Beantwoord

Sinds overstap op glasvezel korte, smalle, blokkerige, horizontale streep door beeld

  • 30 January 2023
  • 14 reacties
  • 131 Bekeken

Reputatie 1

Sinds de overstap op glasvezel heb ik om de ca. 10/15 minuten steeds kort een smalle, horizontale (blokkerige) streep door het beeld. Soms ook een groter gedeelte van het beeld.

Ik gebruik een TV Box.

Het probleem doet zich voor bij opnames, live tv-kijken en Terug Kijken bij alle bekeken zenders.

Alle stappen in de probleemoplossing voor problemen met het beeld heb ik uitgevoerd. Helaas geen oplossing.

Graag ondersteuning en een oplossing hieromtrent.

Vriendelijke groet,

Ralf

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 31 January 2023, 11:37

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Ralf K., goed dat je hier een topic voor start! Dit gaan we samen oplossen. Wat mij meteen opvalt is dat je nog gebruik maakt van het oudere TV platform. We bieden inmiddels een nieuw TV platform aan, we zijn druk bezig al onze klanten over te zetten. Om je te helpen de beeldkwaliteit te verbeteren wil ik voorstellen om je handmatig over te zetten naar het nieuwe TV platform. Wel is het zo dat we dit niet kunnen doen in samenwerking met je huidige TV Box met harddisk.

Ik dien dus eerst jouw TV Box om te ruilen naar een nieuwe box. Let wel: dit is een TV Box zonder harddisk. Het is dus een kleiner formaat met geen standaard harddisk. Het voordeel is dat je hierop, wanneer het nieuwe TV platform actief is, Cloud Opnemen op kan activeren. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is, kan ik een verzoek indienen om je over te zetten naar het nieuwe platform. Je kan dan een paar dagen niet opnemen, en vergeet natuurlijk niet de opnames op de huidige TV Box te bekijken. Mag ik dit voor je in orde maken? Ik hoor het graag van je!

Reputatie 1

Beste Cheyenne,

Dank je wel voor je snelle antwoord.

Ik gebuik de opnamefunctie echter regelmatig voor een aantal zenders waarvoor cloud opname niet beschikbaar is. Dat is erg belangrijk voor mij. Bovendien is mij voor het overstappen verzekerd dat ik mijn oude apparatuur ook met glasvezel zou kunnen blijven gebruiken.

Het probleem is ontstaan na de overstap op glasvezel.

Graag een alternatieve oplossing met behoud van apparatuur. Bovendien is natuurijk niet gegarandeerd dat het probleem is opgelost met een overstap op het nieuwe platform. Het kan ook aan het aansluitingpunt of het signaal liggen wellicht.

Vriendelijke groet,

Ralf

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Ralf K., we zijn druk bezig om het laatste groepje, gebruikers van het oude platform, te emigreren naar ons nieuwe platform. Alle klanten worden nu overgezet naar ons nieuwe TV platform. Het oude platform gaat er helemaal uit en kan dan simpelweg niet meer gebruikt worden. Wij gaan ook niet meer terug naar een fysieke recorder. Ik zet de omruiling graag voor je in gang, laat je mij dit weten? In jou geval, omdat opnemen erg belangrijk is, zou ik een losse recorder aanschaffen, zodat je de zenders kunt opnemen waar cloud opname niet beschikbaar voor is. Hoor graag van je.

Reputatie 1

Beste Tommie, voor/tijdens de overstap op glasvezel onlangs is duidelijk gecommuniceerd dat ik mijn oude apparatuur zonder problemen verder zou kunnen gebruiken.

Ik vraag dan ook vriendelijk dat jullie je daaraan houden en de slechte beeldkwaliteit op een andere manier oplossen.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Ralf K., de communicatie over dat je oude apparatuur zonder problemen zouden werken, ging puur om de overstap naar glasvezel. De overstap naar TMTV gaat hoe dan ook gebeuren, hoe sneller hoe beter, lijkt mij! Ik kan, hoe vervelend dat ook is, niks oplossen op ITV.  Oorspronkelijk had ITV er al helemaal uit moeten liggen in 2021. Ik heb in mijn vorige comment een oplossing, voor het opnemen van programma's waar cloud opname niet beschikbaar voor is, genoemd. Ik kan er helaas niks anders van maken. Wel kan ik de overstap in gang zetten.

Reputatie 1

Nogmaals, er is m.b.t. de overstap op glasvezel niets aangegeven over een vereiste wissel van platform. Zowel mondeling als schriftelijk gecommuniceerd dat ik mijn oude apparatuur (en dus platform) goed werkend zou kunnen blijven gebruiken. Er is toen niets gecommuniceerd over het nieuwe platform.

Als jullie/jij dit niet kunnen nakomen en geen technische oplossing met behoud van mijn apparatuur (zoals belooft) kunnen bieden zou deze langjarige tevreden T-Mobile klant helaas een ontevreden klant worden.

