Beantwoord

Spraak en geluid niet synchroon

  • 27 April 2022
  • 52 reacties
  • 4165 Bekeken

Reputatie 1

Het valt mij de laatste weken op dat de spraak niet gelijk loopt met het beeld.

 

Het loopt dus niet synchroon 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 4 May 2022, 12:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

52 reacties

Hier ook nog steeds niet goed, en tot overmaat van ramp nu ook weer wegvallen van geluid bij opname s. Hoop dat dit snel word opgelost en misschien voor T Mobile een overweging om deze klote amilo ontvangers te vervangen. Ben nu een jaar klant en slechts met tussenpozen is het even goed geweest, maar er is altijd wel wat met die tv box. Overweeg nu toch maar een overstap naar iets anders, dit is wat ik eigenlijk niet wil omdat ik dit jaar ook twee mobile abonnementen heb overgezet naar T Mobile ivm klantenvoordeel maar hier heb ik nu spijt van helaas 😡. Ben het echt zat aan het worden om steeds weer de boel te moeten resetten en dan ook nog zonder resultaat.

Hier ook sinds een paar weken dat het geluid niet synchroon loopt. Eerst RTL en nu met name SBS.

 

We gebruik T-mobile TV app op onze TV. We hebben de TV gekoppeld met een JBL soundbar

Ik heb laatst ook al informatie gegeven via de chat over onze TV etc, hopelijk terug te vinden zodat ik niet alle gegevens weer moet opzoeken zoals model etc.

Ticket 2022050511002571

Hier ook sinds een paar weken dat het geluid niet synchroon loopt. Eerst RTL en nu met name SBS.

 

We gebruik T-mobile TV app op onze TV. We hebben de TV gekoppeld met een JBL soundbar

Ik heb laatst ook al informatie gegeven via de chat over onze TV etc, hopelijk terug te vinden zodat ik niet alle gegevens weer moet opzoeken zoals model etc.

Ticket 2022050511002571

 

Ook bij ESPN en Spike dat het beeld blijven hangen, z’n 2x per half uur.

En tijdens de wedstrijd is dit echt niet oke!

We moeten dan een zender zappen en weer terug en dat pas gaat die weer verder

Hier ook sinds een paar weken dat het geluid niet synchroon loopt. Eerst RTL en nu met name SBS.

 

We gebruik T-mobile TV app op onze TV. We hebben de TV gekoppeld met een JBL soundbar

Ik heb laatst ook al informatie gegeven via de chat over onze TV etc, hopelijk terug te vinden zodat ik niet alle gegevens weer moet opzoeken zoals model etc.

Ticket 2022050511002571

 

Ook bij ESPN en Spike dat het beeld blijven hangen, z’n 2x per half uur.

En tijdens de wedstrijd is dit echt niet oke!

We moeten dan een zender zappen en weer terug en dat pas gaat die weer verder

En nu blijft zelfs NPO1 hangen..

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @avg1913 en all, het onderzoek is met alle betrokken partners in volle gang. We hopen hier spoedig een eindfix voor te creëren. Sorry dat het aanhoudt en er nog geen duidelijkheid geboden kan worden. Zodra ik meer weet, horen jullie het direct!

Wij zijn sinds iets meer dan een maand over op T-mobile maar oh wat een spijt hebben we. Het beeld loopt continu achter wat ook steeds erger lijkt te worden. Vooral bij muziek programma’s is het niet om aan te zien. Donderdagavond vrienden van Amstel gekeken bij rtl maar op een gegeven moment maar afgezet. Alle zenders hebben het bij ons en heb alle tips al meerdere keren geprobeerd maar zonder succes helaas. Volgend jaar maar snel weer over. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, het onderzoek loopt nog steeds door, maar we schieten langzamerhand wel steeds meer op. Voor een ieder die een tijdelijke workaround goed kan gebruiken, neem het volgende topic eens door: TV App geluid niet synchroon - work around | T-Mobile Community

Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat je de configuratie weer terugzet zodra TM een eindfix heeft gevonden!

