Beantwoord

Smart TV draadloos met TV Anywhere laten werken

  • 11 October 2021
  • 7 reacties
  • 262 Bekeken

Heb sinds vrijdag een T-mobile home abt, met internet en 3 tv's, t.b.v. een B&B. Bij aanvraag was helder dat ik de (smart, Panasonic) TV's draadloos in het netwerk wil hangen en daar de gebruikelijke TV zenders en ook Netflix en YouTube wil aanbieden. NU (...) blijkt dat niet zo eenvoudig: Panasonic biedt de TV Anywhere app niet aan. Doorpratend kwamen we op een TV Box uit. Nu blijkt dat T-mobile geen android TV boxen als Xiaomi Mi TV Box S ondersteunt, en ook, behalve Samsung, geen andere TVs. Hoe krijg ik dit in godsnaam voor elkaar? HELP!

 

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 11 October 2021, 16:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @StephanSch, ben je er nog uitgekomen met de hulp van Hans-Juriën en Brian? Heb je de TV Box via het access point kunnen connecten? Zo niet, laat het weten, dan pakken we het samen verder op! 

Reputatie 7
Badge

@StephanSch dat hangt er een beetje vanaf of ik je dat echt kan aanbevelen. Ik neem aan dat jouw Access Point (AP) dus via Wifi een signaal ontvangen en dat je de TV Box dan op de ethernetaansluiting van de AP wilt aansluiten? Dit kan best tricky zijn. Kan je mij even een privébericht sturen met je klantnummer? Dan kijk ik even wat zaken voor je na.

Reputatie 7

Hi @StephanSch, als alternatief voor T-Mobile TV op de Panasonic zou je TV Anywhere kunnen gebruiken via bijvoorbeeld een Chromecast. Mocht je een browser op de TV hebben dan kan je ook proberen om via daar in te loggen op T-Mobile TV: https://t-mobiletv.nl/inloggen/index.html#/.

We raden altijd aan om de TV Box rechtstreeks op ons modem aan te sluiten, deze kan je dan op de Panasonic aansluiten via HDMI. Alvast veel kijkplezier! :slight_smile:

@Hans-Juriën  Da's geen mooi verhaal, temeer daar T-mobile me beloofde dat ik gewoon via de TV de programma's, draadloos zou kunnen ontvangen… Maar we moeten vooruit: kan ik de T-mobile TV Box aansluiten via het Access Point dat ik bij de TV heb? Dan zou ik ook klaar zijn… Graag hoor ik nog even en dank voor in elk geval de goede en snelle info!

 

Reputatie 7
Badge

@StephanSch we hebben sinds vorige week de ‘T-Mobile TV app’ voor Samsung Smart TV's en Android Smart TV + Mediaplayers. Deze app biedt dezelfde content (kleine uitzondering op Adult content) en functies aan als de TV Box van T-Mobile. Op de Xiaomi box kan je apps als Netflix installeren en dus ook ‘T-Mobile TV’. Dit gaat via het menu van de Xiaomi Box via de sectie ‘apps’ en daar kan je gewoon zoeken naar de apps.

De TV Anywhere app is alleen voor smartphones, tablets en PC. Deze lijkt mij voor jou dus niet van toepassing.

We hebben momenteel geen apps voor Panasonic toestellen.

@Hans-Juriën Nee ik ben net aan het ontdekken hoe moeilijk het is om TV Anywhere überhaupt op een Panasonic Smart tv te krijgen… maar ik haal er nu snel en probeer het met 1tje! Maar hoe werkt dat dan: ik ging ervan uit dat de apps al in de TV Box zoals Xiaomi staan. Hoe installeer ik de TV anywhere app er dan bij??? 

Reputatie 7
Badge

@StephanSch de nieuwe T-Mobile TV app werkt volgens mij prima op een Xiaomi Mi TV Box S. Dus als je deze hebt: de app installeren en gáán! Heb je al gekeken of je de app kunt installeren op deze box?