Beantwoord

Spraak en geluid niet synchroon

  • 27 April 2022
  • 52 reacties
  • 4165 Bekeken

Reputatie 1

Het valt mij de laatste weken op dat de spraak niet gelijk loopt met het beeld.

 

Het loopt dus niet synchroon 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 4 May 2022, 12:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

52 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @bw.matt 

Veel problemen met tv kunnen worden opgelost door een powerflip uit te voeren dus de tv box even van het stroom halen en internetkabel verwijderen, na het opnieuw opstarten van de modem kun je de tv box weer opstarten en internetkabel pas inpluggen wanneer daar om gevraagd wordt.

de tv box is ook rechtstreeks verbonden met de modem?

Reputatie 7
Badge +4

@bw.matt speelt dit probleem op alle zenders, of bij één of enkele specifieke? We horen graag van je.

Reputatie 1

Bij bijna alle zenders maar nog erger bij opgenomen programma’s. Dat powerflip gebeuren, resetten alle stekkers eruit, heb ik al tig-maal uitgevoerd. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Steeds weer in allerlei bochten wringen om bij de draden te komen.

Uiteraard is de TV box direkt aangesloten op modem (anders heb ik toch geen beeld?)

Oplossing: Laat T-Mobil een betere TV Box leveren.

Bij de vorige provider Tele 2 (Op hun advies overgestapt naar T-Mobil) had ik nooit problemen. Was ik maar……..

Reputatie 7

Hi @bw.matt, je bent hier helemaal aan het juiste adres! Ik help je hier graag bij, want dit issue hoor jij niet te ervaren. Merci dat je al zo duidelijk aangeeft welke stappen je zelf hebt geprobeerd om het probleem aan te pakken. Zou je voor de volledigheid wat voorbeelden van programma's/zenders inclusief de datum/tijdstippen kunnen noteren? Ook al speelt het op alle zenders, dan kan de technische dienst gerichter onderzoek doen. 

Daarnaast hoor ik graag van je of jij gebruikmaakt van externe audioapparatuur? Ik hoor het graag van je, zodat ik verder op zoek kan gaan naar de oplossing! 💪

Reputatie 1

Daar begin ik niet meer aan. Al zo vaak ook gedaan. Ik probeer er maar mee te leven.

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds enkele weken. Alle zenders en beeld loopt achter, er zijn dagen dat het zelfs oploopt tot een seconde.

Al meerdere keren opnieuw opgestart, geen verbetering.

Geen extra audio apparatuur aangesloten!

Ik heb 2 mediaboxen en bij beide hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @bw.matt en @Suus65, bedankt dat jullie dit aangeven. Ik lees dit jammer genoeg wel vaker de afgelopen dagen. Kunnen jullie me alsjeblieft van de volgende info voorzien, dan lever ik het aan bij de techneuten?

-Op welke zenders kom het voor?

-Zijn er specifieke momenten op de dag waarop het optreedt?

-Welke mediaboxen gebruik je?

-Gebruik je externe audioapparatuur zoals een soundbar?

-Zijn er specifieke programma’s waarop het sync issue naar voren komt?

Alvast bedankt voor jullie feedback: ik beloof dat ik het indien!

@Jason

Het komt voor bij alle zenders. Soms bij NPO niet en bij de commerciële wel, maar ook wel allemaal tegelijk en op alle momenten van de dag (geen specifiek programma ofzo)

Ik heb geen soundbar of andere apparaten tussen de tv box en de tv.

Amino Tv box = Aria model 610X

Daar heb ik er 2 van en bij beide hetzelfde probleem.

Reputatie 7

Thanks voor je terugkoppeling @Suus65! We hebben het euvel bij onze technische specialisten neergelegd en hopen hier straks meer over bekend te hebben. We houden je op de hoogte! 

Hier ook weer precies hetzelfde, geluid loopt sinds paar weken niet synchroon met beeld. Ik heb er alleen last van bij terugspoelen, opnames en begin gemist op alle zenders . Gewoon tv kijken is geen probleem, al een paar keer de powerfip toegepast maar zonder resultaat. Hoop dat het snel word opgelost, is een tijdje goed geweest.

Reputatie 1

Beste allemaal,

 

T-Mobile heeft dit probleem al maanden op het nieuwe tv platform. Een oplossing ga je echt niet krijgen. Ik ben al meer dan 3 maanden bezig. Alles al geprobeerd, nieuwe settopbox, modem, alles resetten en de technische dienst zegt iedere keer dat er geen probleem is. Als je je eraan stoort dat het geluid niet synchroon loopt, ga opzoek naar een andere provider die wel een fatsoenlijk platform heeft. T-Mobile heeft geen oplossing.

 

Bespaar je de tijd en de moeite.

 

 

Reputatie 3

Het niet synchroon lopen heb ik alleen bij SBS6, sinds enkele weken al.

Reputatie 3

Hier hetzelfde probleem en inderdaad alleen bij SBS6, bij andere zenders (nog) niet (in ieder geval niet merkbaar).