Geluid bij mij nu weer redelijk synchroon, alleen lopen bij mij de opnames soms vast. Moet dan helemaal weer opnieuw de opname starten soms meerdere keren. Dit is nu weer van de laatste weken, hoop echt dat jullie de problemen met die tv box eens de wereld uit helpen. Al diverse keren weer powerfip gedaan zonder resultaat, nu een jaar klant maar nog steeds weer nieuwe problemen met deze waardeloze tv box.

Reputatie 7
Badge +16

@Atlantis Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Ik meen te hebben gelezen dat ook de issues met de opnames onderzocht worden en dat daar een apart incident voor aangemaakt is. Het is daarom reeds aangemeld en zal ook aangepakt gaan worden. Ik hoop met je mee en pleit ervoor om nu echt grote stappen voorwaarts te maken.

Hi @bw.matt@Suus65@Atlantis@yannickenemma@Rul@johnfeijen@soepkip67,

Goed nieuws! Het TV team heeft flink lopen sleutelen en als het goed is moet dit opgelost zijn. Zouden jullie aan kunnen geven of het geluid weer synchroon loopt? Wellicht kan het nodig zijn om eerst een herstart van de TV Box uit te voeren door de stroomkabel er kort uit te halen en weer in te steken.

Ik hoor het graag en ik ben blij dat het TV team het zo adequaat aan heeft kunnen pakken na de melding! 😃

Ik heb al weken last van het feit dat het beeld en geluid niet synchroon loopt. Ik heb al meerdere malen de stroom eraf gehaald, internetkabel eruit, alles opnieuw opgestart: Geen effect. Ik ben via de instellingen, Audio & Ondertiteling naar Zender Audio Codec gegaan en daar gekozen tussen Stereo en Dolby Digital (AC3). Dit heeft 3 dagen het juiste beeld en geluid opgeleverd maar daarna liep het geluid weer ver voor op het beeld. Het is echt niet om aan te zien. Ik heb het geluid vertraagd waardoor ik 5 minuten weer normaal naar een programma kon kijken maar het synchronisatieprobleem was weer terug. ik zou graag willen dat T-mobile met een oplossing komt. Ik zie namelijk dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Reputatie 7

Hi @Saile, merci voor jouw geheel terechte reactie! Ik wil je graag laten weten dat dit issue onze volledige aandacht heeft en onze technische dienst heel druk is om hier een structurele oplossing voor te vinden. Samen met de leverancier is dit onderzoek nog volop gaande. Aan onze kant hadden wij ook gehoopt dat dit al enige tijd was opgelost, excuses hiervoor. Het heeft echt onze hoogste prioriteit om dit definitief te verhelpen! 

Hier ook hetzelfde probleem maar pas sinds een week of 6, soms werkt het prima en dan ineens loopt de zaak niet meer synchroon met vrijwel alle Nederlandse zenders, nuu ned1, 2 rtl4, 5 en sbs 6. Eergisteren ook. Stekkers eruit en daarmee alles resetten helpt niets geluid blijft achter bij het beeld 

Reputatie 1

Bij iedereen opgelost maar niet bij mij. Vandaag is het bed.1 meestal sbs. Als ik sbs gelijk wil hebben moet ik geluid op dolby zetten. Bij ned 1 lukt niets, niet opnieuw opstarten, van het stroom af.  Ik weet het niet meer. 

Ik heb dit ook. Beeld en geluid niet synchroon. Powerflip lost het niet op. Camino boxen pas kort in huis. Beide boxen hebben dit. Kabel rechtstreeks op modem. Modem ook nieuw.

NPO1 is inderdaad niet best vanavond, ik luister nu maar naar OP1 want kijken en tegelijkertijd luisteren is drama.

Reputatie 7

Hi @Herbie68, @Jemodak, @ewezel en @xlr72, heel goed dat jullie hiervoor aankloppen! Momenteel is onze technische dienst enorm druk bezig om het probleem met het beeld en geluid dat niet synchroon loopt voor eens en altijd te verhelpen. Onlangs zijn hier inderdaad meerdere meldingen over bijvoorbeeld NPO 1 bij gekomen, waar dit eerst nog enkel voor de commerciële zenders gold. Ik zet hier dan ook graag nog wat extra voorbeelden van uit naar onze technische dienst. 

