Beantwoord

Source selecteren T-Mobile Thuis afstandsbediening

  • 18 January 2018
  • 15 reacties
  • 6327 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo,

Vanaf vandaag heb ik T-Mobile Thuis (internet +tv). Zojuist heb ik alles aangesloten en alles werkt. Ik vroeg mij alleen af of het mogelijk is om met de afstandsbediening van de tv-ontvanger het source kanaal van mijn TV (Samsung) te veranderen? Dus switchen van HDMI kanaal? Of moet ik hiervoor nog de afstandsbediening van mijn tv gebruiken?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 18 January 2018, 22:27

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Tim,

Welkom thuis.

Goed nieuws: het kan!
Druk op de setup knop van de afstandsbediening tot het lampje 2x knippert.
Druk dan op input en vervolgens op tv.

Hetzelfde kan je doen met volume door de mute knop te gebruiken.
Top, dankjewel!
Reputatie 3
weer iets geleerd
Reputatie 1
Werkt goed.
Reputatie 1
@Hidden.nld
Beste Hidden, bedankt voor je tips van hierboven! Ik kon mijn tv box niet meer uitzetten via mijn Tmobile afstandsbediening. Ik kwam uit bij jouw tips op het forum. Ipv alles te resetten, heb ik jouw advies van hierboven opgevolgd ( volume en source) en beiden hebben geholpen! De tv box gaat weer uit, volume doet het gewoon( op de tv) en de source ook erg handig, als mijn zoontje op de spelcomputer wil ( HDMI 2)
Het is alleen nog niet mogelijk om met de T mobile ab in het menu/instellingen van de tv te gaan he ? Bijvoorbeeld naar de apps van mijn smart tv. Ik heb een Samsung Smart tv 6 serie.

Vriendelijke groeten Savas
Reputatie 7
Hoi savasyurd,

Fijn om te lezen dat de tips hebben geholpen! Zo kun jij lekker TV-kijken, en jouw zoontje met plezier zijn spelletjes spelen. Zover ik weet is het inderdaad niet mogelijk om met de T-Mobile afstandsbediening in het instellingenmenu van de TV te bladeren. Maar wie weet heeft @Hidden.nld nog een handige tip in zijn trukendoos zitten! 😃
Reputatie 6
Badge
Het is alleen wel jammer dat niet Alle Tv's (Philips) door de afstandsbediening worden ondersteund. Komt er nog een nieuwe afstandsbediening @Sterre?
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @savasyurd,

Wist je dat je het tv kastje kan bedienen met de afstandsbediening van je tv ?
Selecteer dan Endtone als merk en hij is gekoppeld.

Kijk hier
Reputatie 1
@Hidden.nld ik heb dit al een keer eerder geprobeerd, maar mijn tv ( Samsung smart) herkent mijn tv kastje van T Mobile niet.
Ik kan bij de instellingen/ provider het merk Endtone nergens invoeren. Wel Amino ( heb een Amino kastje van T Mobile) , maar die herkent die dus niet, helaas!
Bedankt voor je hulp iig!
Reputatie 7
Badge +4
Hoi @stefan.1997

druk op setup op de afstandsbediening tot het lampje 2x knippert toets dan 991 in druk vervolgens net zo vaak op kanaal omhoog tot de tv uit gaat druk vervolgens nogmaals de setup knop in tot het lampje weer 2x knippert. Je afstandsbediening zou nu gekoppeld moeten zijn aan de tv.
Reputatie 6
Badge
Bedankt @Hidden.nld voor jou reactie. Mij afstandsbediening is al vanaf het begin op deze manier aan de Tv gekoppeld. Echter kan ik de Source niet veranderen omdat mijn tv vereist om de pijltjes toetsen te kunnen gebruiken tijdens het selecteren van de bron.

De TMNL afstandsbediening biedt die ondersteuning niet. Wat ik jammer vind. Dus ik hoop dat er ooit nog eens een oplossing voor komt.
Reputatie 7
Badge +4
ik denk niet dat viewsonic/philips dit gaan oplossen.
zo zie je maar dat je bij iets simpels als source wisselen altijd wel een partij is die van de rest afwijkt.
Reputatie 7
Het is alleen wel jammer dat niet Alle Tv's (Philips) door de afstandsbediening worden ondersteund. Komt er nog een nieuwe afstandsbediening @Sterre?

Hey Stefan, vooralsnog zijn er geen nieuwe plannen om over te gaan op een nieuwe afstandsbediening. Bij mij thuis kan ik inmiddels ook een afstandsbedieningswinkel starten.😅 De aanschaf van een universele afstandsbediening kan dit probleem (gedeeltelijk) oplossen.
Reputatie 6
Badge
Hi @Piotr,

Bedankt voor je reactie. Ik heb idd maar een URC gekocht. De One For ALL URC 7125. Echt een super ding! Het is echter wel zo dat URC fabrikanten vaak geen Entone ondersteuning bieden omdat ze vaak niet eens van het bestaan af weten en omdat ze niet vaak gebruikt worden.

Gelukkig heeft de URC 7125 een programeer functie. Hiermee kan je alle IR signalen overseinen naar de URC 7125. Helaas is dit dus op het moment de enige optie
Reputatie 7
Bedankt voor de tip @stefan.1997! En top dat het op die manier is opgelost. Die URC ga ik ook maar eens op mijn verlanglijstje zetten! 😉

Reageer