Slechte kwaliteit TV-diensten


Sinds ik overgegaan ben naar T-Mobile heb ik continue last van het wegvallen van het geluid bij terugkijken van opnames. Ondanks positieve berichten dat de oplossing er aan komt merk ik daar weinig van. Elke dag valt iets voor 22:00 uur het geluid weg als we een opname bekijken of een programma vanaf het begin kijken.

Sinds een paar dagen kan ik op de iPad opnames niet meer terugkijken en krijg ik de melding “failed to play PVR content (3239990)”. 

Laatst was ik een opname aan het terugkijken en toen gaf de PVR een foutmelding. Gelukkig kon ik toen via de tv-app wel verder kijken, maar niet via de TV ook niet met casten.

Kortom: ik kan niet wachten tot het eerste jaar voorbij is en ik weer naar een professionele provider over kan stappen.


This topic has been closed for comments

10 reacties

Sinds ik overgegaan ben naar T-Mobile heb ik continue last van het wegvallen van het geluid bij terugkijken van opnames. Ondanks positieve berichten dat de oplossing er aan komt merk ik daar weinig van. Elke dag valt iets voor 22:00 uur het geluid weg als we een opname bekijken of een programma vanaf het begin kijken.

Sinds een paar dagen kan ik op de iPad opnames niet meer terugkijken en krijg ik de melding “failed to play PVR content (3239990)”. 

Laatst was ik een opname aan het terugkijken en toen gaf de PVR een foutmelding. Gelukkig kon ik toen via de tv-app wel verder kijken, maar niet via de TV ook niet met casten.

Kortom: ik kan niet wachten tot het eerste jaar voorbij is en ik weer naar een professionele provider over kan stappen.

Ik zie dat ik door de frustratie de vraag ben vergeten:
Wanneer gaat terugkijken goed werken?

Reputatie 7

Hi @sander.wels,

Thanks voor je bericht! Ik wil graag met je meedenken om dat gevoel terug te draaien. Daarbij wil ik vooral kijken waar de problemen zich afspelen. Je geeft aan dat het zowel bij Terug Kijken als bij de Cloud Opnames het geval is, klopt dat? Dan kunnen we dit beschouwen als twee separate issues. Bij het Terug Kijken, ervaar je problemen zowel op de TV Box als op de iPad? Ook ben ik erg benieuwd naar de volgende punten.

  • Welke versie iPad wordt er gebruikt? Denk aan firmware-versie
  • Welke versie van de TV Anywhere wordt er gebruikt op de iPad? Software-versie
  • Hoe is de TV Box verbonden met het modem?

Ook wil ik je vragen om de TV Box van een fabrieksreset te voorzien. Deze wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Hoe je dit doet, vind je op onze Wiki: 

 

Alvast heel erg bedankt! 

De Ipad is voorzien van versie 15.4

TV anywhere versie 2.4.5

De TV box is met een UTP kabel verbonden met het modem.

De problemen spelen bij het terugkijken van een opname via de TV-box en TV-anywhere.

Op de TV-box valt het geluid weg, ook was laatst ineens de opname niet meer verder af te kijken.

Op de ipad krijg ik een foutmelding bij het terugkijken van programma's van RTL8 met code 232999.

Resetten van de TV-box wil ik wel weer doen, maar dat is ook alleen maar symptoombestrijding.

Reputatie 7

Hi @sander.wels, super dat je dit zo snel hebt kunnen aanvullen! Ik heb gelijk een verzoek ingeschoten voor de technische dienst om de issues die jij omschrijft definitief te verhelpen. De komende dagen houd ik het onderzoek goed in de gaten, zodat ik het aan je kan laten weten als er een update uitrolt. Mocht jij nog andere punten hebben, geef die dan vooral door. Dan voeg ik die graag toe aan het onderzoek. Fingers crossed dat ik jou snel van mooi nieuws kan voorzien! 😊

Reputatie 7

Hi @sander.wels, ik wil je graag laten weten dat het issue nog in onderzoek is! Dankjewel voor jouw geduld. Na het weekend verwacht ik een update en dan deel ik die gelijk met je. Voor nu een fijn weekend en je hoort snel weer van me! 

Hi @sander.wels, ik wil je graag laten weten dat het issue nog in onderzoek is! Dankjewel voor jouw geduld. Na het weekend verwacht ik een update en dan deel ik die gelijk met je. Voor nu een fijn weekend en je hoort snel weer van me! 

Op de iPad steeds vaker dat programma's van RTL-8 niet terug te kijken zijn die wel op TV, PC en android tablet terug te kijken zijn. Tijd voor een update van de iPad app.

en nog steeds tegen 10 uur 's avonds dat het geluid wegvalt. Lijkt samen te hangen met een timer.

Heel bijzonder dat T-Mobile deze problemen heeft terwijl KPN met dezelfde Amino kastjes hier geen last van heeft. Misschien eens bij de concullega's gaan kijken.

Reputatie 7

Hi @sander.wels, dankjewel voor deze aanvulling! Mijn collega's hebben onderzoek verricht en konden het probleem niet reproduceren. Ik wil je dan ook vragen of je echt specifiek programma's van RTL 8 inclusief de tijdstippen aan mij door kan geven waarin jij deze issues ondervindt. En ook voorbeelden van programma's waarbij het geluid in de avond wegvalt. Zou je dit hier nog kunnen aangeven? Graag voeg ik dit dan weer gelijk toe aan het onderzoek, zodat dit zo snel mogelijk verholpen kan worden. Je hoort hier namelijk geen last van te hebben, dus wij willen jou zo goed mogelijk verder helpen! 

De onderstaande programma’s kan ik niet op de iPad afspelen:

 

Reputatie 7

Hi @sander.wels, heel erg bedankt voor deze heldere aanvulling! Ik heb het onderzoek aangevuld met deze informatie, zodat mijn collega's hier verder in kunnen duiken. De komende dagen houd ik dit weer goed in de gaten voor je. Voor nu nog een fijne Pasen en ik houd je op de hoogte! 🐣

Reputatie 7

Hi @sander.wels, ik heb heel goed nieuws zo voor het weekend! Zoals je weet hield ik de afgelopen tijd het onderzoek dat ik had ingeschoten, in de gaten. Vandaag is het onderzoek succesvol afgerond en heeft de technische dienst aangegeven dat dit issue is verholpen. Kan je aangeven of jij dit ook zo ervaart? Ik hoop het enorm! 😁