Beantwoord

Slecht beeld TV box

  • 3 December 2022
  • 26 reacties
  • 417 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 21 reacties

Goedendag, 

Sinds een aantal maanden ervaren wij haperend en blokkerig beeld op de tv heb al meerdere malen alle mogelijke stappen met internet kabels instellingen enz. geprobeerd maar niks helpt we hebben zelfs een nieuw kastje voor de glasvezel laten plaatsen toen maar het mag allemaalniet baten.

Nu is de ontvanger al bijna 6 jaar oud dus hoogstwaarschijnlijk is deze ver versleten hoe kan ik een nieuwe digitale ontvanger aan vragen?

 

icon

Beste antwoord door Sander 11 December 2022, 16:29

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Cens, fijn dat je hier een topic voor aanmaakt, ik wil je graag helpen om dit snel op te lossen! Ik zie dat je twee TV Boxen hebt, ervaar je op beide TV Boxen een probleem of alleen op de TV Box met harddiskrecorder? Graag raad ik je aan om een fabrieks reset op de TV Box met harddiskrecorder uit te voeren: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset? Houd er graag wel rekening mee dat je hiermee je opnames verliest.

Ik ben benieuwd om te horen hoe het er bij je voor staat!

Hoi cal,

Wij hebben de entone met harddisk recorder en deze kan dus niet handmatig gereset worden Alleen op  afstand maar ja het is alleen die, die andere word ook niet veel gebruikt maar doet het nog prima.

Hier kan ik dus helaas niet zo veel mee.

Het beeld blijft wel steeds vaker en steeds meer haperen en blokken helaas. 

Reputatie 7
Badge +5

Excuus @Cens! Ik wil de reset graag voor je testen, geef je toestemming dit doen? De opnames zullen wel worden verwijderd door de reset. Ik hoor het graag van je!

Hoi Cheyenne, 

Jazeker mag dat graag zelfs. 

Ik geef niet zo om de opnames hoor dus dat is geen probleem. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Top, dat is geregeld hoor @Cens! Ik vermoed dat de harde stoot op de TV Box met harddiskrecorder je mooie resultaten zal geven wat betreft de beeldkwaliteit.

In het geval dat het probleem toch blijft aanhouden, zou je dan een nieuwer model TV Box zonder harddiskrecorder willen ontvangen? Dit betekent dat je initieel niet meer kunt opnemen maar wij kunnen je vervolgens binnen twee weken overzetten naar ons nieuwe TV platform waarmee je van Cloud Opnemen kan genieten. Meer informatie over Cloud Opnemen vind je hier: Cloud Opnemen.

Hoe dan ook zal je snel weer van mooi beeld kunnen genieten! 🙂

Hoi cal, 

Het is wel wat verbeterd gelukkig bedankt daarvoor maar vraag me af voor hoelang aangezien hij al wat ouder is natuurlijk haha, dat opnemen via de cloud betekend dan wel dat me dat €5,00 per maand meer gaat kosten als ik het goed begrijp 

Hoi Cal, 

Nou ik mocht toch niet te hard juigen het haperen is nog minder maar het blokkering beeld is weer terug helaas. 

Dus dan toch maar de nieuwe box met de cloud opname aub. 

Mvg, 

Cens

Reputatie 7

Hi @Cens, alen dat het niet de oplossing bleek. Zojuist heb ik de technische dienst ingeschakeld om hier naar te kijken. Mijn verwachting is dat we een nieuwe TV Box opsturen, maar ik kan niet écht in de toekomst kijken. 😉 Hoe dan ook, je hoort nog de verdere afhandeling hiervan van ons!

Hallo allemaal, 

Ik heb verder niks meer gehoord dus bij deze is er al meer bekend? 

Reputatie 7

Hi @Cens, je bent ons net voor met jouw berichtje! Ik zie namelijk dat het onderzoek vandaag is afgerond. Mijn collega's hebben een nieuw modem jouw kant op gestuurd om jou probleemvrij te krijgen. Je kunt jouw bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je het hier weten of je met het nieuwe modem van alle problemen af bent? Ik wacht met smart af. Voor nu alvast een heel fijn weekend! 🎄

Beste, 

Wij hebben inderdaad een nieuwe modem ontvangen maar het probleem ging over de tvbox klopt dat wel dan. 

Aangezien het er eerder over ging dat we die dan vervangen zou worden voor diegene zonder recorder. 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Ik snap je vraag maar dit klopt zeker @Cens. Naar aanleiding van het onderzoek heeft de technische dienst besloten je modem te vervangen en zo het probleem op te lossen. Ik ben benieuwd naar de uitkomst, laat het hier weten!

Beste,

We hebben de nieuwe modem geinstaleerd en het even aangekeken maar krijgen of steeds strepen en blokkering beeld af en toe ik ben dus bang dat het met de nieuwe modem alleen nog niet opgelost is. 

