Smart TV internet kabel probeer het handmatig in te stellen

  • 16 September 2017
  • 6 reacties
  • 1498 Bekeken

Hallo,

Ik hen een Finlux Smart TV, deze zou verbinding moeten krijgen met mijn vaste internet kabel van T-mobile Thuis. Maar hij verbindt nooit. Als ik internet handmatig in wil stellen vraagt hij om een IP adres van XXX.XXX.XXX.XXX, maar die van mij bestaat uit XXX.XXX.X.X .
Waarom vindt hij niet automatisch mij internet kabel en hoe kan ik hier anders handmatig instellen?

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 5
Misschien is die kabel wel niet goed , probeer eens als je die hebt een laptop aan te sluiten op connector wat je in de aansluiting van de tv drukt . Als je internet hebt op je laptop dan weet je zeker dat die goed is .
Reputatie 4
Goedeavond Sonja,

IP adressen versie 4 worden altijd weergegeven als zijnde xxx.xxx.xxx.xxx
Maar omdat IP adressen kunnen lopen van 1 t/m 254, kan een ip adres bij jou thuis heel makkelijk 192.168.1.2 zijn. Eigenlijk staat er dan 192.168.001.002, maar wij mensen doen meestal niet aan voorloop nullen, vandaar.

Weet je het typenummer van je TV?
Hallo,

Ik heb het vandaag geprobeerd, maar hij doet het nog niet.
Mijn TV is een:
FINLUX FL3222 SMART


Hij handmatig instellen vraagt hij om de volgende gegevens:
IP-adrs: XXX.XXX.XXX.XXX
Subnetmasker: XXX.XXX.XXX.XXX
Standaard gate way: XXX.XXX.XXX.XXX
DNS Server1: XXX.XXX.XXX.XXX
DNS server 2: XXX.XXX.XXX.XXX
Reputatie 4
Dat zijn de normale netwerkgegevens die hij vraagt.

Kun je zien wat voor een IP adres de tv gekregen heeft, als je de setting op automatisch hebt staan ipv handmatig?

Mocht dat niet kunnen, weet je dan de IP reeks van je netwerk?
Reputatie 7
Badge +4
IP-adrs: 192.168.1.201
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gate way: 192.168.1.1
DNS Server1: 192.168.1.1
DNS server 2: 8.8.8.8
Reputatie 4
Er maar even vanuitgaande dat SonjaH92 en Hidden.nld dezelfde persoon zijn of iig over hetzelfde probleem mailen.

De gegeven netwerksettings zijn vrij normaal en geven aan dat dhcp werkt, als op de tv het netwerk op automatisch staat. Het enige waar ik zelf niet voor gekozen zou hebben is om de DNS van google rechtstreeks mee te geven. (DNS 2: 8.8.8.8) Voor thuis gebruik is de DNS verwijzing naar de router meestal meer dan voldoende.

De TV heeft een Internet Speed Test. Als je deze laat uitvoeren, wat gebeurt er dan? Krijg je een foutmelding of geeft deze een goed resultaat weer?