Hebben jullie nog concrete voorbeelden van programma's op NPO 1 of 2 inclusief de datum en het tijdstip van het bekijken van deze programma's? Dan zet ik dit door. Heel fijn dat jij al OP1 als voorbeeld hebt genoemd @xlr72, merci. Ik wil er alles aan doen dat de eindfix zo snel mogelijk aan het licht komt. 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil jullie heel graag laten weten dat deze vrijdag de eindfix gepland staat voor het beeld en geluid dat niet synchroon loopt! Onlangs hebben mijn collega's al een tijdelijke workaround toegepast, waardoor jullie als het goed is weer probleemvrij waren. Echter horen wij nu toch weer wat geluiden van zenders die niet synchroon lopen. Mocht je hier nog een concreet voorbeeld van hebben, zet die dan zeker door. Er wordt aan gewerkt!  

bij mij speelt dit ook.

powerflip biedt geen soelaas. Is er een quick fix?

Beste, 

Ook hier loopt RTL 4 momenteel bij live tv kijken niet synchroon. Het is al ongeveer een week lang bij RTL4 met terugkijken. 
Live tv kijken op andere zender lijkt prima te zijn. Terugkijken op andere zenders doe ik niet en kan ik niet over oordelen. 

8918 leeuwarden, rtl 4 uit sync.

Amino

 

Reputatie 7
Badge +8

@Robbert65 @Paulos14 @JoopD Zouden jullie het volgende willen laten weten, zodat ik dit voor jullie kan doorzetten:

  • Zender/programma
  • Datum en tijdstip van het probleem
  • Het MAC-adres van de TV Box waarop je dit ervaart

@JoopD Zou jij mij een privébericht willen sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik ook jouw abonnement erbij pakken. Alvast bedankt!😁

Ook hier loopt t niet synchroon op RTL4 Leeuwarden 8924 

 

 

 

 

@Robbert65 @Paulos14 @JoopD Zouden jullie het volgende willen laten weten, zodat ik dit voor jullie kan doorzetten:

  • Zender/programma
  • Datum en tijdstip van het probleem
  • Het MAC-adres van de TV Box waarop je dit ervaart

@JoopD Zou jij mij een privébericht willen sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik ook jouw abonnement erbij pakken. Alvast bedankt!😁

Beste Demi,

7/7/2022:18:00 Geen synchronisatie op RTL 4. 

00:03:e6:7e:BC:66

Reputatie 3

Ook hier sinds een aantal dagen dat op een aantal zenders het geluid niet synchroon loopt bij gebruik van de App op de Samsung TV.

Het lijkt er op dat de problemen met de app alleen maar erger worden ipv opgelost.

Het probleem met het vastlopen/zandloper van het menu is ook nu na een ruim een 8 maanden nog steeds niet opgelost. Zie hier het topic
Wat een wanvetoning begint dit te worden. @Lisa  😏

Eerst dat het geluid op Eurosport niet synchroon loopte maar nu ook bij RTL4 maar nog erger, bij iConcerts die ik sinds kort extra afneem en dus extra voor betaal per maand. Dit kan gewoon niet.
Eerder is er al een korting verleend op mijn abb. kosten maar wat gaan we er nu aan doen?
Het lijkt er op dat T-Mobile deze problemen niet kan oplossen en ik dus toch moet gaan uitkijken wat concurenten te bieden hebben. Dan maar extra betalen…….

Reputatie 7

Hi allemaal, nog bedankt voor alle extra voorbeelden! Er zijn voldoende voorbeelden verzameld en wij horen heel graag na het weekend of jullie probleemvrij zijn. Ik gaf aan dat de einfix vandaag wordt doorgevoerd. Deze wordt uiteindelijk morgen geïmplementeerd, dus zouden jullie dit weekend kunnen checken of het euvel hierdoor is verdwenen? Ik ga duimen dat ik maandag alleemaal positieve updates terugzie! 😁