Reputatie 7

Hi @Cens, heel goed dat je dit gelijk aangeeft - al had ik ontzettend gehoopt dat dit het euvel definitief zou verhelpen! Kun je hier (middels een WeTransfer-link) ook een filmpje plaatsen van het beeld? Dan deel ik deze graag met de technische dienst en geef ik aan dat het issue niet is opgelost met een nieuw modem. Excuses voor het ongemak. 

Beste, 

Sorry maar ik weet niet hoe dat moet hoor maar is het nou zo moeilijk te geloven dat die tv box op is na ruim 6 jaar en dat die gewoon vervangen moet worden. 

We hebben zelf nu al zoveel geprobeerd ook voor ik dit topic ben gestart zelfs die kast laten vervangen voor nog een betere glasvezel verbinding het helpt gewoon niet.

We betalen toch genoeg per maand dacht ik maar als het allemaal zo moeilijk moet dan gaan we maar eens kijken of overstappen geen betere optie is.

Het is ook niet constant maar gewoon irritant tijdens het kijken als je iets wilt volgen en het begint weer. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Cens, ik ga beide TV Boxen voor je omruilen zodat we je straks kunnen overzetten op T-Mobile TV. De Kamai en Amulet zijn dermate verouderd dat er allerlei problemen gaan opspelen - vooral bij de Kamai. Zodra je de nieuwe Aria 610x boxen ontvangen én aangesloten hebt, wil ik je vragen om een bericht achter te laten in dit topic, dan starten wij de migratieaanvraag naar het nieuwere tv-platform. Ten tijde van die migratieaanvraag kun je tijdelijk dan niet opnemen omdat je geen recorder hebt en omdat Cloud Opnemen pas na de migratie te gebruiken is. Ga je hiermee akkoord?

Beste, 

Dank je wel hiervoor ik ben blij dat er iemand is die het gewoon begrijpt  dan wacht ik het verder af.

Als ik ze aangesloten heb zal ik het hier laten weten. 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Cens Heel graag gedaan! Ik wacht jouw bericht af en zal zodra alles aangesloten is meteen de migratieaanvraag starten. Wat betreft de huidige TV Boxen die vervangen worden: deze mogen, zodra de vervangingen binnen zijn, naar een milieustraat gebracht worden - we hoeven deze boxen niet meer terug te hebben.

Reputatie 6
Badge

Beste, 

Sorry maar ik weet niet hoe dat moet hoor maar is het nou zo moeilijk te geloven dat die tv box op is na ruim 6 jaar en dat die gewoon vervangen moet worden. 

We hebben zelf nu al zoveel geprobeerd ook voor ik dit topic ben gestart zelfs die kast laten vervangen voor nog een betere glasvezel verbinding het helpt gewoon niet.

We betalen toch genoeg per maand dacht ik maar als het allemaal zo moeilijk moet dan gaan we maar eens kijken of overstappen geen betere optie is.

Het is ook niet constant maar gewoon irritant tijdens het kijken als je iets wilt volgen en het begint weer. 

Ik gebruik nog Entone Kamai boxen met een Vodafone logo en geen enkel probleem daarmee (alleen 1 vd 2 afstandsbedieningen werkt nog maar half. Blijkt alleen nog best lastig open te krijgen om het een en ander te reinigen zodat ie het weer naar behoren doet)

Reputatie 7

Hi @apis4, vind je het prettig als ik een nieuwe afstandsbediening jouw kant op stuur? Dat doe ik met liefde als je mij via een privébericht voorziet van je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Ik hoor het graag! 

Beste, 

De tvbox en ontvangen en aangesloten wauw wat een mooi  beeld de apparatuur was duidelijk wel aan vervanging toe. 

Bij deze dus de bevestiging.

 

Reputatie 7
Badge +4

Super om te horen dat de nieuwe TV Box mooi beeld geeft @Cens, heel veel kijkplezier nog gewenst! 😃

Reputatie 6
Badge

Hi @apis4, vind je het prettig als ik een nieuwe afstandsbediening jouw kant op stuur? Dat doe ik met liefde als je mij via een privébericht voorziet van je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Ik hoor het graag! 

Nog bedankt voor het aanbod maar het is me inmiddels wel gelukt en doet het weer naar behoren 👍

 

 

 

Reputatie 7

Hi @apis4, dit zie ik voor het eerst haha! 😁 Fijn om te lezen dat je 'm weer helemaal werkend hebt gekregen, toppie. 

Reputatie 6
Badge

Hi @apis4, dit zie ik voor het eerst haha! 😁 Fijn om te lezen dat je 'm weer helemaal werkend hebt gekregen, toppie. 

Ja, gewoon een kwestie van in de jaren opgebouwd vuil en vettigheid die erin kruipt schoonmaken. Beetje met een wattenstaafje en wat schoonmaakalcohol oid over de groene contactjes/plaat ook en dat scheelt alweer een hele hoop. Denk ook dat 90% over de klachten van de 'trager’ wordende box eerder aan de afstandsbediening/ batterijen ligt dan dat het aan de box ligt 😏...

Reageer