slecht leesbare programmainformatie

  • 20 April 2023
  • 13 reacties
  • 119 Bekeken

De programma-informatie (onder het zendermenu of via “info”) is vaak nauwelijks leesbaar. De tekst ziet eruit ‘alsof de inkt bijna op was bij het printen’. Af en toe is het echter wel goed en is de tekst scherp gestoken en helder wit. Er is geen relatie met slechtere beeldkwaliteit en ook niet met herstarten van de decoder. 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Aquanautify, dank voor het starten van dit topic! Heb je ook al eens getest om de TV Box helemaal te resetten via de reset knop aan de achterkant van de TV Box? Druk deze zo'n vijf seconden in, de box start dan opnieuw op. Werkt dit niet? Ik wil dan graag met je meekijken. Zou je een foto kunnen maken wanneer dit zich weer voor doet? Ik check dan met het TV team wat we hieraan kunnen doen. Dankjewel!

Hallo Cheyenne,

dankjewel voor je reactie. Ik heb een Aria TV-box en voor zover ik weet heeft die geen resetknop, althans ik kan ‘m niet vinden.  
Als ik de TV-box stroomloos maak en herstart dan is het goed leesbaar maar helaas is dat dan tijdelijk. Omdat de TV-box nogal weggestopt achter de TV ligt, is het herstarten liefst geen dagelijks klusje….

Ik heb 2 foto’s bijgevoegd waarop het verschil zichtbaar is. (De eerste foto is het ‘slechte’ beeld) 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Aquanautify Dit is inderdaad een groot verschil! Wellicht heb ik dé oplossing voor dit probleem. Je kunt de HDMI-modus aanpassen, waardoor elke keer als je de TV Box aanzet automatisch soort van een reset wordt uitgevoerd en je niet steeds de bekabeling eruit hoeft te halen. In dit topic lees je hier meer over: Achtergrondinformatie HDMI modus | T-Mobile Community. Mocht je na het aanpassen van de HDMI-modus nog geen verschil merken, dan kan ik uiteraard ook een fabrieksreset op afstand voor je uitvoeren. Houd je me op de hoogte of het is opgelost? 

Dankjewel voor deze tip Demi! 
ik heb nu Modus 2 ingesteld en na een herstart (via het menu) ziet het beeld er goed uit. Ik zal de komende dagen kijken of dit inderdaad de oplossing is, anders probeer ik nog modus 3 of 4. 

Hallo allemaal,

in de afgelopen dagen heb ik alle modi een keer ingesteld gehad maar helaas blijft het probleem terugkeren en is de infotekst na verloop van tijd toch weer slecht leesbaar.

Misschien is een fabrieksrenet op afstand dan toch de enige oplossing?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Aquanautify, jammer dat de goeie trend zich niet heeft doorgezet! Een fabrieksreset lijkt mij ook een slimme oplossing. Hoe je de Amino Aria een fabrieks reset kan geven vind je hier: hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

Wat ik je ook nog kan aanraden als mogelijke tip is het aanpassen van de resolutie van de TV Box. Hiervoor ga je via Account → Instellingen → TV Box → Resolution. Wij raden 1080P50 aan, maar wellicht dat een andere 1080 variant beter voor je werkt.

Ik vermoed dat je hiermee een heel stuk verder komt! 🙂

Reputatie 6
Badge

Hoi @Aquanautify, jammer dat de goeie trend zich niet heeft doorgezet! Een fabrieksreset lijkt mij ook een slimme oplossing. Hoe je de Amino Aria een fabrieks reset kan geven vind je hier: hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

Wat ik je ook nog kan aanraden als mogelijke tip is het aanpassen van de resolutie van de TV Box. Hiervoor ga je via Account → Instellingen → TV Box → Resolution. Wij raden 1080P50 aan, maar wellicht dat een andere 1080 variant beter voor je werkt.

Ik vermoed dat je hiermee een heel stuk verder komt! 🙂

Dit maakt echt niets uit, op deze stand staat ie altijd al en nog ziet het er vrijwel altijd uit zoals op foto 1 ...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @apis4 heb je toevallig de tip van @Demi al uitgeprobeerd?

Reputatie 6
Badge

Hi @apis4 heb je toevallig de tip van @Demi al uitgeprobeerd?

Die optie is helemaal niet aanwezig in het menu hier (pas sinds vorige week overgezet op het nieuwe tv platform dus neem aan dat dit ook de nieuwste versie is). Aan de opties te lezen staat ie op stand 2 aangezien er bij een resolutie verandering ik eerst sneeuw in beeld krijg voor er weer gewoon beeld is.

Gaat ook elke nacht van het stroom dus start ook elke dag helemaal opnieuw op ...

Reputatie 7
Badge +9

@apis4 heb je het al getest met een andere (nieuwe) HDMI-kabel? Heb je de TV Box bekabeld aangesloten of via wifi verbonden?

Reputatie 6
Badge

@apis4 heb je het al getest met een andere (nieuwe) HDMI-kabel? Heb je de TV Box bekabeld aangesloten of via wifi verbonden?

Met de overige menu's is niets mis, zenders logo's zijn ook gewoon scherp, enkel deze info tekst ziet er niet uit. Het oude platform heeft het ook altijd prima gedaan met deze kabel (en bedraad aangesloten rechtstreeks op poort 3 of 4 nog).

Niet het einde vd wereld maar wel apart om te zien dat het wel beter kan getuige foto 2. Mocht ik dat niet gezien hebben zou ik niet beter weten dan dat het er zoals op foto 1 hoort uit te zien 😄.

Reputatie 6
Badge

Bij nader inzien nu ik het zelf op foto gezet heb is het toch niet zó slecht als bovenstaande foto 1, maar van normale kijkafstand lijkt het wel zoals op foto 1. Van dichtbij ziet het er niet zó slecht uit maar toch is er ook een verschil te bekennen tov bovenstaande fotos: de zwarte omlijning rond de titel en zender,datum tijd info is hier niet aanwezig (en de plek van de rode opties knop verschilt).

 

Hoi @Aquanautify, dank voor het starten van dit topic! Heb je ook al eens getest om de TV Box helemaal te resetten via de reset knop aan de achterkant van de TV Box? Druk deze zo'n vijf seconden in, de box start dan opnieuw op. Werkt dit niet? Ik wil dan graag met je meekijken. Zou je een foto kunnen maken wanneer dit zich weer voor doet? Ik check dan met het TV team wat we hieraan kunnen doen. Dankjewel!

Sorry leuk idee maar opnieuw opstarten maakt de slechte nieuwe interface niet beter...

Reageer