Reputatie 1

De oplossing dat ik een recorder zou kunnen aanschaffen, is voor mij natuurlijk geen oplossing, omdat jullie het probleem naar mij verleggen en voor mij met aanzienlijke extra kosten verbonden is. Of vergoeden jullie de kosten hiervoor?

Reputatie 1

Ik geef tot slot nogmaals aan dat het probleem wellicht ook in de nieuwe glasvezelaansluiting kan liggen (en onderzocht zou kunnen worden?) en niet in de apparatuur. Het probleem ontstond onmiddellijk na de overstap zonder enige wijziging van mijn interne configuratie.

Reputatie 7
Badge +16

Het probleem ligt in de huidige opnamebox (Amulet 515): die constatering kan ik vrij snel plaatsen. Deze box wordt niet meer geüpdatet met nieuwere firmware en is wat we tegenwoordig noemen “end of life”. De oplossing hier is degene die Tommie reeds aangedragen heeft. Ik snap dat dit frustrerend kan zijn, maar dit is het juiste antwoord. Indien je wenst hiertoe over te gaan, zal ik coulant zijn en het eerste halfjaar Cloud Opnemen vergoeden (6 x 5 = € 30 korting). Laat me weten of je dit nu geregeld wilt hebben, dan maak ik het deze week nog in orde voor je. De overgang kan trouwens wel pas ingezet worden zodra de vervangende Aria 610x aangesloten is, ik hoop dat je dat begrijpt.

Reputatie 1

Hi Jason,

Dank je wel voor je bericht.

1) De box heeft het tot het moment van de overstap op glasvezel prima gedaan.

2) Vóór de overstap is er van jullie kant gecommuniceerd dat ik mijn oude apparatuur zou kunnen blijven gebruiken. Vooral dat is frustrerend. Het lijkt mij belangrijk de klant juist te informeren.

Wat is jouw reactie op die twee feiten?

Reputatie 6
Badge +3

Ik ben dan wel niet @Jason maar, my 2 cents.  

1) De box heeft het tot het moment van de overstap op glasvezel prima gedaan.

Zoals @Jason al aangeeft is deze type tv box al heel oud, en worden al de boxen met problemen vervangen voor nieuwe "sterkere" boxen. Dit type box wordt simpel gewoon niet meer gemaakt en ondersteund door de leverancier. 

Het feit dat het op xDSL goed werkte en op Glasvezel niet is appels met peren vergelijken zeker voor TV. De TV-Streams voor Glasvezel zijn 3x zo groot in bandbreedte en informatie als die voor xDSL. Als de box op leeftijd is kan deze daar proberen meekrijgen, zoals bij jou het geval is. 

2) Vóór de overstap is er van jullie kant gecommuniceerd dat ik mijn oude apparatuur zou kunnen blijven gebruiken. Vooral dat is frustrerend. Het lijkt mij belangrijk de klant juist te informeren.

 

Normaliter kan je inderdaad al je apparatuur blijven gebruiken, maar zoals voor elke klant geld zolang het goed werkt. Als er proberen mee zijn is soms, zoals nu, nieuwe apparatuur nodig. Helaas zijn er geen nieuwe boxen met lokaal opname functie omdat er nu alleen Cloud Opname is. 

Ik snap dat je daarmee de opname functie voor bepaalde kanalen verliest (wat overigens een keuze is van de zender zelf vanwege rechten en niet van T-Mobile), dat is vervelend. Maar zoals gezegd door @Tommie iedereen gaat er een keer aan geloven of je het nu wilt of niet. 

Reputatie 1

@TechRacing93 Dank je wel voor je input.

Dat zou T-Mobile dan ook zo tijdens/voor een overstap moeten communiceren en niet achteraf.

Reputatie 6
Badge +3

@TechRacing93 Dank je wel voor je input.

Dat zou T-Mobile dan ook zo tijdens/voor een overstap moeten communiceren en niet achteraf.

Wat zouden ze dan moeten communiceren? Hardware kan altijd kapot gaan dat staat los van de overstap. Ook als je op dsl was gebleven had je bij een defecte tv box over moeten gaan naar de nieuwe hardware met cloud opname . Dit alles staat los van de overstap, 

Reputatie 1

@TechRacing93 Je geeft zelf aan dat de apparatuur glasvezel wellicht niet aan kan. Dat moet T-Mobile communiceren. De box is niet kapot in mijn ogen. Dat zou dan wel erg toevallig zijn.

Bovendien wordt de oorzaak van het probleem wel erg snel bij de box gelegd zonder verder onderzoek van eventuele andere oorzaken zoals het nieuwe signaal en de nieuwe aansluiting. Dat lijkt mij de juiste gang van zaken/volgorde, voordat ik straks met een nieuwe box zit met hetzelfde probleem. (en zonder de veel door mij gebruikte functionaliteit)

Reageer