Beantwoord

smart tv rechtstreeks op mediaconverter?

  • 14 January 2022
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Wij hebben vaak haperingen bij de tv van tmobile, geluid valt zo maar uit, opnames blokkeren en beeld bevriest soms zomaar.

Gisteren was het weer zover, de tv viel uit en na het resetten van de Zyxell en de tv box maar weer met de klantenservice gebeld, deze kon uiteindelijk ook geen oplossing aanbieden en zou het doorgeven aan de technische dienst.

Echter na een goed half uur ineens weer tv!

Nu heb ik zelf mijn twijfels over de Zyxell router en ben na wat zoeken iets tegen gekomen wat mij het proberen waard is, de smart tv rechtstreeks op een managed switch aansluiten die dan weer op de mediaconverter aangesloten zit.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of mij aan een goede tip kan helpen, zodat wij probleemloos tv kunnen kijken?

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 January 2022, 16:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Harm1095, Waqqas heeft eigenlijk alles al gezegd dus weinig meer aan toe te voegen! 😁

Je kunt in onze Wiki terecht indien je hulp zoekt in de vorm van how-to’s in de artikelen:

Het topic van Brian gaat nog een stapje verder en legt de focus op het gebruik van T-Mobile TV in combinatie met een eigen modem:

Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust, we helpen altijd met veel plezier op de Community!

Reputatie 7
Badge +15

@Harm1095 

Ik zat te denken aan een USG of Edgerouter bijvoorbeeld 😅

Waarom neem je anders geen VLAN capable router? Dan kun je ook gebruik maken van de WiFi 👍

Hoe kan ik een switch zoeken waar een firewall op zit?

Als ik bij de switches kijk zie ik hier niets over.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Harm1095 

Indien je de Zyxel wilt vervangen dan kan dat, denk bijvoorbeeld aan een Asus of TP-LINK en het moet een VLAN capable router zijn.

Indien je de tv wilt aansluiten op een managed switch die is aangesloten op de mediaconverter, wees er dan wel zeker van dat er een firewall aanwezig is op de switch.