slecht tvbeeld

  • 28 May 2023
  • 13 reacties
  • 135 Bekeken

goedendag,

sinds de verhuizing( februari dit jaar) een nieuw abonnement, zou beter moeten zijn maar we hebben echt slecht tv beeld, gewoon geen zin meer om te kijken.

het is niet scherp, het wisselt tussen niet scherp en scherper, bij sport zijn gewoon de rugnummers niet te lezen. blokjes in beeld, vastlopen etc.

alle trucs met opnieuw opstarten powerflip en andere kabels heb ik wel gehad. weet bijna mijn klantennummer al uit mijn hoofd!

sinds het begin bij t mobile , een jaar of 5 geleden) al in het bezit van dezelfde modem en tvbox.

ik word er inmiddels niet zo vrolijk van.

wat te doen?

Cal van Odido 10 maanden geleden

Hoi @graspop2011, goed dat je aan de bel trekt, hier wil ik graag meer voor je in betekenen! Top dat je al zo aan de slag bent geweest, het lijkt mij dan ook zeker niet nodig om die stappen opnieuw uit te voeren. Ik heb uitgebreid je TV Box nagekeken en het lijkt mij wel nog verstandig om een fabrieks reset op de TV Box uit te voeren: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

Nog een kleine vraag: heb je de TV Box direct op het modem aangesloten of via een omweg, zoals een eigen router, switch of stroomnetadapters? Graag raad ik je aan om, bij wijze van test, de TV Box direct op het modem aan te sluiten omdat dit altijd veel betere resultaten en een veel mooier beeld geeft.

Ik verwacht dat je hiermee een heel stuk verder komt, anders sta ik nog steeds voor je klaar! 🙂

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @graspop2011, goed dat je aan de bel trekt, hier wil ik graag meer voor je in betekenen! Top dat je al zo aan de slag bent geweest, het lijkt mij dan ook zeker niet nodig om die stappen opnieuw uit te voeren. Ik heb uitgebreid je TV Box nagekeken en het lijkt mij wel nog verstandig om een fabrieks reset op de TV Box uit te voeren: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

Nog een kleine vraag: heb je de TV Box direct op het modem aangesloten of via een omweg, zoals een eigen router, switch of stroomnetadapters? Graag raad ik je aan om, bij wijze van test, de TV Box direct op het modem aan te sluiten omdat dit altijd veel betere resultaten en een veel mooier beeld geeft.

Ik verwacht dat je hiermee een heel stuk verder komt, anders sta ik nog steeds voor je klaar! 🙂

hoi , goedemorgen,

late reactie maar het is inderdaad een stuk beter al blijft het bij snelle acties niet zo best.

de monteur zei hier ooit dat wij de internetsnelheid ook helemaal niet halen. hij zei “je moet 100mbit/s nemen” maar dat zouden we hebben zei ik, maar de snelheid was net de helft. kan dat het probleem ziijn en opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @graspop2011, wat fijn om te lezen dat het al een stuk beter gaat!

Waar loop je op dit moment nog tegen aan? Ik kijk graag met je mee naar een oplosisng. 

goedemorgen,

 

waar ik nu weer tegen aanloop , zoals gisteren, constant schakelen tussen scherp en onscherp beeld. 

laat bijv het journaal een filmpje zien, lijken het wel vlekken ipv spelers. 

de tvbox is al vaak gereset, het geduld begint een beetje op te raken.

er komt of te weinig mb binnen per seconde of de tvbox is niet goed meer, zeg het maar?

 

Reputatie 7
Badge +9

@graspop2011 dat is inderdaad niet wat we graag willen zien!

Wat mij meteen opvalt is dat het ONT meer dan 138 dagen online staat. Zou je een volledige powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je zo:

       

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Kan je mij een terugkoppeling hiervan geven? Erg benieuwd of het geholpen heeft! Werkt dit niet? Dan wil ik je huidige apparatuur vernieuwen. Je hebt een Huawei modem en een Entone Kamai 510, deze wil ik gaan vervangen voor de Zyxel T-50 en een Amino Aria 610.

goedemiddag Tommie,

waar kan ik de media converter/ONT vinden? of bedoel je de entone kamai. in de meterkast zie ik alleen een kpn kastje maar daar zit geen stekker aan

 

hoi Tommie,

 

ik zie nog een klein huawei kastje , is dat de media converter/ONT?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @graspop2011 ,

 

De mediaconverter/ ONT zit tussen het modem en de glasvezel aansluiting.
Er zijn twee soorten zie foto's
 

 

ok dankjewel ik ga het proberen, we kijken  niet heel veel tv als het werkt hoor je niks anders meld ik me weer voor een nieuwe set ( modem en tvbox)

goedenavond, het is nu nog erger dan gisteren, geen doen. willen jullie aub het aangeboden pakket van  Zyxel T-50 en een Amino Aria 610 naar mij opsturen?

Reputatie 7
Badge +9

@graspop2011, bedankt voor het testen.

Ik heb zojuist de omruiling voor je in gang gezet. Je kunt de zending volgen in My T-Mobile! Je huidige modem en TV Box hoeven we ook niet meer terug, deze kun je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten. Kan je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles nu stabiel is?  

goedemorgen.

alles ontvangen en vervangen.

het lijkt wel of we een nieuwe tv hebben, niet normaal. de modem of tvbox was dus al vrij lang slecht.

maar goed , twee avonden gekeken en het is voorlopig prima.

Reputatie 7
Badge +9

@graspop2011 bedankt voor je terugkoppeling.

Ik ben erg blij om te horen dat de swap gewerkt heeft. Hopelijk kun je nu ongestoord tv blijven kijken, ik wens je nog veel kijkplezier!📺

Reageer