 

Verder de laatste tijd wel vaak dat bij het zappen naar een zender deze na een paar seconden vast hangt. Even wisselen naar een andere zender en weer terug verhelpt het dan, maar het is niet zoals het hoort ;-)

Reputatie 7
Badge +7

Hier ook hetzelfde probleem, inderdaad tot nu toe alleen bij SBS6.

Wel steeds vaker vastlopen van zenders, moet dan zappen naar een andere zender en weer terug. Meestal is het dan opgelost. Krijg nu ook steeds vaker een grijs beeld met wel geluid, dat later dan ook wegvalt. Toevallig net op de zender Spike ook weer eerst vastlopen, na heen weer zappen wel weer beeld dan na een paar seconden compleet grijsbeeld met geluid, daarna geen geluid meer. Na heen en weer zappen alleen zwart, na een paar minuten naar andere zenders kijken. En ja hoor daar is Spike ook weer.

Ook de algehele beeldkwaliteit gaat met tijd steeds verder achteruit.

Reputatie 3

Dat heen en weer zappen moet ik ook, telkens zit het beeld vast.

Gisteren wisselde de beeldkwaliteit op npo1 ook telkens, van wazig naar iets scherper en weer terug.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @bw.matt@Suus65@Atlantis@yannickenemma@Rul@johnfeijen@soepkip67,

Bedankt voor de waardevolle informatie die jullie ons mee konden geven, dit helpt ons veel! Het is overduidelijk dat het niet alleen jullie betreft en recent heeft onze technische dienst hier een groter onderzoek voor geopend. Het lukt nog niet helemaal om dit probleem te herproduceren, maar ik kan jullie verzekeren dat wij de moed niet opgeven en hier aan door gaan werken. Hopelijk kunnen wij snel een update met jullie delen in dit topic en nog liever hoop ik dat wij dit snel hebben opgelost!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @bw.matt@Suus65@Atlantis@yannickenemma@Rul@johnfeijen@soepkip67,

Goed nieuws! Het TV team heeft flink lopen sleutelen en als het goed is moet dit opgelost zijn. Zouden jullie aan kunnen geven of het geluid weer synchroon loopt? Wellicht kan het nodig zijn om eerst een herstart van de TV Box uit te voeren door de stroomkabel er kort uit te halen en weer in te steken.

Ik hoor het graag en ik ben blij dat het TV team het zo adequaat aan heeft kunnen pakken na de melding! 😃

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Cal ,

Hier loopt het geluid en beeld op SBS6 nu netjes synchroon.

Is met deze update ook het probleem van het vastlopen van de zenders en de plotseling grijze schermen ook opgelost?

Reputatie 7
Badge +4

Leuk om te horen dat het geluid weer synchroon loopt @soepkip67! 😁 Sorry, voor de plotselinge haperingen hebben we nog een ander onderzoek lopen. Ik hoop dat ook in dit onderzoek snel schot in de zaak komt, daar doen we in ieder geval ons best voor.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Cal ,

Dank je wel voor de snelle reactie.
We wachten het onderzoek geduldig af.

het probleem van freeze en wisselend beeld (scherpte en kleur) heb ik ook al een paar dagen.

Snelle beeldwisselingen (bijv sport) leveren blokkerig beeld op. Daarbij ook nog het vaak opnieuw moeten aanmelden op de tv-box.

Gisteren uitgebreid met helpdesk gesproken en alle procedures (opnieuw) uitgevoerd zonder resultaat.

De verwachte reactietijd van het backoffice was 3 dagen…..hoop dat het snel wordt opgelost.

(2 tv’s, 2 tv boxen, gelijke klachten)

Reputatie 1

Hi Cal.  Het probleem doet zich idd  bij SBS 6 voor.  Verder loopt de geluidsbox van de TV via mijn Sonos systeem. Geluid is dan uiteraard buitengewoon. Daar kan het probleem niet liggen.

Ga in de komende dagen bij andere zenders extra controleren. Bedankt vast voor alle acties die jullie gaan ondernemen. Gegroet,  

 

Oh ja mijn mailadres XXXX gaat weg. Zonnet stopt ermee. Nieuw mailadres: XXXX

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht, alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Roberto12, de technische dienst en specialisten monitoren jouw verbinding continu en zullen spoedig met een statement komen. Tot die tijd: sterkte met het issue, ik hoop dat het ook bij jou spoedig verholpen zal zijn!

Goedemorgen @bw.matt, bedankt voor je terugkoppeling. Voor jou geldt hetzelfde: we hebben het in onderzoek en zullen spoedig met een update komen. 

Bedankt voor jullie geduld!

Probleem hier nog niet verdwenen bij programma gemist (via blauwe knop ) vanavond op rtl 5 nog vertraging. Ook bij een opname van RTL 4 van dinsdag geluid niet synchroon gisteren nog een powerfip uitgevoerd.  Gewoon tv kijken niets mis mee, geluid komt rechtstreeks van de box zonder externe apparatuur. Houd het in de gaten en mocht het probleem blijven of iets veranderen laat ik het weten.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Cal ,

Hier loopt het geluid en beeld op SBS6 nu netjes synchroon.

Is met deze update ook het probleem van het vastlopen van de zenders en de plotseling grijze schermen ook opgelost?

Helaas is het probleem weer terug, beeld en geluid lopen wederom niet meer synchroon.