bij een zender kanaal. RTL4, ID, Nat. Geo. en nog anderen hebben hier last van, dus niet zender specifiek.

De reset van het modem waar je om verzocht heb zal ik z.s.m. een keer doen, maar ook daar heb ik zo mijn twijfels bij, want ook dat is al een aantal keren geprobeerd, er is zelfs een ZYXEL modem wisseling geweest met helaas geen resultaat op verbeteringen.

Ik ben echt benieuwd wat er nog meer geprobeerd gaat worden, want de tijd begint nu toch wel te dringen voor mijn beslissing om te stoppen of verder te gaan met deze hinderlijke storing bij real live TV kijken, terug kijken, opnemen en dan afkijken van incompleet opgenomen programma's omdat de streaming even stopt en het opname programma dit ziet als programma afgelopen, we nemen al 10 minuten langer op als dat programma's duren met geen succes. Alleen tijdens kijken naar NETFLIX en VIDEOLAND kijken zien we niet de streaming stop ronddraaiende pijltje en loopt de film of programma gewoon zonder stoppen door, maar dat loopt dan ook natuurlijk niet via het TV boxje dus heb ik het gevoel dat er bij de streaming naar TV box of in de TV box iets niet goed met elkaar samen werkt waardoor deze storing zich blijft voordoen ondanks alle geprobeerde oplossingen tot nu toe.

Nog steeds geduldig in afwachting van een oplossing.:thinking:

 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Ik heb de ZYXEL gereset:see_no_evil: , alles startte weer op:wink: , maar het euvel is niet opgelost:smirk: , eerder zou ik zeggen dat het erger en sommige momenten langer duurt. Er waren stops van 3 á 8 seconden, maar na reset komen er zo nu en dan stops van 60 á 70 seconden voor en de korte stops van 3 á 8 seconden volgen elkaar soms erg snel na elkaar op. Alleen kun je er geen klok op gelijk zetten, want het is en blijft een random storing, geen vaste tijden of kanalen die het vertonen. Er is geen hoogte van te krijgen en laat zich niet voorspellen, want dan zou ik er opnamen van kunnen maken voor jullie.

Bij die lange stops moet ik soms overschakelen naar een ander kanaal en weer terug om er weer een bewegend beeld te krijgen. Ik zou denken dat de reset mij van de regen in de drup heeft gebracht.:frowning2:  Ben benieuwd what T-Mobile hier voor verklaring voor heeft, want ook deze ZYXEL modem is al eens vervangen zonder resultaat.:thinking:  

Reputatie 7

Hi @medusaro, hopelijk heb jij van een heerlijk weekend genoten! Zoals ik heb aangegeven gingen mijn collega's weer inzoomen op jouw problemen. Mijn collega heeft laten weten dat alles aan onze kant nog steeds goed staat, dus daarom gaan we dit verder doorzetten. Ik kan namelijk niet stilzitten zo lang jij nog hinder ondervindt.

Heel fijn dat jij weer de moeite hebt genomen om mij van zo'n heldere toelichting te voorzien. Ik wil je graag laten weten dat ik in overleg met mijn collega een nieuw verzoek heb ingediend bij de technische dienst waarin ik alle genoemde problemen heb opgesomd. Ik ga dit uiteraard weer voor jou in de gaten houden, maar weet dat dit weer enkele dagen kan duren. Ik hoop echt van ganser harte dat dit het laatste onderzoek wordt en dat de problemen verdwijnen, ik wil namelijk niets liever dan dat jij optimaal van dit abonnement geniet en deze met plezier bij ons kunt verlengen.

Graag zou ik je nog de volgende vragen willen stellen, omdat ik wil kijken of ik de problemen die jij met Cloud Opnemen ervaart alvast weg kan nemen. Zou jij de volgende stappen op de TV Box kunnen uitvoeren en aan mij kunnen laten weten welke kleuren jij ziet?

  1. Menu > Account
  2. Mijn opname > Cloud opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
    • Geplande opnames (Blauwe kleur)
    • Beschikbaar (Witte kleur)

Op deze manier wil ik namelijk checken wat de opname capaciteit is op de TV Box in de woonkamer. Als het geheugen niet vol is, dan voeg ik dit nog aan het onderzoek toe.

Super fijn dat jij de reset voor mij hebt willen uitvoeren, al had ik natuurlijk gehoopt dat dit het euvel had verholpen. Ik blijf nog steeds positief en wil niets liever dan een oplossing voor je vinden. Weet dus dat ik de aankomende week aan de mouw(en) van mijn collega’s blijf trekken, omdat ik wil dat er duidelijkheid uit dit onderzoek komt. Als jij mij nog van een korte terugkoppeling kan voorzien, dan vul ik direct het verzoek voor de technische dienst aan. Heel erg bedankt alvast! ❤

Reageer